BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    art-Поступ.    Дати Поступу.    mandry Поступу.    Листи у Поступ.    sport-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
4 березня 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

art-Поступ  »  ГІСТЬ

___________________________________________________________________________

Структура, фактура, фурнітура, культура...
Між об'єктом і знаком
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Особисто мені оглядати виставку Лоїка було "в кайф". Лише мої колеги-арткритики можуть оцінити всю глибину компліменту, коли не хочеться ховатися за класифікацію, рубрикацію і оціночну вартість для рідного і світового мистецтва. Зрозуміло, що можна скласти фахову пірамідку порівнянь творчості соленізанта з Нуво, Міро, Клєє, Кляйном, Лєже, Пері, Арпом... Яновичем, Красником, Романишиним, Шумським..., але пощо? Знайомі з місцевими реаліями і європейськими тенденціями самі спроможні зауважити стилістичні цитати і паралелі. Але від сучасного митця ніхто і не вимагає, щоби той на початку ХХІ століття по Різдві Христовім малював так, ніби він -- перший на цій землі художник. Питання "Як сказати?" для художника сьогодні -- всього- на- всього питання доброї освіти, певних ремісничих навичок і відповідного рівня інтелекту.

Набагато більше, як на мене, важить питання :"Що сказати?". І тут уже сам Бог дав Лоїку до рук пензля. І цим пензлем Григорій з ранку до ночі захоплено перекладає на мову живопису і графіки все, що бачить навколо себе і чує в собі. Метелики слів, думок, вражень, виром яких людина проштовхується через день, і якими снить уночі, у Лоїка є спонукою до організованих на полотні, за всіма законами композиції, плям і ліній, за якими можна відчитувати година за годиною те, з чого складається життя художника. Або наше власне, бо ми також рухаємося щодня перенасиченим словами, думками, подіями, людьми, їх тінями і рухами, предметами і їх не-рухами... світом, от тільки не кожен спеціалізується на перекладах отих своїх щоденних вражень на мову живопису, поезії, прози чи жесту.

Одним словом, давно вже Львову не пропонували такого потужного, такого культурного мистецького видовища. Жаль лише, що не можемо разом з виставкою оглянути сценографічні твори Лоїка, який у Тернопільському академічному драмтеатрі ім. Т. Шевченка поставив уже понад 30 вистав як художник-постановник. А вже 15 березня тернопільчани смакуватимуть черговою прем'єрою "від Лоїка" - сценографєю до "Отелло".

КОМЕНТАР
Художник з костюмів Дарія Зав'ялова.
"При відсутності, як такої, галицької школи сценографії, Гриць -- дуже приємний виняток. Всі його декорації відрізняє від інших те ж, що і в живописних та графічних роботах -- ясність і чіткість думки. Всі його роботи для театру лаконічні, логічні і жорстко конструктивні. Вони вивірені не тільки думкою, але й пропорціями, тобто його гармонія добре перевірена алгеброю. Він прекрасно володіє і простором, як таким, і філософією простору. При тому, що він такий же аскет у сценографії, як і в живописі, і в графіці, -- ця аскеза не перебирає міри. Він всюди знаходить дуже простий, але, водночас, чіткий хід, і коли починаєш з його концепцією працювати, розумієш, що його пропозиція -- оптимальна, якою б занадто простою вона не здавалася на перший погляд. В "Марії Тюдор" Гюго -- це поміст із драбинами, які, по ходу дії, трансформуються у в'язницю або у тріумфальний вихід королеви. Всього одна конструкція, але простір сцени обіграний повністю. Його декорації до "Ромео і Джульєтти" Шекспіра -- триповерхові золоті мереживні риштування по периметру чорної сцени -- настільки бездоганні у своїх пропорціях, що їх не зсунути й на міліметр, і вистава практично відбувається лише у заданій сценографом ситуації. В "Не судилось" М. Старицького Лоїк геніально вирішив всю сценографію на фактурі льону. Закрив театральний задник і підлогу сцени мішковиною, з якої витягнули нитки так, що на загал вона нагадувала стилізований український рушник. Мережили всім театром. Потім ті нитки пішли на аксесуари до костюмів акторів, які всі до єдиного: і пани, і селяни теж були одягнені в льон. Можете собі уявити панну у прогулянковому платтячку з льону і парасолькою з льону ж? В "Отелло" -- вся декорація складається з набору завішаних уздовж сцени канатів і двох повітряних куль: чорної та білої.

Тобто Лоїк у повній мірі є тим художником, про якого може мріяти кожен режисер: художником-співавтором. Я сподіваюся, що я не спотворила його задумів своїми костюмами, тому що завжди намагалася рухатися в унісон з його сценічними ідеями. Зараз, коли я оглянула цю виставку живопису, то нарешті зрозуміла витоки сценографії Григорія. Зрозуміла, чому він мене просив знайти цей вишукано-полотняний колір для "Не судилось", звідки його любов до фактури. При тому, що якісь перегуки в такому способі розуміння світу можна знайти в усьому європейському мистецтві ХХ століття. Але цей синій колір, ці написи, ці шляхетні фактури "а-ля" старий тиньк -- лише його. Світ пропонує нам уламки кольорового скла: уламки історії, досвіду, знань, творів, вражень, але кожний складає з цього стандартного набору свій візерунок".









»  ГІЛЕЯ
Доторк до внутрішнього кольору дозрілості
Степові пленери Соломії Лободи після полудневого сонця
Марта ГАРТЕН
 
Хоч марно буває сподіватися від графіка малярського бачення, однак є винятки, що тільки підтверджують правила. І виставка "Степові пленери", яку впродовж місяця можна було оглядати у Львівській галереї мистецтв, -- свідчення саме того, як творче обдарування тридцятирічної художниці, вже знаної за цікавим графічним доробком, зблиснуло іншою гранню, явивши глядачеві цілком самобутнього автора "чистого" малярства, яке укладається в розлогий багатолітній Каталог.
Детальніше>>
»  МОЦАРТ
Магічні звуки фаталістичного відчаю
Меланія ТИМОШИНСЬКА
 
Ми прагнемо прекрасного, щоб одірватися від сірої повсякденності; ми створюємо ілюзії, щоб забути прикрощі та будні; ми хочемо виплеснути все, що накопичилося у нас в душі, але для цього не вистачає слів. І ось знаходимо одкровення звуків, які не стали пересічною прикрасою, що тільки подобається, а хвилюють тим, що передають сутнісне, для якого не треба слів. Тому, звертаємось до музики минулого, бо знаходимо у ній таке бажане прекрасне і гармонійне. І чим більше намагаємося зрозуміти її, тим частіше переконуємося у виразності та багатстві її мови, -- мови "магічних звуків". Це стосується не тільки музиканта-професіонала, а й непідготовленого слухача, бо виразність цієї мови звуків зрозуміє кожен. А успіх взаєморозуміння випливає з бажання виконавця заговорити душею, доносячи все найпотаємніше і найцінніше з думок автора на розсуд публіки.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Вода таки буде 
  ·  Українці захищатимуть Бахрейн 
  ·  Троє у списку, не згадуючи Ющенка... 
Погляд
  ·  Кінець епохи Бондаря 
  ·  "Многая літа" для духовного батька галичан 
Поступ у Львові
  ·  Полювання на перших осіб 
  ·  Янків знову просить вибачити 
  ·  Святе місце пустим не буває 
  ·  Шкіци до портрета міста 
  ·  Трускавецький рай 
  ·  Студенти вчаться на владі 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Тарасюк -- новий інтегратор Руху 
  ·  Уряд без "Нафтогазу" 
  ·  Конфлікт генпрокурорів 
  ·  Бюджет готовий до підвищення зарплат 
  ·  Експертиза під грифом "таємно" 
  ·  Київ не буде вибачатися за Волинь? 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Польський уряд розколовся 
  ·  Чергова поразка соціал-демократів 
  ·  Втрати "Аль-Каїди" 
  ·  Естонія без росіян 
  ·  Чехи нарешті визначилися 
  ·  Війна через два дні? 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Угода на 200 мільйонів 
  ·  Труба одна на двох 
  ·  Офшорних зон стало більше 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ 
  ·  kOROTKO 
art-Поступ
  ·  Доторк до внутрішнього кольору дозрілості 
  ·  Структура, фактура, фурнітура, культура... 
  ·  Магічні звуки фаталістичного відчаю 
Дати Поступу
  ·  Півстоліття від смерті Сталіна 
  ·  АРХІВАРІУС 
mandry Поступу
  ·  Японія широко розплющеними очима 
Листи у Поступ
  ·  МУЗЕЮ ВКАЗУЮТЬ НА ДВЕРІ... З ХРАМУ 
  ·  Ми не маємо за що вибачатися 
  ·  Звернення духівництва та представників інтеліґенції Львова 
sport-Поступ
  ·  Надія померла останньою 
  ·  Прихід футболу на українські стадіони 
  ·  СПОРТ-KOROTKO 
Пост-Faktum
  ·  Леопільське марцювання 
  ·  КАЛЕНДАР