BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    public Relations Postupu.    Арт-Поступ у світ.    Поступ технологій.    Львівські обсервації.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
19 вересня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  14:56 26-04-2017 -   Курс гуманного ставлення до тварин запровадять в усіх школах Львова  
  14:52 26-04-2017 -   На вул. Городоцькій украли близько 20 щойно висаджених кущів спіреї  
  13:27 26-04-2017 -   Небайдужих закликають допомогти доньці учасника АТО  
  12:17 26-04-2017 -   Опалювальний сезон закінчено: тепло отримують 3 бюджетні установи  
  12:15 26-04-2017 -   Дитина-напівсирота з ДЦП просить допомоги на останню операцію  
Україна
  14:56 26-04-2017 -   На Тернопільщині працівниця колонії передала в’язню наркотики у каві  
  14:48 26-04-2017 -   У ГПУ розслідують замах на Януковича  
  12:50 26-04-2017 -   Посли ЄС підтримали безвіз для України  
  12:19 26-04-2017 -   Влітку в Чорнобильській зоні запустять сонячну електростанцію – міністр  
  11:1 26-04-2017 -   У мережі продають фальшиві відповіді на ЗНО 2017  
Світ
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  
  10:22 26-04-2017 -   Трамп погодився відкласти будівництво стіни на кордоні  
  14:44 25-04-2017 -   Російські хакери два роки читали пошту міністерства оборони Данії  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ у світ  »  МОЖУТЬ

___________________________________________________________________________

Dokumenta ХІ” – інтелектуальне мистецтво у формі шоу
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Dokumenta ХІ
Те, що Німеччина живе “Документою”, розумієш відразу після перетину кордону. Усім, хто цікавиться сучасним актуальним мистецтвом, на кожному кроці сповіщають про те, що цього року у Касселі – “Документа”. ЇЇ різнокольорові афіші висять у супермаркетах, на автостоянках, у кнайпах. Буклет із програмою можна взяти і в холі готелю, і при вході у громадську вбиральню. І хоча квиток коштує вдвічі-втричі дорожче від музейного (16 євро – вартість доброї тарілки смаженої курки з салатом і пивом), відвідувачів навіть у будні достатньо, щоби утворювати черги – і до гардеробу, і до входу, і до окремих залів. Правда, треба віддати належне вишколу обслуги – посмішки, увага, оперативність – затримки не дратують, а приємно подовжують передчуття насолоди.

1955 року у майже вщент зруйнованому війною Касселі – невеличкому містечку на кордоні Західної і Східної Німеччини, у колишній резиденції Гессен-Кассельських ландграфів, група істориків мистецтва на чолі з професором Арнольдом Боде вирішила за допомогою мистецтва повернути “фатерланд” у контекст міжнародного життя. На першій виставці, яку відкрили у зруйнованому палаці “Фрідеріціанум”, було представлено найвизначніші модерні течії мистецтва ХХ століття. Успіх був беззаперечним. Творчість заборонених у націонал-соціалістичній Німеччині художників прийшло оглянути 130 000 відвідувачів.

Сьогодні “Документа” – барометр сучасного світового мистецтва. Виставка, що проходить раз на 5 років, визначає тенденції й основні напрямки, за якими воно розвивається. Бути запрошеним на неї – зоряний момент для кар’єри будь-якого художника і куратора. Відвідати її – ні, не обов’язок, НЕОБХІДНІСТЬ для кожного європейця, який уважає себе сучасною освіченою людиною.

Масштаб акції і при тому “по-німецьки” чітка і досконала організація – те, що вражає українських громадян навіть більше за експоновані “вершки” світового актуального мистецтва. Сотні тисяч глядачів (за попередніми даними, виставку огляне 1 000 000 людей) мають до своїх потреб будь-яку інформацію і весь джентльменський набір європейського музейного сервісу. Публіка, яка відвідує виставку – не тільки богемні тінейджери й інтелектуали. Таке враження, що це всі, хто вже і ще може ходити.

Подивитись, безперечно, є на що. У трьох виставкових залах, у споруді міського залізничного вокзалу і в просторі відкритих майданчиків французького парку “Мармобаден”, – 450 творів (приблизно 118 митців зі всіх континентів). Цьогорічний куратор Оквуї Енвезор суттєво розсунув географічні рамки “Документи”, запросивши до участі художників із країн третього світу. Більшість із них належить до свого етнографічного коріння достатньо умовно, тому що або з юних літ живе, або довший час працює у потужних євро-американських мегаполісах. Розчинене у їх генетичному коді сонце проявляється хіба зайвим градусом емоції чи колористики. Представлені проекти назагал тяжіють до документальної фіксації дійсності без часових і географічних кордонів, естетика поступається етиці, живопис – фото, фото, у свою чергу, – відео. Відео ж хоч і поступається за кількістю моніторів на проект (я нарахувала найбільше 36 нараз) багатопредметному багатослів’ю представлених інсталяцій, але, беззаперечно, є лідером виставки. Хоча і з невеликим відривом. Кілька масштабних інсталяційних проектів тому доказ.

Епіграфом до “Документи” я б обрала “Produkt” від Chohreh Feyzdyou. Розставлені по поличках ретельно загерметизовані банки із зотлілим “нічим” у середині, каталожні ящики, наповнені тією ж субстанцією, сувої полотна із наклеєними на них клаптями, які колись були живописом, – “світова культура у спадок”, за мить до моменту, коли розсиплеться на порох і розвіється вітром. Діапазон змісту – від декларації ультра-сучасного нігіліста до перестрашеної технологічним катарсисом людини. В унісон із цим проектом – інсталяція Марка Мандерса “Silent Faktori” – висмакувана на тонких нюансах фактур теракоти і правдивого дерева естетика екологічного катарсису із гіперреалістичним обвугленим трупиком кицьки замість знаку оклику.

З решти в око впадає, ясна річ, Шірін Нєшат. Цього року знову чорно-біле відео відомої іранської мисткині, знову на двох величезних паралельних екранах, знову представляє лаконічну (10 хвилин) соціальну притчу “Даоба”. Знову неперевершено. Інші відеопроекти різної довжини і якості, в різний документальний, сакральний і філософський спосіб стилістично, соціально й етнографічно заанґажовані, вкладаються у рамки чорно-білої беззмістовності двох проектів. “Східна глибина” Стіва Маккуїна, де глядачі на 25 хвилин заглиблюються у практично непроглядну темряву, в якій, судячи з хаотичного мерехтіння, щось все ж таки відбувається, врівноважується концептуально сліпучо-білим екраном авторства Альфредо Яаара, де взагалі нічого не відбувається.

З інсталяційних пропозицій приваблює постмодерністська видовищність безголових сексуально стурбованих манекенів Їнки Шонібаре. Її “естетська забавка” явно випадає із загального контексту недбало нагромадженого непотребу “майстерень художника” і довільного предметного набору “ноєвих ковчегів”. Стилістичні повтори врівноважуються знахідками, задуха темних залів – медитативним затишком кабінок релаксації, розставлених на свіжому повітрі, експеримент і пошук – вічністю, яку при бажанні можна знайти тут-таки поруч – у залах палацу паркового комплексу Вільгельмгое, у Новій галереї...









» 
Пітер Брук : “ Театр – це життя “
Підготувала Анастасія КАНАРСЬКА
 
Пітер Брук
Театр не повинен ухилятись від вирішення жодних, навіть найважчих проблем. Жоден аспект життя не може бути заборонений для показу на театральній сцені, – уважає визначний режисер Пітер Брук, який цими днями показав у Варшаві спектакль “Трагедія Гамлета”.
Детальніше>>
» 
Удар мене сильно!
 
Потрібна надхоробрість, щоби зробити визначну комедію про Велике Ніщо”, – вважають журналісти британської газети The Economist. Тема “11 вересня” домінувала цього року на единбурзькому Фрінч-фестивалі. Американці привезли драми: про життя як виживання (група школи театру Playwrights Horizons), про життя на пожежній драбині, змальовану Тімом Роббінзом і Сюзан Сарандон у “The Guys” (“Хлопці”), та життя як епічну тему, розказану Стівеном Беркоффом, – життя “скручених пальців” та “полусканих очей” (дослівно так задекларовано у “Реквієм за Великим Ніщо”: “Requiem for Ground Zero”.
Детальніше>>
» 
Сміючись із власної хвороби
 
На традиційних парадах единбурзького Фрінч-фестивалю цього року можна було досхочу оглядати викривлені члени, співачок кабаре, карликів-лесбіянок, одноногих сатиричних поетів-виконавців.
Таке враження, що мистецтву смакувало до хрипіння наговоритися про геніталії, хвороби і талібів.
Саме на цих темах зосередили свою увагу Тревор Стюарт і Ендрю Вінсент: один – на тілесних утіхах, інший – на хворобах, зокрема на раку.

Шоу Тревора Стюарта “Taboo”, розігране на Вікторіанській ярмарковій площі, стало подією у театрі жорстокості. Своїм успіхом ефектного маніпулятора глядацькою чутливістю Стюарт зобов’язаний як своїй акторській майстерності, так і експлуатації тематики вигрібної ями. Його ексцентричні трюки і фантасмагорична дотепність були вставними номерами, хоча технічне виховання робило честь вишколу школи Etienne Decroux mime.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Повстань, Україно!” – спроба друга 
Погляд
  ·  Імені Георгія Ґонґадзе 
  ·  Львів залишився без уродин 
Поступ у Львові
  ·  Власників собак судитимуть 
  ·  Хаос львівської опозиції 
  ·  Львівські ізолятори – найкращі 
  ·  Нечемні діти – суцільні збитки 
  ·  Книжкову мафію знешкоджено 
  ·  Дилема “водного” кредиту 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Нереалістичність нового бюджету 
  ·  Рукостискання з диктатором 
  ·  Європа без Кучми 
  ·  Генеральний прокурор дурить? 
  ·  Неоднозначні досягнення Зленка 
  ·  Українські магістралі потрібні Європі 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Грузія збирається до НАТО 
  ·  Суд над зрадниками 
  ·  Де насправді поховали Колумба? 
  ·  НОВИНИ ЗІ СВІТУ 
  ·  СВІТООГЛЯД 
public Relations Postupu
  ·  На захист української влади 
  ·  Знову про Мельниченка й торгівлю зброєю 
  ·  Українці повірили опозиції 
  ·  Україні заважає Кучма 
Арт-Поступ у світ
  ·  Dokumenta ХІ” – інтелектуальне мистецтво у формі шоу 
  ·  Пітер Брук : “ Театр – це життя “ 
  ·  Удар мене сильно! 
  ·  Сміючись із власної хвороби 
Поступ технологій
  ·  У Греції заборонили комп’ютерні ігри 
  ·  Хробак Морріса: життя після смерті 
  ·  Google знову в Китаї 
  ·  Вінчестери від Fujitsu – прихована загроза 
  ·  Вийшла демоверсія Unreal Tournament 2003 
  ·  dell запускає суперсистему 
Львівські обсервації
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ 
Спорт-Поступ
  ·  Реал” стартував по-королівськи 
  ·  Аустрія” розгромила “Шахтар” і відправила Скалу додому 
  ·  Букмекери не вірять у “Динамо” 
  ·  Українці – 47-і 
Пост-Factum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Четар” – постачання офісів! 
  ·  Львівщина перед загрозою епідемії