BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв'ю.    Тема.    Точка зору.    Соціум.    Львівські обсервації.    Батьки і діти.    Наука / Здоров'я.    Арт.    Поступ / Спорт.    Пост-Factum.   
  Цитата Поступу
 
16 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:10 15-12-2017 -   На Жовківщині відкрили дахову сонячну електростанцію  
  16:8 15-12-2017 -   У Гарнізонному храмі відновили унікальні фрески  
  15:37 15-12-2017 -   Завтра на вулиці Львова повернуться тролейбуси №5 та №24  
  13:29 15-12-2017 -   Мешканець Львівщини загинув під час пожежі в дерев`яному будинку  
  13:22 15-12-2017 -   В області завершили ремонт автодороги Львів-Тернопіль  
Україна
  15:35 15-12-2017 -   В Україну прийде справжня зима з 19 грудня  
  15:33 15-12-2017 -   ГПУ закрила справи проти шести нардепів  
  14:19 15-12-2017 -   МЗС: Біометрія на кордоні запрацює з Нового року  
  14:18 15-12-2017 -   Подвійне вбивство: у Дніпрі розстріляли сім'ю бізнесмена  
  13:25 15-12-2017 -   Керуючу заводом у Дніпрі затримали за хабар у $35 тисяч  
Світ
  16:25 15-12-2017 -   Вчені визначили причину пияцтва  
  15:36 15-12-2017 -   Іспанію можуть відсторонити від участі в ЧС-2018  
  13:23 15-12-2017 -   Ще три жінки звинуватили Дастіна Гоффмана в домаганнях - ЗМІ  
  10:58 15-12-2017 -   На заводі у Тернополі пролунав вибух  
  10:54 15-12-2017 -   Напади з ножем в Нідерландах: загинули двоє людей  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт  » 

___________________________________________________________________________

Фіона Гордон: Про любов -- незграбну та дурну
Розмовляла Катерина КИРИЛОВА
 
Приз за найкращий повнометражний ігровий фільм на 35-му кінофестивалі "Молодість" отримала стрічка "Айсберг" (Бельгія). Троє режисерів фільму (й водночас головних акторів): Фіона Гордон, Домінік Абель та Бруно Ромі -- приїхали до Києва усією веселою компанією. Може, були певні, що отримають головний приз розміром дві з половиною тисячі доларів, а може, на те були якісь інші причини. Не знаю. Проте я дуже тішилася, коли побачила світлі обличчя акторів-режисерів у холі Будинку кіно. І ще одне, Фіону Гордон також відзначили як найкращу молоду акторку (приз ім. Іва Монтана), тож вона отримала ще тисячу євро. Навряд чи цієї суми вистачить на знімання нового повнометражного кіно, однак перший внесок зроблено. Та й коли говорити про режисерів, то тут навіть більш важливе визнання з боку критиків та журі розмаїтих фестів, розкрученість бренду-імені, ніж реальні гроші, які ті режисери тримають у своїх руках. До речі, частково грошову винагороду спонсорував телеканал "1+1", а українці, як відомо, своїх грошей на вітер не викидають..

...У кожної людини щодня є двадцять один шанс кардинально змінити своє життя. Наважуються на це натомість одиниці. І не тому, що всіх решта задовольняє їхнє життя, зовсім ні, просто більшості для такого рішення необхідний сильний імпульс, а краще -- шок, після якого вже напевне розумієш: настав час для змін. Якщо коротко: сюжет комедійної стрічки "Айсберг" побудований навколо саме такого протистояння. Звичне життя простого менеджера ресторану швидкої їжі Фіони повністю змінюється після того, як вона опиняється у холодильній шахті на цілу ніч. Після виснажливої нічної боротьби зі смертю Фіона розуміє, що чоловік та діти навіть не помітили її відсутності...

-- Розкажіть, як Ви познайомилися?

-- Познайомилися ми, мабуть, зовсім неоригінально як для митців-театралів -- під час репетицій на театральному майданчику. Але задля справедливості слід зазначити, що творча команда вималювалася з нас одразу ж. Ми відзняли кілька короткометражних стрічок ("Мерсі, Купідоне", "Розіта", "Гуляючи у дикій стороні" -- Авт.), а тоді подумали собі: чому б не взятися за повнометражний фільм?! Довший час збирали матеріал, можна сказати, що фільм складається із тисячі маленьких зернинок. Чотири роки ми збирали їх докупи. Багато імпровізували, адже спершу навіть тексту жодного не було. Сама лише ідея.

-- А хто ця дівчина-ескімоска, яка на початку говорить незрозумілою мовою, що нібито оповідає свою, чи то пак Вашу, історію?

-- Це Люсі, вона молода акторка, вже знялася у кількох стрічках. Коли ми її побачили, були вражені: дівчина сяяла, як сонце. Ми не знали, як знайти її, довго шукали, порпалися в інтернеті, а потім випадок познайомив нас із нею. Так вона стала героїнею нашого фільму.

-- Фіоно, запитання до Вас як до жінки, акторки та режисера. Чи чоловіки поступаються Вам у суперечливих ситуаціях, питаннях? Як узагалі Ви вирішуєте між собою такі моменти?

-- Річ у тім, що ми не стільки дотримуємося написаного тексту, сценарію, як імпровізуємо на знімальному майданчику. Все робимо разом, тому питання про творчу першість просто не виникає. Для нас фільмування -- то постійний експеримент, тисячі експериментів, найвдаліші з яких залишаємо.

-- Добре, уявімо, що Ваша команда перемогла (розмова відбувається до того, як журі винесе свій вердикт -- Авт.), як ділитиметеся головним призом? У чиєму помешканні стоятиме статуетка "Скіфського оленя"?

-- (Сміється -- Авт.) Я собі думаю, вирішимо цю ситуацію так, як чинять розлучені батьки із дітьми: тиждень вона перебуватиме в мене, відтак по тижню у кожного з хлопців.

-- У Вашій стрічці багато любові...

-- Так, ми завжди говоримо про кохання.

-- Але воно якесь дивакувате, воно смішне це кохання...

-- Любов може бути смішною, незграбною, недоречною, але це все одно любов. Насправді ми не прагнемо із когось посміятися. Можливо, воно так є, бо й ми самі є такими -- незграбними, дурними. Нас завжди приваблювала тендітність у людях, якась слабкість. Власне, у цьому і криється наше натхнення. Ми працюємо у стилістиці бурлеску, отже, робити то якось інакше, із серйозним чи пафосним виразом обличчя просто не випадає. Хоча водночас бурлеск -- це механічна машина, яка вимагає абсолютної точності. Якщо ви помітили, більшість емоцій ми виражаємо не стільки мовою, як тілом. Насправді це досконала мова, яку розуміють усі.

-- І справді, відчутно, що Ви всі є театральними акторами. Власне, у фільмі дуже багато суто театрального експерименту...

-- Театр дуже тісно пов'язаний із тим моментом абсолютного єднання між глядачем та акторами. Навіть коли людина не вірить у те, що відбувається на театральній сцені, дійство є живим, бо у це заведено вірити.

Між театром та реалізмом погані стосунки. Адже на обмеженій театральній сцені ви не можете показати дійство, яке відбувається, наприклад, на справжній кухні чи вулиці. Доводиться використовувати власну фантазію, знаходити такі засоби вираження, щоби люди повірили тобі.

-- Чи не тому в "Айсбергу" так мало слів і так багато "музики тіла", якщо дозволите?

-- Усе те справжнє, що ми відчуваємо в собі, є або до слова, або після нього. Погодься, що роботи Пікассо зрозумілі без слів. Для нас також не важливо, якою мовою розмовляє людина, йдеться про зовсім інші речі. Інколи люди брешуть за допомогою слів. Вони можуть казати щось на кшталт "усе гаразд", хоча насправді їх очі та рухи свідчать про зовсім інше.

Кожен з нас шукає свій шлях до пізнання та спосіб, у який можна було би ділитися тими емоціями із глядачем. Скажімо, якщо навести такий порівняльний приклад із дітьми: візьмемо французьку дитину та бельгійську приблизно того самого віку. Можливо, ви будете здивовані, але у маленького француза словниковий запас значно більший та глибший. Бельгійці більш замкнуті, вони навіть скриті у певному розумінні. Власне, це для багатьох стає стимулом для пошуку себе. У Бельгії дуже розвинена культура коміксів, і, на мою думку, це також шлях до пізнання себе, це спосіб спілкування з іншими людьми. Можливо, він дивакуватий та не всім зрозумілий, але він такий уже є. І це добре.

-- Є така думка, що найкращі комедії народжуються на тих майданчиках, де під час зйомок не надто весело?

-- Я не можу говорити за інших, але коли ми знімали свій фільм, то справді були дуже серйозними. До того ж усі, хто був до того причетний, поставилися відповідально до своєї роботи і дуже багато працювали. Але (Сміється -- Авт.) я повернуся до того, про що ми вже говорили трохи раніше: ми мали одну серйозну проблему. Все-таки режисерів троє, отже технічна команда не завжди могла зрозуміти, що їй слід робити, бо кожен з нас казав щось інше. Напевно, дуже складно створити якусь серйозну річ із несерйозним виразом на обличчі. Доводилося так чи інакше бути серйозними.









» 
Василь ШКЛЯР: У тих сльозах тоне і сюжет, і стиль, і самобутність...
Розмовляла Катерина КИРИЛОВА
 
Долаючи опір безнадійно лінивих у своїй масі людей, цей чоловік завжди прагнув сказати щось більше. Він виявився потрібний своєму часу, й у цьому -- його особиста маленька перемога та радість. Хоча cам час, здається, це ще не до кінця зрозумів. І у тому величезна, аби не сказати велична, біда нас усіх. Можливо, то все звучить якось надто пафосно й мінорно. Але я особисто щиро вдячна Василеві Шкляру за його роман "Кров кажана", де містика дуже тісно переплітається з еротикою, змушуючи затамувати подих й не випускати книжку з рук аж до світання. За вікнами розпочинається новий день, залишилося лише кілька сторінок. На вечір. Авжеж...
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Протести в білих халатах 
  ·  Україна – без Євро-2012 
  ·  6 000 перемишлян без води 
Погляд
  ·  Судді радяться 
  ·  Коновалюк вистрелив у Сівковича 
  ·  Самореклама Медведька 
  ·  Заява Південної Осетії -- провокація 
  ·  Священик і бізнес -- речі несумісні 
  ·  Чиновники запрацюють ліпше? 
  ·  Денькович їде до Турчинова 
  ·  КОРОТКО 
Поступ у Львові
  ·  Незрячі артисти страйкують 
  ·  Таксисти поїхали до Президента 
  ·  "Самопоміч" оголошує конкурс "Громадська ініціатива молоді" 
  ·  Купити книгу для бібліотеки – проблема? 
  ·  Педагогічний конгрес у Львові 
  ·  Здорових дітей стає менше 
  ·  Відомче житло – у комунальну власність 
  ·  Про пам'ятник Бандері говоритимуть у міськраді 
  ·  Щоби не відмивали грошей... 
  ·  КОРОТКО 
Поступ з краю
  ·  Гріхи Порошенка –як марево 
  ·  Плагіат і піар-технології 
  ·  Україна – на продаж 
Поступ у світі
  ·  США готуються до нападу Росії 
  ·  Китайська космічна розвідка 
  ·  Хвиля насильства в Парижі 
  ·  Президент Ірану проводить чистку серед послів 
  ·  Спадщина митрополита 
Інтерв'ю
  ·  Юрій КОСТЕНКО: „Ми працювали з виборцями, коли не було ні НСНУ, ні „Батьківщини” 
  ·  Ярослав ДАВИДОВИЧ: Вони сподівались, що історія все виправдає 
Тема
  ·  Кендзьор + Олійник = вибори 
  ·  Руїни львівського спорту 
Точка зору
  ·  Орест ЧАБАН: Найціннішим паливом є не газ, а хліб 
Соціум
  ·  Василько – син Італії 
  ·  Тріумф сили духу 
Львівські обсервації
  ·  Львівські обсервації 
Батьки і діти
  ·  Три скоринки хліба, або Реалії шкільних їдалень 
  ·  Дискримінація люблячих татусів 
Наука / Здоров'я
  ·  Зробити колекціонерство суспільно значимим 
  ·  Світовид зі Збруча 
  ·  Рецепти швидкої допомоги під час застуди 
Арт
  ·  Василь ШКЛЯР: У тих сльозах тоне і сюжет, і стиль, і самобутність... 
  ·  Фіона Гордон: Про любов -- незграбну та дурну 
Поступ / Спорт
  ·  Король футболу 
  ·  Перші ластівки весни-2006 
  ·  Перемога на батьківщині Бетховена 
  ·  Гостьовий вояж 
  ·  Українці піднімаються вгору 
Пост-Factum
  ·  Електричка до Львова 
  ·  КАЛЕНДАР