BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
21 лютого 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:32 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:57 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:53 21-07-2017 -   У Львові за розкрадання 8 млн гривень бюджетних коштів арештували директора підприємства  
  14:50 21-07-2017 -   Знайдені ручні гранати мешканець Жидачівщини передав у шкільний музей  
  14:46 21-07-2017 -   Вулицю Замарстинівську відремонтують на ділянці від вул. Гайдамацької до вул. Липинського  
Україна
  14:44 21-07-2017 -   Полторак заявив про небезпеку російсько-білоруських навчань  
  14:39 21-07-2017 -   Суд закрив кримінальну справу проти Ляшка  
  14:38 21-07-2017 -   В Україні надзвичайна пожежна небезпека  
  14:35 21-07-2017 -   На нардепа Розенблата одягли електронний браслет  
  14:27 21-07-2017 -   ГПУ: На заводі Мотор Січ розікрали 350 млн грн  
Світ
  14:41 21-07-2017 -   Маск отримав дозвіл на тунель між Нью-Йорком і Вашингтоном  
  14:37 21-07-2017 -   У Техасі дозволили пороти учнів палицею  
  13:3 21-07-2017 -   Зірку американського футболу помилували після 9 років в'язниці  
  11:33 21-07-2017 -   У Греції від землетрусу постраждали понад 120 людей  
  10:14 21-07-2017 -   У Монако на аукціоні за мільйон євро продали годинник Путіна  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  НАЦІОНАЛЬНЕ

___________________________________________________________________________

На маргінесах музичної культури
Ева ЗБАРСЬКА
 
Знайомству, вивченню й зіставленню сучасної камерної музики Фінляндії, Швейцарії Краківська конференція відводила окремі дні доповідей, семінарів, дискусій та вечірніх концертів із творів національних композиторів. Цю масштабну акцію, яка не обмежилася академічними стінами, підтримали організатори: з польського боку -- Музична академія та комітет наукових досліджень, із швейцарського -- культурна фундація PRO HELVETIA, із фінляндського -- Svenska Kulturfonden, з українського -- Центр міжнародних культурних ініціатив CICI зі Львова.

Із цікавістю до фінляндського та швейцарського колориту, здається, зрозуміло. Але й чудуватися, з якого то дива Польща зацікавилася української музикою, мабуть, також не варто. Бо досить згадати львівський фестиваль "Контрасти" й оцінити присутність на ньому музикантів із Європи, як стане зрозумілим, наскільки далекосяжні й плідні контакти зав'язуються саме на наших теренах. Привозячи свою музику до нас, європейці водночас прагнуть щось зробити для популяризації української музики у своїх країнах. Власне тепер ці люди, свого часу познайомлені на "Контрастах", і мали змогу з'їхатися до Кракова. До речі, одним з організаторів цієї акції був Станіслав Веляник із Краківської музичної академії, який добре знаний у Львові після кількох гарних спільних проектів із фестивалем "Контрасти" та хором "Глорія". Власне це його ідея -- організувати конференцію на кафедрі духових, ударних та акордеону КАМ.

Українська програма конференції була досить об'ємною. Твори, відібрані на День України, представляли різні напрямки й школи сучасної камерної музики, наприклад, київську репрезентували Євген Станкович, Володимир Рунчак, Володимир Зубицький, харківську -- Олександр Щетинський, Олександр Грінберг, львівську -- Людвіг Тур'яб і Віктор Камінський, який особисто їздив до Кракова показувати твір, написаний для фестивалю "Контрасти". Найбільше досягнення від такого спілкування -- поширення нот українських творів і записів їхнього виконання. Така інфільтрація нотної літератури в музичний світ (незважаючи на те, що доповідь львів'янина Романа Стельмащука називалася "На маргінесі музичної культури") уводить її у вжиток, бо твори, вивчені польськими музикантами, звучатимуть неодноразово. Спрацьовує суто фестивальний принцип, коли музиканти працюють разом, тоді можна сподіватися, що рано чи пізно хтось із них навзаєм зацікавиться національною музикою. У даному випадку був вагомим не кількісний показник (хоч справді тішило, що "засвічено" так багато авторів і творів), а якісний -- адже виконавцями були найкращі краківські музиканти!

Цінною була й остання сторінка акції -- гала-концерт, на який спеціально запросили хор "Глорія" і невеличкий кафедральний оркестр духових інструментів, більшість виконавців якого є професорами й солістами Всепольського симфонічного оркестру Польського радіо. Саме з ними львівський диригент Володимир Сивохіп мав честь за досить таки екстремальних умов (з одною репетицією! -- хор готувався у Львові, а загальне полотно зводили вже докупи у Кракові) приготувати до виконання "Месу" Стравінського. Цим твором, а також акапельним "Псалмом" Богдана Сегіна власне й закінчувалася конференція. Ажіотаж довкола "Меси" Стравінського був спровокований рекламою з портретом композитора, і публіка, яка весь час цікавилася, чи "Месу" справді виконають, здається, не розчарувалася ...

Що ж, диригувати і хором, й оркестром водночас Сивохопу не вперше не лише в Україні, а й за кордоном. Хоч універсальний диригент мусить бути готовим до всього. Проте тут йому треба було добре орієнтуватися у специфіці виконання на духових інструментах, досконало знати їхні регістри й транспонування кожного інструмента. Але професіонал професіонала розуміє з півслова. "Музиканти були настільки високого професійного рівня, що тої однієї репетиції виявилось достатньо, практично сходу можна було виступати. Під час репетиції я не бачив якихось проблем. Не було жодних застережень щодо інтонації, звісно, поправки були, але стосувалися вони фразування й образної сфери. Та враховуючи, що Стравінський надзвичайно складний ритмічно -- там увесь час змінюються метро-ритмічні структури, -- з першого ж такту виникло абсолютне порозуміння з оркестрантами. Відповідно й хор почувався дуже комфортно. Постфактум запевняю, що можна було одразу виступати. Це була гарна, насамперед творча, сатисфакція, коли на сцену вийшло кілька десятків професіоналів і виступили так, що "на біс" довелося співати майже половину "Меси"!", -- згадує Володимир Сивохіп.

До речі, акція відбувалася в одному з кращих концертних приміщень, що на вул. Флоріанців. Увесь прекрасний великий зал заповнила публіка, серед якої було багато не лише фахівців, а й молоді. Щось подібне спостерігається й на львівських "Контрастах", афіша яких приваблює людей саме сучасними творами та нетрадиційним складом виконавців. Отже, можемо тішитися: на наших маргінесах, як у Європі!









»  ПРИКЛАД
Західні музеї захищаються від професійної некомпетентності
Зиновій МАЗУРИК
 
Професійна компетентність є дуже важливим і дуже крихким шаром у культурно-мистецькому середовищі. Цей шар нарощується і шліфується роками, багато небезпек і спокус піддають його випробуванням. Найбільші й найнебезпечніші з них: влада (політика) і гроші, а також невігластво мас (народу). Для захисту цього цінного і крихкого шару в цивілізованих суспільствах є засоби -- митці і працівники установ культури об'єднуються у спілки, союзи, асоціації, які відстоюють професійні інтереси і таким чином дбають про високий професійний рівень мистецького продукту і послуг.
Детальніше>>
» 
Сентиментальне захоплення квітами
Анастасія КАНАРСЬКА
 
У Національному музеї Кардіффа (Уельс) відкрито виставку "Захоплення рослинами: ботанічні малюнки художниць". Представлені на ній роботи презентують не тільки мистецькі вправи прекрасної половини людства від ХУІІ до ХХІ століття, але і їхній вплив на ботаніку як науку.
Детальніше>>
» 
Література для дітей та юнацтва
Анастасія КАНАРСЬКА
 
У Вроцлаві побачила світ книга "Словник дитячої та молодіжної літератури" під редакцією Барбари Тиліцької та Ґжеґожа Лєщинського. У цьому виданні можна знайти і Джеймса Фенімора Купера, і Жюля Верна, і Даніеля Дефо і багатьох інших улюблених з дитинства авторів.
Детальніше>>
» 
kOROTKO
 
Кінематографісти, історики, студенти і викладачі зібрались в американському національному управлінні огляду фільмів і визначили найкращий фільм 2002 року. Віддали перевагу фільмові "Години", за романом Майкла Каннінгхама, про трьох жінок (Ніколь Кід-mah, Mеріл Стріп, Джуліан Мур) з різних епох, зв'язаних книжкою Вірджинії Вульф "Місіс Делловей".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Депутати проти зміни фракцій 
  ·  Український батальйон простує до Перської затоки 
Погляд
  ·  Детектор брехні для збирання податків 
  ·  Львів'яни вимагають паспорти 
  ·  Спочатку треба думати 
Поступ у Львові
  ·  Холодні вечори у Миколаєві 
  ·  Тарифи ростуть, як на дріжджах 
  ·  Епідемія набирає обертів 
  ·  Молодіжна концепція Львівщини 
  ·  Екологічні проблеми міста 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Каліф на сесію 
  ·  Утікачі зі Сходу 
  ·  Запрограмований уряд 
  ·  Відпочинок в Криму дорожчає 
  ·  Парламентські перетасовки 
  ·  Більше нафти в Україну 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Авіація -- небезпечна справа 
  ·  Східні палиці в колесах ЄС 
  ·  Вірменія обирає лідера 
  ·  Перший засуджений 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Ї-Поступ
  ·  Привид Гамлета бродить Іраком 
  ·  Европа, Америка та “росийський голуб миру” 
  ·  Війна в Іраку - віртуальна подія для України 
Арт-Поступ
  ·  Західні музеї захищаються від професійної некомпетентності 
  ·  На маргінесах музичної культури 
  ·  Сентиментальне захоплення квітами 
  ·  Література для дітей та юнацтва 
  ·  kOROTKO 
Пост-Faktum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Фіґурна різка на олівцях