BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Для чоловіків.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.    КуПол: Новини зі Львова.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
3 лютого 2006 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:34 29-03-2017 -   У Стрию судитимуть водійку, яка збила жінку з дитиною  
  16:30 29-03-2017 -   З 1 квітня львівський трамвай №2 їздитиме на Сихів  
  15:22 29-03-2017 -   Через гідравлічні випробування у Львові на кількох вулицях не буде гарячої води  
  15:14 29-03-2017 -   На Львівщині стартувала посівна кампанія  
  14:13 29-03-2017 -   На Львівщині стартувала посівна кампанія  
Україна
  16:42 29-03-2017 -   МВФ знову відклав розгляд траншу для України  
  16:37 29-03-2017 -   В Україну йде похолодання  
  16:36 29-03-2017 -   В Україну йде похолодання  
  15:19 29-03-2017 -   У Дніпрі звільнили водія-сепаратиста за образи у бік учасниці АТО, – активісти  
  15:17 29-03-2017 -   На Донеччині з гранатомета стріляли по магазину  
Світ
  16:38 29-03-2017 -   Вчені знайшли слід найбільшої живої істоти  
  15:16 29-03-2017 -   Польща призупинила роботу своїх консульств в Україні  
  14:18 29-03-2017 -   Україна оскаржуватиме рішення суду Лондона щодо "боргу Януковича"  
  13:14 29-03-2017 -   У США ухвалили резолюцію до річниці анексії Криму  
  11:0 29-03-2017 -   Після успіху на Євро-2016 в Ісландії спостерігається демографічний вибух  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Геннадій ГУТГАРЦ: Автопортрет у долині смерті
Розмовляла Катерина КИРИЛОВА, Київ - Львів
 
Своє мистецтво Геннадій Гутгарц вважає захопливою гроюВік, досвід, стать, соціальний статус не мають жодного значення. Йдеться про інше - чуттєвість рук, в які, схоже, намертво в'їлася фарба. Щоразу іншого відтінку. Тим рукам важко не повірити, ще важче - не довіритися. Йдеться про невловиме й еротичне - хвилі, яким навіть у філософії не знайшлося назви. У них, зрештою, і не може бути назви, як у митця не може бути двох однакових робіт, облич, імен...

"Шлях, який зводить тебе з тією чи іншою людиною - завжди унікальний..." - каже Геннадій Гутгарц. Але якась нестримна сила змушує тебе спробувати себе у цій грі. Грі, де художник навчився створювати паралельні світи. Грі, в якій так затишно жити маленьким дівчаткам і фатальним панянкам бальзаківського віку.

- Попри те, що я художник, певний час свого життя я організовував різноманітні шоу-програми. Це дуже цікаво, але порівняно із живописом - нудно. Якоїсь миті я вирішив поєднати живопис та певні моменти шоу-мейкерства. Я хотів провокувати людей зі сцени, але при цьому залишатися художником. "Живопис дії" дозволяє мені ідеально поєднувати ці речі між собою.

- А наскільки еротичним Ти сам вважаєш мистецтво "живопису дії"?

- На всі сто відсотків. Я завжди кажу, що є інші похідні оргазму. Я направду не люблю висловлювання "творчий оргазм". Але коли відбувається це ЩОСЬ на сцені, то воно є дуже захопливим. Адже буває так, що ти послухав пісню чи подивився кіно - й нічого не відбулося. За великим рахунком, ти можеш навіть кохатися з кимсь, але також нічого не відбувається...

- Як тоді ставишся до сублімації?

- Сумне видовище - сублімація. Коли людина замість того, щоб займатися природними та приємними речами, постійно пише картини, це... Таким був Ван Гог: замість того, щоб жити повноцінним життям, він постійно сублімував свою енергетику. Але ж є й інші приклади - Гоген, до речі. Він і дівчат кохав, і був прекрасним художником. І мені він подобається навіть більше, ніж Ван Гог.

- Які характеристики у фарб, із якими Ти працюєш?

- Здебільшого це водоемульсійні фарби, які легко змиваються водою. Щодо відчуттів... Ти почуваєшся частиною картини, сюжету. Розумієш, що все поза цією фарбою - інша реальність. Ми зараз працюємо з Іреною Карпою над фотографіями, на яких модель повністю пофарбована, реквізит, стіни, стелі також. Тобто немає непофарбованих поверхонь. І ти відчуваєш себе Творцем. У вдалий день я створюю по сімдесят світів водночас...

... На початку грудня до Києва приїздив відомий японський перформенсист Ямомото, і ми мали спільний виступ. Я не міг повірити, що людина такого штибу й справді приїде до нас. Він уже 50 років займається перформенсами... Ми домовилися, що він мені дає моделей-японок, які приїдуть разом з ним, а я йому віддаю своїх моделей. Ніхто не наполягав: дівчата, які не хотіли роздягатися, просто не працювали. Хоча я над тим у принципі особливо не заморочуюся. Адже шар фарби, яку я наношу на тіло моделі, у кілька разів товстіший, ніж спідня білизна...

- Є така думка, що людина в принципі боїться бути голою...

- Я думаю, що тут узагальнення, як і у всьому іншому, недоречне. Є моделі дуже розкомплексовані, наприклад, Ірена Карпа абсолютно не боїться бути голою. Я можу припустити, що є сором'язливі чи то закомплексовані єврейки, так само, як і слов'янки...

- А для Тебе це проблема - роздягнутися?

- У принципі, ні. Але я намагаюся розуміти, наскільки це знаково. Якщо це проект цікавий для мене - із задоволенням, жодних комплексів. І відповідно навпаки: коли якась акція не є цікавою для мене, то навіть вбраний туди не прийду.

- Я читала, що участь хлопців у Твоїх перформенсах коштує значно дорожче. Невже жіноче тіло на ринку мистецтва поступово знецінюється?

- Якщо це мої слова, то йдеться про одного конкретного хлопця - висококласного танцюриста. Незалежно від того, чи він роздягнеться, чи ні, у нього високий гонорар. Попри те, я не те, щоби боюся оголеного чоловічого тіла поряд зі мною на сцені, та все ж... Коли двоє хлопців розмальовують одне одного, у людей виникають певні асоціації. Хоча навіть за сюжетом у нас стосунки суто гедоністичні. Я граю Нарциса і своїм відображенням у ріці я бачу його.

...Загалом, якщо говорити про сюжети, то, безумовно, мої перформенси - це театр. Але він незвичайний вже тим, що я граю сам себе. Коли йдеться про трикутник "художник - модель - полотно", то я почуваюся впевнено, бо добре знаю, що тут до чого. Можу правильно розставляти акценти. Я люблю писати оголену жіночу натуру у себе в майстерні. Тут я також граю сам себе. Але коли я йду в театр і бачу актора, який щодня грає іншу роль, я навіть не хочу замислюватися над тим, чи вірю я йому. Це нецікаво для мене. Значно цікавішою є можливість зіграти себе самого.

- Ти гравець у житті?

- Так, але гравець в реальних ситуаціях, а не "гравець у бісер". Я не люблю карт чи комп'ютерних іграшок - це надто примітивно. Я змішую два кольори і з них виходить третій - це гра.

- Як Ти думаєш, який відсоток глядачів готовий бавитися з Тобою у ці ігри, розуміє Тебе?

- Я думаю, що так чи інакше мене розуміють усі. Навіть якщо спочатку їм так не здається. Розумна людина почне аналізувати й дійде якогось свого висновку. Та й ніколи за мій презентаційний досвід люди не виходили просто так під час акції з залу. Коли публіка контактує з тобою, сприймає те, що ти прагнеш донести до неї, то її увага - це вже відвертість.

- Чи доводилося Тобі колись розмовляти зі своїми картинами?

- ... (Сміється - Авт). Я тобі розкажу коротеньку історію. Якось ми з приятелем два тижні пили жахливе вино. Називається "Армійська долина". На той час у мене в майстерні було чисте полотно... І коли за три тижні я отямився, то побачив абсолютно дивакуватий автопортрет, поряд з яким я лежав та спілкувався. Це був прекрасний сигнал до того, що слід зупинитися. "Армійську долину" у народі тоді називали "долиною смерті". Тож цей свій портрет я також назвав "Автопортрет у долині смерті".

DOVIDKA:

Геннадій Гутгарц. Герой київської богеми. Вже наприкінці 1980-х його ім'я було популярним в осередку тамтешнього андеґраунду: хлопчина організовував гастролі "Акваріума" й "Аукціона", пізніше - Мамонова і "Колібрі". Був продюсером "ВВ". Геннадій з юності займався образотворчим мистецтвом, хоча й поза інститутським контекстом. Його освіту цілком можна назвати цеховою, схожою до середньовічної: Гутгарц навчався в майстерні київського художника Євгена Мухоїда. Своїми вчителями також вважає радянського художника-дисидента Анатолія Звєрєва і безіменних авторів первісних наскельних малюнків, які вивчає і копіює дотепер.

Класиком "живопису дії" вважають американського абстракціоніста Джексона Поллока. Дійство ж Гутгарца - веселіше й розважальне, воно вписується у сучасний контекст не як культурологічна цитата, а як щось живе. У мистецтві Гутгарц чуттєвий та антропоцентричний. У часи надхитрих технологій він нагадує нам, що "експерти побудували "Титанік", а дилетанти... ковчег".









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  100 тисяч доларів за українського Малевича 
  ·  Справу Ґонґадзе відклала... швидка 
  ·  Папа їде до Польщі 
Погляд
  ·  Львівська земля дорожча за кримську! 
  ·  Довгий забіг: "Укргаз-Енерго" створили 
  ·  Світ про Україну 
Поступ у Львові
  ·  ЖЕКи намагаються нас обдурити! 
  ·  Через хліб дорожчає все інше 
  ·  Витверезнику бракує клієнтів 
  ·  Озеро біля будинку 
  ·  Знову буде мінус 28 
  ·  Дахи досі не перевіряють 
  ·  Скажений кіт покусав господиню 
  ·  КОРОТКО 
Поступ з краю
  ·  Крок до енергозбереження 
  ·  М'ясо-молочна війна - лише приготування до бою? 
  ·  Коаліцію обговорюють 
Поступ у світі
  ·  Послання Джорджа Буша 
  ·  Росія тисне на Грузію 
  ·  Папа мав намір відійти 
  ·  Грецького прем'єра підслуховують 
  ·  Берлусконі порушує обіцянки 
Арт-Поступ
  ·  Геннадій ГУТГАРЦ: Автопортрет у долині смерті 
Для чоловіків
  ·  Любов 
Спорт-Поступ
  ·  Юрій ДЯЧУК-СТАВИЦЬКИЙ: Місце Шуста - у воротах збірної України 
  ·  Авторитети прагнуть реваншу 
  ·  Збірна України - без стадіону? 
Пост-Factum
  ·  Де треба найбільше платити 
  ·  Щенята стали контейнерами 
  ·  КАЛЕНДАР 
КуПол: Новини зі Львова
  ·  На кордоні знову черги 
  ·  У Львові маякали Путіну 
  ·  Бабцю покусав кіт 
  ·  Львівську облраду - в аренду 
  ·  Заступник Буняка теж хоче у мер