BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Для чоловіків.    Тема.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.    КуПол: новини зі Львова.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
27 січня 2006 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  11:23 26-06-2017 -   За контролем коштів на вивіз сміття стежитиме громадська рада  
  11:3 26-06-2017 -   Потяг Хирів (Україна) – Загуж (Республіка Польща) здійснив пробний рейс  
  10:45 26-06-2017 -   ЛКП «Львівелектротранс» потребує 90 водіїв  
  10:43 26-06-2017 -   Львів ліквідовує наслідки буревію у п’ятницю  
  10:10 26-06-2017 -   У Львові на вул. Ярославенка загинув пішохід  
Україна
  11:1 26-06-2017 -   Суд відклав справу Януковича до 29 червня  
  10:48 26-06-2017 -   У Києві почався розгляд справи Януковича  
  9:57 26-06-2017 -   ДСНС попереджає про шквали і сильні зливи в Україні  
  9:55 26-06-2017 -   Савченко у Миколаєві закидали яйцями  
  16:31 23-06-2017 -   РНБО невдовзі розгляне реінтеграцію Донбасу  
Світ
  10:40 26-06-2017 -   Вчені виявили придатні для життя екзомісяці  
  9:55 26-06-2017 -   Вчені назвали головну відмінність людей від тварин  
  9:46 26-06-2017 -   У Колумбії затонув човен з 150 туристами  
  9:44 26-06-2017 -   ЗМІ озвучили подробиці затримання диверсантів РФ  
  16:28 23-06-2017 -   Вчені наділили марсохід Curiosity штучним інтелектом  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Гострий смак у музиці: Марк Токар & Юрій Яремчук
Розмовляла Інна КОРНЕЛЮК
 
 Розмежувати музику всього світу можна дуже грубо й лише на дві категорії: музика, яка "розпружує" (для відпочинку), і музика, яка "напружує" (для бойового настрою в роботі). Та є одне важливе "але": і та, й інша музика мусить бути якісною, без цього далеко не те задоволення. Тому й першу, й другу творять особистості екстраординарні, що відчувається з перших нот, навіть якщо напевне знаєш, що ніколи в цьому житті тобі не побувати в достойному товаристві Бйорк, Аланіс Морісет або, скажімо, Майлса Девіса, Білла Еванса...

Платівки їхньої музики випускають зарубіжні аудіокомпанії... хоча ці музиканти живуть у Львові. Коли сидиш у маленькому залі й дивишся на танець саксофона Юрія Яремчука й проникаєш тим часом у глибину обертонів контрабаса Марка Токара, зовсім забуваєш, що рідко чуєш живу музику, якій не загрожують жодні сучасні спецефекти. Музикант, учасник багатьох джаз-бендів, арт-директор фестивалю "Метро-джаз" Марк Токар і маестро Яремчук зімпровізують музичний шедевр із глухої тиші, "вчують у звуках" модну філософію життя Бодріяра. Фокус у тому, що справжній музикант через свій інструмент спроможний висловити все, не сказавши ні слова. Та я ще хотіла... слів!

Невимушена скромність буддиста

- Чому ви раптом створили дует?

Марк: Ми обидва живемо у Львові. Юра займається музикою, можна сказати, глибоко і досить давно. Я роблю так само, намагаюся теж віднайти щось нове... Тож ми подумали, що було б гріхом не співпрацювати й разом не спробувати створити якийсь проект, знову-таки разом.

Юрій: Зрештою, живучи в одному місті, ми ж не могли не перетнутися в спільних поглядах і задумах...

- З огляду на те, що хоч ми живемо всі троє в місті джазу, проте про людей, які цей джаз для публіки створюють, знають далеко не всі, спробуйте коротко розповісти найістотніші моменти з творчої біографії. Дружня імпровізація, де ви побудете трохи імпресаріо один для одного.

М.: Юрій Яремчук. Учасник дуже багатьох фестивалів сучасної музики. Особливо часто він грає у Москві з метрами російського музичного авангарду. Фестивалив у Санкт-Петербурзі, Вільнюсі, а також поїздив містами Канади, Італії, Німеччини тощо. Співпрацює з багатьма музикантами з різних країн світу, постійно грає в складі "Сакс-мафії" спільно зі саксофоністами з Росії. Має купу різноманітних заслуг, його ім'я можна знайти в російській енциклопедії джазу. Про нього пишуть не лише в Росії, а й, наприклад, в Японії, а його диски "гуляють" фактично усім світом...

Ю.: Ти ще щось говоритимеш? (Посміхається. - Авт.). А Марка Ви знаєте, на відміну від мене (Усміхається. - Авт.).

- Зрозуміло, Юрію, а ваша скромність природна, як життя буддиста.

Ю.: Я - буддист, вгадали.

М.: Стосовно мене, то я християнин.

- Скажіть, а щойно всі почули тут маленьку репетицію перед вашими подальшими гастролями?

Ю.: Можна сказати, що так. Плани є виступити на великій сцені Польщі й Росії.

Ніколи не відмовлятися від того, чого хочеш насправді робити в житті

- Ті віртуозні імпровізації, які ви разом створюєте, задумані не для широкої публіки. Йдеться і про авангардизм у самій техніці виконання й особливо про камерність атмосфери, яка б мала бути при цьому. Ймовірно, фінансово складно бути професіоналом, аби не розмінюватися на "дешеві замовлення"?

Ю.: Річ у тім, що музики - "для широкого кола друзів" - уже стільки, що просто неможливо її слухати. І на ТБ, й на радіо - всюди музика для широкого кола! Думаю, що насправді є дуже багато людей, які втомилися від такої "музики". Зрештою назбирався окремий пласт слухачів, які хочуть чути іншу музику. Музику, яка допомагає думати. Музика - це ж також сигнал для людського мозку, який її сприймає й аналізує в силах свого розвитку й по змозі свого розвитку. І ми радо граємо для таких слухачів. Головне, що слухачі приходять. А щодо грошей, то з ними бувають проблеми навіть у нашого парламенту (Сміється. - Авт.). На щось нам вистачає, на щось, ми чудово це усвідомлюємо, нам завжди не вистачає, але це не страшно. Бо все-таки не лише в музикантів виникають фінансові труднощі. Зате ми граємо ТЕ, ЩО НАМ ПОДОБАЄТЬСЯ.

- Дещо психоделічна ваша музика, йдеться не про її експериментальність, а про загальний настрій...

Ю.: Я б, радше, назвав те, що ми граємо, музикою концептуальною. Тобто в нас є певний метод композиції. Є певні "кавалки", які ми граємо конкретно по нотах, а є й такі - вільні місця, де ми імпровізуємо, як кажуть, тут і тепер. Ось у чому її настрій, здається... Загалом наша музика досить продумана, і коли хтось сумнівається в тому, що і як ми граємо, то нехай спробує вийти й зробити те саме.

- Ви так дивовижно зуміли оволодіти інструментом, що це зміг би далеко не кожен. Й не лише музиканти-професіонали це помітять. Але як довго кожен із вас готувався?

М.: Працювати разом ми почали приблизно два роки тому. Цю програму ми готували місяць, грали щодня. Тільки щоб зібрати все докупи... потрібен був місяць.

Ю.: Легкість, з якою Марк говорить, може ввести Вас в оману. Бо музику, яку ми граємо, грати дуже важко. Зважте на той факт, що кожен із нас грає давно й дуже давно. Грати таку музику тяжко не тільки тому, що потрібне знання різних технік гри, а тому що для гри схожих композицій потрібен смак культури музиканта, його якість фантазії й розуму. Досвіду замало, і якщо нема фантазії, до неї вже не варто братися.

- Хто ще працює в схожій на ваш дует манері?

М.: Таку музику грає не так багато людей... Скажімо, Пітер Брьоцман, Ентоні Брекстон, Еліот Шарп... Кен Вандермарк, який, до речі, виступав у Львові.

- Є якийсь ключовий принцип композиції в імпровізації? У чому він полягає?

Ю.: Використовуючи матеріал певної композиції, виписаної в нотах, будуєш іншу структуру, вільно, проте твоя свобода під твоїм же контролем. Ти повинен знайти відповідні елементи, на яких будуватимеш імпровіз. У жодному разі немає такого, що ви вийшли на сцену й кожен грає, що йому спаде на думку, як видається на перший погляд. Хоча, може, варто створити певну ілюзію в слухача.

М.: До того ж імпровізу більше, ніж обов'язкових моментів теми, яку ми граємо по нотах. Додам кілька слів щодо того, що за музику ми з Юрою граємо. Вона є синтезом усіх музичних культур, які наразі існують у світі. Це - класика, джаз, фольк, рок... До речі, не секрет, ми ще займаємося архаїчним, точніше, традиційним джазом, і ці елементи часто використовуємо у своїй музиці. Раніше я захоплювався рок-музикою, отож чути рокові акценти... Вандермарк, з яким я говорив на цю тему, сказав, що своєю музикою він завдячує Джиммі Хендріксу. Оскільки Хендрікс сформував найбільшою мірою його музичний світогляд. Отож...

У тому, що ми не ту музику чуємо, винні насамперед ми

Ю.: Є таке слово "свобода". Це солодке слово "свобода". Навіть Альфред Шнітке, великий композитор, говорив, що більшість музикантів освоює джазовий "матеріал", бо академізм "затискає" мислення композитора в надто тісні "рамки". Отож, варто відчути ту свободу кожному композиторові.

М.: І це, зважаючи на те, що багато джазових музикантів часто зациклюється... працює у вузьких межах.

Ю.: Для геніальних музикантів, композиторів таке неприпустиме: їхня особистість просто не витримає... жодних "лещат"!

- Чи не здається вам, що колись усі культурні колапси відкриються, тобто ми в музичному розвитку наблизимося хоч би до Польщі?

Ю.: Так, цікаво, коли ж... у нас безкінечний культурний колапс й політичні кризи. Скільки так триватиме? Проблема ще й у тім, що вся наша культура побудована на тому, щоб узяти, а не дати. Не про музику йдеться, а про бізнес. Розумієте, гроші потрібно відбити. І це неправильно. Потрібно давати, а не лише брати...

М.: А "Контрасти"? А JazzBez? У нас, у Львові. Я впевнений, що люди дозріли до слухання справжньої музики. Мені хочеться думати, що варто ще почекати, й потоки матеріальні з'єднаються з потоком духовним, образно кажучи. Якщо людина трошки подихає музикою, яка має в собі життя, тоді вона не захоче "засмічувати" свій слух всюдисущою низькоякісною попсою. Принаймні я в це вірю. Смак у слухача варто намагатися виховувати.









» 
Руська, 12: небачене задоволення
Богдана МАТЧАК
 
Найбільше вразили глядачів прикраси з бісеруНещодавно в галереї на вул. Руській, 12 відбулося відкриття виставки гобеленів Софії Бурак, різнокольорових прикрас із металу (так звані емалі на міді) від сім'ї Козіїв (Роксоляна, Гриць і Марічка) та ґерданів Зоряни Буц. А ще до експозиції входили цікаві своєю ідеєю фотографії Наталки Павловської.

Ідея виставки з'явилася не більше як тиждень тому. Її назва мала б звучати досить дотепно - "Чотири кобіти і пес", оскільки Гриць Козій народився у рік Собаки, а окрім нього, у виставці взяли участь чотири жінки.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Дитя обмерзло у ...маршрутці 
  ·  Наш газ видобуватимуть французи 
  ·  Спостерігачі від ОБСЄ будуть в Україні 
  ·  Гегемон Близького Сходу 
Погляд
  ·  Ахметов відстав від Коломойського 
  ·  Сміття треба спалювати! 
  ·  У військових забрали театр 
Поступ у Львові
  ·  "Сфальшований" кандидат 
  ·  База даних для довкілля 
  ·  Лебеді зими не бояться 
  ·  Хліба не буде? 
  ·  Чи покарають депутатів? 
  ·  На консервацію ''Полімінералу'' замало коштів 
  ·  НПК "Галичина" працює! 
  ·  Лускунчик у Львівському цирку 
  ·  КОРОТКО 
Поступ з краю
  ·  БЮТ відкликав позови 
  ·  Севастопольський камінь спотикання 
  ·  Електрика для населення не подорожчає 
  ·  Стоп-кадр спільного підприємства 
  ·  Візи відтануть у квітні 
Поступ у світі
  ·  Терористи стали міністрами 
  ·  ПАРЄ частково засудила злочини комунізму 
  ·  У Давосі - творчий імператив 
Арт-Поступ
  ·  Гострий смак у музиці: Марк Токар & Юрій Яремчук 
  ·  Руська, 12: небачене задоволення 
Для чоловіків
  ·  Ми і подарунки 
Тема
  ·  Сучасне телебачення: вибір зроблено за нас 
Спорт-Поступ
  ·  Доля України вирішиться завтра 
  ·  На Кіпрі не визнають авторитетів 
  ·  Львів'яни серед лідерів 
Пост-Factum
  ·  Планета, схожа на Землю 
  ·  Сир робили 8 000 років тому 
  ·  КАЛЕНДАР 
КуПол: новини зі Львова
  ·  Горів театр „І люди, і ляльки” 
  ·  МОЗ:"Каліфорнії" ще нема 
  ·  Екс-мер Львова вимагає зарплату 
  ·  БЮТ звинувачує НСНУ у провокаці 
  ·  Депутати втратять недоторканіст