BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Мандри Поступу.    Стиль.    Поступ реляксу.    Львівські обсервації.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
23 червня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:32 26-06-2017 -   В селі на Львівщині від отруєння гербіцидами загинули корови  
  15:29 26-06-2017 -   Христина Погранична завоювала три медалі для української збірної з художньої гімнастики  
  15:7 26-06-2017 -   У середині липня трамвай №7 повернеться на Погулянку  
  15:6 26-06-2017 -   Працівника «Львігазу» впіймали на хабарі  
  13:7 26-06-2017 -   У Львові за хабарництво судитимуть екс-спомічника судді  
Україна
  15:39 26-06-2017 -   СБУ запобігла підпалу офісу Батьківщини  
  15:37 26-06-2017 -   У Тернопільській області жорстоко вбили 17-річну випускницю  
  14:49 26-06-2017 -   У центрі Києва відкрили пам'ятник Анні Ахматовій  
  14:28 26-06-2017 -   Для половини українців безвіз марний - опитування  
  13:1 26-06-2017 -   Вступна компанія в Україні офіційно стартує 12 липня  
Світ
  15:38 26-06-2017 -   Макрон згадав Анну Київську на зустрічі з Порошенком  
  15:9 26-06-2017 -   У Китаї звільнили з в'язниці нобелівського лауреата Лю Сяобо  
  13:3 26-06-2017 -   Великий бар'єрний риф в Австралії оцінили у понад $40 млрд  
  12:22 26-06-2017 -   ЗМІ: США хочуть легалізувати вторгнення в країни  
  10:40 26-06-2017 -   Вчені виявили придатні для життя екзомісяці  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

Олександр ЄВТУШЕНКО: ГКП-FM -- це вчорашній день
Розмовляла Катерина КИРИЛОВА
 
Зустріч із Олександром Євтушенком стала направду вимученою. Мобільний уперто відмовлявся з'єднувати мене із найвідомішим музичним критиком Києва, спираючись на абсолютно необ'єктивну причину недосяжності. Тому, коли врешті чую голос Олександра, сприймаю це за манну небесну й подумки дякую Господу. Знавець неофіційної культури майже одразу погоджується на зустріч. Тим паче, що інформаційних приводів удосталь: Олександр щойно повернувся з Mazeпи-fest'у та готує до друку новий часопис про нелегке, але веселе життя-буття українських музикантів.

-- Пане Олександре, днями відлунали останні акорди Mazeпи-fest'у. Знаю, що Ви є одним із організаторів цього дійства, але, абстрагуючись, які критичні зауваження маєте до фестивалю?

-- Уже втретє ми проводили грандіозний рок-фестиваль під назвою Mazeпа-fest у Полтаві. Історично фестиваль прив'язаний до подій 1709 року, до славнозвісної Полтавської битви, коли зійшлися у нерівному бою Петро І, Карл XІІ та Іван Мазепа.

На мою думку, це єдиний український фестиваль, який має власні знахідки, ноу-хау й передусім обличчя. Mazeпа-fest значно відрізняється від решти фестивалів хоча б тому, що ми щоразу намагаємося зробити імпрезу цікавою насамперед для людей. Не робимо ставку на зйомки (а як воно потім дивитиметься у телевізорі?), для нас важливо, щоб люди, які приїхали на фест, були задоволені. Мусимо зважати на людський фактор, бо аудиторія щороку налічує від 8 до 10-ти тисяч людей. Майже не повторюємося із командами, які приїжджають (винятком є лише "Гайдамаки" і "Кому Вниз", які двічі були на фестивалі), віддаємо перевагу молодим бандам, що протягом року серйозно заявили про себе. Наприклад, записали хороший альбом, вдало виступили за кордоном або й у нас, але так, що про них почали говорити. Одно слово, звернули на себе увагу музичної спільноти, якщо можна говорити про те, що вона у нас є.

Інша фішка -- ми платимо всім музикантам. Тобто ми один із небагатьох фестивалів, де музиканти отримують гонорари за виступ. Відбувається дійство на Співочому полі імені Марусі Чурай -- якісне рок-шоу із добрим звуком та світлом, добротно упаковане в сенсі медійних підходів. Наприклад, ми за тиждень до початку фестивалю випускаємо презентаційний компакт. Отож радіостанції та просто цікаві можуть спробувати "на смак" студійні записи наших гостей.

-- Але ж якісно записати пісню -- чимало коштує, й більшість молодих команд не може собі цього дозволити. Таким, наскільки розумію, шлях на фестиваль поки що закритий?

-- Часи змінюються, тож якщо раніше це справді було проблемою, то сьогодні молоді команди знаходять гроші і записують свої пісні у належній якості. Деякі групи навіть мають альбоми. Тобто щодо фонограм процес рушив із місця.

Опісля фестивалю, до речі, плануємо випустити DVD-версію концерту на основі двогодинного фільму. Фільм спершу транслюватимуть на УТ-1, зробимо чотири подання по півгодини, а згодом з'явиться DVD.

На фестивалі переважають команди альтернативних рокерів, з усіма ознаками альтернативності. Ми робимо енергетично насичений продукт. Усі групи, які запрошуємо, є професійними та дуже цікавими. Географічно охоплюємо фактично всі реґіони. Зокрема мені дуже подобається франківська "Карна", "Воанергес", які грають у так званому стилі християнський рок. Але це не цитати з "Євангелія", радше власне його прочитання, особистісне бачення духовних джерел. До компеляції, на жаль, не потрапила Катя Чілі, хоча саме на нашому фестивалі відбувся її дебют із новою програмою. Також дебютував Нічлава, який тепер виступає не на підспівках у Кузьми, а з авторським проектом. "Бумбокс" -- душевна та мудра попса, на відміну від того ГКП, яке домінує у наших ефірах.

-- Даруйте за необізнаність, що таке ГКП?

-- Це просто галіма кацапська попса. Той термін я запустив в інтернеті, і він вже активно мандрує його просторами. Я намагаюся поширювати це розуміння, щоби люди знали, хто є нашим безпосереднім ворогом.

-- Якщо не помиляюся, українське сучасне кіно також було представлено на фестивалі?

-- Так, ми запросили Михайла Іллєнка, Олеся Янчука, який презентував художній фільм про УПА "Залізна сотня". Було також кілька молодих режисерів, які презентували свої короткометражні фільми. Це неабияк зацікавило полтавчан. Знаєш, інтерес завжди високий до дефіцитної продукції. До речі, плануємо провести акцію на кшталт "Mazeпа-fest у мандрівці", тобто поїдемо в інші міста України й організуємо концерти там. Перша велика запланована акція відбудеться у Києві на День незалежності.

-- Маючи можливість бачити музикантів із різних міст та областей, зважаючи на особливості ментальностей, чи можете сказати, який реґіон усе-таки є найплодючішим на таланти?

-- Не хочеться називати Київ, але проекти саме звідти домінують у музичному просторі. Зазвичай вони є більш зрілими та професійними. Не можу пояснити чому, можливо, виною є жорсткіша конкуренція. Провінційні групи дещо вальяжні, в'ялуваті, так би мовити.

-- Уже багато років поспіль Ви, Олександре, уважно спостерігаєте за київською рок-тусівкою. Які висновки робите для себе?

-- О, київська рок-тусівка дуже різношерстна. Тут можна знайти багато різноманітних напрямків -- від хард-року до мейн-стріму. Себто все, що існує, є у Києві. Є тусівка патріотично напрямку, ідеологічно артикульована -- із велетнями "Кому Вниз" на чолі. На мою думку, це правдиво українська готика. Багато команд використовує елементи регі, таку музику називаю музикою дозвілля.

-- І все-таки, попри чудову збірочку пісень та запланований випуск DVD, більшість рок-команд сидить у підвалах. На Вашу думку, коли мине той час і колективи матимуть змогу вийти на велику сцену? Чи, зрештою, важкувата й інтелектуально насичена музика мусить мати вузьку аудиторію?

-- Саме для того ми й проводимо фестиваль та інші акції. Хочемо пробудити наше суспільство, що є вкрай неоднорідним, зацікавити сили, які спроможні допомогти. Талант має зустрітися з "жирним котом", у якого є товстий гаманець із купою грошей. Станеться своєрідне запліднення. Добротний живий сперматозоїд творчості, зрештою, заповнить мляву грошову яйцеклітину. І, знаєш, нам багато що вдається. Скажімо, чимало команд після участі у нашому фестивалі почало записувати альбоми, активніше гастролювати. Є зрушення. Можливо, вони широкому загалу не дуже й помітні, адже все відбувається без пафосу й зайвого галасу. Я би не був таким трагічним, як ти, адже процес рухається до позитиву.

Рок-культура гідна бути представленою значно ширше, бо вона справжня, жива, енергійна, містить у собі чимало цікавих знахідок. "Штампи", які ми слухаємо на ГКП-FM, -- учорашній день. Це заробляння грошей, які стимулюють регрес, а ми спрямовані на прогрес. Хоча, на жаль, мушу констатувати: бізнес поки що не прийшов у шоу. Якби з меценатів знімали трохи податків, вони прийшли би зі своїми великими грошима до музикантів. Маючи 50-100 тисяч доларів, можна добре розкрутити початківців, але таких грошей наразі ніхто не вкладає. Музиканти самі збирають копійки на кліпи та записи й гастролюють від клубу до клубу, з фестивалю на фестиваль. Нам потрібен міністр, який буде менеджером широкого профілю, який зуміє продавати український продукт, тоді справа швидше рухатиметься.

-- Днями на УТ-1 сталося диво: програма "Територія А" повернулася в ефір. Як Ви поставилися до такої акції?

-- Позитивно. Свого часу Олександр Бригинець зробив неймовірну річ -- монополізував українську танцювальну музику. "Територія А" була дискотекою всеукраїнського масштабу, що мала власних зірок, які реально заробляли гроші. Питання якості -- інше питання. Але те, що Олександр Бригинець навчився продавати попсу, -- факт. Я не є прихильником такої музики, але те, що продукт український, -- це мені подобається. Якщо уявити себе музичним продавцем, то особисто я не продавав би такої музики. Я займаюся іншою музикою, але...

-- Які маєте критерії означення якісної музики? Є така думка, що всі, кому не вдалося зробити якісну попсу, називають її альтернативою.

-- Це хибна думка, яка не має нічого спільного з реальністю. Адже зіграти добру альтернативну музику у кілька разів складніше. Для того, щоби зробити якісну попсу, слід мати лише комп'ютер. Її дешевше робити й особливо не потрібно напружуватися -- усі джерела вже відкрито.

-- Ви є автором першої антології української рок-музики.

-- Я завжди був у музичній журналістиці й не міг збагнути, чому у такій великій музично обдарованій країні немає жодної книжки про сучасну популярну музику. Абсурд. Вирішив написати її сам. У "Легендах химерного краю" змальовано період становлення та розвитку музики із 1960-х років аж до 2003 року. Книга ілюстрована. До неї потрапило усе, що, на мій погляд, варте уваги. До кожної банди -- свої сентименти.

-- Навіть до Тараса Петриненка?

-- Я поясню. Дивись, за кордоном є "Бітлз" і все решта, так? В Україні те саме: є Тарас Петриненко і все решта. Ну немає у нас більше таких мелодистів із такою кількістю геніальних щодо мелодики пісень. Якби ми попросили визначити стиль творчості п. Тараса якогось американського експерта, він би сказав: лайт-рок, тобто світлий рок. За темпоритмом і структурою пісень це рок, хоча й дуже м'який.

-- У вступі до книжки є слова, мовляв, рок-музиканти люди чесні, талановиті й віддані. А чи мають ці світлі постаті якісь недоліки?

-- Лінь, зневіра, недооцінка. Властивий усім нам, українцям, комплекс меншовартості. Нездатність доводити свою правду. А ще -- бідна у нас країна та надто мала кількість людей, які готові ризикувати. Слід ухвалити нові закони щодо меценатства та підтримки власного музичного виробника.

Я тепер закінчую роботу над другою книжкою, яка матиме назву "Вся популярна музика нині: хроніки початку тисячоліття". Хочу охопити усі цікавинки в різних жанрах за останні шість років: дискографія, опис найбільших музичних подій.

-- Чи знайомі Ви з антологією української музики Михайла Поплавського?

-- Насправді цю антологію написав київський журналіст Андрій Соколовський. І я тобі скажу більше: можу подати до суду і на Соколовського, і на Поплавського! Річ у тім, що одного чудового дня Соколовський попросив у мене більше інформації про українські рок-групи. В цій книзі, якщо ти бачила, є спеціальний розділ про український рок. Я надав йому те, що він просив, адже ми товаришували. Він дещо змінив, а дещо ні, й використав інформацію у книзі без мого дозволу. Фактично він підставив мене. А взагалі (звертаюся до Михайла Поплавського) вважаю аморальним ставити своє ім'я на тому, що ти не створював. Утім не хочу зв'язуватися із цими людьми, хоча й розумію, що міг би підзаробити грошенят. Але ж є й інші, значно приємніші способи. Зрештою, гроші для людини із рок-н-рольним духом ніколи не були на першому місці. Волію жити у згоді зі своїм внутрішнім світом.

DOVIDKA:

Олександр Євтушенко -- мистецтвознавець, арт-критик, музичний оглядач, продюсер, радіо- і телеведучий. Редактор першої регулярної музичної газети "Аудіо-толока", альманаху "Рок-око", музичного журналу "Галас". Ведучий музичної телепрограми "Тинди-Ринди", автор та ведучий радіопрограми "Рок української вдачі". Автор і виконавчий продюсер CD-компіляцій: "Легенди химерного краю", "Революція на граніті. Золоті рок-балади України", "Перлини сезону. Нова українська хвиля", "Рок-екзистенція"...

Співавтор книги "Зірки "Червоної рути", автор української антології "Легенди химерного краю". Живе та працює у Києві.









» 
Новий фільм про Івана Павла II
Тарас РІЗУН
 
Нещодавно побачив світ новий фільм про Святійшого Отця Івана Павла II "Кароль -- людина, яка стала Папою".

Кінокартина є спільною продукцією Польщі, Франції, Італії, Канади й Німеччини. Режисер фільму -- Джакомо Баттіато. Роль Івана Павла II зіграв польський актор Пьотр Адамчик. За основу сценарію стрічки режисер узяв відому в Італії книжку "Історія Кароля", яку написав знаний ватиканіст Джіан Франко Свідеркоші. Фільм було створено як телевізійну продукцію, і тільки в Польщі його вирішили показувати на великому екрані. Прем'єра картини в цій країні відбулася 17 червня, і лише протягом перших трьох днів фільм переглянули 200 тисяч осіб.
Детальніше>>
» 
Як стати феєю
Інна КОРНЕЛЮК
 
Діти-актори не конче мусять бути дітьми акторів насправді. Але якщо проґавити в дитині якийсь талант, то його взагалі можна втратити. І те, про що ми знаємо найменше, аж ніяк не космос, це -- дитина. Талант у дитині -- вічна головоломка не лише для педагога із мисленням Карен Хорні. Та не все так погано: минулими вихідними у Львівському драматичному театрі ім. Марії Заньковецької відбулася прем'єра першого дитячого мюзиклу "Принцеса Лея" (півторагодинна інтерпретація можливого продовження казки "Попелюшка"). Водночас шоу-аґенція "Зірки Галичини" у Львові прем'єрувала Дитячий театр естради "Марципан". Це був успіх і дітей, і їхніх педагогів.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Орлята: суперечки тривають 
  ·  "Ні" паркуванню на тротуарах 
  ·  "Інтер" продали офшорам 
  ·  Мобільна загроза національній безпеці 
Погляд
  ·  Університети рвуться на волю 
  ·  Кучма презентує "Помаранчеву революцію" 
  ·  "Інтер" осиротів 
  ·  КОРОТКО 
  ·  Знову риють під Сенчука? 
  ·  Андрій Садовий: Лікарням бракує крові 
  ·  Грибовичі перепрошують за звалище 
Поступ у Львові
  ·  Молитва 300 тисяч 
  ·  Куди їхати в п'ятницю? 
  ·  А святкуватимемо так... 
  ·  Затримали підроблену валюту 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Навіщо закривати садочок? 
  ·  Наркоманія, як вона є 
  ·  Нарешті поремонтують дороги 
  ·  Міліція теж порушник 
  ·  Польська ''Миргородська'' і ''зайві'' яблука 
Поступ з краю
  ·  Україна без кави 
  ·  Рятувальники втратили надію 
  ·  Тимошенко пікетували однопартійці 
  ·  Лотерей більше не буде 
  ·  Затримано ще одного сепаратиста 
  ·  "1+1" залишився при своїх 
  ·  Нові зміни у Законі "Про вибори" 
Поступ у світі
  ·  Ірак примирить світ 
  ·  "Сонячне вітрило" не відкрило крила 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Леви-рятівники 
  ·  Щоденники Олександра Твардовського 
Спорт-Поступ
  ·  Театр спорту: найбільше задоволення -- виступ перед численними глядачами 
  ·  Повернення до європейської еліти 
  ·  Реванш за українців 
  ·  Лагно -- лідер 
  ·  Видовище під полуницю з вершками 
  ·  Залізна витримка Костецького 
Мандри Поступу
  ·  Подорож на Південь 
Стиль
  ·  Про що розповідає одяг? 
  ·  Франція оцінила львівську художницю-модельєра Олену Даць 
Поступ реляксу
  ·  Король Чамаме 
  ·  ГОРОСКОП 
Львівські обсервації
Арт-Поступ
  ·  Новий фільм про Івана Павла II 
  ·  Як стати феєю 
  ·  Олександр ЄВТУШЕНКО: ГКП-FM -- це вчорашній день 
Літературний Поступ
  ·  Анна Ахматова з майбутнього 
  ·  Радість від безглуздя 
Пост-Faktum
  ·  Читацькі обсервації 
  ·  КАЛЕНДАР