BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Львівські обсервації.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
22 червня 2006 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:18 22-09-2017 -   У Львові викрали Mitsubishi Outlander  
  15:12 22-09-2017 -   Синоптики попереджають про зміну погоди  
  15:11 22-09-2017 -   Усіх охочих запрошують на святкування Дня Сихова  
  15:8 22-09-2017 -   У Львові 12-річна дівчинка народила дитину  
  13:20 22-09-2017 -   У Львові маршрутка №41 в’їхала в паркан  
Україна
  15:14 22-09-2017 -   В Україні оголосили демобілізацію строковиків  
  15:9 22-09-2017 -   На Харківщині затримали банду рекетирів  
  13:14 22-09-2017 -   Вихідні в жовтні: скільки відпочиватимуть українці  
  13:12 22-09-2017 -   Луценко шокований станом другої лінії оборони в зоні АТО  
  10:44 22-09-2017 -   Житомирщину накрив аномально великий град  
Світ
  15:15 22-09-2017 -   Актрису з "Мухтара" ввели в кому через травму  
  13:11 22-09-2017 -   У російській Держдумі з виставки вкрали хамон  
  13:9 22-09-2017 -   Вчені назвали легкий спосіб продовження життя  
  16:40 21-09-2017 -   Творці "Гри престолів" повідомили про новий спін-офф  
  14:17 21-09-2017 -   На Оскар висунули третій український фільм  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Олег СКРИПКА: Специфіка печерного капіталізму
Розмовляла Катерина КИРИЛОВА
 
Про Олега Скрипку важко сказати щось принципово нове. Цей музикант - особистість сформована, така, що має власні переконання й погляди. Утім він не нав'язує їх із блакитних екранів чи великих трибун, хіба щиро ділиться з усіма цікавими. А поза тим що глибше ти занурюєшся в атмосферу некомерційної музики, справжньої, такої, що має в собі вібрації землі й шанс не лише змінити свідомість нового покоління, але й залишитися в історії, то краще усвідомлюєш, що всі ці люди, власне небайдужі, вже давно тримаються купи. Проваджу до того, наприклад, що продюсований Олегом проект "Божичі" - це знов-таки надбання киянина Владислава Троїцького (до слова, однокурсника Скрипки), котрий задіяв цей фольклорний колектив в одній зі своїх вистав. "Ця вистава називалася "В пошуках втраченого часу", - каже Олег Скрипка. - І коли я її побачив, то в нас із Владом виникла спочатку ідея, щоб я якось допоміг зробити запис спектаклю. А вже потім стало зрозуміло, що треба робити запис не вистави, а альбому. Це і актуальніше, і ефективніше, бо матиме більший попит".


Рекординги зацікавлені у співпраці з естрадою

- Олеже, від часу виходу вашого останнього альбому "Файно" минуло чотири роки. І хоча незабаром має з'явитися нова платівка від гурту ВВ, питання стосується радше того, як вам вдалося зберегти популярність? Це проблема українського шоу-бізнесу, який не може народити нічого путнього, чи секрет у специфічній діяльності вашого гурту?

- Те, що в нас називається шоу-бізнесом, насправді таким не є. Інтереси звичайного слухача, музикантів та рекордингів різняться. Саме в цьому криється причина того, що і ми, і інші рокери дуже рідко випускають альбоми. Наші платівки насправді непотрібні. Можливо, їх потребують фани, але таких дуже мало - якихось 5-10% від загального ринку. Саме тому рекординги зацікавлені у співпраці з естрадою. Цю музику простіше та швидше записувати в студії, з такими музикантами нескладно підписати контракт. Є свій механізм. Мені інколи видається, що загалом існує своєрідна домовленість між російськими та українськими рекордингами щодо того, аби не випускати платівок рокерів або ж підписувати з ними контракти на дуже невигідних умовах. Я знаю, наприклад, що виникали проблеми із виходом нової платівки гурту "Акваріум". Ця ситуація доволі красномовна. Але це з одного боку, а з іншого... Випускати диск щороку або й раз на півроку може дозволити собі хіба попсовий естрадник. Бо рокери мусять якось виживати, лабати на концертах, та й пісні ми пишемо самотужки, хочеться так робити. Хочете ще один приклад? Я знаю не так багато людей, які можуть, скажімо, перелічити пісні з нашого альбому "Файно". Ба більше, люди схильні вважати, що, окрім "Весни", в нас немає нічого вартісного. Такою є специфіка печерного капіталізму...

Все, що я можу сказати, - Україні нестерпно бракує рекордингів, які працюватимуть із рок-музикою. Адже така вже давно не існує в нас на професійному рівні. Одначе ми потрохи рухаємося вперед. Думаю, що наші діти чи онуки вже нормально гратимуть рок і він матиме попит у слухача...

А ми тримаємося разом вже десять років. Без змін. Пафос, який накопичується у кожному з нас, виливаємо в сольних проектах. Йдеться про якусь недореалізацію, коли тобі хочеться робити щось таке, що, можливо, не зможе жити у межах проекту ВВ. У такий спосіб всі гіпотетичні конфліктні ситуації вирішуються самі собою. Крім того, ми розумні люди, тому спроможні розв'язати між собою всі проблеми.

- Але чи не свідчить це також про якусь вашу внутрішню втому?

- Звісно, ми немолодий колектив, нам уже двадцять літ. Але поза тим є дуже важливе для нас відчуття стабільності. Це відчуття, яке дається багатьом монстрам і птеродактилям від західного року. Коли не треба, знов-таки, щопівроку випускати альбом, коли можна приділити цьому два-три роки, коли є стабільна концертна діяльність. А ще... Знаєте, у чому перевага старих колективів? Немає потреби вкладати величезні суми в піар. Саме це відрізняє нас від молодих колективів. Неможливо вже грати в ці ігри молодих гуртів: це не личить старому колективу.

Сучасне мистецтво шкідливе для здоров'я

- Олеже, як легко минала цьогорічна підготовка до "Країни мрій"? Також ширилися чутки, що Олег Скрипка з якихось своїх причин не долюблює "Гайдамаки"... Чи не тому цей гурт не запросили на "Країну мрій" цього року?

- "Гайдамаки" грали минулого року, тому цьогоріч я їх не запрошував. Для того, щоби фестиваль був цікавим, потрібно залучати різні гурти. Вважаю, що це не професійно, коли два роки поспіль на фестивалі грають ті самі гурти... Щодо того, що я нібито недолюблюю "Гайдамаки", то це неправда. Ці люди професійно грають етно-рок, і я поважаю їх вже за це. До того ж вони пропагують цю музику не лише в Україні, але й за кордоном.

Щодо "Країни Мрій", то цього року на фестивалі буде дуже багато цікавих колективів. Із нововведень - додаткова театральна сцена. Думаємо над оркестровою сценою. Я з нетерпінням очікую фестивалю. Адже музика - це завжди вібрація емоцій, це спосіб їх передачі. І цей процес відбувається без посередників, він чистіший. Чому, коли чуєш гарну фольклорну музику, відразу хочеться плакати? А тому, що сигнал передається якісніше, "лінія зв'язку" добре працює, і ти просто до неї підключаєшся. Коли співаєш народну пісню в традиційному виконанні, то автоматично приєднуєшся до того інформаційного каналу, який існував уже тисячі років. Це просто іншої якості політ... Естрада відрізняється від народної музики так само, як страви "Макдональдсу" від борщу. Тому що мейнстрим - це синтетичне мистецтво, яке можна швидко продати. Але потрібно усвідомлювати, що воно шкідливе для здоров'я. Такі речі порушують обмін духовних речовин. І людина через це згодом "запливає жиром".

- Кого з-поміж молодих колективів особисто шануєте?

- В Україні тепер дуже багато цікавих молодих гуртів. Саме тому ми провели фестиваль "Рок Січ", на який запросили 48 саме молодих гуртів. Молодих, але дуже професійних. Мені особисто дуже подобаються "Мандри", "Очеретяний кіт", "Гуцул Каліпсо". З важчих банд - "Верховна зрада", "Карна", "Фактично самі", "Файно"... І ще направду багато інших. Хтось колись сказав, що ті нації мають добрі пісні, які погано живуть... Думаю, у цьому є зерно істини.

- Якщо спробувати порівняти Україну з Францією, то які шанси в талановитих музикантів тут і там пробитися в ефір, на велику сцену?

- Однакові. I тут, i там для цього використовують капітал та зв'язки. Однак там є рівень якості. У нас же якість - не головний компонент. Загалом в Україні все навпаки: що кращий журналіст, художник чи письменник, то важче йому отримати визнання. Чимало людей, які досягли визнання на світовому рівні, у своїй країні залишаються непоміченими. У нас країна шансону й поганого смаку. Талантам пробитися важко, бо загальноприйнятий естетичний і культурний рівень надто низький. Коли людина виходить за межі цього рівня, її ніхто не помічає, позаяк вона перебуває поза вузькими межами суспільної уваги. На жаль... У Франції ситуація дещо інакша.

- Емір Кустуріца у кожному своєму фільмі так чи інакше проголошує, що життя - прекрасне. Якими словами можна було би озвучити посил від гурту ВВ?

- (мовчить. - Авт.) ... Життя... розкішне!









» 
u.ROK космічної забави
Катерина КИРИЛОВА
 
Вокалістка LЮКу Оля (Мала) своїм голосом спокусила того вечора всіх молодих людей...Без дурнів: цим світом керують зв'язки та гроші. І Про це також ви прочитаєте в інтерв'ю з Олегом Скрипкою. Тобто якби я не мала знайомих в Одесі, можливо, й не дізналася би про фестиваль U.ROK. Щодо грошей - ситуація також зрозуміла... Та вже коли є мета, тим паче така світла й радісна, як рок-фестиваль на самісінькому березі моря, то гріх усе спихати на якусь лінь чи незручності на кшталт дороги у брудному й задушливому потязі в напрямку перлини на березі моря - героїчного міста Одеси. Тим паче, що на фестиваль було запрошено харківську групу Lюк - направду фантастичну команду, від творчих екзерсісів котрої відверто впадають у легкий транс наші східні сусіди.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Скажіть нам, хто ваші міністри 
Погляд
  ·  Для проблемних дітей - табір... праці 
  ·  На відпочинок за кордон 
  ·  Скільки коштує випускний? 
Поступ у Львові
  ·  Спекотна сесія облради 
  ·  "Ратуша" - бути чи не бути? 
  ·  Львову світло й воду! 
Поступ з краю
  ·  Уряд без програми, як перекотиполе 
  ·  Наша медицина - це експеримент 
  ·  Підприємці отримали новий порядок 
  ·  Іван БЕЛЕБЕХА: Чому наша влада не здійснює українізацію відкрито?! 
Поступ у світі
  ·  Терористи вб'ють росіян 
Арт-Поступ
  ·  Олег СКРИПКА: Специфіка печерного капіталізму 
  ·  u.ROK космічної забави 
Львівські обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Спорт-Поступ
  ·  Карфаген - останній бар'єр у групі 
  ·  Польський хет-трик для Німеччини 
  ·  У "Карпат" новий керманич 
  ·  Альбіна ДЕРЮГІНА: Люблю, як душу... 
Пост-Factum
  ·  Початок війни Гітлера зі Сталіним