BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
14 лютого 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:46 24-03-2017 -   Серед секонд-хенду львівські митники знайшли новий одяг та гіроскутери  
  16:26 24-03-2017 -   На мості у Жидачівському районі тривають протиаварійні роботи, - рух транспорту обмежено  
  16:25 24-03-2017 -   На Личакові вшанували пам’ять Ігоря Білозіра  
  15:2 24-03-2017 -   Львів домовився про вивезення 900 тонн сміття  
  13:13 24-03-2017 -   На Львівщині судитимуть дев’ятьох учасників організованого угрупування  
Україна
  16:50 24-03-2017 -   Заступниці Кернеса повідомили про підозру в земельних махінаціях  
  16:29 24-03-2017 -   У ДНР школу назвали на честь Гіві - ЗМІ  
  16:28 24-03-2017 -   У Тернополі осквернили пам'ятник жертвам Голокосту  
  15:4 24-03-2017 -   Україна 26 березня перейде на літній час  
  15:1 24-03-2017 -   СБУ не переглядатиме рішення щодо Самойлової  
Світ
  16:31 24-03-2017 -   Путін прийняв Ле Пен у Кремлі  
  16:27 24-03-2017 -   Знайдена гігантська чорна діра, "виселена" з галактики  
  14:56 24-03-2017 -   Поліція Хорватії заборонила марш українських уболівальників по Загребу  
  12:37 24-03-2017 -   Адронний колайдер: учені виявили п'ять нових частинок  
  11:35 24-03-2017 -   Яресько отримала нову посаду в Пуерто-Ріко  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ІДЕЯ

___________________________________________________________________________

Рожевий рояль поп-арту в кущах старого доброго реалізму
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Якщо схрестити вужа і їжачка -- вийде три метри колючого дроту. Якщо схрестити реалізм і постпоп-арт -- вийде проект "Два в Одному" -- влучний, у десятку, приклад того, як можна бавитись у мистецтво на користь йому і собі. Може, його ініціатори -- художники Барбара Каша (Польща) і Сергій Міхновський (Львів) -- і не винайшли цього разу колеса, адже прецеденти спільного малювання відомі в історії мистецтва, але, принаймні, створили оригінальну авторську версію цього способу співтворчості.

Розпочалось усе спонтанно, на одному з пленерів, коли Сергій замалював агресивно-зеленим кольором півформату, і запропонував Барбарі у властивій їй манері домалювати решту. Ефект сподобався і колегам, і самим авторам. Індивідуальна манера кожного, вироблена і перевірена роками, зіставлена в площині одного полотна, на контрасті дала несподівано свіжий і сильний ефект. А гра на одному полі виявилась настільки захоплюючою, що Сергій із Барбарою вирішили її продовжити, навіть назву придумали -- "тандемне мистецтво".

Процес не був відданий на поталу спонтанності, а тривав у вузьких рамках колегіального обговорення. Щоразу співавтори до деталей узгоджували і сюжет, і його складові. Єдине, що було відомо наперед, так це те, що у результаті цього мистецького рівняння з двома невідомими обов'язково має вийти гармонія. Виходить. І гармонійно, і прикольно, і цікаво, і несподівано глибоко, по-філософськи задумливо. Присутність реалістичних реалій "зализала" гострі кути поп-арту, а поп-арт перевів стрілки банального реалізму у площину сюрреалістичних снів та марень. До того ж, із такого безпосереднього поєднання статики і динаміки двох стилів вийшов ще й цікавий оптичний спецефект, який дуже переконливо перетворив двовимірне полотно на тривимірне. Словом, усі в "плюсах": автори, глядачі і... постмодерн, який укотре знайшов, що нам сказати на тему: "Все в одному".



КОМЕНТАР

Андрій ДОРОШ, мистецтвознавець

Виставка Каші і Міхновського відроджує давню середньовічну традицію спільного малярства, коли маестро малював основні частини, а решту викінчували учні. Але в такому рівноправному вигляді, як нам представив проект "Два в одному", спільне малярство з'явилось допіру на початках ХХ століття, коли художники шукали нових способів вислову, малювали або один одного, або кожен себе на одному полотні. Але то були, швидше, забавки. А вже у бойчукістів та Білонова групове малярство з'явилось концептуально, тоді на одному полотні з учителем на рівних працювали його учні. Аванґардні тридцяті були піком цих спільних пошуків, після чого хіба десь у шістдесятих траплялися поодинокі подібні випадки. У Львові була така пара, яка спільно працювала -- Петро і Міна Флінти, скульптори.

У випадку Каша-Міхновський вийшло те алгебраїчне правило, що мінус на мінус дає плюс. Тому, що поодинці сентиментально-солодкі роботи Каші і крикливо-рекламні Міхновського мають трохи кічуватий присмак, але разом сіль і паприка Сергія так удало доповнює солодку підкладку Барбари, що виходить вповні інтелектуальна їстівна страва.


ДОВІДКА

Барбара Каша -- мешкає і працює в Творкові (Катовіце, Польща). Більше 20 років займається малярством. Спеціалізація -- реалістичний пейзаж. Учасниця численних виставок у Польщі та за кордоном. Твори знаходяться у приватних колекціях Польщі, Німеччини, Франції, Італії, Японії, США.

Сергій Міхновський -- мешкає і працює у Львові. Палкий прихильник творчості Енді Ворхола, ініціатор кількох акцій ушанування пам'яті засновника поп-арту. Спеціалізація -- постпоп-артовий живопис, ґрафіка, інсталяція. Член Міжнародної асоціації художників, твори знаходяться у музейних та приватних колекціях більше 20 країн світу.









»  "ДЗИҐА"
Межові стани ленд-артового простору
Дарія БАЗИЛЕВИЧ
 
У галереї "Дзиґа" до 23 лютого триватиме виставка фотознімків "Крейдяний період", яка постала внаслідок VI Міжнародного ленд-арт-симпозіуму "Простір Прикордоння", який відбувся у Сумській області, в селі Могриці влітку минулого року.

Митці зафіксували на фото свої об'єкти, створені в ландшафтному середовищі. Це мистецтво землі, довкілля, природи передає прагнення авторів наблизити нас до естетики первнів. У творчості художники не відкидають природу, вона є важливою у процесі створення об'єктів, які не штучні в середовищі, а гармоніюють із з ним, є ним.
Детальніше>>
»  ДОМІНІКАНИ
Музею вказують на двері
Вікторія САДОВА
 
Незабаром у намісництві на Губернаторських валах має бути вирішена доля єдиного у світі Музею історії релігії, який розташований у монастирських та храмових приміщеннях, що до війни належали ордену отців Домініканів. Довгий час споруда Домініканського костелу як визначна пам'ятка архітектури перебувала у власності держави без права передання її у постійне користування релігійним організаціям, та рівно рік тому цю "охоронну грамоту" уневажила кабмінівська постанова за підписом прем'єра Кінаха.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Повернення Святого Юра 
  ·  КОМЕНТАРІ 
  ·  Волинсько-личаківські заяви президентів 
Погляд
  ·  Вірус грипу вже на порозі 
  ·  Ще раз про любов... 
  ·  Геноцид голодомором 
Поступ у Львові
  ·  Краківський ринок пильнує кордони 
  ·  Газ для Львова можуть перекрити 
  ·  Впроваджено нові посвідчення водія 
  ·  Пам'ятки потребують інвестицій 
  ·  Нові трамваї -- нові маршрути 
  ·  Пільги отримали всі охочі 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Єрмак: співчуття і версії 
  ·  Візит безкоштовних віз 
  ·  Неофіційне скасування санкцій 
  ·  Португальці -- проукраїнці 
  ·  Перестановки в міністерствах 
  ·  Масонів -- до тюрми 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Криза чи перехідний етап? 
  ·  У Росії лаятимуться згідно з цензурою 
  ·  Японія занепокоєна Пхеньяном 
  ·  Америка проти мобілок 
  ·  Мильні опери та алкоголізм 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Ї-Поступ
  ·  Підозріле слово "ґендер" 
  ·  Письменниця-домогосподарка 
Арт-Поступ
  ·  Рожевий рояль поп-арту в кущах старого доброго реалізму 
  ·  Межові стани ленд-артового простору 
  ·  Музею вказують на двері 
Пост-Faktum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Хто проти ?