BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Репортаж.    Інтерв'ю / Політика.    Соціум.    Обсервації.    Мандрівка.    Арт / Для молоді.    Спорт-Поступ.    Постаті.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
22 грудня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:47 22-06-2017 -   У навчальні заклади Львова закупляють лінгафонне обладнання для вивчення іноземних мов  
  16:41 22-06-2017 -   Сміття з перенакопичених контейнерних майданчиків у Львові вивозити все ще нікуди  
  13:48 22-06-2017 -   1 серпня розпочне працювати зона паркування біля «Вернісажу» місткістю 73 паркомісця  
  13:20 22-06-2017 -   За отримання хабара у розмірі $2 тис. начальник львівського СІЗО сплатить ₴17 тис. штрафу  
  13:16 22-06-2017 -   На Львівщині визначать найкраще спортивне село  
Україна
  16:59 22-06-2017 -   ЗСУ перейдуть на нову систему харчування до кінця 2019 року  
  16:55 22-06-2017 -   Кучма: Обмін полоненими розпочнеться 5 липня  
  13:44 22-06-2017 -   13-річний школяр наклав на себе руки: мама заборонила ігри на телефоні  
  13:19 22-06-2017 -   У Дніпрі поліція оштрафувала жінку за георгіївську стрічку  
  13:9 22-06-2017 -   На Одещині в браконьєрських сітках масово гинуть дельфіни  
Світ
  13:46 22-06-2017 -   Археологи знайшли стародавнє забуте місто в Ефіопії  
  13:22 22-06-2017 -   У Польщі затримали двох українців за підозрою в убивстві жінки  
  13:18 22-06-2017 -   На фестивалі діаспори в Оттаві міністр оборони Канади приготував український борщ  
  12:6 22-06-2017 -   Хлопчики, народжені у немолодих пар, частіше виростають високоінтелектуальними  
  10:35 22-06-2017 -   Терористи ІДІЛ підірвали в Іраку мечеть ХІІ століття  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт / Для молоді  » 

___________________________________________________________________________

"Танок на Майдані Конго": найсильніші чоловіки дозволяють собі плакати
"Танки" ніколи не зважали на те, що диктує ринок
Розмовляла Катерина КИРИЛОВА, Київ-Львів
 
Якщо ти не встиг відіспатися у минулому житті й не маєш надії на те, що це вдасться зробити у наступному, то активно функціонувати у теперішньому, мабуть, що не так просто. Ранок -- важкий час. "Пора сум'яття", як писав патріарх української літератури (даруйте, за шаблонність) Юрко Андрухович. Тож усіх нас мусить підтримувати віра у світлий і незбагненно-чистий ідеал. Організм завжди візьме своє, як не намагайся його обдурити. Але нас зігрівають сподівання про щасливий і блаженний час -- старість, коли бажання творити зумовлене лише особистою потребою власного мікрокосму. Не більше і не менше.

...Днями у гіп-гоп-фанк-рок бенду ТНМК вийшов новий альбом. Називається він "Сила". Говорити про старість з Фаготом та Фоззі, зрозуміло, ще зарано, однак напевне вже тепер можна стверджувати, що колектив подорослішав. На ранки це вплинуло відповідно не найкраще -- презентації, інтерв'ю, безліч інших адміністративно-пафосних потреб, без яких музикантові у сучасному світі просто не обійтися. "Ти акумулюєш свої сили у потрібний момент, -- каже Фагот, -- але вже через тиждень такої біганини почуваєшся, як витиснений лимон..."

-- Фагот -- епатажна особистість?

Фагот: Це, мабуть, не в мене потрібно запитувати... Але я думаю, що ні. Якби я був епатажним, то й одягався б інакше, і поводився. Я не люблю чорного піару, який деякі музиканти використовують задля своєї популярності. Я навіть не можу назвати себе модником, бо шукаю в одязі насамперед комфорту. Хвала Господу, що сучасні речі поєднують у собі і стиль, і комфортність. Поняття гламурності не важить для мене аж так багато. Намагаюся ходити на ті акції та у ті заклади, де грає жива музика. І дуже зрідка примушую себе прийти на відкриття якихось пафосних заходів...

-- Хіба можливо, що сучасна популярна група дозволяє собі поводитися як заманеться? Я думала, що є певні правила, рецептура успіху, коли хочеш...

Фагот: Знаєш, від початку ми не ставили собі за мету нічого, окрім доброї музики. Багато води витекло від 1997 року -- і музика змінилася, і ми змінилися. Ми ніколи не думали над тим, що мусимо працювати над своїм іміджем, щоби публіка нас адекватніше сприймала. Ми маємо свого стиліста, який працює над тим, щоб ми гармонійно дивилися на сцені та під час знімання кліпу. Ми, як і всі інші, потребуємо тверезого погляду з боку. Але попри те, це не є найважливішим...

-- Розумію. Але якщо говорити про трансформоване роками бажання, з яким Ви сьогодні виходите на сцену?

Фагот: Знаєш, кожна людина прагне висловити свої думки, хоче, щоб їх почули інші. Ми щойно закінчили роботу над нашим новим альбомом "Сила", і я вже тепер передчуваю, що на нього буде дуже багато різних відгуків. Альбом разюче відрізняється від усього, що ми робили раніше. Він менш агресивний, але більш ліричний. І річ не в тім, що ми намагаємося потрапити у якийсь менстрім -- це просто наші почуття та бажання. "Танки" ніколи не відштовхувалися від того, що диктує ринок. Ми довіряємо своїм відчуттям...

Фоззі: Важко говорити, чому ми так довго працювали з режисером Придуваловим та чим нас так підкупив Тарас Химич. Можливо, річ у тім, що це люди нашої культури. Цим людям не потрібно пояснювати, як воно все має виглядати, вони розуміють нас із півслова.

-- Попри те, людей, які поділяють ваше світосприйняття, насправді не так багато. У чому тоді ваш секрет масової популярності та чи приємний для вас цей момент?

Фагот: У цієї медалі є два боки. А інакше й бути не може...

Фоззі: Ми колись думали собі: реакція публіки на те, коли ти виходиш на сцену, є лише відображенням роботи твого продюсера. Але коли люди проводжають тебе, то вони проводжають вже саме тебе. Ми виступали на одній сцені з різними артистами і бачили різну реакцію людей. Інколи після виступу дуже популярних артистів не залишалося ніякої енергетики... І це не залежить від жанру, в якому працює музикант. Йдеться про модне сьогодні поняття -- харизма.

-- А кого з харизматичних особистостей, які траплялися на вашому шляху, можете пригадати?

Фагот: Таких є багато. Кожна людина, яку я зустрічаю у своєму житті, спроможна мене чогось навчити. Хтось більше, а хтось менше. Але у кожного є що запозичити.

Фоззі: Хочеш приклад? Дмитро Дібров. Софія Михайлівна Ротару, разом з якою ми записали "Червону Руту" для новорічної програми на "1+1". Це дуже несподівана версія "Червоної Рути". І нам було дуже приємно працювати з цією жінкою. Знаєш, люди, які чогось досягли в житті, вважають, що вони мають рацію апріорі. А Софія Михайлівна виявилася дуже лояльною та відкритою до експериментів співачкою. Вона ставить на перший план не своє я, а музику. І це приємно здивувало -- вона радилася з нами, як краще заспівати той чи інший кавалок.

Фагот: Ідея знову ж таки була Придувалова. Такі собі "Старі українські пісні про головне".

Сьогодні у музиці відбуваються якість дивні метаморфози

-- Ваш новий альбом має назву "Сила". Але чим оце поняття "сила" є для вас?

Фагот: Сила -- це те, без чого людини в принципі не може бути. Хоча з іншого боку, сила людини вимірюється тим, наскільки вона дозволяє собі бути слабкою. Найсильніші чоловіки дозволяють собі плакати під час похорону, наприклад, незважаючи на стереотипи, які склалися у соціуму.

-- Ти дозволяв собі колись плакати?

Фагот: Мабуть, я ще на шляху до тієї правдивої сили.

Фоззі: Момент сили: футбольна команда збирається на збори, складає пакунки і у всіх такий піднесений настрій, вони відчувають, що "роздеруть" своїх конкурентів на шматки. Таке саме відчуття виникає в нас, коли зустрічаємося на вокзалі чи в аеропорту. Оце відчуття "ліктів", розумієш?

-- Ти колективіст чи радше індивідуаліст?

Фоззі: Однозначно колективіст.

Фагот: А я радше індивідуаліст. Або ж... Напевно, балансую на грані поміж одним та іншим.

-- Які стосунки у вас сьогодні з Ділею?

Фагот: Абсолютно нормальні. Нещодавно, коли ми завершували роботу над альбомом, нам спала на думку ідея: а чому б не записати до нього іще одну пісню, яка "написалася" нам під час турне Францією? Тоді Діля був разом з нами. Ми зателефонували йому і запросили в студію. Він прийшов, і ми абсолютно нормально записалися. Атож... Ніхто ні на кого не ображається -- просто так сталося. Ми всі мусимо обирати пріоритети у своєму житті. Так сталося, що одного чудового дня концерт "Танків" збігся із концертом проекту "НеДіля". Діля мусив обрати, що для нього важливіше...

-- В одному з інтерв'ю Діля сказав, що ідеологія гіп-гопу та широких штанів уже віджила своє. Як ви ставитеся до цього?

Фагот: Якщо Діля вважає, що ідеологія гіп-гопу лише у широких штанах, то я не певен, що йому є місце у "Танках". Сьогодні у музиці відбуваються якість дивні метаморфози. Багато музикантів у всьому світі просто топчеться на місці. Я відчуваю, що виникла гостра потреба у якомусь новому напрямі, але мені наразі важко спрогнозувати, що це могло би бути. Ми працюємо... Нас часто запитують: у якому стилі ми граємо? І ми завжди відповідаємо, що це справа критиків... Це і гіп-гоп, і фанк, і рок, і джаз... Дратують такі запитання. Нам поки що бракує добрих музичних критиків, які володіють достатньою кількістю інформації, які вміють аналізувати.

Хочеться запозичити якогось спокою

-- Чи є межа, за яку ніколи не переступите?

Фоззі: У кожного своя межа. Знаєш, коли ми розпочинали, то думали про той час, коли виступатимемо для великого натовпу. Але тоді не думалося, що для цього доведеться робити багато неприємних речей. Є дуже прості шляхи -- і до грошей, і до популярності. Але всередині спрацьовує ступор, який не дозволяє цього робити.

Фагот: Знову ж таки: ніколи не говори ніколи. Хочеш насмішити Бога, розкажи йому про свої плани. Сьогодні я думаю, що не зроблю тих чи інших речей, але потім життя перевертає все з ніг на голову і ти розумієш, що... Можу сьогодні сказати, що ми ніколи не заспіваємо на весіллі, але хто знає, що буде завтра...

-- Сьогодні стало дуже модно співати англійською мовою. Але чи не вважаєте, що у такий спосіб ми губимо власні національні відмінності?

Фагот: Музика завжди робиться тією мовою, на який ринок музикант хоче вийти. Ані Лорак, наприклад, вже давно мріє вийти на європейський ринок. Така сама історія з Пономарьовим і Русланою. Якщо ти хочеш вийти на російський ринок -- мусиш співати російською, бо українська мова дивитиметься там як екзотика і не більше. Тож якщо хочеш, щоби тебе слухала ціла країна, мусиш зважати на певні бізнесові правила. Ми не виняток. Візняли відео на пісню "Гранула" й хочемо зробити кілька її іншомовних варіантів. Ми прагнемо просувати свою музику у Європу. Вже так сталося, що я колись почав вчити французьку мову, знайшов друзів-французів. Пізніше це знайшло відображення й у нашій творчості. Звісно, важливо, якою мовою людина говорить та співає, але першочерговими є інші моменти. Важливо, ким людина є та чи вболіває вона за свою державу.

Фоззі: Це також політика. Росіянам треба віддати належне вже тому, що на власному прикладі вони підтверджують тезу, що найвродливіші дівчата в Україні. Скільки в них дівчачих гуртів є, але такого, як наша "Віа Гра", нема. Вже настав час позбутися стереотипу, що українці -- це такі собі хитруни, які їдять сало та п'ють горілку. Українці -- красива і мудра нація. Скільки талановитих українців працює у Москві? Той самий Костянтин Меладзе... Зрозуміло, йому простіше заробляти гроші в Росії, але підсвідомо він також працює на Україну.

Фагот: Ми потрохи ламаємо стереотип, що все найкраще може бути зроблене там, у Москві. Це снобізм. Але поступово ми цього позбуваємося. Сьогодні неможливо абстрагуватися від бізнесових моментів у музиці.

-- Ви -- фаталісти?

Фоззі: Є якийсь фатум. Є прописана тобі наперед дорога, але вже від тебе залежить, у який бік ти повернеш.

Фагот: Ти повертаєш, але й там є кілька можливостей. Та творча особистість, яка вигадала цей світ, не могла прописати наші долі сповна наперед. Інакше їй самій було би нецікаво спостерігати за нами... Це було би надто примітивно.

-- Мене вже давно муляє: у гіп-гопі важливіші слова чи ритм?

Фагот: Усе-таки слова. І з цієї причини нам дуже важко перекладати свої тексти на інші мови. Фоззі й до цього альбому, як і до всіх решта, написав купу добрих текстів.

Фоззі: Ми колись думали навіть видати книжку цих текстів. Але сьогодні якось так сталося, що я більше пишу рецензії на книжки інших авторів. Я ніколи не хотів писати прозу -- надто це довго та важко. Позаяк у гіп-гопі значно більше тексту, ніж у попсових піснях, все одно. Можливо, так на мене вплинула газета "Теленеделя": всі, хто там працював, потім ненавидять щось писати.

-- Чим для вас яко творчих особистостей є процес євроінтеґрації?

Фагот: Незважаючи на всі ці процеси, ми мусимо піднімати на ноги свою власну культуру. Ми маємо відроджувати свою мову. Лише тоді ми зможемо просуватися на цьому шляху, запозичуючи добрий економічний досвід.

Фоззі: Завжди потрібно рухатися лише вперед. Радянські принципи тепер нікого не порятують. А щодо Європи... Хочеться запозичити якогось спокою. І треба розуміти: неможливо створити рай за кілька років. Можна зробити офшорну зону, як на Кіпрі, і років за тридцять досягти благополуччя, але ж це не той шлях, яким нам вартує йти.

-- "Танки" будуть активними під час найближчих виборів?

Фагот: Як громадяни своєї країни, ми, звісно, вболіваємо за її долю. Але чи підтримуватимемо ми когось та чи підтримуватимемо взагалі, ще не знаємо. Треба послухати остаточний варіант передвиборних програм усіх кандидатів. Тоді й вирішимо.









» 
Неймовірний блиск світла "у вікні"
Інна КОРНЕЛЮК, Київ-Львів
 
Зимової холоднечі Андріївський узвіз у Києві, напевно, є менш привабливим для гостей столиці, ніж у теплі дні. Та все-таки коли критичним оком оглянути "прикладне мистецтво" вулиці і на вулиці, то, може, бути й таке, що жоден із побачених "мистецьких експонатів" не стане прикрасою вашого дому й переконливим свідченням того, що художній смак у вас вроджений і ніким не зіпсований.
Детальніше>>
» 
"Майстер і Маргарита" – рекордсмен
Артем ГАЛИЦЬКИЙ
 
Минулими вихідними стартувала найочікуваніша телепрем'єра року. Та що там року -- екранізацію, без перебільшення, культового не для одного покоління роману Міхаїла Булгакова "Майстер і Маргарита" очікували десятиліттями. І нарешті десятисерійний серіал Владіміра Бортка вийшов на екрани, що спричинило просто небачений досі ажіотаж. Перші дві серії "Майстра і Маргарити" побили рекорд за числом телеглядачів і в Україні, і в Росії, де прем'єра серіалу відбулася на день пізніше.
Детальніше>>
» 
ГКЧП очима студентів
 
Цікаво, що б сталося, якби ГКЧП таки перемогло? Думаю, ми б не побачили своєї омріяної незалежності, за яку боролися. Для нас із історичного погляду завжди було важливим не почувати себе замкненими у певних межах, відчувати ту свободу, про яку нам торік розповідали на Майдані. Тоді там стояло безліч студентів.
Детальніше>>
» 
Погляд зі Львова
Любомира РЕМАЖЕВСЬКА, Київ-Львів
 
Андрій Салюк, президент благодійного фонду "Збереження історико-архітектурної спадщини Львова"

З 1991 року -- заступник голови Студентського братства, учасник студентських акцій протесту.

-- Як відреагувало студентство Львова на оголошення державного перевороту?
Детальніше>>
» 
Погляд із Києва
 
Володимир Чемерис, керівник Інституту "Республіка"

1991 року учасник студентських протестів -- "революції на граніті" та подій ГКЧП, голова Союзу українського студентства

-- Як реагувало студентське середовище міста Києва на події серпня 1991 року?

-- Більшість національно орієнтованих студентів у серпні 1991 року поїхала на фестиваль "Червона рута", який відбувався у Запоріжжі.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Львів залишають на марґінесі 
  ·  УГКЦ вітає з Різдвом Христовим 
  ·  Василь Лозинський боїться за власне життя 
Погляд
  ·  Разом їх багато... 
  ·  Росія догралася з газом 
  ·  Бюджет: перезавантаження 
  ·  Різдвяних канікул не буде 
  ·  Ярослава Вовчака хотіли вбити? 
  ·  Карпатам загрожують лавини 
  ·  Вибори стартували офіційно 
  ·  "Піраміду" підставили 
Поступ у Львові
  ·  Автобус врізався у хату 
  ·  В "Батьківщині" знову скандал 
  ·  Боротьба за театр 
Поступ з краю
  ·  Соціальні блага для обранців 
  ·  Андрій ФЕДУР: 
Поступ у світі
  ·  У Чечні – невідоме захворювання 
  ·  Іран оголосив війну західній музиці 
  ·  Відновився суд над Хусейном 
  ·  Нью-йоркські страйкарі заплатять 
  ·  Створено тканину проти пташиного грипу 
Репортаж
  ·  По той бік колючого дроту 
Інтерв'ю / Політика
  ·  Клаус КЛІП: Рішення згори — не найкращі для реґіону 
  ·  Мірослав ГРИТА: За бізнес на візах має відповідати українська влада 
  ·  Олег МАНДЮК: Рейтинги -- речі відносні, головне – порозуміння 
  ·  ЄВРОПАртія 
Соціум
  ·  Сироти на експорт 
  ·  Навіщо платити більше? 
Обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Мандрівка
  ·  Земля, де оселилась Вічність 
Арт / Для молоді
  ·  Неймовірний блиск світла "у вікні" 
  ·  "Майстер і Маргарита" – рекордсмен 
  ·  "Танок на Майдані Конго": найсильніші чоловіки дозволяють собі плакати 
  ·  ГКЧП очима студентів 
  ·  Погляд зі Львова 
  ·  Погляд із Києва 
Спорт-Поступ
  ·  Наслідки ведмежої послуги 
  ·  Кінець російського комплексу 
  ·  Рахман — офіційний чемпіон 
  ·  Шевченка хочуть у МЮ 
  ·  За рекламу на ЧС-2006 – 320 тис. євро 
Постаті
  ·  Рокфеллер 
  ·  Високоморальна людина 
  ·  Нафта 
Пост-Factum
  ·  П'ята республіка генерала де Голля 
  ·  ГОРОСКОП