BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    art-Postup.    Літературний Поступ.    МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА.    muzyka Postupu.    Поступ реляксу.    sport-Postup.    post-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
22 березня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:41 20-09-2017 -   Сьогодні з риштування впав і травмувався чоловік  
  13:32 20-09-2017 -   У Львові викрили кишенькового злодія, який обікрав двох неповнолітніх дівчат  
  12:57 20-09-2017 -   У п’ятьох районах Львова планові знеструмлення  
  11:33 20-09-2017 -   У центрі Львова ще одна вулиця стане пішохідною  
  11:31 20-09-2017 -   У Львові біля цирку 18-річний юнак побив та пограбував інваліда  
Україна
  13:34 20-09-2017 -   У Києві ухвалили рішення про перейменування Московського мосту та станції метро "Петрівка"  
  13:30 20-09-2017 -   Відсторонено від посади скандального психіатра Міноборони  
  13:28 20-09-2017 -   Цієї осені до армії призвуть понад 10 тисяч рекрутів  
  13:26 20-09-2017 -   У Тернополі обшукали прокуратуру і поліцію  
  13:1 20-09-2017 -   Харківська поліція отримає нового керівника  
Світ
  13:27 20-09-2017 -   Киргиз надряпав своє ім'я на меморіалі Лінкольна у Вашингтоні  
  12:58 20-09-2017 -   Міністр культури РФ назвав автомат Калашникова культурним брендом Росії  
  11:36 20-09-2017 -   Китайці заявили про створення вакцини від карієсу  
  10:15 20-09-2017 -   Нідерланди виділили гроші на суд щодо MH17  
  10:4 20-09-2017 -   Землетрус в Мексиці: 21 дитина загинула під час завалення школи  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

art-Postup  »  ВІРТУОЗИ

___________________________________________________________________________

Рівень фестивалю визначають гроші?
 
Нещодавно львівські музиканти, любителі і знавці фортепіанного виконавства мали змогу кілька березневих днів поспіль насолоджуватися виконавською вправністю молодих піаністів. Цією прекрасною нагодою Львів завдячує професору ЛДМА ім. М. Лисенка, народній артистці України Марії Крушельницькій, яка вже втретє організовує такий захід, чим спричиняється до пожвавлення нашого концертного життя і робить неоціненної ваги послугу професійним музикантам. Цьогоріч рівень, показаний піаністами-віртуозами, був таким значним, що донині між львівськими музикантами ще резонують відгуки на виконання, триває обмін враженнями про почуте на фестивалі. І вже сама тривалість тих дискусій показує потрібність, якісність і значимість тієї акції. Пропонуємо увазі читачів одну із професійних оцінок фестивалю, до авторитетності якої, гадаємо, слід прислухатися. Свої враження у відповідях на запитання виклав знаний концертуючий в минулому піаніст, учень В. Барвінського у Львові та С. Фейнберга в Москві, народний артист України, професор ЛДМА ім. М. Лисенка, член і голова багатьох конкурсів Олег Криштальський.

-- Пане професоре, які ваші загальні враження від фестивалю?

-- Насамперед хочу відзначити ентузіазм Марії Тарасівни Крушельницької щодо реалізації тої ідеї. Я був щиро здивований, що у нас виступають надзвичайно талановиті діти, завдяки ініціативі, фінансовій підтримці, яку -- я не знаю, де -- вона добула. Проект Марії Крушельницької існує, але він повинен носити не суто приватний характер, а повинен перейти в інші рамки. Це така загальна думка. Проект має для нас колосальне значення. Ми завжди вважаємо, що ми наймудріші, найрозумніші... А професор Крушельницька показала нам, що можуть діти не тільки з Києва, а й з Кривого Рогу, Полтави, Симферополя! Виявляється, є місця, де педагоги дбають про своє училище, своїх учнів і, безперечно, здобувають фінанси, аби ті діти грали. Виявилося, що ті надзвичайно талановиті діти можуть показати європейський і світовий рівень виконавства, як то має бути! Фестиваль показав нашим учням, що є діти, котрі не тільки вміють грати, а й виступають на міжнародних конкурсах. На жаль, далеко не всі наші діти досягають такого рівня. Це стосується і вихованців, і вихователів. Дуже важливо вміти поводити себе на сцені, вміти , що називається, "продати" свою музику. Наприклад, та дівчинка з Кривого Рогу, що грала g-moll'ну сонату Р. Шумана -- Марія Михайліді -- феноменальна піаністка! Другу частину бетховенівської сьомої сонати (до якої я дуже прискіпливий!) вона виконала надзвичайно глибоко і ясно. Соната ж Шумана показала її для мене, як зірку першої величини і як піаніста, і як музиканта, котрий розуміє це все.

-- Хто і якими рисами виконавства програми чи окремих творів найбільше вам близький, найбільше заімпонував?

-- Для мене не було нікого неблизького. Для мене близькі всі ті, хто максимально віртуозно грали те, що треба. Це були романтичні піаністи, вони не експериментували, але якісно і творчо вели той процес, котрий вони мали зробити. Вони прекрасно відчувають романтичну музику. І наш Василь Котис романтичну музику дуже добре заграв!

-- А як щодо виконання класики?

-- А з класикою було набагато гірше. Віденської класики , на жаль, піаністи не чують, не розуміють і не знають, що то є таке. Класика -- то розуміння повної ясності апарату і підкорення того апарату інструментальному відтворенню. Віденська класика є музикою інструментальною, вокальна ж починається тільки від Ліста, Шопена й романтиків. А на фестивалі, на жаль, з другої частини Моцарта роблять "Пісні без слів" Мендельсона. Згадувана дівчинка з Кривого Рогу суть класики прекрасно зрозуміла. Є інше поняття -- звуковидобування -- вокальне й інструментальне. Романтики дійшли до гомофонії і робили мелодію та акомпанемент (хоч той акомпанемент має свої колосальні підголоски й ходи), де мелодія була домінуюча. У класиків же все було домінуюче, але то не всі діти відчували.

-- Існує думка, що учасники конкурсу В. Горовиця (звідки взято основний континґент концертантів фестивалю) набувають такого високого рівня виконавства, своєї популярності завдяки потужній "розкрутці", можливості концертувати в різних містах. У той час, як не менш достойні лауреати інших конкурсів (імені В. Барвінського, наприклад) позбавлені такої нагоди і через те є менш відомі. Наскільки слушна така думка і яке ваше ставлення до цого?

-- Погоджуюся, те все пов'язано із грішми. Лауреати конкурсу Горовиця (і професор Крушельницька це підтвердила) мають більше можливостей, ніж наші лауреати. Ми не маємо фінансів. Міністерство культури не звертає на це жодної уваги і мене дивує його політика щодо цього. Нас руйнують, цілковито руйнують, замикають нам дорогу до роботи над виконавцями.

-- Ваші побажання керівникові проекту, учасникам фестивалю, яким ви бачите цей фестиваль у майбутньому?

-- Як колосальний ентузіаст і видатна піаністка, Марія Крушельницька пішла далі того, що вона робила. Я буду щасливий, якщо вона зможе здійснити звій задум, хоч не знаю, чи зможе вона подібний фестиваль влаштувати наступного року. Але щиро бажаю їй того. Ті діти, які побували на концертах, побачили й почули виступи своїх однолітків, тепер знають, як і що їм слід робити. Вони повинні мати стремління до того найвищого, що пропонує фестиваль. І в цьому його цінність.

Розмовляв Яким ГОРАК









»  ПРЕМ'ЄРА
За межею болю
Галина КАНАРСЬКА
 
Де проходить межа болю? В яку мить закриється шлаґбаум за світлими мріями і вірою у радісне майбуття? Цього не знає ніхто. Людина завжди живе у передчутті щастя, навіть у мить, коли вже хмара біди нависне над її головою.

Юний Шевченко також мріяв про щастя, адже був людиною земною, якій і раділося, і печалилось. Це в нашій свідомості роками творився образ вічного борця, якому не характерні людські прості почуття. Чомусь видається, що він і досі нами не пізнаний, хоча на кожному кроці ми оголошуємо його своїм пророком чи міфотворцем. Шевченко, незаперечно, був і є пророком: аж стає лячно, як пророчо звучать його слова сьогодні, наче переживає з нами усі реалії нашого життя. Чи ми народ такий приречений, що через століття незмінні ситуації і ми, незважаючи на незалежність, нація рабів?
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  У Львові темно без води 
  ·  Небезпеки не зупиняють американців 
Погляд
  ·  Голуби миру і яструби війни 
  ·  Хто бере участь у війні? 
  ·  Від султана до Саддама 
  ·  Анатолій ГАЛЬЧИНСЬКИЙ: У Тигипка забагато емоцій 
Поступ у Львові
  ·  Кендзьор агітує за Тарасюка 
  ·  Соціалісти обурені Кваснєвським 
  ·  Церква зміцнює сім'ю 
  ·  Краківський ринок -- мерія: хто сильніший 
  ·  Село банкрутує 
  ·  Водяна розвага від Буняка 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Нові проблеми Тимошенко 
  ·  Приватизований приватизатор 
  ·  Прибутковий податок (о) 
  ·  Асамблея про Волинську трагедію 
  ·  Нові наглядачі державних банків 
  ·  Антитерор у законі 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Гроші за лояльність 
  ·  Референдум під дулами автоматів 
  ·  Атака на Париж? 
  ·  Вірус поширюється, учені сперечаються 
  ·  Прокляття на правителів 
  ·  СВІТООГЛЯД 
art-Postup
  ·  Рівень фестивалю визначають гроші? 
  ·  За межею болю 
Літературний Поступ
  ·  Євгенія КОНОНЕНКО: Можливо, напишу про зраду, як прояв абсолютного гріха 
  ·  pROHAZKO...TXT 
МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА
  ·  МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА 
muzyka Postupu
  ·  Кузьма + Білик = Любов 
  ·  Рок-н-рол живий! 
  ·  Танок на майдані Кіпру 
  ·  Пол Маккартні -- найуспішніший 
  ·  offspring втратив ударника 
  ·  За Емінема працює двійник 
  ·  Стіна 
Поступ реляксу
  ·  ГОРОСКОП 
  ·  КЛУБ-КАФЕ ЛЯЛЬКА 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
sport-Postup
  ·  Ще одне "срібло" в скарбничці України 
  ·  oстання битва чемпіонів 
  ·  Безперспективні чемпіони 
  ·  Куди зникає теніс? 
  ·  nOVYNY SPORTU KOROTKO 
post-Faktum
  ·  Соляріс майже по-лемівськи 
  ·  КАЛЕНДАР