BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА.    ЛІТЕРАТУРНИЙ ПОСТУП.    МУЗИЧНИЙ ПОСТУП.    Спорт-Поступ.    Листи у Поступ.    Афіша Поступу.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
8 лютого 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  12:17 26-04-2017 -   Опалювальний сезон закінчено: тепло отримують 3 бюджетні установи  
  12:15 26-04-2017 -   Дитина-напівсирота з ДЦП просить допомоги на останню операцію  
  11:10 26-04-2017 -   У райцентрі на Львівщині пацієнти обікрали лікаря  
  11:6 26-04-2017 -   У райцентрі на Львівщині пацієнти обікрали лікаря  
  11:4 26-04-2017 -   На ремонт перекрили вулицю Литвиненка у Львові  
Україна
  12:50 26-04-2017 -   Посли ЄС підтримали безвіз для України  
  12:19 26-04-2017 -   Влітку в Чорнобильській зоні запустять сонячну електростанцію – міністр  
  11:1 26-04-2017 -   У мережі продають фальшиві відповіді на ЗНО 2017  
  10:59 26-04-2017 -   Україна піднялася в рейтингу свободи преси  
  10:34 26-04-2017 -   СБУ виявила два схрони зі зброєю на Донбасі  
Світ
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  
  10:22 26-04-2017 -   Трамп погодився відкласти будівництво стіни на кордоні  
  14:44 25-04-2017 -   Російські хакери два роки читали пошту міністерства оборони Данії  
  14:38 25-04-2017 -   РФ буде поставляти електрику в Луганськ  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

ЛІТЕРАТУРНИЙ ПОСТУП  »  МАСКУЛЬТ

___________________________________________________________________________

Троє із одного потяга
Розмовляла Марта ҐАРТЕН
 
Андрухович. Шарж
-- Чи можна вивести генезу "Маскульту" від трансєвропейського літературного експресу, у якому ви троє кілька років тому представляли українську сучасну поезію?

-- Ця ідея "літня", себто від літа 2002 року. Хоч вона, мабуть, походить із того потягу. Там у мене із Юрком зав'язалися дружні стосунки. Упродовж цих років ми постійно спілкувалися і жили у спільному інформаційно-естетичному полі, ділячись враженнями від прочитаних книжок, поезії. Коли Юрко запропонував Сергієві Жаданові й мені утнути щось "на трьох", нас це зацікавило.

-- Бо кожен із вас за останній час змінив амплуа?

-- З'явилися нові тексти, кардинально нові у творчості кожного. Відбулася радикальна зміна власних поетик. Юрко після майже 10 років поетичної мовчанки раптом написав абсолютно нові, невластиві йому до того поетичні тексти. Я 2 роки теж нічого не писав, а тут ніби відкрилося друге дихання. Сергій Жадан теж відмовився від римованої силаботонічної поезії. Отож, наші вірші десь суголосні, але при тому вони дуже різні.

-- А хто автор ідеї "Маскульту"?

-- Першість належить Андруховичу. Він побачив усе це як якусь внутрішню спільність, він же придумав режисуру.

-- Ніхто б не здивувався, побачивши Юрка у класичному варіанті "на трьох" із Бу-Ба-Бу. Але тут не тільки зміна партнерів, а й зміна поколінь. Чи відчуваєте ви із Жаданом вікову дистанцію щодо Андруховича?

-- Ми зі Сергієм народилося одного року і одного місяця із різницею в 9 днів. Ми на 15 років молодші за Юрка, але саме "Маскульт" продемонстрував абсолютну непридатність ідеї поділу української літератури на покоління. Іноді з ровесниками знаходиш набагато менше спільного, про щоби можна поговорити, ніж із Андруховичем, Іздриком, Прохаськом. Поділ на покоління -- це фікція, вигадана літературознавцями. Не дивно, що Юрко виступив із нами, а не з Бу-Ба-Бу, оскільки йому самому залежало на тому, щоб не те, що відмовитися від старого міфу -- від нього не відмовишся, він уже існує як факт літератури, -- а оновити себе разом із молодими.

-- Це декларація нового угруповання?

-- Аж ніяк! Це просто акція, і вона жодним чином не підпадає під означення літературно-поетичної групи. Мені здається, це вдала спроба знищити у свідомості шанувальників літератури осоружний поділ на вікові генерації.

-- Усе ж Андрухович належить до покоління, для якого було завиграшки збирати на поетичні акції повні аншлаги у великих залах. А з якою аудиторією зустрівся "Маскульт"?

-- На 70 відсотків молодіжною. У залу, яка вміщує 350 осіб, набилося вдвічі більше: стояли в проходах, сиділи на підлозі перед сценою. Іще кількасот людей, які прийшли за 15 хвилин перед початком, не пустили до театру. Дійство відбувалося на великій сцені Молодого театру, який і без того в аварійному стані, тому боялися, що розвалиться театр! На щастя, обійшлося. Київська публіка взагалі найліпша у світі! А тут вона спровокувала просто анекдотичну ситуацію: коли ми заходилися читати, то нам здалося, що це якісь "ліві" люди, бо вони аплодували, як на джазових концертах, перериваючи вірш поміж строфами! Мені спершу здалося, що вони таким чином хочуть вигнати мене зі сцени. Але потім я збагнув: оце так безпосередня реакція! "Включення" публіки в дійство було фантастичним! Нам вдалося завести слухачів саме поезією. Причому, на відміну від бубабістських віршів, які писалися спеціально для зручної декламації на концертах, наші верліброві тексти набагато складніші. І раптом виявилося, вони також можуть викликати таку кайфову реакцію. Для мене це був шок! У тому драйві я навіть не запам'ятав, що коїлося в другій частині вечора. Це була ситуація спільного "оргазму", до якого вдалося довести себе і публіку.

-- Чи відрізнялося сприйняття харків'ян?

-- У Харкові також зійшлося багато народу. Хоч зала в театрі "Березіль" менша. Там усе відбувалося трохи стриманіше, але симптоматично, що тексти теж переривалися оплесками. Польське джазове тріо не сходило зі сцени, а постійно награвало. Натомість у Києві воно грало в перервах та наприкінці блоків. Може, виступ у Харкові видався спокійнішим, бо ми в Києві виснажилися до решти, -- але й там нас сприйняли "на ура"!

-- Що передбачала драматургія вечорів за сценарієм?

-- Писав його Андрухович, який з'їв усіх псів на таких речах. Кожен із нас читав по 10 текстів. Хоч певну послідовність було вибудувати важко, але Юркові це перфектно вдалося. Успіх залежав саме від його режисури. Він так усе вибудував, що простежувалася суголосність текстів або їхній контраст. Вірші то створювали дисонансну напругу або ж, навпаки, по-джазовому в'язалися спільними перегуками. Наприклад, коли Сергій читав "Китайську кухню", то наступною була моя "Чайна", але це не прямолінійна послідовність, а справжня гра дискурсу.

-- До акція "Маскульт" видано книжку, а чи передбачав цей проект фільмування, випуск CD тощо?

-- На жаль, мультимедійного додатку не буде, бо запис не передбачався. Але відкрию таємницю: ми хочемо реабілітуватися перед Західною Україною, тому плануємо виступи у Львові, Франківську й Чернівцях. Узагалі-то, це сюрприз, але організатори погоджуються, що західні терени мусять мати сатисфакцію.

Розмовляла Марта ҐАРТЕН









» 
lET IT BE
Майкл МИШКАЛО
 
Чорні колготки, біла смужка трусів, червоний слід помади на рукаві. Любов. Запах минулої ночі і наші останні слова ти забираєш зі собою. Let It Be. Я піду. Мокрими сірими вулицями.

З неба монотонно падає дощ і перехожі кутаються від холоду і піднімають парасолі. Вони не помічають мене, а я не помічаю їх. У голові крутиться музика. На вулиці весна, каштани і Циркуль продав мені свої старі джинси. З гуртожитку звучить лірика "Наутілуса" і пахне свіжими булочками з повидлом. Ранок теплий, як чебурек. Високі шпильки, закриті джинсовою курткою плечі. Ти йдеш назустріч. У нас все попереду.

Ізраїль. Барак, ніч, духота і двадцять вісім китайців-католиків ліплять свою локшину і "ріжуться" в карти. Літра горілки в центрі стола. Парує чайник. Грубо порубані овочі. Біблія з ієрогліфами. Шабат. Субота вихідний.

Я замотую руки бинтами, і відразу повний стакан. Голова, як протез. Лягаю. Коли мине біль, я спробую. Копчена курка, фрукти, вино і хліб стоять на газеті. "Вечір самотнього чоловіка". Тебе немає зі мною.
Детальніше>>
» 
БЕЗ НАЗВИ
Тарас ПРОХАСЬКО
 
Олег Лишега, оповiдаючи щось із минулого, наголошує на тому, що в iсторiї не можна користуватися системою "добре-погане". Воно було. Було i все. I єдиною шкалою оцiнки може бути лиш оце --- було чи не було. Це перше опертя.

Тепер друге. Останнiм часом я знайшов чудесний спосiб не так аж нервуватися через те, що вiдбувається тепер у моїй країнi, з моїм народом. Я почав читати безлiч iсторичних хронiк про старi часи в Українi. Здавалося б, нiчого заспокiйливого. Але, як не дивно, полегшення з'являється вiд усвiдомлення, що нiчого катастрофiчного з нами тепер от не сталося. Нiякого нового калiцтва, спричиненого недавнiм нещасним випадком. Бо нiчого не змiнилося. Нi у нас, нi у сприйняттi нас свiтом. Виходить така собi ломброзовщина, лиш розтягнена в часi i кiлькостi. А бiологiзми в iсторiософiї можуть бути помилковими, але дуже заспокiйливi.

Велике потрясiння останнiх днiв -- ми й об'єднана Європа -- перестало мене потрясати пiсля згадування Дюнкерка у 1645 роцi. Ця мальовнича iсторiйка не виглядає застарiлою. Вона -- як iлюстрацiя до сьогоднiшнього стану стосункiв.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Снігова атака 
Погляд
  ·  З Європою по сусідству 
  ·  Роздвоєння спікера Литвина 
Поступ у Львові
  ·  Візи -- це не кінець світу 
  ·  Відлуння королівського балу 
  ·  З ринку -- у лабораторію 
  ·  Боротьба з маршрутками 
  ·  Вода чистішою не стане 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Запорізькі ''розборки'' олігархів 
  ·  Персональне стратегічне партнерство 
  ·  За фальсифікацію виборів -- тюрма 
  ·  Кучма взявся за заробітчан 
  ·  У податковій -- кадрові зміни 
  ·  Продаж UMC визнано законним 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  ЄС -- федерація без Бога 
  ·  Заміна зірок на хрести 
  ·  Що робити з Косово? 
  ·  iRAKOHL'AD 
  ·  СВІТООГЛЯД 
МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА
  ·  МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА 
ЛІТЕРАТУРНИЙ ПОСТУП
  ·  Троє із одного потяга 
  ·  lET IT BE 
  ·  БЕЗ НАЗВИ 
МУЗИЧНИЙ ПОСТУП
  ·  jethro Tull 
Спорт-Поступ
  ·  Втрачена традиція Львова 
Листи у Поступ
  ·  ЛИСТИ ДО ПОСТУПУ 
  ·  З приводу листа Андрія Шкраб'юка Юзеві Обсерватору 
  ·  Шановний пане Юзю! 
Афіша Поступу
  ·  Винний погріб "Батяр" 
  ·  ГОРОСКОП 
Пост-Factum
  ·  Майстра і Маргариту увіковічнюють