BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Підсумки Поступу.    Поступ науки і техніки.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
18 квітня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ХУДОЖНИК

___________________________________________________________________________

Сценограф великих площ камерного театру
Галина КАНАРСЬКА
 
Валерій Толмачов належить до тих львівських сценографів, які свою фахову освіту отримали у Львівському інституті прикладного та декоративного мистецтва (якось так склалось, що їх у нашому місті -- більшість). Він був закоханий у гутне скло, а його дипломна робота була відзначена на виставці ВДНГ срібною медаллю. Про це захоплення нагадують вишукані видовжені штофи, які прикрашають його помешкання.

А далі був театр, який захопив його в полон і вже два десятиліття не випускає зі своїх тенет. Його перші театральні проби випали на працю у народному театрі "Ровесник" при Палаці залізничників. Це були чудові часи: у маленькому просторі приміщення на піддашші творився магічний світ театру мінімальними засобами. Можливо, з тих часів у Валерія залишилась тяга до мінімалізму і строгості сценічного образу.

Тоді й народився творчий тандем Ярослав Федоришин -- Валерій Толмачов -- двоє митців, які, здавалося, розуміють один одного з півслова. По-справжньому приголомшила мистецьки створена ними вистава за оповіданнями Бориса Антоненка-Давидовича. Сценічний простір творився з... дерев'яних ящиків, зібраних на смітниках. Все було лаконічно-суворо .Час жорстокості наче вібрував у неотесаній фактурі дерева, а незламність людського духу проривалась до глядачів вишитим рушником. Театр "Ровесник" проіснував не так вже й довго, але до певної міри сформував як митців і Ярослава Федоришина, і Валерія Толмачова.

Коли Валерій Толмачов прийшов працювати в театр юного глядача, він вже був зрілим митцем, який любив театр і знав, як втілити ідеї режисера, а також не згубити зерно авторської думки. Можна позаздрити режисерам, які працювали з Валерієм Толмачовим, бо він володіє рідкісним для сценографа даром, приглушити власні творчі амбіції і абсолютно розчинити своє творче "Я " в режисерських ідеях, а це дає їм підставу інколи думати, що вони самі створили сценографію. А він лише загадково усміхнеться, бо для нього важливий результат роботи. Його тішитиме, що актори комфортно почуваються у створеному ним сценічному просторі, режисер отримав адекватне відтворення своїх ідей, а глядач -- мистецьку насолоду.

Він не знає заздрощів ні чорних, ні білих. Завжди готовий до творчого контакту з людьми, які допоможуть йому зреалізувати думки, які сприятимуть творенню театру. Будучи головним художником Першого українського театру для дітей та юнацтва, де була хороша матеріальна база для творення, Валерій, на здивування багатьох, пішов з Ярославом Федоришиним, щоб створити для львів'ян ще один театр -- "Воскресіння".

Пішов, властиво, в нікуди, бо тоді, у вересні 1990 року, театр "Воскресіння" -- це дві кімнатки у поліклініці на вулиці Руській. Треба було творити сценографію перш за все функціональну, яка б мала довершений сценічний образ вистави на найнесподіваніших сценічних майданчиках. Театр в той час здебільшого мандрував по найвіддаленіших селах нашої області, грати доводилось в клубах, в яких ніколи не виступав професійний театр. Декорації мали бути мобільними, щоб їх легко можна було перевозити і складати.

Для першої вистави театру "Чудо святого отця Миколая над половчином" С. Перського він створив завіси, на яких оживав старовинний Київ з княжих часів, а половецьке шатро, неначе ввібрало в себе запах половецьких степів. Виставі, яка творилася лише для зимових дитячих канікул, судилося стати виставою-довголіткою для глядачів від 3 до 93 років. Можливо, навіть заради цього варто було покинути стабільний світ з гарантованою зарплатою і впевненістю у завтрашньому дні.

У театрі "Воскресіння" творчість Валерія Толмачова не обмежується лише створенням сценографії, йому доводиться робити найнесподіваніші речі: творити яскраві виразні об'єкти для вуличних вистав, створювати інсталяції, формувати рекламні щити, створювати програмки і плакати, якщо згадати, що театр "Воскресіння" є одним із засновників Міжнародного театрального фестивалю "Золотий Лев", то більшість буклетів і плакатів цього фестивалю створено Валерієм.

Інколи навіть важко усвідомити, як він знаходить для всього цього час. Але як людина творча і невгамовна, він ,мабуть, до кінця не може зреалізувати себе в театрі, то ж світ його захоплення оживає в живописних етюдах з вишуканою колористикою і в батиках, якими він захопився не так давно, але яким віддає перевагу у хвилини натхнення. Інколи його батики мають сюжетну лінію, а інколи просто вражають колористичною гамою. Захоплений стихією моря, відгомін своїх відчуттів Валерій втілює в тендітному просторі шовку.

Народжений в далекому Ставропольському краї, він закохався у Львів і натхнення черпає в сецесійному світі його будівель. Історія міста, в якому він виріс і сформувався як митець, оживає в його живописі не як архітектурний простір, а як екзистенційне освідчення в любові. Його абстрактний живопис інколи оживає колоритом гуцульського аркана. Коли львівське небо беруть в полон сірі похмурі хмари, я оживлюю в своїй пам'яті цей ефемерний танок з його живопису і на душі якось світлішає.

Валерій не любить говорити про процес творення, але може захоплено розповідати про те, що можна було б створити. І завжди у таких його розповідях присутнє слово вишуканий. В цьому слові його прагнення до досконалості , бо художник вважає, що таке справді прекрасне місто варте вишуканих творів.

Втілюючи свої сценографії в Польщі чи в Росії, рецензентами він завжди був репрезентований як художник зі Львова. Мабуть, невловимо в його роботах жив шарм нашого міста. А коли у Ґданську разом зі своїм другом Антоном Лобановим творив перфоменс, в якому намагався відтворити історію мистецтва, захопленню глядачів не було меж.

Займаючись щодень, інколи здавалось, найпримітивнішими речами (наприклад, треба написати дати вистав на афіші), Валерій ні на мить не припиняє процес творення, наче стверджуючи, що душа має трудитись і в ніч, і вдень. Його натхнення у світі поезії і у вишуканій прозі Набокова, в архітектурі Львова і в неквапливій розмові з другом. У ці квітневі дні йому виповнюється 50 років, він зустрічає їх зрілим митцем з відкритою душею юнака, який здатний захоплюватись і дивуватися. Це захоплення світом ми ще не один раз пізнаємо з вами в його сценографії, живописі і батиках, у світі , який митець Валерій Толмачов дарує нам відкрито і щиро.









»  НАВІЩО?
Мистецтво мислити світ категоріями
Марта ҐАРТЕН
 
У День охорони пам'яток, який уже кілька десятиліть за ухвалою ЮНЕСКО весь світ відзначає 18 квітня, львів'яни мають нагоду застановитися над тим, як, на превеликий жаль, їхнє "найкраще" місто втрачає свої пам'ятки.
Детальніше>>
»  СВІТЛИНИ
Романтизм і філософія творчості
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
У виставковому залі Музею історії Львівського національного університету ім. Ів. Франка (головний корпус, другий поверх) можна оглянути фотоекспозицію виняткової поетичності. Казкова чарівність цих світлин позначена виразною печаткою своєрідної творчої індивідуальності фотомитця. Автор виставки Сергій Симоненко. Філософ за фахом, кандидат філософських наук, викладач Української академії друкарства.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Подвійний удар 
  ·  Львів у полум'ї 
Погляд
  ·  Свято Європи не для сусідів 
  ·  Національний музей під контролем 
Поступ у Львові
  ·  Чиновники захищаються 
  ·  Держава недофінансовує Червоноград 
  ·  Інтеграційні потуги "нашоукраїнців" 
  ·  День довкілля для львів'ян 
  ·  Митниця без голови 
  ·  Депутати ділять гроші 
  ·  Непоінформованість спричиняє недовіру 
  ·  ТРАФУНКИ 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Скільки заробляють міністри 
  ·  Європа повернулася обличчям 
  ·  Парламент знову заклинило 
  ·  Фальшива нетипова пневмонія 
  ·  Катастрофа європейського масштабу 
  ·  Наркотики в салі 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Дипломатичні війни 
  ·  Вірус змінює великодні традиції 
  ·  Радикальна спілка 
  ·  На Чечню закривають очі 
  ·  До Європи без віз 
  ·  Жертва боротьби з курінням 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Неперевершена могутність ПДВ 
  ·  Пивовари б'ють рекорди 
  ·  За рік до мети 
  ·  КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Ігор ЮХНОВСЬКИЙ: Майбутнє буде світлим і прийде у червні 
Арт-Поступ
  ·  Мистецтво мислити світ категоріями 
  ·  Сценограф великих площ камерного театру 
  ·  Романтизм і філософія творчості 
Підсумки Поступу
  ·  Любомир Буняк. Кінець першого року, чи початок останнього? 
Поступ науки і техніки
  ·  Радіація впливає на розмноження 
  ·  Знайдений предок людини? 
  ·  Кому поклонялися перед інками 
Пост-Faktum
  ·  ЦІСАР І ВЕРТИКАЛІ 
  ·  КАЛЕНДАР