BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    art-Поступ.    Літературний Поступ.    МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА.    muzyka Postupu.    sport-Поступ.    Поступ реляксу.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
15 березня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Салон - магазин «Мадам Лола» предлагает эксклюзивные длинные вечерние платья.. Длинное вечернее платье из прозрачного кружева при свечах создаст иллюзию орнамента, нанесенного прямо на тело, нежный струящийся атлас будет переливаться, словно драгоценный перламутр, переоценить эффект, произведенный на мужчин от такого наряда невозможно. А композиция из тонкой кожи подходит самым смелым – такой наряд подчеркивает фигуру и будоражит воображение. Эксклюзивные модели длинных вечерних платьев вы можете заказать у нас на сайте или купить в торговых точках в Москве.
Купол
Львів
  16:39 27-04-2017 -   На Сколівщині понад 4 га державних земель незаконно передали в приватну власність  
  16:2 27-04-2017 -   Молодь ознайомлять з традиціями українських етнічних груп  
  16:1 27-04-2017 -   Вивіз сміття з початку року вже коштував Львову 100 мільйонів гривень, - депутат  
  15:58 27-04-2017 -   Синоптики прогнозують грози сьогодні до вечора та вночі  
  15:55 27-04-2017 -   Археологи продовжили дослідження «Чорної кам’яниці» у центрі Львова  
Україна
  16:40 27-04-2017 -   У Тернополі вандали облили фарбою пам’ятник дивізії СС «Галичина»  
  15:52 27-04-2017 -   На Рівненщині вилучили бурштину майже на півмільйона доларів  
  15:51 27-04-2017 -   У Дніпрі СБУ припинила діяльність російського «конверту»  
  16:22 26-04-2017 -   В ОБСЄ заявили про загрозу ескалації на Донбасі  
  16:15 26-04-2017 -   Співачка Джамала вийшла заміж  
Світ
  16:37 27-04-2017 -   У Чорному морі затонув російський військовий корабель  
  16:21 26-04-2017 -   Вчені розгадали таємницю Кривавого водоспаду в Антарктиді  
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

art-Поступ  »  КОНЦЕРТ

___________________________________________________________________________

Симфонія трагічності людського існування
Люна ҐАЛАС
 
Атмосфера вчорашнього авторського вечора Юрія Шаріфова була особливою, адже аудиторію концертного залу ім. С.Людкевича становило дуже широке коло друзів композитора, ім'я якого навряд чи є невідомим комусь у Львові -- його знають як джазмена, ді-джея та ведучого музичних радіопрограм. Але диригент Роман Филипчук, під орудою якого виступав симфонічний оркестр Львівської філармонії, відкрив маловідоме амплуа цього композитора, узявши до виконання його Симфонію №2.

Якось так вийшло, що концерт представляв двох недооцінених у Львові музикантів: самого Юрія Шаріфова, який, не відчуваючи затребуваності, облишив написання третьої симфонії, і фантастичного диригента, що володіє концептуальним підходом до укладання концертних програм, які вже провадить у філармонії понад 5 років. Приступаючи до роботи над Симфонією №2 Шаріфова, прем'єра якої відбулася 15 років тому, диригент, як завжди, підготував і свій передконцертний виступ, де виклав основні засади свого інтерпретування цієї музики.

"Для мене важливо, які питання порушує автор у цьому стовідсотковому жанрі симфонії, -- говорить Роман Филипчук. -- Він розв'язує їх у такому непонятійному мистецтві, як музика, фахово. Це глибинні питання: що являє собою світ і людина в ньому. Ця музика показує, якою тендітною може бути душа людини. Доля людини в цій симфонії трагедійна. Цікаво, що дуже оптимістичний у зрілій творчості Шаріфов у цій симфонії постає дуже драматичним. Може, там і є якісь інтонації архітипічно закладені в ньому чи, може, успадковані етнічно або психологічно, -- але я думаю, що за своєю мовою він доступний у тому плані, в якому може бути доступна музика Бетовена ефіопу, а музика Гріга -- новозеландцю. Якщо людина має устрій і певну кількість закладеної інформації, яка стосується історії розвитку цього жанру і музики в цілому, то вона зможе дешифрувати ті емоційні блоки, з яких складається цілісність симфонії".

"Розказувати публіці, що я хотів тим твором сказати -- остання справа композитора, -- пояснює Юрій Шаріфов. -- Якщо музика сама того не промовляє, то словами не допоможеш. Коли пишеться, то це підсвідома творчість, хоч вона й вимагає певної професійної технології. Стан творчості для мене дуже легкий, можу писати цілодобово. Чому я зіскочив з класичної музики? Бо мене довбали, що я пишу неправильну музику, бо там є дисонанси, неправильні мелодії, неправильні гармонії, -- радянські часи, самі розумієте. Тоді діставалося всім за таке. Тому я й пішов на музикознавство, облишивши композицію. Але вона залишилася одним із моїх паралельних життів, у якому я з гордістю можу сказати, що я професійна людина, -- тобто нічого не роблю, окрім музики. Я прикладаю сили там, де відчуваю, що цього очікують".

"Юра педантичний у партитурі, -- вважає диригент Роман Филипчук. -- Він занотовує якісь свої засадничі положення. Композитор програмує емоційний вплив, але то вже моя така натура порушувати рамки. Навіть якби він встановив жорсткі рамки, я б все одно їх порушив, бо є такі речі, які мені як виконавцеві вважаються доцільнішими. Це стосується процесу художнього часу, нот я не міняю, я мінію тільки швидкість їхнього чергування. І щоб мені вдалося опанувати в цілому твір як потік часу, то відвожу на це собі право. Цей композитор із хірургічною точністю знає оркестр. Для оркестру пишучи, він наперед прогнозує, якими можуть бути "інфекції", й уникає їх, -- це стосується композиторського письма. А щодо образної побудови, то, очевидно, переважає філософічність над формотворчістю, -- і це необхідно для цього жанру. Втілення певних речей йому як фахівцю вдається досконало. Усе залежить від того, наскільки ті філософеми вдаються втілити в оркестрових барвах і поєднати їх між собою. Симфонія закінчується знаком запитання. Та самотність, яку автор возводить у ранг культу у симфонії, -- є філософією життя людини, яка насправді самотня".









»  АКАДЕМІЯ
Столиця оцінила марку львівської музики
 
Мирослав Скорик
Свого часу в рамках культурологічної програми "Мистецькі діалоги: Львів-Київ", яку заініціювало Львівське товариство у Києві, столиця вже мала нагоду чути такі культурні пропозиції з Галичини, як виступ камерного оркестру "Віртуози Львова" чи театру ім. М. Заньковецької. А минулого тижня наше земляцтво вирішило показати на високій сцені колонного залу Національної філармонії України стандарт музичного виконавства, що його плекає Львівська музична академія -- заклад, який цього року святкує 150-літній ювілей заснування.
Детальніше>>
»  iN MEMORY
Прощання з Другом
Людина-театр
Галина КАНАРСЬКА
 
Здавалось ми, вже вирвались з тенет зими і попереду нас чекає лише світле передчуття весни. Але невблаганна фразу "Щойно помер Маркович" перекреслює радісні сподівання. Перед очима його лукава усмішка й іскорки -- сміхотинки блакитних очей, а в голові б'ється лише одна думка: як немає, невже немає... Це було, здається, лише вчора -- осінь 1990 року. Ми зібрались із мрією про свій театр, здебільшого всі молоді. А Василь Маркович Хорошун на той час уже сорок років свого життя віддав сцені.
Детальніше>>
»  ДЕБЮТ
Почни із класики
Драматургія Лесі Українки на аматорській сцені
Олег КРАВЕЦЬКИЙ
 
Театр-студія "НОВА" Львівського палацу учнівської молоді ім. Петрушевича дебютував драматичною композицією на вірші Лесі Українки. Знаменно, що ця подія співпала зі святкуванням Міжнародного дня рідної мови.

У принишклий зал линуть слова знаменитого вірша Лесі Українки "Як я люблю оці години праці...", і герої її драматичних поем оживають образами Лукаша і Мавка з "Лісової пісні", потім їх змінюють Міріам та Месія з поеми "Одержима". Власне, на цих трьох композиційних акцентах і тримається весь спектакль. Авторський монолог Лесі панує над усім дійством, -- урівноважує й водночас примирює пристрасті, що вирують на сцені. Лукаша (Андрій Українець) і Мавку (Галина Хорчишин) ми бачимо на самому початку їхнього дивного кохання. Коли ще неначе й натяку нема на його трагічний фінал. Та він невмолимо підступає. І тоді над їхніми головами простираються жіночі долоні. Так сама Леся проводжає Лукаша і Мавку назустріч уготованій їм долі...
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  На війну -- без права помирати 
  ·  Політв'язень вийшов на волю 
Погляд
  ·  Народ про кандидатів та латинку 
  ·  Операція "третій термін" 
Поступ у Львові
  ·  Повенева ситуація стабілізується 
  ·  Кінотеатри -- на приватизацію 
  ·  Буняк -- Куфрик: 1: 0 
  ·  Чехів МЗС у Львів не пускає 
  ·  Реакція на реакцію 
  ·  ДПА відзначила найкращих 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Спротив обласного осередку "Батьківщини" 
Поступ з краю
  ·  Гладіяторство Литвина 
  ·  Хліб може подорожчати 
  ·  Медведчуку обрізали повноваження 
  ·  Останній шанс України 
  ·  Регіональний націоналізм від татар 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Шрьодер за відвагу 
  ·  Демографічно-етнічна бомба під Європою 
  ·  Обережно: новий грип! 
  ·  Повернення Венесуели 
  ·  Вкрали ключі до раю 
  ·  Нові правила набору до війська 
  ·  СВІТООГЛЯД 
art-Поступ
  ·  Столиця оцінила марку львівської музики 
  ·  Прощання з Другом 
  ·  Симфонія трагічності людського існування 
  ·  Почни із класики 
Літературний Поступ
  ·  КОЗАКУВАТИ У ГОРГАНАХ 
  ·  dirizhably 
МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА
  ·  МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА 
muzyka Postupu
  ·  Бурмака на живо 
  ·  Цензура для "Роллінгів" 
  ·  РІЧІ БЛЕКМОР 
  ·  mUZYKA POSTUPU KOROTKO 
sport-Поступ
  ·  Під питанням Кубок Чемпіонів 
  ·  Королі знову перемагають 
  ·  Турнір Пам'яті Фелікса Бурсака 
  ·  "Карпати" презентували легіонерів 
  ·  sPORT-KOROTKO 
Поступ реляксу
  ·  ГОРОСКОП 
  ·  ЛЯЛЬКА 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
Пост-Faktum
  ·  Після прем'єри "Сну" 
  ·  КАЛЕНДАР