BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
22 лютого 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:19 26-04-2017 -   На Львівщині запрацював перший центр у сфері захисту прав інтелектуальної власності  
  16:18 26-04-2017 -   На Львівщині вшанували героїв та жертв Чорнобильської трагедії  
  14:56 26-04-2017 -   Курс гуманного ставлення до тварин запровадять в усіх школах Львова  
  14:52 26-04-2017 -   На вул. Городоцькій украли близько 20 щойно висаджених кущів спіреї  
  13:27 26-04-2017 -   Небайдужих закликають допомогти доньці учасника АТО  
Україна
  16:22 26-04-2017 -   В ОБСЄ заявили про загрозу ескалації на Донбасі  
  16:15 26-04-2017 -   Співачка Джамала вийшла заміж  
  14:56 26-04-2017 -   На Тернопільщині працівниця колонії передала в’язню наркотики у каві  
  14:48 26-04-2017 -   У ГПУ розслідують замах на Януковича  
  12:50 26-04-2017 -   Посли ЄС підтримали безвіз для України  
Світ
  16:21 26-04-2017 -   Вчені розгадали таємницю Кривавого водоспаду в Антарктиді  
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  
  10:22 26-04-2017 -   Трамп погодився відкласти будівництво стіни на кордоні  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ГЕРДАН

___________________________________________________________________________

Париж” Івана Остафійчука
Марта ҐАРТЕН
 
Видатний український графік Іван Остафійчук і його несподівані паризькі враження. Світлинa Вікторії САДОВОЇ
Те, що тематика виставок не може підмінити відсутності її внутрішньої концепції, навдивовижу точно ілюструє синхронність двох експозицій графіки відомого українського художника Івана Остафійчука в Львівській державній галереї мистецтв та галереї “Гердан”. Видалася прекрасна нагода для порівняння та висновків. Хоча це більше стосується реципієнта, а не автора. Адже таку альтернативу спровокував сам Іван Остафійчук, коли два роки тому відмовився від будь-яких ювілейних музейних “ігор у класики”, вважаючи що ювілей – ще не привід для виставки.

Нічого, як виявилося, і не в кругло-калинові дати можна також спорудити ще й ого-го яку засяжну ретроспекцію (із усіма її плюсами й мінусами). Ну, не може наше глядацтво без ретроспекції, – не відмовить собі у приємності пообсервувати еволюцію авторського стилю, ворожачи, як та віщунка, на двоє в кількісно-якісних параметрах: чи то воно до прогресу, чи то до регресу. А тим більше, коли художник виставляє новий доробок, виконаний в давно підібраному ключі, до якого це штатне глядацтво вже понавитинало собі безліч копій, що ними може повідмикати власне сприйняття на споживацькому рівні.

Здивувати несподіванкою доброї виставки важче. Здавалося б, у форматі виставкових спромог Львова це майже неможливо. Але треба ж такому трапитися, що ми стали свідками винятку з парадигми.

Графічний цикл “Париж” Івана Остафійчука, представлений у камерному просторі галереї “Гердан” бере не обсягом, а ґустовно-прискіпливим відбором і формуванням цілісної експозиції, яка несподівано відкриває нам нового Івана Остафійчука. І це відкриття бентежно тішить.

Художник вийшов за рамки ілюстративних композиції, що коннотують із фольклорними чи літературними мотивами, де превалював наратив (хоч, безперечно, деякі облюбовані Остафійчуком сюжетні схеми його попередніх творів, від української класики до сучасних йому поетів і прозаїків з когорти шістдесятників, відзначалися автономною внутрішньою наповненістю, філософсько-понятійним навантаженням та неабиякою семантичною знаковістю образів).

Та навряд чи відібране директором галереї “Гердан” Юрієм Бойком до експозиції варто називати етюдами. Надто вже вони не схожі на етюдні замальовки з натури. Це самодостатні й самобутні викінчені твори з дивовижною динамікою композиції, через що й свого чару “першого враження” від світової столиці мистецтва вони не розгубили. У їхньому ненатужному виконанні зберігається присмак легкої імпровізації, зумовлений обраною технікою (водяні акрилові фарби, папір).

Драматургія кожного аркуша висновує свої внутрішні умовні відношення між суто графічним середовищем і сутністю кожного елемента зображення. Інтелектуально-емоційна напруга образів поляризується засадничою віссю “лінія-пляма”, навіть коли автор робить це інтуїтивно й позасвідомо, не вербалізуючи своєї програми на понятійному рівні.

Пропонуючи своє осмислення морально-психологічних, естетичних проблем сучасності, які постають перед художником як “останні питання буття”, Іван Остафійчук впевнено веде мистецький діалог сучасною мовою, не зраджуючи такій своїй стилевій особливості, як екзистенційна туга за первісною нелукавістю чистоти лінії, що її він перебрав як естафету з традицій народної іконографії.









»  СПОВІДНИК
Патріарх у перспективі
Виставка, що відкрила Рік Йосифа Сліпого, представила не музеїфіковану ретроспекцію визначної особи УГКЦ, а живий заповіт для прийдешніх
Зоряна НАГІРНЯК
 
Світлинa Вікторії САДОВОЇ
У понеділок конференцією у Львівському університеті про опозиційну роль УГКЦ проти тоталітаризму та Архієрейською Літургією, яку відправив у соборі Св. Юра владика Любомир Гузар, урочисто проголошено рік пам’яті патріарха Йосифа Сліпого. Цій же нагоді було присвячено й святочну академію, організовану Львівським музеєм релігії, в якій із промовами взяли участь заступник голови ЛОДА Ігор Держко, поет Богдан Стельмах, надзвичайний і повноважний посол України Роман Лубківський, протосинкл Львівської архієпархії УГКЦ о. Петро Паньків, єпископ-помічник кардинала РКЦ Яворського о. Падевський, голова Фонду ім. Митрополита Шептицького й директор Інституту розвитку міста Андрій Садовий та інші.
Детальніше>>
»  КОНЦЕРТ
Чи українці переможуть японців?
Стефанія ПАВЛИШИН
 
Молода скрипалька Іванка Гусар
Відомо, що коли японці за щось беруться, то роблять це досконало, і ми тільки мріємо про такий рівень. Так і в музиці. Особливо це стосується виконавства на скрипці, де перші місця у світі займають японки. Та ми їх вже в тому перемагаємо, бо не віддали цей інструмент у руки тільки жінкам. А ще, і це найважливіше, крім віртуозності, українці виявляють у грі притаманні нашій нації духовність та емоційність.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Штурм проти русифікації 
  ·  Визнання новацій Андрія Бокотея 
  ·  Освітяни позиватимуться з міською владою 
  ·  КАЛЕНДАР 
Погляд
  ·  Дрогобицький імпічмент 
  ·  Горілка Пустовойтенка не встояла на столі 
  ·  Кому потрібна українська? 
  ·  Пошту вже захопили 
Поступ у Львові
  ·  Гроші розчиняються у ремонтних роботах 
  ·  Над Львівщиною – сучасні гелікоптери 
  ·  Бензиновий синдикат” у Західній Україні 
Поступ з краю
  ·  Єльяшкевич називає Кучму вбивцею 
  ·  Авторитети, чиновники і двійники рвуться до парламенту 
  ·  Перша кров на виборах 
Поступ у світі
  ·  Російський бізнес підтримає ТВ-6 матеріально 
  ·  В Аргентині знову неспокійно 
  ·  Аргентина... Україна? Не дай Боже! 
Арт-Поступ
  ·  Патріарх у перспективі 
  ·  Париж” Івана Остафійчука 
  ·  Чи українці переможуть японців? 
Спорт-Поступ
  ·  У Європі – нічийна хвороба 
  ·  Українкам подарували золото 
  ·  Білоруси здивували геть усіх 
  ·  Карпати” їдуть на тренувальний збір до Туреччини 
  ·  Матч усіх зірок відбудеться у червні