BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Легенди Поступу.    Поступ реляксу.    Історія у Поступі.    Бренд.    Стиль.    Поступ на канапі.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
Життя – це супермаркет, бери що хочеш, але каса попереду
Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ
 
14 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:10 15-12-2017 -   На Жовківщині відкрили дахову сонячну електростанцію  
  16:8 15-12-2017 -   У Гарнізонному храмі відновили унікальні фрески  
  15:37 15-12-2017 -   Завтра на вулиці Львова повернуться тролейбуси №5 та №24  
  13:29 15-12-2017 -   Мешканець Львівщини загинув під час пожежі в дерев`яному будинку  
  13:22 15-12-2017 -   В області завершили ремонт автодороги Львів-Тернопіль  
Україна
  15:35 15-12-2017 -   В Україну прийде справжня зима з 19 грудня  
  15:33 15-12-2017 -   ГПУ закрила справи проти шести нардепів  
  14:19 15-12-2017 -   МЗС: Біометрія на кордоні запрацює з Нового року  
  14:18 15-12-2017 -   Подвійне вбивство: у Дніпрі розстріляли сім'ю бізнесмена  
  13:25 15-12-2017 -   Керуючу заводом у Дніпрі затримали за хабар у $35 тисяч  
Світ
  16:25 15-12-2017 -   Вчені визначили причину пияцтва  
  15:36 15-12-2017 -   Іспанію можуть відсторонити від участі в ЧС-2018  
  13:23 15-12-2017 -   Ще три жінки звинуватили Дастіна Гоффмана в домаганнях - ЗМІ  
  10:58 15-12-2017 -   На заводі у Тернополі пролунав вибух  
  10:54 15-12-2017 -   Напади з ножем в Нідерландах: загинули двоє людей  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Бренд  » 

___________________________________________________________________________

Фендер
МАЙКЛ
 
Якщо Білл Клінтон грав на саксофоні, то його колега, британський прем'єр-міністр Тоні Блер, -- на гітарі в аматорському рок-гурті. До того ж грав він не на якійсь дошці -- на "Фендері". Власне про це йому два роки тому нагадала корпорація Fender Musical Instrument і презентувала Блеру доволі круту гітару, якщо не найкрутішу.

Менеджмент корпорації торгує розкрученим ім'ям: неважливо, якої модифікації гітара чи звукопідсилювач, важливо, щоб він належав до торгової марки Fender і супроводжувався слоганом We made history ("Ми творимо історію").

На гітарі Fender грали рок-ідоли, зокрема Джиммі Гендрікс, Ерік Клептон, Річі Блекмор, Кейт Ричард, Бадді Гай, Девід Гілмур (Pink Floyd), Маркус Міллер, Рокко Бек, Курт Кобейн, Джеймс Бартон. Король гітари Джиммі взагалі виробляти чудеса на своєму "Фендері-стратокастері". Грав на ній зубами, ліктями, закидав її за спину -- і звучання інструмента було неймовірним. А на дебютному виступі Гендрікс взагалі спалив свою гітару. Радянські рокери, які ще тоді сиділи у підвалах, про леґендарний Fender-Stratocaster могли тільки мріяти.

Геніальний гітарний конструктор Кларенс Лео Фендер народився 10 серпня 1909 року у місті Фуллертон, штат Каліфорнія. Як і всі діти того часу, Лео захоплювався радіо і музикою. Щобільше, він цим заробляв на життя. Будучи власником невеличкої крамнички-майстерні радіотоварів Fender's Radio Service, він на дозвіллі полюбляв побавитися з апаратурою. Як кваліфікованого майстра його просили полагодити не тільки радіоприймачі, фонографи, мегафони, але й домашні звукопідсилювачі. Окрім того, він робив і продавав підсилювачі на замовлення. Згодом його юнацьке захоплення стає справою всього життя. На початку 1940-х він разом із місцевим ентузіастом і фанатом електроніки Клейтоном Кауфманом заснував компанію K & F Manufacturing Corp. Метою проекту було створення та продаж електричних інструментів і підсилювачів. Клейтон Кауфман був приятелем Лео, вони вже 1944 року запатентували дошку зі звукознімачем.

Виробництво стартувало 1945 року з гавайських гітар і лампових підсилювачів, які продавали в пакеті. Але ще на початку 1940-х у нього з'явилася ідея створити гітару зі суцільним корпусом. У 1943-1944 рр. Лео Фендер змайстрував такий інструмент і давав його напрокат місцевим музикантам, а їхні відгуки завжди були добрими.

Уже наприкінці 1945 року Лео переконався, що виробництво і конструювання є набагато прибутковішими, ніж ремонт, і тому вирішив зосередити всі зусилля у цьому керунку. Кауфман швидко розчарувався у винахідництві, а Фендер не зупинився і самотужки таки зміг довершити конструкцію, яка згодом стала революційною: гавайська гітара із суцільною декою, на яку встановлено звукознімач. У 1946-му життєві шляхи двох друзів розійшлися. Лео перейменовує компанію на Fender Electric Instrument Company.

А 1948 року до Фендера приєднався Джордж Фуллертон, і відтоді вони обоє розробили концепцію нової електрогітари Broadcaster. Але виникла проблема з авторськими правами: щойно Фендер презентував гітару Broadcaster, з'ясувалося, що знаний виробник музичних інструментів Gretsch уже використовував аналогічну торгову марку. Лео Фендер дуже швидко змінив назву на Telecaster. Деякі рідкісні перехідні моделі взагалі не мали назви, тож колекціонери називають їх No-Casters. Відомою у США фірма Fender Electric Instrument Company стала вже 1949 року. Проте невтомний Лео продовжував експериментувати, і 1950 року було презентовано гітару марки Esquire, яка через деякий час стала леґендою рок-н-ролу. Конструкція перших інструментів була недосконалою, і Фендеру часто доводилося працювати з поверненим споживачами товаром.

15 травня 1954 року стає поворотним для Лео Фендера -- він презентує гітару Fender Stratocaster -- оту надпопулярну, оспівану в піснях і леґендах модель, яку згодом багато разів підроблятимуть численні пірати з багатьох країн світу.

На жаль, Лео Фендер не натішився своєю славою. Коли на велику музичну сцену вийшли гіпі і взяли в руки його гітари Fender, Лео вже був важкохворим. Він не міг далі керувати фірмою і 1965 року продав свій бізнес, а з ним й ім'я Fender корпорації CBS за 13 мільйонів доларів. А коли одужав, знову почав працювати в компанії до свого остаточного звільнення в 1970 році.

Broadcaster/Telecaster, Stratocaster і Precision Bass -- ці моделі є прямими вислідами генія Лео Фендера.

Договір Фендера з представниками CBS -- це було більше ніж просто комерційна угода. Документ нагадував пакт про капітуляцію в безнадійно програній війні. За $ 13 мільйонів Лео не тільки відмовився від будь-яких прав на марку Fender, а й зобов'язався протягом десяти років не займатися виробництвом гітар.

Лео Фендер був винахідником-ремісником і мав зелене поняття про принципи корпоративного бізнесу. Гітари його виробництва були виправдано дорогими: інструменти виготовляли тільки з вільхи та ясеня, технологія була витонченою і потребувала кропіткої роботи. У 1950-х роках Фендеру нічого було турбуватися про величезні обсяги продажу, тому що його невелика фірма і без того давала непогані прибутки. Але одна справа невеличка компанія і зовсім інше імперія на кшталт CBS, яка існувала на зовсім іншому сегменті ринку і робила ставку на масштаби. Тому насамперед власники розпочали масштабне виробництво Fender. Дійшло до того, що CBS продавала по 40 тисяч гітар на рік. Але якщо повторити унікальність у масових масштабах, то замість кіно Копполи отримаємо Голівуд, а замість соло Блекмора -- попсу з фанерою. Кількісний ривок мало не знищив репутації Fender. Менеджери CBS намагалися зробити виробництво гітар максимально дешевшим, тому шляхетні вільха та ясень поступилися тополі та іншим плебейським комбінаціям. Але між ними спільне тільки те, що це дерева. Отож акустичні характеристики гітар Fender значно постраждали. Далі -- більше. Виробництво частково було перенесено до Мексики та Південної Кореї -- країни, де немає традицій як виробництва таких інструментів, так і самих музикантів, які б могли опротестувати цю продукцію. Нічого дивного, що тамтешній Fender викликав масу нарікань із боку музикантів. Колекціонери особливо застерігають колег від придбання гітар Fender виробництва 1979-1982 рр. Власне в цей період під маркою Fender продавали дуже неякісні інструменти. Одно слово, перебування Fender під опікою CBS можна назвати суцільною чорною смугою. Єдина світла пляма, яка має дотичність до музики, -- це зовнішній вигляд. Нові дизайнери непогано поімпровізували зі зовнішнім виглядом гітар, і 1982 року було презентовано серію гітар Vintage Reissue, яку високо оцінили музиканти.

Але на цьому історія леґендарного бренду не завершується. На початку 1980-х директор Fender Вільям Шульц звернувся до керівництва корпорації CBS із проханням продати йому "фендерівську" компанію. Спочатку CBS було шоковане такими намірами, та все змінюється, і 1985 року керівництво корпорації погодилося. Компанію Fender виставлено на аукціон. Шульц дав найбільше -- "магічну" суму $ 13 млн. Бо Шульц хотів одного -- відродити леґенду. Він досягнув чимало: вже 1987 року припинилися масові нарікання на якість гітар Fender. Шульц змінив пріоритети: з конвеєрного виробництва він переорієнтувався на індивідуальне. З 1987 року провідні гітаристи всього світу звертаються до фахівців Fender із проханням зробити ексклюзивний інструмент. Прибутки компанії від цього лише зросли, Fender повернув імідж гітари рок-зірок.

Шульц не повторює помилки Лео і не обмежується елітарністю: для гітаристів-новачків розроблено спеціальну серію Fender Squier. Він також не відмовляється від виробничих потужностей у Мексиці, зате встановлює жорсткіший контроль і постачає на тамтешні заводи матеріали зі США.

Fender значно розширює свій бізнес. Навесні 2002 року було викуплено в AKAI права на торгову марку JACKSON/CHARVEL й у такий спосіб посилено позиції на гітарному ринку. Ще знаковішою подією стає поглинання Fender'ом свого колишнього конкурента -- компанію Gretsch, ту, з якою свого часу сперечався Лео Фендер щодо права на використання торгової марки Broadcaster. Fender отримав доволі значний трофей: гітари та бас-гітари Gretsch, гітари Synchromatic, Electromatic, а також звукопідсилювачі й аксесуари марки Gretsch. Найвідоміші гітари "Фендер"-бренду класу Electric Guitars:

* Custom

* Cyclone

* Duo-Sonic

* Jag-Stang

* Jaguar

* Jazzmaster

* Musicmaster

* Mustang

* Showmaster

* Starcaster

* Stratocaster

* Super Strat

* Telecaster

* Telecaster Deluxe

* Toronado

* Swinger

а також Electric Basses:

* Precision

* Jazz

* Zone

* Fender VI

Вільям Шульц виконав свою місію: відродив леґенду й підсилив компанію Fender кількома дуже потужними брендами. Настав час вигідно продати бізнес: нинішня ціна Fender, а точніше, корпорації Fender Musical Instrument -- $ 500 млрд.

Коли минув "мораторій", Лео Фендер таки повернувся до улюбленої справи -- придумування нових гітар. Але повторити успіх 1950-х йому вже не вдалося. Фендер навіть заснував фірму Music Man, і вона на перших порах, щоправда, у деяких категоріях змогла навіть потіснити CBS, але час і сили творця було втрачено. Згодом Лео відійшов від справ, залишивши після себе ще одну компанію -- Ernie Ball Musicman, яка виробляє інструменти для гітаристів-початківців. Сам Лео Фендер помер 1991 року. Його іменем названо не тільки компанію Fender, а й вулицю в рідному місті Фуллертон. За леґендою, він зустрів смерть гідно -- з посмішкою на вустах, тримаючи в руках одну зі своїх улюблених гітар.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Самбір, Новояворівськ: хто наступний? 
Погляд
  ·  Вільні економічні зони реанімують 
  ·  Без води 
  ·  КОРОТКО 
Поступ у Львові
  ·  Юрій КАРВАЦЬКИЙ: Нинішня влада -- головний "тормоз" нашого суспільства 
  ·  Екзотичні гості 
  ·  Туристичні неприємності 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Культурна програма до Дня незалежності 
  ·  Молодим матерям допоможуть 
  ·  Скарги щодо Скнилова зареєстрували 
  ·  Вода -- це розкіш чи... 
  ·  Відкрито Інститут преси 
  ·  З понеділка цукор подешевшає 
Поступ з краю
  ·  Олександр МОРОЗ: Страшно не люблю фарисейства 
  ·  Україна знову хвилює Європу 
  ·  Бензином та цукром усе не закінчиться 
  ·  Українців стає більше? 
  ·  За "кілера" попросили вибачення 
  ·  Слідство триває 
  ·  Не звертайтеся до шахраїв 
Поступ у світі
  ·  П'яті роковини загибелі "Курська" 
  ·  Правнукові Троцького соромно за пращура 
  ·  Паралізовано аеропорт "Гітроу" 
  ·  За і проти абортів 
  ·  13-та заявка Тайваню 
  ·  ФБР попереджає про теракти 
  ·  Перша шпальта 
Спорт-Поступ
  ·  Талісман на службі спорту 
  ·  Коли "Яструб" пролітав повз "Жирафу" 
  ·  Золотий дубль Джастіна 
  ·  Перемога як лікарство для тренера 
  ·  Кубковий іспит 
  ·  Коронація українця 
  ·  Алонсо хоче у "Феррарі" 
Легенди Поступу
  ·  Леґенди львівських євреїв 
Поступ реляксу
  ·  Футбольні фани 
  ·  Ілюзія -- шоу, реальність і мистецький проект 
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  НІЧНІ КЛУБИ 
Історія у Поступі
  ·  Довкола вулиці Різницької 
Бренд
  ·  Фендер 
Стиль
  ·  madonna -- це стиль 
  ·  Особливості зіркового існування 
Поступ на канапі
  ·  Не примушуйте людину бути поштовим клерком 
Пост-Faktum
  ·  Заквашені вітаміни 
  ·  КАЛЕНДАР