BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Тема Поступу.    Львівські обсервації.    Поступ технологій.    Історія у Поступі.    Спорт-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
Життя – це супермаркет, бери що хочеш, але каса попереду
Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ
 
16 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  11:11 18-12-2017 -   Синоптики застерігають про сильний туман у першій половині дня  
  10:53 18-12-2017 -   У Львівській області зіштовхнулися три мікроавтобуси, постраждали п'ятеро людей  
  10:52 18-12-2017 -   На Львівщині відновили електропостачання у всіх населених пунктах  
  10:49 18-12-2017 -   Автомобільні дороги Львівщини очищують від снігу  
  16:10 15-12-2017 -   На Жовківщині відкрили дахову сонячну електростанцію  
Україна
  10:56 18-12-2017 -   У ДТП під Києвом загинула подружня пара  
  10:54 18-12-2017 -   Повінь на Закарпатті: підтоплені 293 господарства  
  15:35 15-12-2017 -   В Україну прийде справжня зима з 19 грудня  
  15:33 15-12-2017 -   ГПУ закрила справи проти шести нардепів  
  14:19 15-12-2017 -   МЗС: Біометрія на кордоні запрацює з Нового року  
Світ
  11:2 18-12-2017 -   Встановлено причину відсутності пари у людей  
  11:1 18-12-2017 -   Користувачів Facebook атакує вірус  
  16:25 15-12-2017 -   Вчені визначили причину пияцтва  
  15:36 15-12-2017 -   Іспанію можуть відсторонити від участі в ЧС-2018  
  13:23 15-12-2017 -   Ще три жінки звинуватили Дастіна Гоффмана в домаганнях - ЗМІ  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Історія у Поступі  » 

___________________________________________________________________________

Найдревніша професія
Ілько ЛЕМКО
 
Найдревніша професія
Вислів "найдревніша професія" може претендувати на звання "найдревнішого вислову", настільки він став ординарним, банальним і просто затертим і заяложеним. Але чи багатьох цікавить, наскільки в писемну давнину сягає згадка про проституцію, як про професію? Мене це зацікавило, і я знайшов таку згадку. І звичайно ж, у Біблії, у 38 розділі Книги Буття. Історія Йосифа Прекрасного, період якої історики датують 1730 роком до Народження Христа, у найцікавішому і найдраматичнішому місці переривається історією Юди і Тамари, а після цієї історії далі логічно продовжується. Можливо, це була якась пізніша вставка, але як би не було, ми маємо тут найдавнішу писемну згадку про проституцію. Тамару, в якої помер чоловік, за єврейським звичаєм повинен був узяти в дружини хтось із молодших братів померлого. Але серед цих братів не знайшлося бажаючих на такий вчинок. І ось Тамара вирішує шляхом обману завагітніти не від кого іншого, як від свого свекра Юди. "І зняла вона з себе одежу вдівства свого, і покрилася покривалом, і закрилася. І сіла вона при брамі Енаїм, що по дорозі на Тімни... І побачив її Юда, і прийняв її за блудницю, бо закрила вона обличчя своє. І він збочив до неї на дорогу й сказав: "А ну-но я ввійду до тебе!" Бо він не знав, що вона невістка його. А вона відказала: "Що даси мені ?" А він відказав: "Я пошлю козлятко з отари". І сказала вона: "Якщо даси заставу, аж поки принесеш". А він відказав: "Яка та застава, що дам я тобі?" Та сказала: "Печатка твоя, і шнурок твій, і палиця твоя, що в руці твоїй". І він дав їй і зійшовся з нею, а вона завагітніла від нього. " (Буття 38, 14-18)

Про що ж ми довідуємось із першої писемної згадки про проституток? По-перше, що вони промишляли при дорозі (майже як сучасні), по-друге, закривали своє обличчя (були цнотливіші від сучасних). По-третє, брали досить дорого за свої послуги -- аж ціле козенятко: у притчі про блудного сина відданий і працьовитий син дорікає батькові, що той за багато років бездоганної роботи не потішив його навіть одним козеням. І по-четверте, якщо клієнт не міг розрахуватися готівкою, чи-то пак, натурою, то брали від нього заставу.

Львів, який у багатьох галузях має незаперечну історичну першість, має першість і у справі культивування проституції. Чудові знавці львівської старовини Андрій Козицький і Степан Білостоцький датують першу історичну згадку про львівський бордель 1450 роком. Архівний документ засвідчує ремонт водотягу у цьому закладі, на що було витрачено 12 грошів. А поважний краківський науковець натрапив на значно раніший документ початку 15 століття, де йшлося про приїзд до Кракова "вельми вправної у своєму ремеслі" повії Катерини Львів'янки (Katarzyny Leopoliency). Львівська традиція приписувала відкриття першого будинку розпусти якомусь італійцеві. Він 1473 року відкрив цей заклад у тому місці, де зараз знаходяться руїни синагоги "Золота Роза" неподалік міського арсеналу. Єзуїти, які на початку 17 століття хотіли будувати тут свій храм, в документі на ім'я короля згадували, що на цьому місці знаходяться "дім Нахмановича, кінський млин і будинок публічного зіпсуття". Перший, згадуваний у Львові будинок розпусти згорів під час пожежі 1571 року, але завдяки записам свідків у судовій справі зберігся його досить детальний опис. Будинок складався із світлиці і шести "робочих приміщень" площею біля 9 квадратних метрів кожне. Після пожежі на якийсь час лупанар перенесли до оборонної вежі токарів і поворозників (виробників мотузок) при арсеналі, а згодом він був перенесений до кам'яниці Войнаровських на розі Руської і Сербської, де зараз є банк "Львів." Відомий польський поет середньовіччя Ян Анджей Морштин, перелічуючи у своєму вірші найвідоміші борделі Речі Посполитої, у Львові згадує бордель Na Mostkach -- це власне сам початок вулиці Богдана Хмельницького до площі Старий Ринок. У 18 столітті будинок розпусти функціонував на вулиці Руській, 18, неподалік Успенської церкви, але на вимогу української громади бордель було звідти перенесено. У середньовіччі Львів був також транзитним пунктом для перевезення секс-рабинь зі Сходу до Європи (теж до болю нагадує сучасність). У 1472 та 1474 роках бергамський купець Русетто провозив через Львів транспорти рабинь, зокрема першого разу це були три православні жінки -- дві з Абхазіі (Агнета і Люція) і одна з Мегрелії (Марія), а також дві католички -- Марта і Марія, імовірно, з Балкан.

У більшості середньовічних міст Заходу проституція та будинки розпусти існували цілком легально. У Кракові та Празі були навіть своєрідні "профоб'єднання" жриць кохання. Міста встановлювали правила поведінки та місце поселення повій, вони носили одяг із спеціальними ознаками, здебільшого червоного кольору. Часто нагляд за дотриманням повіями встановлених правил покладали на міського ката. Хоча відвідування будинку розпусти жодним чином не каралося, надто почесною ця справа також не вважалася. У львівських документах трапляються згадки про встановлені цеховими правилами заборони для членів цехів відвідувати лупанар. Хоча у Львові проституція все ж вважалася злочином, за торгівлю тілом зазвичай не карали. Лише в документах 18 століття знаходимо згадки про покарання "дівок непотрібних" батогами. Так 1735 року за побиття кількох повій батогами магістрат видав ціпакам (міській сторожі) 6 грошів. До речі, у тому ж році сеанс інтимних послуг у Львові коштував 12 грошів при денному заробітку кваліфікованого муляра у 30 грошів.

Після переходу Галичини під владу Австрії 1772 року львівським повіям повелося дуже нелегко, оскільки цнотливі Габсбурги, і зокрема імператриця Марія-Тереза узялися жорстоко переслідувати це ганебне явище, але, як не дивно, це лише збільшило кількість повій. Усюди і завжди сильний тиск викликає ще більшу протидію. Зиґмунд Фройд, описуючи гіперцнотливу Австрію вже кінця 19 століття, говорить, що більш розбещеної молоді, ніж у його країні, немає ніде в Європі. А за Марії-Терези стали практикувати варварській ритуал вигнання повій з міста. Роздягнуту до спідньої сорочки жінку вели на міську площу, де саджали у мішок, зав'язуючи його під шию. Кат стриг нещасній волосся і голив голову. Далі виголений череп вимазували дьогтем, потім привселюдно били повію батогами і вивозили у тачці за межі міста. Подібні екзекуції траплялися в Австрії навіть у 20-х роках 19 століття. Незважаючи на всі ці заходи, ремесло повій у Львові і надалі процвітало. Мандрівник першої половини 19 століття писав: "Я ще в житті не бачив міста, настільки присвяченого розпусті і шахрайству. Дівок, одягнених у хутра з борсуків, червоні баранячі кожушки, завішаних білим та пурпуровим шовком снує тут стільки, що Берлін є Єрусалимом порівняно з цим Вавилоном". Мемуарист занотував, що роль сутенерів у продажному коханні відіграють жиди, які, кружляючи вулицями, шукають клієнтів і приводять їх додому до повій. Інший тогочасний письменник, оглядаючи зграйки повій у львівських кав'ярнях, записав поголоску про те, що начальник львівської поліції не переслідує проституток, оскільки сам має з цього бізнесу якийсь зиск. (Гм !).

Проституція досить успішно процвітала у Львові і за часів нової польської окупації 1919-1939 років. Дуже гарно описує прихований бордель батярська пісенька 20-років минулого століття :

W tym starym Lwowie ulica stara

Przy tej ulicy kawiarnia stala

A w tej kawiarni za firankami

Stoi lozeczko z poduszeczkami.

Na tym lozeczku przesliczna pani,

Co ma gitare miedzy nogami

Na tej gitarze sa piekne struny,

Ten moze zagrac, kto nie ma zony

A kto ma zone, kilkoro dzieci

Niech sie nie bieze za takie zycie,

Bo takie zycie drogo kosztuje,

A kto nie umie, to tego psuje.

А ось витяг з львівської газети 1929 року, знайденої Юрієм Винничуком: "У Львові на вулиці Баторія, 20 ( тепер Князя Романа) міститься готель "Саксонський", знаний з того, що знаходять тут хвильовий притулок різні проститутки з аматорами, ласими на їхні принади. В тім деннім готелі був за портьє такий собі Дмитро Вовк, русин, 48 літ, котрий, користуючи з посади, схиляв дівчат до розпусти, з чого стягав вельми поважні зиски. Спеціальністю Вовка були малолітні дівчата, котрі мусили віддавати йому половину своїх зарібків, інакше він не пропонував дівчат своїм клієнтам. До того ж стало мав у себе 16-літню Олександру Гайдаш. Вона була його товаром, що мав у мужчин великий попит і Вовк заробляв на ній щоденно досить значні квоти. Одночасно заарештовано також Льолю Ахсен, 33 літ, заміжню, котра також управляла схиляння до розпусти і була помічником Вовка".

За часів радянської імперії проституція займала виключне становище. Будучи затаврованою, як явище притаманне лише буржуазному суспільству, вона була оголошена в СРСР неіснуючою. За совєтських часів не було не лише сексу, але й проституції. Фактично ж проститутки обслуговували у великих містах західних дипломатів, бізнесменів і своїх крупних урядових посадовців (російський генеральний прокурор Скуратов з дівчатами у ліжку -- явище явно не нової епохи, просто давніше не встановлювали потаємних телекамер). На обласному рівні місцеві жриці кохання обслуговували різноманітних "гастролерів": від так званих "командіровочних" і закінчуючи членами спортивних, профспілкових, комсомольських і таке інше делегацій. Зокрема у Львові у кінці 70-х років члени одного знаменитого радянського ВІА просто настирливо вимагали від свого менеджера не яких-небудь, а найгарніших місцевих проституток.

Цікаво, що проституція, поряд з гомосексуалізмом, у часи тоталітарні і так звані перебудовні переслідувалася на рівні з правами людини і свободою слова. Тобто це явище стає в один логічний ряд з усіма можливими людськими свободами. Права людини, свобода слова, нетрадиційна сексуальна орієнтація в нас майже реабілітовані, можливо десь надходить і черга проституції ? І справді, розпоряджатися своїм тілом -- це право жінки, яке логічно заперечити досить важко. У найбільш ліберально просунутій країні світу Голландії це право регламентується вже на юридичному рівні, починаючи від надходжень до бюджету, оскільки це прибуткова справа, і закінчуючи соціальним забезпеченням, оскільки це визнано професією.

Сучасний стан торгівлі жіночим тілом в Україні аж занадто відомий, тому не буду це описувати. Хочу зачепити лише деякі аспекти цієї проблеми. Лише в Туреччині, Греції та Нідерландах у секс-бізнесі працює 500 тисяч українських жінок, але ні туркам, ні грекам, ні голландцям ніколи не прийде в голову, що це не українки, а власне жінки з України, а точніше здебільшого російськомовні жінки. Микола Куліш писав, що справжня Україна відбудеться лише тоді, коли катеринославські повії будуть пропонувати себе українською мовою. Очевидно, що до справжньої України нам ще дуже і дуже далеко. Сфера надання сексуальних послуг в Україні, як і низка інших специфічних сфер суспільного життя, наприклад, алкоголізм, наркоманія, кримінальний світ, послуговуються у своєму спілкуванні здебільшого російською мовою. І зокрема у нас, у Львові, згідно з даними соціологічного опитування, проведеного благодійним фондом "Салюс", мають свої помешкання у Львові або живуть тут з батьками лише 25,5% повій. Усі інші жриці кохання приїхали до нас з-поза меж Львова, а щодо цих 25,5%, то, напевно, не важко здогадатися, скільки серед них дівчат з традиційних львівських галицьких родин, зважаючи на аж занадто відомі стійкі релігійні, моральні та сімейні традиції львів'ян. Проститутки у містах завжди здебільшого були чужинками, починаючи з часів середньовіччя. Російський письменник Алєксандр Купрін говорить про остзейських німкень у борделях Москви 70-х років 19 століття. На початок 21 століття в борделях Західної Європи за останніми даними найбільше албанок, молдаванок, румунок, українок, росіянок і латишок (точніше, мешканок Латвії, де майже 40% російськомовного населення). Але тут уже виходить на перше місце соціальний й економічний аспекти проблеми. Подивіться на список європейських країн з найменшим ВВП на душу населення і ви побачите точнісінько ту ж картину: Молдова, Албанія, Румунія, Україна, Росія, Білорусь і т. п. Важко собі уявити данійок, норвежок чи шведок в українських борделях. Отже, боротьба з національною проституцією -- в економічному зростанні будь-якої країни. За даними того ж фонду "Салюс", 82% львівських повій займаються цією справою у пошуках засобів до існування і тому, що потрібні гроші на навчання. Зросте рівень життя -- знизиться відсоток національної проституції. Уявімо собі, що незабаром Україна стане процвітаючою державою, тоді автоматично наші жінки, по-перше, перестануть продавати себе на експорт і, по-друге, у наших будинках розпусти з'являться жінки з бідніших країн: афганки, китаянки, негритянки. Кажуть, вони вже є у донецьких і дніпропетровських борделях.

Століття і тисячоліття людської історії доводять, що проституцію викорінити неможливо. Суспільній цнотливості вже час, як в анекдоті, розслабитися і використати все найбільш позитивне у цьому явищі. Торгівля жіночим тілом, як явище узаконене, має всі явні переваги. Насамперед вона відіграє роль такого собі "громовідвода" суспільної звірячої пристрасті, таким чином зменшується злочинність не лише на сексуальному ґрунті, а будь-яка. Не буде проституції -- натовпи маньяків зірвуться з ланцюга і стануть масово ґвалтувати наших жінок, сестер і дочок, а якщо ми замкнемо їх на ключ, агресія маньяків вихлюпнеться на вулиці і тоді всім мало не здасться.

Далі, від проституції цивілізована держава має пряму економічну вигоду, вона дає можливість працювати тисячам жінок та багатьом іншим різноманітним працівникам, які обслуговують цю сферу. Проституція забезпечує значні надходження до держбюджету, які можна витратити на освіту і виховання, де будуть розповідати, що проституція -- це погано. Цивілізовані закони надають соціальну допомогу повіям: у разі хвороби, по догляду за дітьми, пенсійне забезпечення. Щодо українських повій, то лише офіційно від наших закордонних заробітчан щорічно надходить до України 2 мільярди доларів. Цікаво, скільки офіційно і неофіційно інвестує в українську економіку мільйон наших закордонних повій? Нарешті, проституція має також і велике виховне значення. Недосвідчені юнаки можуть спокійно, не думаючи про стрес сексуальної ініціації, пройти в повій солідний статевий вишкіл, який зможуть потім вдало використати у шлюбі. Якщо є професія, то повинен бути і високий професіоналізм, недарма ще древні видумували усілякі "Кама Сутри". Усі можливі переваги цього соціального явища, яке, як уже доведено, не можна здолати, більш. ніж очевидні.

фильтры для электронных сигарет

P. S.

Тут власне можна було б поставити в цій статті крапку, якби не одне "але". І це "але" полягає в тому, що, крім чинників економічних, соціальних, філософських, психологічних та інших, існує ще Бог і безсмертна людська душа. І цю безсмертну людську душу Бог дав останній повії, так само, як і матері Терезі. І коли усвідомлюєш, що те велике, найбільше таїнство любові і народження дитини, яке Всевишній подарував жінці, люди з дуже розумним і обґрунтованим виглядом перетворили на товарно-грошові відносини, стає якось не по собі від почуття розпачу, безвиході і неможливості зарадити цьому. І коли ми хоч колись на мить побачимо в цих нещасних і грішних жінках своїх матерів, дружин і дочок, ми зрозуміємо, наскільки це явище страшне, огидне і неприродне. І нічого банальнішого не можна сказати від того, що найдревніша професія є і найогиднішою. Хто мудрий, нехай замислиться над тим, що існує щось дуже світле і величне, що стоїть за воротами цього світу і що буде тій людині, яка тут, перед цими воротами, занапастила свою безсмертну душу?









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Базар проти "Беркуту" 
  ·  НАТО вагається, бін Ладен -- ні 
  ·  У вівторок увечері загинув Анатолій Єрмак 
Погляд
  ·  Чиновницькі міграції 
  ·  Початок кінця олігархів 
  ·  Дипломатичні спекуляції 
Поступ у Львові
  ·  Кредит Банк поза політикою 
  ·  Окультурення перевізного бізнесу 
  ·  Куди веде підземний тунель? 
  ·  Пільги "надаватиме" податкова 
  ·  Інцидент у парку Костюшка 
  ·  У Мороза все по плану 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  "Новий" не продається 
  ·  Фракція-привид 
  ·  Усе на продаж! 
  ·  Плівки майора -- все реальніші 
  ·  Кваснєвський приїжджає в Україну 
  ·  Україна під судом 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Жертви Курбан-Байраму 
  ·  Космічні дослідження під питанням 
  ·  Номінанти на "Оскара" 
  ·  Порушення зобов'язань 
  ·  Серби знову бояться війни 
  ·  Блокада Палестинської автономії 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Тема Поступу
  ·  "Вільні і доброї слави" масони 
  ·  Масонське обличчя Львова 
  ·  vID AVTORA 
  ·  ДОВІДКА 
Львівські обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Поступ технологій
  ·  Пральна машина під управлінням ноутбука варить пиво 
  ·  dell'ові набридли floppy 
  ·  Інтернет на Евересті 
  ·  Жорсткі диски стануть більшими в тисячу разів? 
  ·  intel vs AMD 
  ·  Infogrames і Shiny розкривають подробиці про світ Матриці 
  ·  Бережіться фальшивих батарей Nokia 
  ·  Масове виробництво перших Pentium 4 з FSB 800 МГц почнеться в квітні 
  ·  Студія Стіва Джобса переходить на платформу Intel 
  ·  seagate Technology припиняє виробництво Barracuda ATA IV і ATA V 
Історія у Поступі
  ·  Найдревніша професія 
Спорт-Поступ
  ·  deep Junior-Каспаров 
  ·  ХАРЛАМОВ 
  ·  Успіх львівських велосипедистів 
  ·  kOROTKO 
Пост-Faktum
  ·  КАЛЕНДАР