BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Політика.    Соціум.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
17 квітня 2006 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Балет - це праця відданість і дисципліна
Дзвінка ДЖМІЛЬ
 
Поринути у ритм музики і відчути її кожною клітиною свого єства... малювати живу картину не пензлем, а досконалими рухами тіла... Лебідь, Лілея, Есмеральда... Щодня відчути інший характер, внести нову ноту в свою власну особистість і віддатися образу... Це театр, це доля кожного артиста, доля балерини.

Пережити кожну роль та передати свою майстерність наступному поколінню - це життєвий шлях заслуженої артистки України Ірини Красногорової, яка віддала балету 50 років свого життя, більшість якого минула в Львівському театрі опери та балету ім. С. Крушельницької. Пані Ірина й до сьогодні працює тут педагогом-репетитором. У суботу колеги, друзі, учні та просто вдячні за клопітку працю глядачі вітали Ірину Красногорову з ювілеєм творчої діяльності.

- Ви поєднали своє життя з театром. Що Ви бачите, озираючись назад?

- Життя було нелегке, дитинство минало в повоєнні часи. Мене виховували в інтернаті для обдарованих дітей. Вчилася у студії при Горковському (тепер Нижній Новгород) театрі опери та балету, звідки мене скерували в Пермське державне хореографічне училище, яке я закінчила 1955 року. Навчала мене німкеня Єкатєріна Єденрейх. Дисципліна була дуже жорсткою. Цю жінку боялися всі, особливо, коли вона строго дивилася через свій лорнет. Проте мені пощастило - я їй сподобалася. Я добре запам'ятовувала комбінації, була взірцем.

Після закінчення училища мене скерували в Оперний театр до Нижнього Новгорода, де я пройшла школу кордебалелу від четвертої лінії до першої. Далі маленькі лебеді, мазурки, венгерки, падетруа, а потім нарешті і провідна партія - Адилії. Згодом сольні партії. Я танцювала всі сольні ролі в балетах, які йшли тоді у театрі.

Мені пощастило потрапити до Львова саме в період золотого віку львівського балету. Тут працювали балетмейстери із Тбілісі, Москви, Мінська, Естонії - знані педагоги, які творили неперевершені постановки. Ми з чоловіком танцювали головні ролі в усіх класичних балетах. Це і "Лебедине озеро", і "Лускунчик", і "Попелюшка", і "Аврора", і "Антоній та Клеопатра". Дуже подобалися мені українські вистави. Я танцювала Лілею за Шевченком, Орисю за Кость-Анатольським. Після ролі Есмеральди я отримала звання заслуженої артистки України.

- Яка роль Вам найбільше подобається?

- Закарбувалася в пам'яті партія Шуралє в балеті татарського автора. Це історія схожа до "Лебединого озера". Йдеться про дівчину, яку викрадає злий геній і перетворює на птаха. Зачарована дівчина чекає, поки її врятує коханий, котрому доводиться боротися зі злим чаклуном.

- Як доля закинула Вас до Львова?

- 1952 року я одружилася. Ми із чоловіком Петром, який також був солістом балету, 1959-го отримали пропозицію у Львівському оперному театрі. Нас запросили на дебют, де ми танцювали "Лебедине озеро" та "Бахчисарайський фонтан". А після цього нам запропонували переїхати до Львова та виконувати провідні ролі.

- Зараз Ви займаєтеся викладацькою діяльністю. Виховали не одне покоління артистів балету...

- Хореограф-репетитор, яка тренувала нас у Львові, запропонувала мені через рік після переїзду до цього міста паралельно працювати педагогом у студії при Львівському національному театрі. Тож я поєднувала власні тренування як провідна балерина та уроки в хореографічній школі як педагог.

1997 року постала гостра кадрова криза, оскільки запрошувати танцюристів із інших міст, вихованців інших танцювальних шкіл не було можливості. Театр не міг забезпечити їх житлом, а винаймати квартиру на зарплату було нереально. В трупі були лише пенсіонери. Шукали якихось шляхів поповнення молодих кадрів. Із великими перепонами ми тоді створили хореографічне відділення при Училищі культури та мистецтв, де я працюю старшим викладачем. Завдяки вихованцям цього училища відбулася радикальна зміна складу балету. 90 відсотків нинішнього складу трупи - наші вихованці з училища.

Сьогодні дуже добра структура: хореографічна школа при театрі, училище та театр як замовник кадрів. Школа готує кадри для вступу в училище, а потім ми їх беремо в театр. Не всіх звісно. Сьогодні ми досягли того рівня, що можемо дозволити собі дуже строгий відбір. Поступ львівського балету можна прослідкувати на прикладі першого випуску училища. Із дванадцяти випускників восьмеро - провідні танцюристи балету.

Розгледіли львівський балет вже й у світі, зараз нас частіше запрошують за кордон. Нещодавно повернулися з фестивалю в Швейцарії.

- Які якості повинна мати передусім балерина?

- Чимало залежить від фізичних даних: великий крок, добра стопа, високий підйом, стрибок, гнучкість і, звісно, зовнішність.

- А окрім фізичних даних, чого ще вимагає балет?

- Дуже важливо любити балет. Він вимагає відданої праці. Вибравши цю професію, треба віддати їй все життя. Проте, окрім танцювальної класики та фізичних даних, необхідний ще й усебічний розвиток. Танцюристи мусять слухати музику, ходити на вистави інших театрів, читати книги, дивитись кіно. Це при тому, що в провідних танцюристів балету вільного часу практично немає: щоденні тренування та уроки. Обов'язкове загальне тренування вранці потім індивідуальне, яке триває 2-3 години і звісно ж сама вистава ввечері.

- Для балерини пенсійний вік - це скільки?

- Це двадцять років стажу незалежно від віку. Часто підлітки починають у 14 років. А в 34 людина вже пенсіонер. Хоча є старожили, які танцюють і до 45 років. Проблема в тому, що з віком зменшується гнучкість, пластичність. Рідко хто вміє правильно ставитися до себе і зберегти себе на довше. Мая Плисєцкая - це феномен, у 80 на сцені!!! До речі, за рівнем навантаження праці артистів балету прирівнюють до шахтарів. Там також лише 20 років стажу. А далі - пенсія.

- Наскільки важко йти на пенсію?

- До цього треба готуватися. Відхід не буває безболісним. Далеко не кожен добре переживає моральну травму. Проте саме для того в училищі ми даємо дві професії: артиста балету та педагога-репетитора. Ще будучи артистами балету, треба себе пробувати в педагогіці. Адже є чимало танцювальних шкіл. Учитель хореографії потрібен у кожному навчальному закладі. Ми з чоловіком протанцювали 25 років. Знали про наш останній сезон, останню виставу. До того часу ми вже мали педагогічну роботу. Коли я танцювала, то все віддавала театру. Знала лише маршрут "театр - дім". Тепер, коли мої учні стають провідними артистами та отримують звання, я відчуваю задоволення від своєї педагогічної роботи.









» 
Шизофренічне чеське кіно
Діана КОРНЕЛЮК
 
Певна категорія людей вважає, що такі "життєві" фільми є трохи занудними, й тому, аби додивитися до кінця таку чеську повнометражку, треба мати неабияке терпіння. Певно, дехто не до кінця розуміє, що "відтворити" життя найважче. Природно схиблені акторські обличчя - це не гра, а перевтілення у самих себе. Тільки трішки інших, тих, якими б могли стати, якби не...
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Ще одна Тузла? 
  ·  Наші дипломати вчитимуть туркменську 
  ·  Скільки заробляє прем'єр? 
  ·  На Великдень буде сонячно 
Погляд
  ·  Василь ЛЕВЧИШИН: Енергію треба заощаджувати 
Поступ у Львові
  ·  Чи потрібен нам ще один НПК? 
  ·  Житло у Львові не подешевшає 
  ·  За тиждень - Великдень 
  ·  Голову Брюховичів затвердили офіційно 
Поступ з краю
  ·  Ахтунг, ахтунг, стережіться Тимошенко! 
  ·  Президент задоволений розвитком АПК 
  ·  Ручне регулювання економікою повертається 
  ·  Бензинова лихоманка розпочалася 
  ·  Чиновники взялися за лопати 
Поступ у світі
  ·  Друге звільнення Багдада 
  ·  Великодні заклики до миру і згоди 
Політика
  ·  Партійні проекти Львівщини змінюють лідерів 
Соціум
  ·  Микола БЕВЗ: Львів має свій генетичний код 
Арт-Поступ
  ·  Шизофренічне чеське кіно 
  ·  Балет - це праця відданість і дисципліна 
Спорт-Поступ
  ·  Західне дербі 
  ·  Підготовка до прибалтійського іспиту 
  ·  Одеса також хоче Euro-2012 
Пост-Factum
  ·  Школа для злодіїв 
  ·  Найкращий автомобіль року