BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Тема Поступу.    Львівські обсервації.    Поступ технологій.    Інтерв''ю у Поступі.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
6 березня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:2 28-03-2017 -   Віктор Пушкарьов звільнився з міської ради за згодою сторін  
  16:1 28-03-2017 -   Понад 50% безробітних Львівщини становлять жінки  
  15:52 28-03-2017 -   У Львові затримали рецидивіста, який торгував боєприпасами  
  14:26 28-03-2017 -   У Львові на хабарі затримали прокурора  
  12:51 28-03-2017 -   На Львівщині може з’явитися завод із ливарного виробництва  
Україна
  16:57 28-03-2017 -   Справу Януковича передали в інший суд  
  16:0 28-03-2017 -   У Чернівцях патрульного поліцейського звільнили за кермування напідпитку  
  15:57 28-03-2017 -   Сума збитків від вибухів та пожеж у Балаклії може сягнути близько 300 млн грн  
  14:44 28-03-2017 -   Україна починає страждати через брак води, - Мінекології  
  14:25 28-03-2017 -   На Київщині затримали організовану групу рекетирів  
Світ
  16:59 28-03-2017 -   В Австрії заборонили носити паранджу в громадських місцях  
  15:57 28-03-2017 -   Австрія виходить з угоди ЄС - не хоче приймати біженців  
  12:30 28-03-2017 -   Британія ввела в обіг нову монету в 1 фунт  
  11:8 28-03-2017 -   Литва відмовиться від російських гелікоптерів  
  10:56 28-03-2017 -   У США невідомий купив будинок дитинства Трампа  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Поступ технологій  »  ПРИКРОЩІ

___________________________________________________________________________

Тривимірні трафунки
Юрко БАНЗАЙ
 
Тривимірні трафунки
Якось, блукаючи безкраїми просторами Глобальної Павутини, занесло автора цих рядків на сайт чудової ґеймерської конторки, автора такого бестселера, як Half Life, компанії Sierra. Колупаючись у розділі демок, надибав собі продовження знаменитої No One Lives Forever, бондіанівської цяцьки, та й взявся тягнути.

Отут і почалися мої клопоти. Спочатку дістав поза вуха від сисадміна за те, що мій бідолашний Get Right віджер половину редакційного трафіку. Потім, після довгих митарств згадав, що набортове відео моєї материнської плати не бажатиме абсолютно нічого спільного мати із сучасними іграшками. Якраз тоді й сяйнула мені думка "стрільнути" в друзів хорошу відеокарточку, аби досхочу настрілятися. Відразу попереджу, що однією карткою всі мої пригоди не закінчилися, але про це -- далі.

Як наслідок згадалося, що саме кілька тижнів тому з'явилася нова версія популярної бенчмаркової утилітки -- 3D Mark 2003. Тому слідом за 150-з решткою-мегабайтовою демкою потягнувся 170-мегабайтовий бенчмарк.

З поглядом у майбутнє

Не знаю, про що думали розробники 3D Mark 2003, коли релізили цю тестувалку саме на початку 2003 року. При інсталяції програма чемно попередила: "Дайош Direct X 9.0, або вище, інакше нічого путнього із мене не вийде!" Що ж, 10 Мб після двох грубих демок -- як і 7 кілометрів для скаженого пса -- не коло. Поставив, ребутнув, чекаю. Тестова машина: материнська плата на основі VIA'шного чіпсету (North bridge: VIA P4M266, South bridge: VIA VT8235), DDR RAM 2100 256 Mb, камінь Intel Celeron P4 1,7 GHz, HDD Seagate Barracuda IV та й відео Abit GeForce 2 MX 400 64 Mb.

Ми, гордо заявив тридемарк, з попсовими машинами не працюємо, так що з чотирьох тестів я запущу тільки один. Та й пустив. У цьому першому тесті карточка, що тримала іспит, мусила намалювати повітряний бій. Так ніби купа німецьких винищувачів часів Другої світової війни глушить купу американських бомбардувальників. Малювала картка цілком незле, як на таку старульку, з піковим показником у 32 фрейми на секунду, і "екстазійним" десь в районі 2 -- 3.

Але побачити один новий тест замість чотирьох, погодьтеся, не діло. Тому оперативно випозичилася супер-пупер сучасна картка із захмарною ціною та цікавими фічами. Це була GeForce 4 Ti 4200 (64 Mb DDR RAM, AGP 8x). Отож, свіжесенькі дрова стали, кулер на відеопроцесорі засвистів, а навколо стендової машини зібралися цікаві.

З першим тестом, котрий пішов і на старшій картці, машинка справилася майже бездоганно. Та й нічого дивного у цьому не було. З нетерпінням уся компанія стала чекати 2 і 3 демо-роликів. Може та нетерплячість таки вплинула (негативно) на техногенну атмосферу тестерської кімнати (за неї правив відділ верстки), бо ролик виявився чимось дуже подібним до слайд-шов: машина "взахльоб" видавала 5-8 фреймів на секунду, впадаючи у шалений екстаз і завмираючи на кілька секунд. Краса, що демонструвалася, була, звичайно ж, неземною, тільки от невідомо, який відеоакселератор мав би повноцінно її відобразити.

Зважаючи на те, що про картку, взяту на тестування ваш покірний слуга вже чув не найкращі відгуки було вирішено відбути такі ж тести на іншому акселераторі. Отож, для порівняльного тесту було використано GeForce 3 Ti 200, 64 Mb. Що ж, перший, попсовіший тест вразив усіх споглядачів. Картка без жодних зусиль вимальовувала картинку з частотою до 64 (!!!) фреймів на секунду. Але... лише у першому тесті. Решта ж абсолютно не відрізнялася від попередників.

У чому тут "буба" ми так і не зрозуміли. Можливо, коли б поставити Ti 4200 на її рідну восьмикратну AGP-шину, вона дала б вражаючі результати. Але по-перше, материнських плат із 8х-AGP на нинішньому ринку не так вже й багато (хоча з'являтися вони протягом останніх кількох місяців стали значно агресивніше), по-друге Ti 4200 дорожча від Ti 200 приблизно у ДВА рази, а зростання якості аж настільки помічено не було і, по-третє, як не прикро нам про це розповідати, але восьмикратної AGP-шини, на котрій ми могли б протестувати цей акселератор під руками не було.

Хоча останній недолік вирішити найпростіше. Може, вже наступного тижня ми спробуємо поганяти 4200-тітаніум на такому залізі, якого він хоче.

3D Mark 2003

Що ж. Чекали ми на цей бенчмарк давненько. Що там і казати. Коли тестова програма чи не найпростішому акселераторові ставить захмарні бали, це, як мінімум примушує вас задуматися: а чи все тут чисто. Те, що 3D Mark 2003 вийшов завчасно, може й не є жодною проблемою. Згадаймо, як смикалася графіка кілька років тому, коли ми ганяли наші акселератори за допомогою 3D Mark 2001.

Нові залізяки вимагають нового підходу. Важливо примусити залізо робити такі штуки, щоб воно аж сичало від напруги. Тільки тоді ми знатимемо, чого воно варте. Але про технічну інформацію, яка стосується тестувалки краще почитати в "ридмі", що до неї додається. Мені ж хотілося б розповісти про візуальний бік цієї проги. Адже 3D Mark 2003 ніколи й не був занудною софтиною, котра здатна була лише видавати якісь нецікаві графіки. Недаремно автори на обкладинці написали Gamer's Benchmark. Отож, маємо три ролики, взятих із різних ігрових жанрів. Перший -- про нього я вже писав вище -- авіасимулятор. Дуже класно й реалістично намальований. Неймовірно зроблені дим і вогонь. Чудово попрацювали люди над динамікою польоту, дуже ефектно виглядає це бойовисько на тлі майже безхмарного неба.

Другий ролик -- кавалок із динамічної "стрілялки" від першої особи. Прикро лише те, що мені до рук не потрапив акселератор, здатний нормально його намалювати. Одне можна сказати -- тіні й блиски зроблено просто досконало. Їх прекрасно видно у момент, коли кілька вояків у фантастичних обладунках їдуть ліфтом. По них ковзають тіні, а промені електричних світильників виблискують на скафандрах.

Третій кавалок тесту -- гра від третьої персони. Тільки от я з певних причин недолюблюю цих ігор, тому рекомендую побачити цю демку на власні очі. Може якраз вам вона сподобається.

Дивацько виглядає ролик, котрий ми дружно обізвали "колективним суїцидом". Там навколо ями стоїть кілька істот, котрі раптом починають в ту дзюру скакати. Камера, звісно ж, летить за ними, демонструючи глядачеві якість текстур та динамічне освітлення сцени.

Зрештою, малюночки, подані на цій сторінці, чудово ілюструють якість нового бенчмарку. Але вирішувати: добрий він чи поганий мусить кожен для себе. Я скажу тільки одне: 3D Mark 2003 випередив час. Тепер потрібно просто чекати, коли ціни на швидкі акселератори впадуть настільки, щоби кожен зміг насолоджуватися видовищем на власному екрані.

Епілог

Те, з чого я планував почати, якось раптом опинилося в самому кінці. No One Lives Forever 2. Демка. Чесно кажучи, я не переконаний у тому, що куплю повну версію. Хіба вся велетенська ґейм-індустрія раптом візьме й скрутить своє виробництво.

Жанр -- шутер, від першої особи, з елементами квестовості. І ніби-то нічого дивного. Взагалі, стрілялки без якихось елементів квесту -- сумні й занудні штуки. В такі речі й по мережі довго не повоюєш. Інша річ -- коли той квест заскладний. Коли ти мусиш знайти 354 речі, кожна з котрих заникана у потаємних місцях, на пошуки яких можна потратити кілька годин ігрового часу, це вже не діло. Щоправда, без веселих цікавинок тут не обійшлося. Наприклад, ось таке: не зовсім "холодна" війна ведеться проти пацаватих японок, котрі не пропустять можливості кинути у вас нінзячою зірочкою, або розпатрати самурайським мечем. А для того, щоби чоловіча половина гравців не комплексувала, гра ведеться від імені жінки-шпигуна.

І, якби не та прикра заквестованість сюжету, гра була би цілком незлою. Графіка примушувала здригатися навіть Ti 4200, котра чудово показала себе в Unreal Tournament 2003. Деякі елементи ігрового світу, без сумнівів, викликали чорні заздрощі конкурентів. Ґеймплей також приємно вражав динамікою бійок та великою кількістю всяких-превсіляких потаємних місць. Поки було з ким битися. Коли ж вороги перестали з'являтися на горизонті, а квести були далекі від завершення, стало настільки сумно, що довелося те діло покинути.

Вирок: оцінку ставитиму, як вчитель прикрому учневі -- графіка, персоналії, ігровий світ, зброя і купа всього іншого -- відмінно. Ігрові квести -- незадовільно. Якщо розробники хотіли зробити "стрілялку", потрібно було її робити, а не бавитися у мічурінців, прищеплюючи огіркам яблуневі гіляки.









» 
Ноутбуки по 725 доларів
Агата ЯЗИКАТА
 
Вінсент Чо, віце-президент китайського підрозділу тайванської компанії AOpen повідомив, що ця фірма має намір представити на ринку КНР ноутбук на основі процесора Intel Celeron за рекордно низькою ціною -- 5999 юанів (близько 725 американських тугриків).

Чо відмовився назвати виробника цього ноутбука, а також терміни виходу новинки на ринок, однак він підкреслив, що нова модель була розроблена одним з тайванських виробників ноутбуків другого ешелону і молодою компанією з КНР.
Детальніше>>
» 
Пам'ять DDR PC3700 від TwinMOS
Ігор ЦИЦИК
 
Тайванська компанія TwinMOS представила один із перших у світі модулів небуферизованої оперативної пам'яті DDR PC3700, що працює на частоті 466 Мгц.

За твердженням розробника, пропускна здатність нових модулів складає до 3728 Мб у секунду. Час доступу в мікросхемах пам'яті знизився до 4,3 нс завдяки використанню напруги 2,7 В. Чіпи пам'яті TwinMOS PC3700 маркують "43B".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Другий келих за Галицького короля 
  ·  ПЕРЕБУДОВА-2 
Погляд
  ·  І знову авіакатастрофа... 
  ·  Якось лебідь, рак і щука... 
  ·  Шахтарі проти вугільної реформи 
Поступ у Львові
  ·  Таксисти шукають компроміс 
  ·  Янківа помилували до квітня 
  ·  Винники приватизували 
  ·  Хліб подорожчає 
  ·  Тихий пікет 
  ·  Прокуратурі і ЛОДА загрожує суд 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Невдала спроба самогубства 
  ·  Пошуки фальшивого Ющенка 
  ·  Ціна незалежності 
  ·  Пристрасті довкола гімну 
  ·  Армію реформуватиме комісія 
  ·  "Таращанське тіло" -- таки Ґонґадзе 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Китай міняє владу 
  ·  Нові вибухи на Філіппінах 
  ·  Які газети читають 
  ·  Розширення ЄС непопулярне 
  ·  Іракський сценарій Пентагону 
  ·  Прелюдія чи інцидент 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Тема Поступу
  ·  Місто Львів та його мешканці 
  ·  Тарас Возняк: Місто -- це швидкість та концентрація 
  ·  Штрихи до соціологічного портрета Львова 
  ·  ГОЛОСИ В ДИСКУСІЇ 
Львівські обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Поступ технологій
  ·  Тривимірні трафунки 
  ·  Ноутбуки по 725 доларів 
  ·  Пам'ять DDR PC3700 від TwinMOS 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  КАТЕРИНА ЧУМАЧЕНКО: ЧОЛОВІК ЗАХИЩАЄ МЕНЕ І РОДИНУ ВІД БРУДУ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЛІТИКИ 
Спорт-Поступ
  ·  Суперники уникають Кличка 
  ·  ФІШЕР 
  ·  Великий Півфінал 
  ·  Медведєв попрощався з тенісом 
  ·  sPORT-KOROTKO 
Пост-Faktum
  ·  У кожного ''своя'' мuzyka 
  ·  КАЛЕНДАР