BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Дайджест.    Арт-Поступ.    Ї-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
13 травня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  13:8 23-06-2017 -   Сьогодні у другій половині дня – шквалистий вітер 25 м/с, гроза і град  
  12:20 23-06-2017 -   Меблеве підприємство «Райтекс» у Кам’янці-Бузькій нарощує виробничі потужності  
  12:17 23-06-2017 -   23,24 та 25 червня в Бориславі оголошено Днями жалоби  
  11:31 23-06-2017 -   Вулиці двох районів Львова знеструмлені на день  
  11:19 23-06-2017 -   Львів почали очищати від сміття  
Україна
  13:5 23-06-2017 -   Кабмін хоче позбавити спецпенсій депутатів і прокурорів  
  12:21 23-06-2017 -   Бойовики заборонили освітянам виїжджати за межі «ЛНР»  
  11:35 23-06-2017 -   Учасники ЗНО сьогодні отримають повні результати тестування  
  11:29 23-06-2017 -   Верховна Рада схвалила обов’язкове встановлення лічильників води і тепла  
  11:25 23-06-2017 -   Убивство в центрі Києва: Загинув ветеран АТО  
Світ
  13:7 23-06-2017 -   У Росії пацієнт побив лікаря за те, що той поцікавився його тату  
  11:27 23-06-2017 -   Бундестаг реабілітував усіх засуджених у післявоєнні роки за гомосексуальні зв'язки  
  11:24 23-06-2017 -   У Німеччині дозволили стеження за листуванням в месенджерах  
  13:46 22-06-2017 -   Археологи знайшли стародавнє забуте місто в Ефіопії  
  13:22 22-06-2017 -   У Польщі затримали двох українців за підозрою в убивстві жінки  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  СЕГРЕГАЦІЯ

___________________________________________________________________________

Віртуозний патронат
Неузгодженість репертуарної політики свідчить про ...іншу політику
Люна ГАЛАС
 
"Містер Обкладинка" XXII міжнародного фестивалю музичного мистецтва "Віртуози" чарівно усміхається рідному місту із титульної сторінки фестивального буклету. Динамічний жест руки із смичком, немов випад на рапірі, просто завихрює у музику! Знайомі із телеекранів веселі бісики в очах і ускісне повісмо чорного як воронове крило волосся. Він і справді має міжнародну опінію. Адже цей музикант ніхто інший, як Юрій Башмет -- один із найвідоміших львів'ян сучасності, ювілей якого фестивальна програма вшановує запланованою в Палаці Потоцьких на середу 28 травня презентацією книжки Ірини Чернової-Строй "Юрій Башмет". Грані досконалості".

Торік обкладинку подібного фестивального буклетику-складанки (не брошурки чи книжечки -- про таке із кошторисом цього фестивалю навіть не розмрієшся!)прикрашала світлина не менш знаного колишнього львів'янина, також струнника, який тепер мешкає і викладає у США -- Олега Криси. На пошанування 60-річного ювілею скрипаля із львівським корінням XXI (а за "незалежницьким" літочисленням -- тьху-тьху-тьху -- 13-ий, хоч тепер можна з упевненість сказати, що увесь цифірний демонізм аніскілечки не напаскудив, бо це була одна з найуспішніших за останній час імпрез!) фестиваль "Віртуози" не тільки влаштував концерт ювіляру та іншим членам його талановитої музичної родини, а й, неабияк розчуливши маестро, присвятив цій події виступ юних виконавців, сценічні зірки яких запалює проект камерний оркестр "Віртуози Львова" у проекті диригента Сергія Бурка "Таланти III тисячоліття".

Чи після такої теплої зустрічі нашого (тепер заокеанського) краянина торік, коли його ґречно вітали організатори фестивалю мало що не при самісінькому трапі літака, можна було помислити, що він виступатиме у Львові в розпал теперішніх "Віртуозів", але не під їхньою егідою? -- мабуть, що ні. Але, скидається, що саме так воно трапилося. Бо не встигли афішні тумби зацвісти услід за каштанним білим квітом фестивальних афіш, як синхронно із ними з'явилися неочікувані анонси виступу 18 травня скрипалів Олега Криси із піаністкою Тетяною Чекіною на сцені Львівської опери. А на маєш! Невже Опера (адже жодних інших реквізитів чи егід на кшталт Міністерство культури й мистецтв України чи принаймні управління культури Львівської облдержадміністрації на афіші концерту Олега Криси немає) взяла на себе таку підприємницьку ініціативу? Це виглядало настільки сумнівним, що закрадався сумнів щодо правдивості самого анонсу й вірогідності заявленого концерту.

Вірите чи ні, але мені ця оперна ініціатива знову чомусь запахла аферою, дуже схожою на присно пам'ятний Королівський бал. Адже припустити, що Олег Криса погодився виступати під час "Віртуозів" поза їхніми рамками, означало б подумати, що він вже не віртуоз. Це -- по-перше. Був ще й інший резон. На місці директора Опери Тадея Едера, якщо він на правду поважає професіоналізм виконавців-інструменталістів, я б із усіх сил відмовляла охочих концертувати саме з цієї сцени. Задля їхньої ж репутації. Бо, на жаль, театральний зал Львівської опери після сумнозвісної "реставрації" втратив унікальні акустичні властивості, й відтоді інструментальний театр на цій сцені приречений на поразку. Яскраво підтверджують це виступи не тільки солістів під час проекту "Гранди мистецтва", а й концерти симфонічних оркестрів. Ну не звучить інструмент із цієї сцени -- і гайка! І дарма що заклад, мовляв, престижний, з того престижу -- одні понти! А от у концертному залі ім. С. Людкевича, який не виглядає надто презентабельним, бо вже давно ой як потребує ремонту, акустика хоч не ідеальна, але набагато ліпша. Філармонійний зал звучить як музична скринька, і коли його щось лучить із оперним -- то це однакової паскудності рояль, про який уже скільки казано-переказано, але, як свідчить практика, цим клопотом сушити собі голову керівники обласної культури не квапляться через те, що присутність стратегічного мислення не є їхньою чеснотою...

Одне слово, сумнівно стало, що Тадей Едер, який і сам свого часу керуючи філармонією, добряче знався на тому, як проводити "Віртуози", міг учинити фестивалю таке западло із конкуруючим концертом, поставленим на день, коли в фестивальній афіші числиться аж три (!) імпрези, і серед них одні з найцікавіших: гала-концерт "Солісти фестивалю "Віртуози", куди саме впору було б запросити Олега Крису, та концерт пам'яті Альфреда Шнітке за участю камерних хорів "Ґлорія" (Львів) і "Кантус" (Ужгород) під керівництвом Володимира Сивохопа. Щоправда, недавній випадок із забороненою виставою московського театру Романа Віктюка дає підстави по-інакшому оцінювати дії директора Опери...

Та, як удалося з'ясувати "Поступу" в адміністратора Львівської опери Олега Федорчука, ініціатива із концертом Олега Криси -- зовсім не театральна. Театр просто здає в оренду зал і розповсюджує через театральну касу квитки (до речі, як уточнили в касі, їх є вдосталь за ціною від 10 до 60 гривень), а імпресаріо зобов'зується забезпечити виступ виконавців та гарантує виконання у програмі Сонати для скрипки та фортепіано A dur Л. Бетовена, Сонати для скрипки та фортепіано f moll С. Прокоф'єва, Сонати для скрипки і фортепіано G dur М. Равеля, п'єс "Раптово" В. Лютославського та "Три каприси Паганіні" К. Шимановського. Більше того, коли адміністратор повідомив, хто є цим зацним імпресаріо, то всі питання якось відпали самі собою й інтуїтивні підозри нарешті здобулися на офіційне підтвердження.

Отож, коли хочете самотужки повправлятися у дедукції: хто б у нас міг стати автором такого шикарного концертного проекту в Опері в піку фестивалю, то раджу не читати наступного речення. Але, коли ви вже не на жарт заінтриговані, то відкрию вам цю таємницю одразу -- президент західноукраїнської мистецької асоціації "Муза", заслужений артист України, лицар Ордену Святого архистратига Михаїла і кавалер розмаїтих хрестів, ротаріанець ect,ect... Здогадалися? Ну також скрипаль. І також Олег. Правильно, -- Кульчицький! Даруйте, забула написати "віртуоз". Бо те, що йому вдається робити під патронатом і за сприяння влади (пригадуєте, таки було розпорядження голови ЛОДА Мирона Янківа про проведення скандального Королівського балу, яке потім чомусь заперечував заступник голови ЛОДА Володимир Мельник заявою, що буцімто жодного стосунку адміністрація до тої забави не мала) таки вартує подібного означення.

Отож, Олег Кульчицький запланував зробити окреме (від "Віртуозів") "весіллє", зовсім не подумавши про ту незручну ситуацію, в яку ставить гостя. Адже Олег Криса під час свого концертного турне містами України до Львова планував спершу тільки приватний візит. Та цілком можливо, що їм удалося погодитися. Однак анонімність афіш схиляє до думки, що й сам імпресаріо сумнівався в гарантії концерту. Тому цього разу президент західноукраїнськї мистецької асоціації "Муза" вирішив за ліпше своїх владних патронів не світити, та й своїм прізвищем не муляти на афіші око меломанам, -- бо не відомо, на які кпини здатна ця непередбачувано примхлива львівська публіка. Буває інколи така реклама, що бізнесу аж ніяк не сприяє. Особливо, коли він пов'язаний із протегуванням владців.

Але от у чому заковика: голова Львівської облдержадміністрації Мирон Янків, якщо вірити фестивальному буклету, афішує свій патронат над "Віртуозами", які відбуваються під егідою управління культури ЛОДА, начальник котрої є заступником голови оргкомітету, а головує в тому оргкомітеті, як ви здогадуєтеся, заступник голови ЛОДА Володимир Мельник.

То невже права рука не відає, що творить ліва? Чи може в нас є два різні види патронування: одне про око, а інше реальне, коли в режимі ручного керування із затвердженого бюджету можна відщипнути на організацію ювілейного концерту Дворського чи забезпечити тур братам-синам Яремчукам, а "Віртуози" якось викрутяться?

Коли насправді так, тоді для чого всі ці ігри із реанімованою Дорадчою радою щодо репертуарної політики у Львові? Навіщо взагалі той оргкомітет, якщо його члени не можуть пригадати жодного випадку, коли він у повному складі збирався на засідання і які питання полагоджував? Навіщо ці "весільні генерали"-номенклатурники? Це ж не таємниця, що насправді основний тягар організаційних проблем фестивалю падає та його художнього керівника та координаційного директора та спонсорів фестивалю, які реально сприяють його проведенню. Чи не їх разом із львівськими музикантами французький диригент Міша Кац по завершенні недільного концерту на відкритті фестивалю назвав "божевільних", на ентузіазмі й опінії яких ще тримаються "Віртуози"? І це усупереч дивній культурній політиці ЛОДА, яка ніяк не може збагнути, що для престижу Львова як культурного центра насправді важливо не дати згаснути світочам тих міжнародних фестивалів, які всупереч несприятливим умовам таки підтверджують неперервність своєї традиції. На разі ж відсутність осмисленої (про стратегічну вже й не заїкаюся) репертуарної -- у тому числі й гастрольної -- політики, яка насправді виявляється віддзеркаленням реальної політики керівництва області з віртуозним патронатом в царині культури, відкидає Місто на провінційні маргінеси.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Опозиція змінила мету 
  ·  Премія імені Кривенка 
Погляд
  ·  Знову іракська дилема... 
Поступ у Львові
  ·  Світовий банк вивчає Львівщину 
  ·  Ґжеґож Мотика: "Боюся, щоб поляки і українці не повернулися один до одного спин 
  ·  Помешкання у зливних стоках 
  ·  Наслідки чергової негоди 
  ·  Десята проща до Унева 
  ·  Новоженця засудили 
  ·  Третій фронт на Волині 
  ·  Свято у Шевченківському гаю 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Лежачий камінь євроінтеґрації 
Поступ у світі
  ·  Габсбурги -- жертви нацизму 
Економіка у Поступі
  ·  ВВН згортає бізнес в Україні 
Дайджест
  ·  Українці вимагають 
  ·  Пірати ХХІ століття 
  ·  Антиіракська компанія України 
Арт-Поступ
  ·  Віртуозний патронат 
Ї-Поступ
  ·  Молодіжні рухи 
  ·  МУЗИЧНА АЛЬТЕРНАТИВА 
Спорт-Поступ
Пост-Faktum