BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Історія Поступу.    Арт-Поступ у світ.    Пост-Factum.   
  Цитата Поступу
Я хотів створити демократію, але не продумав, яким чином... Єдине, про що я шкодую — це про свою участь в уряді. Мій уряд допоміг людям прийняти капіталізм»
Яцек КУРОНЬ
 
15 жовтня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  17:48 17-11-2017 -   У центрі Львова побудують церкву  
  15:13 17-11-2017 -   У Львові буде вулиця Яцека Куроня, але це не Стрийська  
  15:10 17-11-2017 -   На Львівщині стартує сезон полювання на зайців  
  14:46 17-11-2017 -   На Радехівщині затримали браконьєрів, що вполювали двох косуль  
  13:25 17-11-2017 -   У районному суді Львова вибухівки не знайшли  
Україна
  15:17 17-11-2017 -   Розробку спідньої білизни для жінок у ЗСУ відклали через критику  
  15:15 17-11-2017 -   Луценко каже, що справа у НАБУ стосується його сина  
  14:45 17-11-2017 -   Дніпровські лікарі рятують капітана поліції, що підірвався на міні  
  14:44 17-11-2017 -   Дощі зі снігом: якою буде погода на вихідні  
  13:38 17-11-2017 -   У Києві у ході весільних гулянь, сталося вбuвствo через необережність  
Світ
  15:19 17-11-2017 -   Польські кардіологи безкоштовно прооперували жителів Львова  
  15:8 17-11-2017 -   В італійській тюрмі помер колишній ватажок «Коза ностра» Тото Ріїна  
  10:57 17-11-2017 -   Саудівським принцам запропонували обміняти свої статки на свободу - ЗМІ  
  10:41 17-11-2017 -   В Японії залізнична компанія вибачилась за відправлення поїзда на 20 секунд раніше  
  10:17 17-11-2017 -   Німеччина – фаворит букмекерів на перемогу у Чемпіонаті світу з футболу  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ у світ  »  ЮВІЛЕЙ

___________________________________________________________________________

Театральні шати для Європи
Софія ПРОКОПОВИЧ
 
Театральні шати для Європи
За словами Єжи Зоня, директора Міжнародного фестивалю вуличних вистав у Кракові (Польща) і керівника одного з найцікавіших театральних колективів “КТО”, який залюблений у вуличне дійство, “літо в Європі – це час вуличних вистав і ,відповідно, вуличних фестивалів”.

На початку осені театр “КТО” відсвяткував своє 25-річчя. Єжи Зонь – польський філолог за першою освітою, тому любить слово у власному прочитанні, а сцену сприймає, як місце дії і візуального образу. Можливо, саме це інтимне ставлення до слова змусило Єжи Зоня ще 1971 року в Єленій Гурі вийти зі своїми акторами на вулицю. “Місто було похмуре і брудне, хотілося зробити його яскравим і святковим”, – говорить Єжи Зонь. Ця єлєногурська вистава переконала режисера у правильності першого кроку, бо, крім того, що вистава викликала захоплення у глядачів, вона насамперед ставила перед актором складне завдання: втримати увагу глядача. Можливо, комусь це видається нескладним, але є величезна різниця між глядачем, який приходить у театральний зал, і глядачем, який випадково зупинився на вулиці. Для Єжи Зоня найкращою виставою є та, коли він бачить серед глядачів старшу жінку з важкими торбами, яка поспішала додому і раптом, не відриваючи очей і не відчуваючи втоми, захоплено сприймає дійство.

Режисер упевнений, що для втілення вуличної вистави підходить усе: й оригінальний сценарій, і світова класика. Сам режисер має нездійсненну мрію: створити величне дійство до відкриття Олімпійських ігор, але ці ігри повинні були б відкритись у Польщі (ось така нездійсненна мрія!).

А поки що він творить вуличні вистави, які захоплюють глядача, серед них і спільна робота театру “КТО”, львівського театру “Воскресіння” та Київського експериментального театру Києво-Могилянської академії. Історія любові юного Івана Мазепи, втілена Єжи Зонем, зацікавила не лише глядача, але й багатьох театральних продюсерів. Отож незабаром Єжи Зонь із виставою “Мазепа” вирушить у турне Німеччиною, Францією та Англією.

На думку режисера, актор, який творить вуличне дійство, повинен бути не лишень фізично підготовленим, він повинен володіти магією “причарування” глядача, умінням діяти на відстані протягнутої руки, бо при вуличному дійстві немає рампи, яка відділяє актора і глядача. Є глядач, який стоїть від актора на відстані подиху.

Звичайно, вуличне дійство вимагає великих затрат, тому для створення вистави залучають кошти і державні, і спонсорські. Трупа Єжи Зоня – невеличка, тому мобільна для подорожей світом. Якщо для режисерського задуму бракує акторів, то Єжи Зонь запрошує акторів для цієї чи іншої постановки “зі сторони”. Актор у театрі Єжи Зоня – це не лише лицедій, а й універсальний технічний працівник, а саме монтування декорацій – це також своєрідне дійство, де кожен актор має свою “ роль” і відповідає за конкретне технічне забезпечення вистави. Актори Єжи Зоня жартують, що їм подобається саме така структура театру, де немає безконечної кількості керівництва, а є лише один директор – режисер, який здатен вирішити всі найскладніші питання.

Єжи Зонь захоплений співпрацею із українськими театрами, які виявились достойними творчими партнерами: хоча їхній досвід у створенні вуличних дійств ще зовсім невеличкий, але акторський потенціал – невичерпний. На жаль, цьогорічний фестиваль “Золотий Лев” не приніс нам зустрічі з театром “КТО”, але сподіватимемось, що наступного літа ми таки побачимо “Золотий Лев” на вулиці.
І Львів, який ми формально, іронічно, чи з любові називаємо центром Європи, таки стане справді схожим на екстатичне європейське місто в розквіті літа, одягнене в театральні шати. І, можливо, Єжи Зонь зауважить серед глядачів літню паню, яка, поспішаючи додому приготувати родині смачну вечерю, зупинилась, захоплена вуличним дійством.









» 
Можна все. Що далі?
У майстернях Віденської академії мистецтв
Маркіян ФІЛЕВИЧ
 
Колись Віденська академія мистецтв була омріяною метою багатьох митців. Багато наших земляків навчалися там – починаючи від Луки Долинського у XVIII столітті й закінчуючи художниками часів Другої світової війни. Після Римської та Паризької академій, Віденська займала третє місце серед мистецьких навчальних закладів Європи й була відносно доступною для наших земляків. Тепер Віденську академію віддаляють від нас кордони, візи, призабута імперська мова та й не лише це...

Львів’яни вже мали нагоду познайомитись із сучасністю Віденської академії мистецтв на виставках її студентів, влаштованих у галереї “Дзиґа”. Це були роботи, плоди творчих пошуків. Щось інше можна побачити в майстернях Академії, поспілкувавшись із її викладачами. Тоді починаєш
розуміти, чому саме так там ставляться до візуального мистецтва.
Детальніше>>
» 
Доктор Лектер повертається
Тимофій КОЛОБАБА
 
Червоний дракон” – продовження епопеї про жорстокого вбивцю і дивного філософа Ганнібала Лектера з’явиться на кіноекранах у жовтні. Ми мали змогу жахатись та захоплюватись цим дивним героєм у фільмах “Мовчання ягнят” та “Ганнібал”. Сюжет “Червоного дракона” продовжує таємничі перипетії двох попередніх фільмів. Невідомий серійний убивця мордує цілі родини, ніхто, звичайно ж, не може його впіймати, один лиш доблесний агент ФБР береться за таку важку справу. Щоб вистежити кілера, агент просить допомоги в іншого серійного вбивці, а саме в Ганнібала Лектера. Сюжет схожий на “Мовчання ягнят”, але в “Червоному драконі” події розгортаються трохи по-іншому...
Детальніше>>
» 
Міжнародний кінофестиваль у Марокко
Аделя МАРЧЕВСЬКА
 
У Маракечі відкрився ІІ Марокканський міжнародний кінофестиваль. Серед почесних гостей фестивалю визначні голлівудські режисери Мартін Скорцезе та Френсіс Форд Коппола. Головою журі цьогорічного фестивалю була легендарна французька актриса Жанна Моро. За головний приз змагалися дев’ять повнометражних фільмів. Окремий конкурс був передбачений для короткометражних фільмів з Африки та Східної Азії.

Організатори фестивалю сподіваються, що з часом Марокканський фестиваль досягне достатньо високого рівня і стане африканським відповідником Каннського фестивалю в Європі.
Детальніше>>
» 
Демонтаж пам’ятника подіям 11 вересня
Т. К.
 
Скульптуру, що була створена на спомин про тих загиблих, які 11 вересня вискочили з вікон Світового торгового центру, було винесено з нью-йоркського центру Рокфеллера. Демонтаж скульптури було здійснено на вимоги тих, які вважали, що пам’ятник додає гнітючості та ображає гідність загиблих. Центр Рокфеллера розташований у центрі Мангаттена, і є одним із найбільш відвідуваних туристами місць Нью-Йорка.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Освітяни вчать владу 
  ·  Ірландія може зупинити розширення ЄС 
Погляд
  ·  Кримінали для президента 
  ·  Львівська опозиція аналізує помилки 
  ·  Юліан БАК: Вони зіпсують свій учительський гонор 
Поступ у Львові
  ·  Янків вчиться у французів 
  ·  Тепло де-юре без де-факто 
  ·  Ми про вас пам'ятаємо 
  ·  Пожежникам подарували сучасну техніку 
  ·  ДАІ працює без вихідних 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Знамення від МВД 
  ·  Європейські перспективи для опозиції 
  ·  Із журналістів творять опозицію 
  ·  Кучму непокоїть статус депутата 
  ·  Опозиційність - явище тимчасове 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Останнє весілля Хусейна 
  ·  Хто влаштував пекло в раю? 
  ·  На шляху до екуменізму 
  ·  Північною Ірландією керуватимуть із Лондона 
  ·  Сербам президент не потрібен 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Історія Поступу
  ·  Еволюція засад ОУН та УПА 
Арт-Поступ у світ
  ·  Театральні шати для Європи 
  ·  Можна все. Що далі? 
  ·  Доктор Лектер повертається 
  ·  Міжнародний кінофестиваль у Марокко 
  ·  Демонтаж пам’ятника подіям 11 вересня 
Пост-Factum
  ·  Україна перемагає 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  "Прес-ралі" в болоті та без цензури