BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    art-Поступ.    Мікроскоп пана Юрка.    Музика Поступу.    Спорт-Поступ.    Поступ реляксу.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
3 травня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

art-Поступ  »  ВИДОВИЩЕ

___________________________________________________________________________

Відстань між видовищем і публікою
Духовний театр "Воскресіння" на День міста вдруге покаже вуличну виставу про те, як Данило Галицький спалив Львів
 
Ярослав Федоришин
Львів з нетерпінням очікує свого свята. Ще трохи, і воно завітає, уперше за останні десятиріччя навесні! Хоч таке місто як Львів гідне пошанування у будь-яку пору року, але у весни своя семантична конотація, своя воскресенська символіка. Мешканцям міста лишається докластися малим (причепуритися і вивчити розклад імпрез), довгоочікуване травневе тепло їм воздається, як бонус, як подарунок від фірми Патрона міста. А чоловік причепурений, помитий в останній на сезон теплій воді з водогону і озброєний програмою святкових заходів -- уже не просто міщанин. Він -- публіка у пошуках розваг і видовищ.

З нагоди Дня міста увечері біля стін Арсеналу відбудеться спеціальна вулична вистава "Данило Галицький". У цій епопеї, багатій на події скрутного для наших земель часу, братимуть участь не лише актори духовного театру "Воскресіння", а й працівники інших львівських театрів, спортсмени клубу "Динамо" і студенти театрального відділення ЛНУ ім. І. Франка. Це буде всього лиш друга спроба втілення цього історичного дійства, із яким воскресінці вже встигли декого ознайомити на цьому ж майданчику торік. Отже і цього разу є підстави говорити про прем'єру. Зорганізована й поставлена вона за підтримки Галицької райдержадміністрації із якою знайшов спільну мову режисер і художній керівник театру Воскресіння Ярослав Федоришин.

Режисер "Воскресіння" -- дуже непроста творча особистість із манерами й поведінкою справжніх митців. Але в театрі йому доводиться відповідати не тільки за творчий процес. Окрім творчих функцій( постановки вистав, підбір акторів, репертуару, запрошення режисерів тощо), йому доводиться виконувати й суто директорські обов'язки. У зв'язку з цим своє кредо Ярослав Федоришин окреслює так: "Формування реальної лінії направленості театру яко експериментального через звертання до класичних творів". Від цього визначення й відштовхнулася розмова із режисером Ярославом Федоришиним.

-- Насамперед як розуміти слово "духовний" у назві театру "Воскресіння"?

-- Власне, воно означає те, що ми працюємо із класичним матеріалом, що ми єдині за духом, а не тільки за професією, яку отримаємо по завершенні навчання, єдині саме в пошуку душі театру, його театральної віри. Кожен напрямок, кожен театр має свою віру, яка визначається тим напрямком, у якому ми рухаємося. І в цьому плані наш театр своєрідний, бо ми працюємо і в залі, і на вулиці. Завдяки цьому маємо змогу робити протилежно різні вистави. Для нас дуже важлива і побудова своєрідної позитивної атмосфери сприйняття глядачами гри акторів, і теми, які ми вибираємо з драматургії: це й "Божевільні від кохання", і "Гірські велетні", і "Йов", і "Каїн", і "Благовіщення Марії", і "Тартюф"... Усі ці різні вистави об'єднуються однією спільною темою -- пошуком людиною самої себе на цій землі!

-- А де складніше працювати: на вулиці чи в залі?

-- На вулиці складніше , бо тут є велика площина, ширший простір і зовсім інші обставини, в яких доводиться працювати драматичному акторові камерного театру.

-- Над чим сьогодні працює "Воскресіння"

-- Готуємо до прем'єри виставу "Західна пристань", яку виконуватимемо тільки на великих академічних сценах. Прем'єра відбудеться в оперному театрі, а восени для цієї вистави заплановано тур 30-ма містами України. "Західна пристань" має дуже актуальну тему, її автор -- відомий французький драматург Бернар Марі Кольтес -- розкрив проблему пошуку людиною своєї долі в іншій країні. Це танго ненависті і кохання, життя і смерті, це вистава про те, як впливають на людину гроші. Ми ж своєю чергою спробуємо втілити ідеї Кольтеса на сцені й, як завжди, здивувати глядача новизною, правдивістю емоцій і почуттів, роблячи при цьому уклін у бік театральної філософії...

-- До чого Ви прагнете як фахівець?

-- Я -- за дуже правдиві акторські відчуття, за правду на сцені, проти бутафорії, проти фальшу. Дуже важливо, щоб актор був надзвичайно чистим як особистість. Тоді глядачам буде цікаво спілкуватися з ним у тій чи іншій виставі. Він повинен випромінювати від себе дуже сильну енергію. А це величезна праця. У кожному із нас живе два "Я" -- зовнішнє і внутрішнє -- і між ними є дуже велика відстань, як між небом і землею. Ці "Я", уособлюючи собою дві протилежні сторони нашого буття, повинні об'єднатися задля гармонії. І процес цей ми проходимо на землі самі з собою. Звісно, він залежить від дуже багатьох обставин, від соціальних умов, від того, як ми вміємо самі себе формувати. Тому я постійно вправляюся з акторами різноманітними тренінгами, щоб вони вміли активніше володіти собою.

-- І акторові вдається швидше подолати згадану відстань між зовнішнім та внутрішнім "Я"?

-- Безперечно. Актор -- це взагалі специфічна професія, навіть не професія, а спосіб життя. Інженер працює над конкретною роботою з дев'ятої до шостої і за це отримує платню. Натомість актор сильно залежить від свого внутрішнього матеріалу, від своїх душі та тіла, а особливо -- від біоенергетичності. Тому його матеріал весь час має бути готовим випомповувати з себе ту енергію, яка б впливала на глядачів у залі.

-- Чи важко бути актором у театрі Ярослава Федоришина?

-- Думаю, що так. Тому що актори в нас ходять на ходулях, на канатах, плавають у зимній воді... Вони повинні мати досить специфічно розвинуту спортивну підготовку. У сильних акторів мусить бути ще й неабияка пластичність. Усе це досягається внаслідок високої вимогливості (моєї до них, і їх до себе), а також постійними виснажливими тренінгами.

-- А яким бачиться сучасний глядач?

-- Ой, глядач є різним... Я ставлюся до нього завжди добре. Глядач завжди є незалежним у сприйнятті. Те все, що йому дають, він все-одно сприйме по-своєму, залежно від глибини своєї індивідуальності. Зачіпає то його чи не зачіпає -- це вже на нашій професійній совісті. Адже є підготовлені й непідготовлені глядачі, одні люблять театр як видовище, другі -- за драматургічні конфлікти, треті -- його філософічність, а четверті -- просто як відпочинок і розвагу. Глядач у театрі має безліч шляхів до пошуку самого себе.

-- А що б Ви хотіли побажати цьому глядачеві?

-- Добра, щастя і, щоб краще жилося!

Розмовляв Анатолій МЕЛЬНИК









» 
Доброчинність, яка дана не кожному
Олександра НЕСТЕР
 
Я хочу сказати слово... Яке мені не вдалося виголосити на урочистій ювілейній зустрічі в честь вельмишановної п. Лариси Крушельницької, нині вже почесного директора Львівської наукової бібліотеки НАН України ім. В. Стефаника.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Чорновіл готується у президенти 
Погляд
  ·  Першотравневі трафунки 
  ·  ПЕРЕДЧУТТЯ КАРАНТИНУ 
  ·  До нас їде опозиція 
Поступ у Львові
  ·  Мовою стін 
  ·  НАШ ЛЬВІВ 
  ·  Опозиція ділить Марсове поле 
  ·  Прощання з плащаницею 
  ·  Майно "Галичини" арештували 
  ·  Дороги перекриють 
  ·  "Львівобленерго" в судах 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Кучма і Путін під ялтинською зорею 
  ·  Перші в чорному списку 
  ·  Словаччина спростить отримання віз 
  ·  Євросуд подбав про українців 
  ·  Вітрова станція в Криму 
  ·  Україна знову серед антилідерів 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Кінець без перемоги 
  ·  Близький Схід вдасться помирити? 
  ·  Землетрус у Туреччині 
  ·  Американська база в Польщі 
  ·  Вірус руйнує Торонто 
  ·  Поразка партії Блера 
  ·  СВІТООГЛЯД 
art-Поступ
  ·  Відстань між видовищем і публікою 
  ·  Доброчинність, яка дана не кожному 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Музика Поступу
  ·  Специфічний первомай Metallic'и 
  ·  Львів'яни їдуть на "Бульбу" 
  ·  Патріоти із "ВВ" 
  ·  Шинейд О'Коннор кидає музику 
  ·  Ліниві Guns'N'Roses 
  ·  Відеоновинка від H.I.M. 
  ·  Втрати "Скрябіна" 
Спорт-Поступ
  ·  Ігор Зінкевич: "За одну зарплатню гравця "Карпат" ми б утримували всю команду 
  ·  "Берлінську стіну" не розвалили 
  ·  ВЛАСОВ 
  ·  КОРОТКО 
Поступ реляксу
  ·  ГОРОСКОП 
  ·  ДЕНЬ МІСТА 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
Пост-Faktum
  ·  Князі Ростиславичі. Прикарпаття знову незалежне 
  ·  КАЛЕНДАР