BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    Економіка у Поступі.    Тема Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
31 травня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Вічна історія кохання в оперному прочитанні
Студія ЛДМА ім. Миколи Лисенка поновила постановку опери Чайковського "Євгеній Онєгін" до ювілею автора
Яким ГОРАК
 
Весна молода

На нові творчі звершення оперної студії при ЛДМА ім. Лисенка останні півроку видалися дуже плідними. Нещодавно було здійснено постановку опери Г. Доніцетті "Любовний напій", а днями відбулася поновлена постановка опери П. Чайковського "Євгеній Онєгін". Це дуже доречно саме зараз, коли оновлення почуттів збуджує сама природа, і не тільки тому, що сюжет опери вічний, що геніальна музика і тематика опери сприяє розквітлим почуттям. На початку травня виповнилося 165 років з дня народження Петра Чайковського, і постановка цієї, однієї із найзнаменитіших і найпопулярніших його опер -- це справді чи не найкращий спосіб вшанування ювілею. Прикметно й те, що це здійснено силами студентів: саме студенти консерваторії свого часу були першовиконавцями цієї опери, зрештою, події твору, за сюжетом, відбуваються з героями саме такого віку і тому найбільше їм зрозумілі та природні для виконання.

Сценічне видиво

Порівнюючи попередню й теперішню версії інтерпретації опери (попри інший виконавський склад), очевидними є низка позитивних змін і оновлення. Насамперед, яскравішими, світлішими, багатшими і витонченішими стали декорації, костюми героїв, які ще й у гарному освітленні добре допасовані до стилістики опери. Тут належить велика шана і дяка всім художникам, костюмерам, майстрам сцени, постановникам. Міцною підтримкою для вокалістів став оркестр оперної студії ЛДМА ім. Лисенка, який під керуванням Юрія Пороховника досяг нової якості (порівняно зі старою постановкою) у виконанні цього твору: особливо доброю була сцена листа, зокрема завдяки духовій групі. З'явилися й нові режисерсько-постановочні знахідки. З одного боку, позитивним є те, що відчувалося: над солістами не тяжіє режисерський імператив (як це було в попередній постановці), їх гра стала більш природною і невимушеною, давала можливості краще розкритися самим акторам. Цікаво продуманими були певні зміни в класичному трактуванні цієї опери, зокрема оригінально вирішено епізоди з дуетом Ольги і Тетяни на початку опери, з віддаленими на другий план народними хорами у першій та третій картинах.

Режисерські ножиці

З іншого боку, режисерською сваволею були купюри. Якби це був менш знаний твір, такі скорочення були би менш помітними. Але ж "Онєгін" -- це опера популярна в цілому світі і скорочення (тим більше, у постановці професійними музикантами) є недопустимі. Взявши на озброєння авторську вказівку жанру опери як "ліричні сцени", в афіші твір подали як "ліричні сцени з опери", прикриваючи цим вилучення частини масових прекрасних танцювальних сцен, яких у творі є багато ("Ой как по мосту" в першій картині, вальс і мазурки в сцені сварки, знаменитий полонез, екосези на балу в передостанній картині), вилучено взагалі сцену сварки Ленського і Онєгіна на балу! Крім того, що ці купюри суттєво збіднили саму оперу, вони призвели до непорозумінь драматургічного плану (наприклад, через відсутність сцени сварки незрозумілою і невмотивованою залишилася сцена дуелі), хоч відомо, що власне завдяки чіткій і добре випрацьованій драматургії помітна майстерність композитора в оперному жанрі і в цьому причина популярності таких опер.

Герой без манер

Поза тим, доволі цікавою виявилася добірка солістів -- виконавців головних ролей. Онєгіна грав Руслан Феранц, який, гадаю, абсолютно не відповідно подав образ "молодого гульвіси". Артист відзначається доволі прохолодною, дещо статичною і зверхньою манерою виконання, йому бракувало ліричної експресії, молодечого жару, особливо в сценах із Тетяною, де йдеться про почуття пристрасті. Не рятувало ситуації, що упродовж вистави підмінили Тетяну: здається, жодна його не зворушувала, була для нього настільки формальною, що він не вважав за потрібне повернутися до неї -- постійно чи то відвертався, чи просто не дивився на неї, хоч її репліки адресовані були йому (це, до речі, не притаманно етиці тих часів). Можливо, в окремих епізодах опери (на дуелі) така поведінка була доречною, але знаменита арія "Когда бы жизнь домашним кругом..." була вирішена зовсім не на належному рівні. Виникало враження, що перед нами не юнак "двадцяти шести років", а, кажучи словами опери, "закаленный борьбой боец с седою головой", щонайменше 65-річного віку. Певне позитивне пожвавлення, емоційне зрушення у трактуванні образу відчувалося у двох останніх сценах, але воно було мінімальним і не дало належного результату.

Між двох Тетян

Центральну роль Тетяни поділили між собою дві вокалістки -- Вероніка Коломіщева та Мар'яна Гаврилко. Такий поділ продиктований навчальним процесом (спектакль був водночас державним іспитом випускників вокального факультету) і був надто помітним, аби не позначитися на цілісності сприйняття образу. Щодо вокалу обидві співачки показали себе якнайліпше, кожна відповідно до тих драматургічних ситуацій, в яких їм довелося перебувати. Коломіщева дала більш класичний, емоційно стриманіший образ цього персонажу, в той час як Гаврилко була більш імпульсивною.

Класика жанру

Без перебільшень класично інтерпретував образ Ленського Павло Толстой. Тут було все: поміркована безпосередність сценічної поведінки, природність вияву почуттів (в аріозо "Я люблю вас"), належна лірична експресія, витончена музикальність (арія "Куда, куда..."), акторська майстерність (сцена дуелі), а крім того, просто м'якість подання благодатного вокального матеріалу. А вокальними характеристиками гарно вписувалася в сценічну дію і становила гарний ансамбль Ленському Ольга -- Тетяна Вахновська, якій вдалося створити образ легковажної і водночас милої пустунки. Артистичні здібності виявив у виставі Роланд Марчук, який виконав роль князя Грєміна. Йому вдалося захопити глядача безпосередністю сценічної гри, хоч іноді та безпосередність не зовсім відповідала віку і статусу його героя (такі обійми, з якими він зустрів Онєгіна на балу, вряд чи дозволив би собі сивочолий князь у вишуканому товаристві). Що ж стосується знаменитої його арії "Любви все возрасты...", то відчувалося, що Марчук виконує її із внутрішнім задоволенням, хоча не на користь виконання йшло відчутне іноді форсування голосу співаком і надто інтенсивна зміна міміки на лиці під час співу. Заслуговують на визнання старання і точність виконання другорядних ролей Ларіної (Уляна Токарівська), секунданта (Макар Пігура), няньки Прокоп'євни (цю роль поділили між собою Куніцина та Куракіна).

Розперезана публіка

Поведінка публіки на виставі не витримувала жодної критики. На оперу зігнали дітей, яких не цікавить музика і які просто не виховані, бо не вміють поводитися в театрі. На початку опери дириґент був змушений кілька хвилин чекати, аби публіка втихомирилася, а оркестрові вступи (антракти) перед кожною картиною відбувалися в такому гармидері, що годі було чогось дослухатися. Ті безупинні покидання залу і повернення без огляду на те, був сигнал для антракту чи ні, постійний шум то від розмов уголос, то від сигналів мобільних телефонів, то від умисного грюкання дверима, ті завивання і дикі "дискотечні" вияви захоплення "нових українців" -- все це було не тільки неприхованою неповагою як до публіки, так і до виконавців, а й просто заважало глядачам і слухачам. А прецінь ані виконавці, ані постановка загалом такого ставлення не заслужили!









» 
Два погляди на два виступи Максима Брилинського на XXIV фестивалі "Віртуози"
Ірина ЗЕМЛЯНА
 
Фестивальна зустріч зі скрипалем Максимом Брилинським стала видатною подією в культурному житті Львова. Приємно, що 20-річний музикант, якого добре знає світова музична громадськість, не забуває рідного міста і дарує своє мистецтво львів'янам.
Детальніше>>
» 
Моцартіана й антологія роматнизму
Яким ГОРАК
 
Здається, Чайковський назвав творчість Моцарта такою, в якій мистецтво музики досягнуло найвищого рівня краси, не спромігшись на це ніколи пізніше. І справді, та краса, втілена наче зовсім простими і доступними (але при тому такими, що не надаються до наслідування чи підробки) засобами, те аполлонічне начало моцартівського генія, певний ореол легендарності, яким оповите його життя і творчість, а крім того, легкість, ясність, оптимістичність настроїв його музики -- все це от уже понад два століття з незмінним успіхом манить, притягує і дарує слухачеві задоволення.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Порошенко воює з Луценком? 
  ·  Війна за "Південний" триває 
  ·  Упіймали фальшивомонетників 
  ·  Не їж "з вулиці" 
  ·  Журналіст у в'язниці! 
Погляд
  ·  Ющенка спитали про ЄЕП 
  ·  Знищили Скнилівську алею 
  ·  Падіння євро не зашкодить Україні 
  ·  Невловимий Янукович 
  ·  Українки видурили в росіян 2,5 мільярди 
  ·  Гідам видадуть акредитацію 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Травмувалися діти 
Поступ у Львові
  ·  Піщане озеро реанімують 
  ·  Здай викладача-хабарника 
  ·  Грузини закидали Сороса яйцями 
  ·  Конкурентом Шрьодера буде жінка 
  ·  Виплати остарбайтерам закінчуються 
  ·  Небезпечна спека 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Єврокредит -- дітям 
Поступ з краю
  ·  Індульгенція для кузьмуків 
  ·  МВС запаролили 
  ·  Парламент йде на рекорд 
  ·  Білозір затягають по судах 
  ·  Луганськ отруять діоксином 
  ·  Українці звітували перед бундестагом 
Поступ у світі
  ·  Французьке "ні" Євроконституції 
  ·  Узбецьке пекло 
  ·  Європу чекає тропічний клімат 
Спорт-Поступ
  ·  Свято футбольних гурманів 
  ·  П'єдестал окупували львів'янки 
  ·  Шахові розбірки у Криму 
  ·  Стартовий нокаут "вовків" 
25-Й КАДР
  ·  Занадто епатажні відео 
Економіка у Поступі
  ·  Квартирне питання 
  ·  Банки говоритимуть правду або... 
  ·  ЛАЗ хоче повернення пільг 
  ·  Бюджетні рекорди-2006 
  ·  Модні автографи 
Тема Поступу
  ·  Заручники львівських нетрів 
  ·  Найкраща альтернатива -- товариство співвласників 
Арт-Поступ
  ·  Два погляди на два виступи Максима Брилинського на XXIV фестивалі "Віртуози" 
  ·  Вічна історія кохання в оперному прочитанні 
  ·  Моцартіана й антологія роматнизму 
Пост-Faktum
  ·  "Клітка" для пантомімів 
  ·  КАЛЕНДАР