BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds

Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Тема Поступу.    Львівські обсервації.    Поступ технологій.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.

6 лютого 2003 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  13:23 25-04-2017 -   Облрада виділила більше трьох мільйонів на вакцини від раку шийки матки
  12:9 25-04-2017 -   Призупиняється подача тепла і гарячої води до будинків, які отримують теплопостачання від ЦТП №15-22
  12:7 25-04-2017 -   У Чорнобильській зоні знайшли сміття зі Львова
  12:4 25-04-2017 -   У сільському клубі на Львівщині знайшли протипіхотну гранату
  11:27 25-04-2017 -   За час АТО на Донбасі полягли 272 бійці зі Львівщини
Україна
  13:22 25-04-2017 -   Порошенко завтра зустрінеться з Лукашенком
  11:20 25-04-2017 -   Макрон набере в другому турі виборів 64% голосів - опитування
  11:20 25-04-2017 -   Синоптики попередили про нове похолодання в Україні
  11:17 25-04-2017 -   У Маріуполі бійці Азова напали на студентів з Африки - ЗМІ
  10:31 25-04-2017 -   Температура повітря в Україні підвищиться
Світ
  13:20 25-04-2017 -   У Мексиці оголосили тривогу через крадіжку радіоактивного іридію
  10:24 25-04-2017 -   Трамп планує скоротити допомогу Україні по лінії USAID
  10:6 25-04-2017 -   У Польщі розорали українське кладовище
  17:13 24-04-2017 -   У Лондоні покажуть золото скіфів
  17:6 24-04-2017 -   У Йорданії скасували дозвіл ґвалтівникам одружуватися на своїх жертвах

·  ·

Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Тема Поступу  »

___________________________________________________________________________

З НУТРА
Тарас КУЗЯК

Автор цих рядків мимоволі мав можливість спостерігати за тим, як наших земляків транспортують за кордон, і сам бачив, як насправді діють механізми вивезення.

Я донедавна займався хоровим мистецтвом, співаючи в одному з професійних галицьких хорів. Посилені репетиції, вивчення нової програми -- все це хоча цікава, але важка робота. Хорова капела складалася переважно з професіоналів, тобто людей, які мали за плечима музичну освіту: вищу консерваторську або шкільну. Вимога до хориста -- обов'язкове знання нотної грамоти і поставлений голос. Зрозуміло, що середовище таких людей на добровільних засадах (без зарплати) працювати не буде. Однак грошей там ніхто не отримував. Справа у тому, що керівництво заманило музикантів до капели солодкими обіцянками про закордоні поїздки та гроші, які б мали заробити на міжнародних конкурсах хорової музики. Стосовно грошей -- то їх там ніхто не заробив, а от в омріяну Європу ми все ж поїхали.

Поїздка за кордон -- справа нелегка. Необхідно виробити візи та днями висиджувати у чергах біля іноземного посольства, купити квиток і таке інше. Процес довгий, і враховуючи кількість людей у хорі та його куций бюджет, -- майже нереальний. Однак, усе вирішилося за дещо іншою схемою. Одного дня на чергову репетицію хору прийшов високий, добре одягнений мужчина. Він дочекався закінчення репетиції, підійшов до диригента, і вони кудись пішли. Як з'ясувалася пізніше -- це був директор однієї з провідних львівських туристичних фірм.

На наступній репетиції диригент перед хором заявив, що у колективу з'явився великий спонсор і меценат, який всіх нас повезе в турне по Європі на різноманітні світові конкурси та фестивалі, де ми будемо репрезентувати перлини українського фольклору та хорової музики, прославляючи, таким чином, державу. Слова приємні та горді, це відразу підняло у колективі творчий дух -- почали проводити додаткові заняття, обновлювати репертуар та "гризти" обов'язкові конкурсні твори, аби гідно виступити перед європейським глядачем.

Однак, як з'ясувалося пізніше, великому меценату і поціновувачу хорового мистецтва, пану з турфірми, ми були потрібні лише для заробляння грошей.

Отож, наша співпраця продовжувалася. Одного разу нас всіх посадили у великий німецький 70-місний "Neoplan", який належав одній із польських фірм, і ми поїхали в Італійське посольство у Києві. (Парадоксально, але як мені пояснили, було дешевше викликати з Польщі автобус, і завести хор до Києва, аніж наймати нашого водія з автобусом). Під час поїздки я побачив нових 40 осіб. Як з'ясувалося в посольстві, вони стали також учасниками нашого хору. По дорозі від директора турфірми надійшла вказівка усіх нашвидкуруч навчити нотної грамоти на кшталт до-ре-мі, бемоль, дієз, форте, п'яно, та вивчити назви творів, які ми виконуємо. Dictum - factum. Майбутніх заробітчан почали вчити нотній грамоті, і в посольстві вони вже справно володіли музичною термінологією.

Отак пан меценат заробляв великі гроші, маскуючи заробітчан під хористів.

Інша поїздка планувалася в Іспанію. Цього разу ми в Київ вже не їздили. Шеф турфірми вирішив процес оформлення віз через свої "прихвати" у посольстві. Перед поїздкою всі члени хору зібралися біля приміщення турфірми. На превелике здивування, замість великого автобуса приїхали три мікроавтобуси (перероблені вантажівки). У цих "залізних трунах" ми їхали до Іспанії. Як і попереднього разу, до гурту приєдналися "нові хористи". Вже на території сусідньої Угорщини ми зрозуміли, що поїздка буде дуже важкою. Ми їхали в період літньої 30-градусної спеки. "Бусики" нагрівалися, мов жаровня, а ми в ній почувалися, як зіпсовані варені яйця. Аби заощадити кошти, пан меценат не виділив гроші на ночівлю у придорожніх мотелях, і ми змушені були три доби ночувати у напівзігнутому стані у цих консервних банках, або, в кращому випадку, на автозаправках, спершись до бензоколонки. Але першочергово вразило мене не це.

Водії "бусів" ставилися до нас, як до товару. Покривали нас триповерховим матом, мацали дівчат за сідниці, одним словом, мали нас за живе м'ясо. Вони звикли бути богами, перевозячи нелегальних заробітчан, бо у дорозі від них залежало все.

Ми ж намагалися чинити опір. Коли вже доїжджали до місця проведення фестивалю, водії вирішили помститися. Вночі, за кілька кілометрів до кінцевої зупинки, нас вигрузили у полі, і протримали там цілу ніч. Водії мотивували вимушену зупинку очікуванням одного буса з Португалії (я зрозумів, що мали передати якийсь товар звідти, чи очікували третій бус із заробітчанами, який від'єднався від нас і поїхав у Португалію. Одним словом, повна нісенітниця). Приїхали ми на фестиваль уже зранку. Іспанці, які на нас чекали, аби поселити у себе, порозходились спати. До виходу на сцену залишилось кілька годин. І ми, невиспані, брудні, з пом'ятими костюмами, вийшли на сцену і зайняли одне з провідних місць... Я завжди дивувався витривалості української натури. Внаслідок цієї поїздки я отримав травму хребта, і зарікся вже більше ніколи не їздити у турне.

Міграційна повінь з України
Всеволод ПОЛІЩУК

Місто Брешіа, Північна Італія, година їзди потягом від Мілана. Неділя, по обіді. Центральний парк міста. Людей тьма-тьмуща, однак італійських облич зовсім мало. Подекуди видно невеликі гурти арабів. Переважно ж тут великі юрби людей із виразними рисами слов'янського типу. Мова -- українська, російська. Сюди якраз у цей час під'їжджають автобуси з України. Привозять неофітів, гречку, варену ковбасу, газети. Знайти в Брешіа гречку так само важко, як й українську газету, а постійно жити на стравах італійської кухні українець звикає дуже довго.
Детальніше>>
Живий товар

Люди за безцінь

Протягом останнього десятиліття туристичний бізнес в Україні набув неабиякого розвитку. Навіть у нашому маленькому Львові ми можемо нарахувати кілька десятків турфірм. Звичайно, що з переходом нашої держави на ринкову економіку, в Україні з'явилося кілька відсотків заможних людей, які можуть дозволити собі закордонні мандрівки, однак на цих кілька відсотків вистачило б одної-двох фірм. Таку масовість туристичних установ ми не можемо пов'язати ні з чим іншим, як зі сприянням нелегальній імміграції. У цьому тексті ми спробуємо окреслити механізми такого сприяння.
Детальніше>>
  ·  Кредитна спілка для освітян
  ·  ХРОНІКА
Поступ з краю
  ·  Російський флот за українські гроші
  ·  "Наша Україна": невизначеність за графіком
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ
  ·  ЛИСТ ДО ЮЗЯ
Поступ технологій
  ·  Японці вперше стали платити за мобільний зв'язок більше, ніж за дротовий