BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    Економіка у Поступі.    Тема Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
31 травня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:27 26-05-2017 -   У Стрию засудили зловмисника, що обікрав лікарню на 40 тис грн  
  14:12 26-05-2017 -   Незабаром ще сім поїздів зупинятимуться на станції Підзамче  
  14:0 26-05-2017 -   Найбільше проблем із невивезеним сміттям у жителів Шевченківського району Львова  
  13:18 26-05-2017 -   13-річний школяр з Жовківського району наклав на себе руки  
  13:16 26-05-2017 -   У музеї Франка показали сімейні скарби  
Україна
  15:6 26-05-2017 -   Підписано указ про право українців на безвіз  
  14:11 26-05-2017 -   Гройсман ще не знає, що робити з автівками на іноземних «бляхах»  
  14:7 26-05-2017 -   Чоловік, який розстріляв мотоцикліста в Києві, здався поліції  
  13:9 26-05-2017 -   На Волині браконьєри вирізали дуби у заповідній зоні  
  13:3 26-05-2017 -   В окружний адмінсуд Києва прийшли з обшуками  
Світ
  14:3 26-05-2017 -   В Єгипті напад на християн: десятки вбитих  
  11:25 26-05-2017 -   Експерти назвали топ-10 культурних об'єктів світу  
  10:21 26-05-2017 -   ФБР почало перевірку щодо зятя Трампа – ЗМІ  
  10:18 26-05-2017 -   У Молдові затримали мера Кишинева  
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Моцартіана й антологія роматнизму
Яким ГОРАК
 
Аполлонічний геній

Здається, Чайковський назвав творчість Моцарта такою, в якій мистецтво музики досягнуло найвищого рівня краси, не спромігшись на це ніколи пізніше. І справді, та краса, втілена наче зовсім простими і доступними (але при тому такими, що не надаються до наслідування чи підробки) засобами, те аполлонічне начало моцартівського генія, певний ореол легендарності, яким оповите його життя і творчість, а крім того, легкість, ясність, оптимістичність настроїв його музики -- все це от уже понад два століття з незмінним успіхом манить, притягує і дарує слухачеві задоволення.

Нагоду ще раз скуштувати цих розкошів подарував своїм концертом в межах цьогорічного фестивалю "Віртуози": лауреат міжнародних конкурсів скрипаль Максим Брилинський. Це вже другий виступ молодого концертанта в першому (сольному) концерті прозвучали твори композиторів-романтиків, а в другому -- два концерти Моцарта.

Оригінальний інтерпретатор

Уже навіть ці виступи дають підстави з певністю казати: львів'янин родом, який не забуває в гастролях рідного міста, зумів здобути симпатії слухачів не тільки широтою і якістю виконуваного репертуару, тонкою музикальністю, а й індивідуальною манерою гри. Це вже сформований артист, який набирає потужних обертів і збагачується репертуаром, але в кожному новому творі яскраво відчувається його власне ставлення до тексту, його позиція, дещо оригінальна, але завжди виправдана. Скрипаль дуже добре відчуває себе в акустичному плані, вміє звучання свого інструмента зробити виграшним у різних приміщеннях -- риса дуже цінна і рідкісна у молодих виконавців, а для виконання музики віденських класиків (зокрема Моцарта) дуже доречна, бо може вплинути на слухацьке сприйняття.

Від манери до стилю

Для виконання Моцартових концертів Максим слушно обрав камерну манеру гри, із свідомо полегшеним звуком, зате виразною артикуляцією і чітким штрихом. Це робило виконання відповідним до стилю музики Моцарта і, мабуть, саме з міркувань дотримання точності у стилі концертант читав свою партію в обох концертах із нот (хоч зазвичай, особливо молоді артисти, твори виконують з пам'яті). Полегшення звуку у перших двох частинах Ре-мажорного концерту було надто максимальним, і тому солістові виразно бракувало звучання інструмента і панування своїм звучанням над оркестровим. Не закидаю цього концертантові, бо не зовсім впевнений у причинах такого явища: чи це була специфіка інструмента з дещо приглушеним від природи звуком, чи манера своєрідної камерної гри соліста (адже до тихої динаміки скрипаль був дуже уважний і в ній максимально виразний щодо артикуляції). Цікаво також, що Соль-мажорний концерт щодо якості звучання соліста був зовсім інший і більш переконливий.

Тріо дириґентів

Міцним фундаментом для творчих звершень і втілень геніальної музики Моцарта став камерний оркестр Leopolis (художній керівник Ярослав Мигаль) під керівництвом лауреата премії ім. М. Лисенка Володимира Сивохіпа. Ширший загал добре знає цього дириґента як керівника хору Gloria і з цього огляду пан Сивохіп успішно дебютував на концерті в новому амплуа. Хоч для слухачів доволі помітним було, що в творчому натхненні під час виконання, крім основного, співдіяли як мінімум ще три дириґенти (і концертмейстер оркестру Адріан Боднар, і художній керівник Я. Мигаль, і сам соліст, кожен зі свого місця чи то помахом смичка, чи кивком голови намагалися помагати основному дириґенту), але це не пошкодило виконанню, а Сивохіп зумів втримати і не дати розбитися оркестру на окремі групи. В оркестровому акомпанементі в концертах оркестр тримався вдало і становив солістові достойний і відповідний ансамбль. У Ре-мажорному концерті, щоправда, через специфіку виконання соліста у перших двох частинах відчувалося зайве, можливо, домінування оркестру, але у фіналі все налагодилося; зате в Соль-мажорному концерті оркестр був цілком добрий, особливо у прецизному акомпанементі другої частини і капризних валторнових ходах у фіналі.

Інструментальні родзинки

Якнайкраще оркестр розкрився у виконанні серенади (№ 6, Ре мажор) -- творі у нас малознаному і рідко виконуваному, але сповненого тієї суто моцартівської радості, геніального пустунства. Три частини Серенади (Марш, менует, рондо) витримані в дусі барокового concerto grosso, що проявилося у виділенні серед оркестру невеликої солістської групи (її партії виконали: перша скрипка -- Адріан Боднар, друга скрипка -- Андрій Кушнір, альт -- Владислав Педорич і контрабас - В'ячеслав Новосад), хоч солістів у сучасному розумінні цього поняття окремо перед оркестр не виведено. За наявності солістської групи твір все ж не є концертом, але композитор наче з легкою іронією і доброзичливим глумом наділив партії солістів концертного рівня віртуозними і ансамблевими складнощами у всіх частинах, що змушувало виконавців добре "попріти" над виконанням зовні простого, зрозумілого і милого для сприйняття твору. Крім того, твір сповнений цікавих інструментальних винаходів (наприклад, піцикато струнних на фоні тремоло литавр у марші, традиційне тріо у виконанні трьох солістів у менуеті). Ця зустріч із музикою Моцарта залишила світле враження, яке надихало, ставши однією з цікавих сторінок фестивального календаря.









» 
Два погляди на два виступи Максима Брилинського на XXIV фестивалі "Віртуози"
Ірина ЗЕМЛЯНА
 
Фестивальна зустріч зі скрипалем Максимом Брилинським стала видатною подією в культурному житті Львова. Приємно, що 20-річний музикант, якого добре знає світова музична громадськість, не забуває рідного міста і дарує своє мистецтво львів'янам.
Детальніше>>
» 
Вічна історія кохання в оперному прочитанні
Студія ЛДМА ім. Миколи Лисенка поновила постановку опери Чайковського "Євгеній Онєгін" до ювілею автора
Яким ГОРАК
 
На нові творчі звершення оперної студії при ЛДМА ім. Лисенка останні півроку видалися дуже плідними. Нещодавно було здійснено постановку опери Г. Доніцетті "Любовний напій", а днями відбулася поновлена постановка опери П. Чайковського "Євгеній Онєгін". Це дуже доречно саме зараз, коли оновлення почуттів збуджує сама природа, і не тільки тому, що сюжет опери вічний, що геніальна музика і тематика опери сприяє розквітлим почуттям. На початку травня виповнилося 165 років з дня народження Петра Чайковського, і постановка цієї, однієї із найзнаменитіших і найпопулярніших його опер -- це справді чи не найкращий спосіб вшанування ювілею. Прикметно й те, що це здійснено силами студентів: саме студенти консерваторії свого часу були першовиконавцями цієї опери, зрештою, події твору, за сюжетом, відбуваються з героями саме такого віку і тому найбільше їм зрозумілі та природні для виконання.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Порошенко воює з Луценком? 
  ·  Війна за "Південний" триває 
  ·  Упіймали фальшивомонетників 
  ·  Не їж "з вулиці" 
  ·  Журналіст у в'язниці! 
Погляд
  ·  Ющенка спитали про ЄЕП 
  ·  Знищили Скнилівську алею 
  ·  Падіння євро не зашкодить Україні 
  ·  Невловимий Янукович 
  ·  Українки видурили в росіян 2,5 мільярди 
  ·  Гідам видадуть акредитацію 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Травмувалися діти 
Поступ у Львові
  ·  Піщане озеро реанімують 
  ·  Здай викладача-хабарника 
  ·  Грузини закидали Сороса яйцями 
  ·  Конкурентом Шрьодера буде жінка 
  ·  Виплати остарбайтерам закінчуються 
  ·  Небезпечна спека 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Єврокредит -- дітям 
Поступ з краю
  ·  Індульгенція для кузьмуків 
  ·  МВС запаролили 
  ·  Парламент йде на рекорд 
  ·  Білозір затягають по судах 
  ·  Луганськ отруять діоксином 
  ·  Українці звітували перед бундестагом 
Поступ у світі
  ·  Французьке "ні" Євроконституції 
  ·  Узбецьке пекло 
  ·  Європу чекає тропічний клімат 
Спорт-Поступ
  ·  Свято футбольних гурманів 
  ·  П'єдестал окупували львів'янки 
  ·  Шахові розбірки у Криму 
  ·  Стартовий нокаут "вовків" 
25-Й КАДР
  ·  Занадто епатажні відео 
Економіка у Поступі
  ·  Квартирне питання 
  ·  Банки говоритимуть правду або... 
  ·  ЛАЗ хоче повернення пільг 
  ·  Бюджетні рекорди-2006 
  ·  Модні автографи 
Тема Поступу
  ·  Заручники львівських нетрів 
  ·  Найкраща альтернатива -- товариство співвласників 
Арт-Поступ
  ·  Два погляди на два виступи Максима Брилинського на XXIV фестивалі "Віртуози" 
  ·  Вічна історія кохання в оперному прочитанні 
  ·  Моцартіана й антологія роматнизму 
Пост-Faktum
  ·  "Клітка" для пантомімів 
  ·  КАЛЕНДАР