BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
10 січня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ЩО КОМУ СМАКУЄ

___________________________________________________________________________

Контроверсійне конфеті
Яка музична подія 2001 року видалася найяскравішою?
В.С.
 
Ігор Пилатюк, ректор Львівської музичної академії
Подія року? – Однозначно це опера “Мойсей” Мирослава Скорика! Я вважаю, що це подія великої ваги. На прем’єрі в Києві наша постановка справила фантастичне враження, і я відчув, як її прийняли слухачі. Вважаю, що це цілком заслужено. “Мойсей” – справжня народна опера! Вона написана не для снобів і меломанів: композитор повинен писати для широких мас, а не для вибраних. Це ще Верді свого часу зауважив: “Якщо після опери публіка може заспівати хоча б одну мелодію, значить` робота вдала”. Я б навіть підкреслив, що “Мойсей” – не тільки подія року чи останнього десятиліття, ця опера підводить риску під століттям!
Зінаїда Остафійчук, керівник симфонічного оркестру ЛМА
Багато на концерти ходжу, але те, що було на “Контрастах”, запам’яталося найдужче. Вразив мене “Реквієм” Сильвестрова – річ просто знаменита! Потім національна хорова капела “Думка” з Рахманіновим в Органному залі. Це були, здається, вершини одкровення за цей рік. Серед львівських колективів – на першому місці, мабуть, “Глорія”. Піаністи наші три (Йожеф Ермінь, Етелла Чуприк і Оксана Рапіта – кожен у своєму амплуа) є видатними людьми! То таке щастя, що ми їх маємо у Львові! Ось скрипалька Анастасія Пилатюк – таке ж чудо. Загалом враження дуже добре й від останнього концерту “Глорії”, от тільки в Органному залі я не надто полюбляю слухати оркестр, бо він тут відзвучує, важко знайти якусь таку точку, де була би чистота звучання. Усе прикро фонить, тому в цьому залі я не люблю слухати концерти, навіть через це менше сюди ходжу. До речі, у Львові існує велика проблема залів. І це абсолютна правда, тільки про те чомусь не заходить мова. А це ж колосальна проблема! Уже давно у Львові є потреба в залі, збудованому за всіма сучасними вимогами, бо філармонічний на тих якихось 600 місць – це не зал для сучасного мільйонного міста. Я вже не кажу про те, що у Львові ганебна реклама серйозної музики: 15-20 афіш у центрі міста.
Роман Дубасевич, перекладач
Я дуже радий, що У Львові знаходяться люди, які готові робити такі безкоштовні концерти, як остання програма хору “Глорія”. Думаю, що це справжній благий чин, коли приходить публіка – і має можливість почути гарну якісну музику. “Глорія” не дуже займається саморекламою, але я думаю, що ця музика говорить сама за себе. Слухач сам може порівняти виконання “Глорії” з виконанням інших колективів. Гарно мати такий концерт на закриття річного сезону, на Різдво. Гарно, коли рік отак тебе майже заколисує і готує до колядки. Думаю, це гідне завершення сезону 2001, незважаючи на весь розпач і сірість сьогодення надворі.
Богдан Яскевич,юрист
Найвиразнішою подією року є фестиваль “Контрасти”. Поза тим є багато незлих акцій, але я завжди дуже критично ставлюся до будь-яких концертів, що відбуваються у Львові. “Контрасти” – це справжня подія року в мистецькому житті завжди, за будь-яких обставин!
Олена Кушнір, музикант
Багато людей очікували концерту “Глорія” як завершальної новорічної арки. Концерт був витриманий на гарному професійному рівні та, що важливо, – ВИКОНАНИЙ У СТИЛІ. Сподобалися солісти. Було видно, як старався диригент. Оркестр “Леополіс” гармонійно з’єднався із хором, залишивши гарні підсумкові враження про рік.
Йожеф Ермінь, піаніст
Говорити про дуже високий мистецький рівень нашого музичного життя надзвичайно важко. А говорити про високий рівень деяких концертів – можна. На жаль, мені не вдалося побувати цього року на тих кульмінаційних концертах фестивалю “Контрасти”, про успіх яких мені розповідали. Але я знаю, що вони добрі, бо я чув ті концерти у Києві: скажімо, “Реквієм” Сильвестрова чи твори Пярта (а сам приїзд Пярта – величезна подія!). Такими концертами і визначається рівень музичного життя у Львові. Останній концерт “Глорії” – також визначна для мене подія, бо створює надзвичайний передсвятковий настрій, який передає сам дух Різдва. І оркестр “Леополіс”, і хор із часом показують дуже високий професійний вишкіл, який можна порівняти з рівнем добрих європейських колективів. Цілком погоджуюся з тими, хто каже, що це справжній європейський концерт, його можна вирізнити з-поміж багатьох. І коли вже говорити про якісь події в музичному житті міста, то вони стали можливими тільки завдяки ініціативі певних людей, які як справжні особистості творять це концертне життя самотужки. Завдяки таким людям, як Володимир Сивохіп чи Юрій Ланюк, ми ще можемо говорити про якесь концертне життя у нас.
Петро Швайковський, директор Будинку органної музики
Найбільшою подією є фестиваль “Контрасти” – найпрекрасніші концерти відбуваються саме там. У Львові вони мають просто шалений успіх і є великим святом для всього міста, адже вхід на них – вільний! А різдвяна програма “Глорії” – один із тих концертів, що самі по собі є великим внеском у наше мистецьке життя. Вердіївський фестиваль в Опері – так само подія, бо місто нарешті змогло відновити акцію, яка було завмерла на кілька років. І якщо в нашому мистецькому житті є якісь проблеми, то вони всі насамперед – від нестачі коштів. Усі хороші акції проводяться за спонсорської підтримки, але я щось не бачу того мецената, який сприяв би популяризації класичної музики. Львів – маленьке місто, і тому здається, що в кожному хорі чи оркестрі можна побачити практично тих самих осіб; відчувається відтікання найкращих – і це також є великою проблемою для місцевого музичного середовища, коли Львів залишають хороші фахівці.
Анна Ковалко,співачка
Мені здається, що різдвяний концерт “Глорії” був якимось підсумком музичного життя у Львові. Я дуже рада, що мала змогу брати участь в такій акції. Та це не далося легко, бо музика бароко завжди є важкою, а її виконання – дуже відповідальним. Сподіваюся, що ще матиму змогу працювати разом із цим колективом. Але найважчим для мене був навіть не цей концерт, а минулий – фізично і психологічно. Узагалі, всі мої концерти цього року були сплановані наперед, крім цього різдвяного. Він виник майже спонтанно, все робилося швидко, але я надзвичайно втішена, що все так склалося.
Артур Микитка, керівник камерного оркестру ЛМА
Насамперед подією є те, що до нас прийшло гарне поповнення – 8 чоловік. За рік у нас було багато прем’єр гарних творів, ми підняли цікаві речі на “Контрастах”. Це для мене етапний момент, бо виступ на міжнародному фестивалі – це відповідально. Там ми грали Малєра (з Кушплер), Берга (з Ковалко). Фестивальний виступ вдався. Сподіваюся, наш традиційний концерт “Різдвяний дарунок” також залишив у слухачів свій слід, тому що і Скорик спеціально написав свою таку інтернаціональну “Молитву”, і Камінський зробив скрипковий концерт. Та навіть і обласна премія свідчить про те, що колектив таки заслужив визнання.
Левко Закопець, президент Фонду “Метроном”
Втіху приніс виступ моїх вихованців на фестивалі в Харкові “Музика – наш спільний дім”. Серед львівських подій варто згадати дуже престижний фестиваль “Контрасти”. Я тепер навіть граю в оркестрі пана Маттеса на гобої поряд зі своїми студентами й учнями – і це для мене просто відкриття! Мене цікавить, яку музику грає нове покоління. Як педагог я бачу, що музичне життя зараз засвоює інші віяння і стверджує, що ми, українці, є музичною нацією.
Любов Кияновська, доктор музикознавства
Сильно вразила опера Мирослава Скорика “Мойсей”. Це ж давно в нас уже не було постановки української опери такого філософського наповнення. Дуже гарні “Контрасти” – з продуманою фестивальною концепцією і люксусовою організацією. А для нашої творчої родини 2001 рік видався також плідним: відбулися прем’єри творів композитора Віктора Камінського, зокрема в програмі “Різдвяний дарунок” у виконанні солістки Анастасії Пилатюк прозвучав “Різдвяний концерт” для скрипки з оркестром, заслуживши в аудиторії гарне реноме. Варто також згадати й виступи впродовж року Лідії Шутко, а також наших активних піаністів – Етелли Чуприк, Йожефа Ерміня та Оксани Рапіти з Мирославом Драганом.
Ліда Стефанишин, музиколог
Останній концерт оркестру під керівництвом Артура Микитки й Мирослава Скорика приніс насолоду: виступ вдався хорошим, без “проколів”.
Василь Откович, начальник управління культури ЛОДА
Сподобався “Різдвяний дарунок” від оркестру, яким керують Мирослав Скорик і Артур Микитка. А ще – грандіозний успіх опери “Мойсей”. Я бачив, як її два вечори поспіль сприймали в Києві! Ця постановка – велике досягнення нашої опери! Робитиму все, що від мене залежить, аби матеріально й морально підтримати наших музикантів. Важливо було заздалегідь відпрацювати перелік основних заходів на рік, необхідних для іміджу Львова, і подати пропозиції на те, аби було закладено бюджетні кошти для фестивалів “Контрасти”, “Віртуози”, “Золотий Лев”, для фестивалю ім. Крушельницької... Це те, що я називаю “нормальним мінімумом”, а до нього потім можна вишукувати вже й додаткові дотації. Повного фінансування культурних потреб завжди важко досягнути, але тішить, що минулий 2001 рік завершився без зривів.
Юрій Ланюк, композитор
Нещодавній концерт хору “Глорія” й оркестру Leopolis відзначився не зовсім львівським рівнем. Та, безперечно, найвизначніша подія року – “Контрасти”, з якими завжди пов’язані приїзди дуже гарних музикантів. Цього разу незабутньою була зустріч із Арво Пяртом. Поза тим не можу пригадати, що залишилося в пам’яті. Шкодую, що не довелося послухати піаніста Адріана Оттікера, який, окрім виступів, провів у Львові майстер-курс, демонструючи дуже інтелектуальне виконання. Але це радше виняток із гастрольного правила.
Василь Куйбіда, міський голова
Мені сподобався концерт на завершення фестивалю ім. Соломії Крушельницької, присвячений ювілею Верді. Там Едерові вдалося створити надзвичайно святкову й радісну атмосферу і по-справжньому здивувати глядачів. Подією ж уважаю постановку опери Мирослава Скорика “Мойсей”.
Олександр Козаренко, композитор
Мав справжнє потрясіння від виступу хорововї капели “Трембіта” у Римі під час пілігримки вдячності за візит Папи Римського до Львова, а під час року – від виступу Марії Крушельницької із сольним концертом фортепіанних творів Антолія Кос-Анатольського.









»  Музика
Група U2 здійснила найуспішніше турне 2001 року
Н.С.
 
Ірландська група зібрала під час свого світового турне 2001 року більше грошей, ніж будь-яка інша група – близько 109,7 мільйонів доларів прибутку принесли їхні шоу по світових сценах, як повідомила прес-служба групи.
Детальніше>>
»  ЛЕКСИКОН РОКУ
Театральна міні-енциклопедія
Світлана Веселка
 
А. Аут – становище театрів ляльок у системі видовищних закладів.
Б. Бесіда(“театральна”..) – усім приємний співрозмовник – “до кольору, до вибору”.
В. Віктюк – завжди львів’янин.
Г. Гран-прі – фестивальна наживка, на яку вже давно не клюють глядачі.
Детальніше>>
»  ВАЛЬСИ
Із берегів голубого Дунаю
Яким Горак
 
Напередодні Нового року гарний мистецький подарунок зробив львів’янам фестивальний оркестр “Львів” під керівництвом його засновника і керівника – швейцарського музиканта і диригента Гунгарда Маттеса. На сцені Львівської опери відбулася прем’єра підготованої оркестром нової програми “Штраус запрошує на вальс”, укладеної з творів короля вальсів Йогана Штрауса і Йозефа Штрауса.
Детальніше>>
»  Кіноновинка
Більше жиру, ніж сірої речовини
Гарм фон Лінтіг, Фрайбург
 
Світлина Yahoo! Movie
(Zoolander. США, 2001. Реж.: Ben Stiller. У рол.: Ben Stiller, Owen Wilson, Will Ferrell, Christine Taylor, Milla Jovovich, Jon Voight, David Duchovny)
Детальніше>>
»  СТО РОКІВ
Марлен Дітріх – зірка з голови до ніг
Наталка Сняданко
 
Її особливий погляд з-під важких вій перетворив її на легенду. Марія Магдалена фон Лош, німецька і американська акторка. Співачка Лола Лола у циліндрі, заради якої шанований гімназійний учитель кидає роботу і стає її маріонеткою, із фільму “Голубий ангел” стала символом фатальної жінки, жінки-вамп, нового жіночого типажу в тогочасному кінематографі. І зараз Марлен Дітріх вважається єдиною німецькою зіркою світового рівня, міфом 20-го ст.
Детальніше>>
»  АРТ-АНОНС
Акція тижня – Виставка колажів Зоряни Гарбар і Володимира Стецули у “дзизі”
Андрій Дорош
 
Різновид образотворчого мистецтва, який називають “колаж” (від грецького “колла” – клей), ще не сягнув свого сторіччя. Перший колаж постав з легкої руки Пабло Пікассо 1911 року – тоді ж, коли й перша безпредметна композиція Василя Кандінського. Пікассо просто полегшив собі життя: замість того, аби вимальовувати у черговому кубістичному натюрморті плетінку зі соломки, він вклеїв до своєї картини клапоть клейонки з видрукуваною на ній імітацією плетення.
Детальніше>>
»  АУДІОПІДСУМОК
365 музичних днів
Роман Заяць
 
Як правило, наприкінці року, що минає, або ж на початку нового робляться певні підсумки. Банально, хоча деколи варто озирнутися назад, щоби пережити подію ще раз, по-новому сприйняти її, несподівано відкрити в ній щось випадково пропущене чи загублене. Спробую не вдаючись до записника пригадати деякі найпомітніші музичні “сліди” минулих 365 днів.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
Погляд
Поступ у Львові
Поступ з краю
Поступ у світі
Спорт-Поступ
Пост-Factum
Пост-Factum