BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв'ю.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.    КуПол: Новини зі Львова.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
3 березня 2006 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:22 30-03-2017 -   У Львові зареєстровано 1071 ОСББ  
  15:13 30-03-2017 -   Заробітна плата на Львівщині зросла на 36,7%  
  15:8 30-03-2017 -   У передмісті Львова з-під брами семінарії викрали 20 тонн грунту  
  14:32 30-03-2017 -   З понеділка у Стрийському парку розпочнуть ремонт лавочок  
  12:51 30-03-2017 -   Для учнів старших класів мікрорайону «Левандівка» проведуть виховну бесіду  
Україна
  16:18 30-03-2017 -   ООН: Більшість українців - за межею бідності  
  15:7 30-03-2017 -   В «ДНР» студентів долучають до укріплення передової, – розвідка  
  15:6 30-03-2017 -   СБУ обіцяє 25 тис. грн за інформацію про обстріл польського консульства у Луцьку  
  14:35 30-03-2017 -   ЗСУ готові припинити вогонь на Донбасі з 1 квітня  
  14:34 30-03-2017 -   СБУ: На Закарпатті викрита агентурна мережа Росії  
Світ
  16:20 30-03-2017 -   В горах Уельсу розбився вертоліт: п'ятеро загиблих  
  15:10 30-03-2017 -   Росія відкрила кримінальну справу через вбивство екс-депутата Держдуми Дениса Вороненкова  
  12:0 30-03-2017 -   Ізраїлю запропонували мир в обмін на території  
  11:9 30-03-2017 -   Знаменитого музиканта Джорджа Майкла поховали у Лондоні  
  10:28 30-03-2017 -   "Міграційний указ" Трампа заблокований на невизначений термін  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Олександр РОДНЯНСЬКИЙ: Навіть у кіно не буває див
Розмовляла Катерина КИРИЛОВА, Київ - Львів
 
Це спроба паралельної оцінки кінопроцесів, які відбуваються в Росії та Україні. Бо хочемо ми того чи ні, прагнемо пришвидшити той процес або ж класично віримо, що кращі часи українського кінематографу давно позаду, але кіно рушить уперед своєю неспішною розміреною ходою. Чимало стрічок знімають у нас безпосередньо за участі студії "1+1" та підтримки Олександра Роднянського.

Можливо, занадто голосно й комусь не до вподоби, але співпраця між державами у цьому керунку, власне, виробництві кіно, налагоджується. Фестивалі - лишень певне коліщатко або дзеркало, якщо хочете, яке відображає загальні процеси, які відбуваються в кіноіндустрії. Так, вони не можуть ініціювати ці процеси, і все ж... Олександр Роднянський, президент компанії "СТС Медіа", генеральний директор телеканалу СТС і "Домашнього", голова ради директорів телекомпанії "1+1", а віднедавна й одна зі знакових постатей у керівництві російського фесту "Кінотавр", розмірковує про здобутки та недоліки українського і російського кінематографу.

- Пане Олександре, сьогодні доля фестивалю "Кінотавр" у Ваших руках, які кількісно-якісні зміни плануєте запровадити найближчим часом?

- Як Ви знаєте, 15 років поспіль існування фестивалю "Кінотавр" було пов'язане з іменем Марка Руденштейна. Я багато говорив про це, коли пан Руденштейн передав цей фестиваль у мої руки, я говорив про це на відкритті і хочу повторити це зараз. Для мене важливішим є не персональний склад учасників фестивалю, а радикальні, хоч наразі більше косметичні зміни, які відбулися у фестивалі сьогодні. Про це говорять усі, а дехто навіть презентує це як факт доконаний: мовляв, "Кінотавр" відіграв величезну роль у постперебудовному етапі розвалу російського кіно. Власне, це забезпечило виживання кінематографічної спільноти. Знімалися фільми, відбувалися більш-менш важливі події, класики російського кіно не опускали рук. Хоча безпосередньо кіноіндустрія - отой замкнутий процес, який відділяє появу ідеї від її реалізації та фінансування до діалогу із безпосередньо глядачем. Цього не було. На жаль. "Кінотавр" забезпечив існування всього того, що було зроблено у радянські роки. Актори, режисери, критики, які звикли до постійних прем'єр, аналізу власної творчості на тлі інших робіт, у період занепаду продовжували зустрічатися, обмінюватися ідеями та мріяти про краще майбутнє...

Протягом кількох останніх років сталося дещо несподіване, непередбачуване - пробудження інтересу аудиторії до власного кінематографу. Власне це якраз і змусило говорити всіх про відродження індустрії. Торік у Росії відзняли близько сотні стрічок, цього року їх буде вже понад сто. А якщо говорити про кіно, яке знімалося на території Росії, то таких стрічок близько 150. І Росія, мабуть, єдина країна в світі, яка посідає чотири найвищі позиції в переліку найпопулярніших стрічок. Це абсолютно унікальна історія. І навіть Франція, яку постійно наводять як приклад, програє. Ви тільки уявіть собі, що національний російський кінематограф збирає більше грошей, ніж "Матриця", "Гаррі Поттер" та "Володар перснів" разом узяті. Хіба це не свідчить про інтерес до національного кіно? Йдеться про розмаїття імен та жанрів. Абсолютно природно виникла ситуація, яку ми називаємо не виживанням, а розвитком. Така ситуація, власне, й вимагала нового фестивалю. Адже насправді фест не є остаточною міркою чи аналогом суду, де арбітри роздають нагороди найкращим. Це просто важливий, безумовно, але лише елемент кінематографічного процесу. Власне, свого часу фестивалі й виникли, як культурні проекти, які сприяли формуванню інструментів просування національного кіно.

Сьогодні на "Кінотаврі" ми робимо акцент на національному кіно, зокрема на дебютах і короткометражних фільмах. І така ситуація поглиблюватиметься. Ми хочемо допомогти новим іменам. Для нас важливо перетворити фестиваль на інструмент професійної експертизи. Має бути дуже чітка розмова не лише в межах журі, але між глядачами та режисерами. Саме для цього в межах фестивалю відбуватимуться дискусії та "круглі столи". Хоча я не заперечую, що неформальне спілкування є також дуже важливим на таких заходах.

- Пане Олександре, раніше "Кінотавр" час від часу приїздив в гості до інших міст. Чи передбачені такі акції у новому форматі фестивалю?

- Ситуація є приблизно такою: свого часу такі мандри були зумовлені потребою показу російського кіно в різних місцевостях, адже процес прокату був дуже погано налаштований. Сьогодні ж ситуація докорінно змінилася і потреба в цьому, як самі розумієте, просто відпала. Тепер ми бачимо своє основне завдання у відкритті та просуванні нових імен на ринок. Хоча нещодавно ми провели міні-тур містами Росії з кількома новими російськими стрічками. Також плануємо поїхати з цією програмою в Індію та Китай на кілька тижнів. Головне - дивитися на кінематографічний ринок оптимістично та агресивно. Адже сучасні режисери знімають якісні фільми, які можуть знайти свою аудиторію і за межами Росії також. Ми намагаємося допомогти режисерам у цьому. Хочемо, щоби "Кінотавр" став брендом, який, власне, сприятиме просуванню кіно на європейський ринок.

Упродовж довгого часу багато людей помилялося, коли думали, що режисерів насамперед цікавить те, як узяти в держави грошей. Сьогодні все відбувається з точністю до навпаки й багатьох митців в принципі не цікавить думка держави з приводу їхньої творчості. Розуміючи, що шляхи фінансування можуть бути дуже різними, а фестиваль - то чи не єдине місце, де всі ці можливості, напрями, течії можуть перетинатися між собою. Щоби можна було побачити процес цілою картиною.

- Зрозуміло. Зустрічне запитання: хто сьогодні фінансує фестиваль?

- Власне, це приватний фестиваль, де презентують приватні роботи, хоча фінансування його складається з кількох джерел. З одного боку над підтримує Федеральне аґентство кінематографії, з іншого - важливий державний чиновник, якого цікавить процес розвитку кіно. Є також два вагомі представники банкової структури, а ще мас-медіа. Важливо, що ми ні від кого напряму не залежимо, але дуже вдало співпрацюємо.

- У який спосіб українське кіно має можливість бути презентованим цьогоріч на "Кінотаврі"?

- Я думаю, що нам варто поставити це запитання дещо по-іншому. Вже пора замислитися над створенням власного національного фестивалю, а не думати про те, як презентувати своє кіно у межах національного російського фесту. Україна зможе бути гідним гостем там. І це вже добре, коли так буде.

- Цікаво, що Вам як творчій особистості дає фестиваль "Кінотавр"?

- Фестиваль - це насамперед культурний проект. Я завжди відчував, що для існування кінематографічних проектів необхідний простір. І коли я побачив ситуацію з "Нічною вартою", "9 ротою" та багатьма іншими успішними російськими стрічками, я зрозумів, що ми можемо ризикувати. Кіно - це на сьогодні індустрія, де немає відчуття стелі, якихось обмежень. А це свідчить про існування правил гри, де є певні елементи, які дозволяють рухатися далі. Адже ми - частка надзвичайно складного технологічного процесу, яка відображає суспільні настрої. Це не є індивідуальною творчістю. Для автора, який вирішив зробити фільм, звісно, є важливою внутрішня ідея, яку він хоче донести до глядача, але так чи інакше він є частиною загального процесу, великого світу. Для нас усіх дуже важливим є повноцінно сформований стан стрічки. Це все. Я ніколи не погоджувався бути часткою індустрії, яка випрошує гроші в держави. Не хотів і не хочу брати участі у фільмах, рішення про які ухвалює певний чиновник. Це принциповий для мене момент. Я не вірю чиновникам і вважаю, що розуміюся на кіно краще за них. Я не хочу, щоби хтось за мене щось вирішував. Нехай глядач сам думає, який фільм йому краще подивитися. В артового кіно є потенційний мільйон глядачів, у масового - така сама історія. В кіно не буває див. Не буває вдалих стрічок, які подобаються державним посадовцям. Власне, фестиваль - це спроба розставити все на свої місця. Я не хочу, аби щось залежало нехай навіть від дуже інтелігентного та симпатичного посадовця. Також я хочу сказати, що фестиваль організовують не лише для глядача, але й для молодих авторів, які матимуть змогу знайти собі продюсера, наприклад.

- Яким є Ваше ставлення до серіалів, телеепопей, якими сьогодні перенасичені наші телевізії?

- Я скажу так: це врятувало багатьох людей, які були просто викинуті з кінопроцесу. Серіали зініціювали його розвиток. Без цього загалом неможливий кінематограф. Просто ми ще, мабуть, це не до кінця зрозуміли...









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Суд сказав "ні" скнилівцям 
  ·  Білорусь за трьома замками 
  ·  В Україні ображають жінок! 
Погляд
  ·  Через Раву-Руську - до Європи 
  ·  Хочу в армію! 
Поступ у Львові
  ·  Студенти пікетували штаб Куйбіди 
  ·  "Пора" підтримала Андрія Садового 
  ·  П'яний? Позбудешся машини! 
  ·  УГКЦ закликає до порозуміння 
  ·  Економний Дрогобич 
  ·  Зустрічайте зірок! 
Поступ з краю
  ·  Європейці проревізують Україну 
  ·  Американський крок до СОТ 
  ·  Ядерні вагання 
  ·  Оплату - за години 
Поступ у світі
  ·  Бацька розправляється із суперниками 
  ·  Язик до Москви доведе 
  ·  Лідери СРСР хотіли вбити Папу 
  ·  Буша знову критикують 
  ·  Пташиний грип підбирається до США 
Інтерв'ю
  ·  Президент Польщі Лєх Качинський: Польща не має наміру відбудовувати свою імперію 
Арт-Поступ
  ·  Олександр РОДНЯНСЬКИЙ: Навіть у кіно не буває див 
Спорт-Поступ
  ·  Ріжки і ніжки від енергетиків 
  ·  Мексиканський провал короля 
  ·  Дискомфорт у Поповича викликає... велосипед 
  ·  Срібло + срібло = золото 
  ·  Авторкою сенсації стала українка 
Пост-Factum
  ·  Гонитва за швидкістю 
  ·  В Індії б'ють лікарів 
КуПол: Новини зі Львова
  ·  Гудима дебатуватиме з манекенам 
  ·  Даішники відбиратимуть авта 
  ·  Починка виключили зі списку 
  ·  Куйбіда судитиметься з Поступ 
  ·  Вітренко до Львова не доїде? 
  ·  "Зелені" визначили топ-двірника 
  ·  Презентували фільм про Майдан