BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    ДАЙДЖЕСТ.    Економіка у Поступі.    Репортаж Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
27 травня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Моцартіана Максима Брилинського
Яким Горак
 
Аполлонічний геній

Здається, Чайковський назвав творчість Моцарта такою, в якій мистецтво музики досягнуло найвищого рівня краси, не спромігшись на це ніколи пізніше. І справді, та краса, втілена наче зовсім простими і доступними (але при тому такими, що не надаються до наслідування чи підробки) засобами, те аполлонічне начало моцартівського генія, певний ореол легендарності, яким оповите його життя і творчість, а крім того, легкість, ясність, оптимістичність настроїв його музики -- все це от уже понад два століття з незмінним успіхом манить, притягує і дарує слухачеві задоволення. Нагоду ще раз скуштувати цих розкошів подарував своїм концертом лауреат міжнародних конкурсів скрипаль Максим Брилинський. Це вже другий виступ молодого концертанта в межах цьогорічного фестивалю "Віртуози": в першому (сольному) концерті прозвучали твори композиторів-романтиків, а в другому -- два концерти Моцарта.

Оригінальний інтерпретатор

Уже навіть ці виступи дають підстави з певністю казати: львів'янин родом, який не забуває в гастролях рідного міста, зумів здобути симпатії слухачів не тільки широтою і якістю виконуваного репертуару, тонкою музикальністю, а й індивідуальною манерою гри. Це вже сформований артист, який набирає потужних обертів і збагачується репертуаром, але в кожному новому творі яскраво відчувається його власне ставлення до тексту, його позиція, дещо оригінальна, але завжди виправдана. Скрипаль дуже добре відчуває себе в акустичному плані, вміє звучання свого інструмента зробити виграшним у різних приміщеннях -- риса дуже цінна і рідкісна у молодих виконавців, а для виконання музики віденських класиків (зокрема Моцарта) дуже доречна, бо може вплинути на слухацьке сприйняття.

Від манери до стилю

Для виконання Моцартових концертів Максим слушно обрав камерну манеру гри, із свідомо полегшеним звуком, зате виразною артикуляцією і чітким штрихом. Це робило виконання відповідним до стилю музики Моцарта і, мабуть, саме з міркувань дотримання точності у стилі концертант читав свою партію в обох концертах із нот (хоч зазвичай, особливо молоді артисти, твори виконують з пам'яті). Полегшення звуку у перших двох частинах Ре-мажорного концерту було надто максимальним, і тому солістові виразно бракувало звучання інструмента і панування своїм звучанням над оркестровим. Не закидаю цього концертантові, бо не зовсім впевнений у причинах такого явища: чи це була специфіка інструмента з дещо приглушеним від природи звуком, чи манера своєрідної камерної гри соліста (адже до тихої динаміки скрипаль був дуже уважний і в ній максимально виразний щодо артикуляції). Цікаво також, що Соль-мажорний концерт щодо якості звучання соліста був зовсім інший і більш переконливий.

Тріо дириґентів

Міцним фундаментом для творчих звершень і втілень геніальної музики Моцарта став камерний оркестр Leopolis (художній керівник Ярослав Мигаль) під керівництвом лауреата премії ім. М. Лисенка Володимира Сивохіпа. Ширший загал добре знає цього дириґента як керівника хору Gloria і з цього огляду пан Сивохіп успішно дебютував на концерті в новому амплуа. Хоч для слухачів доволі помітним було, що в творчому натхненні під час виконання, крім основного, співдіяли як мінімум ще три дириґенти (і концертмейстер оркестру Адріан Боднар, і художній керівник Я. Мигаль, і сам соліст, кожен зі свого місця чи то помахом смичка, чи кивком голови намагалися помагати основному дириґенту), але це не пошкодило виконанню, а Сивохіп зумів втримати і не дати розбитися оркестру на окремі групи. В оркестровому акомпанементі в концертах оркестр тримався вдало і становив солістові достойний і відповідний ансамбль. У Ре-мажорному концерті, щоправда, через специфіку виконання соліста у перших двох частинах відчувалося зайве, можливо, домінування оркестру, але у фіналі все налагодилося; зате в Соль-мажорному концерті оркестр був цілком добрий, особливо у прецизному акомпанементі другої частини і капризних валторнових ходах у фіналі.

Інструментальні родзинки

Якнайкраще оркестр розкрився у виконанні серенади (№ 6, Ре мажор) -- творі у нас малознаному і рідко виконуваному, але сповненого тієї суто моцартівської радості, геніального пустунства. Три частини Серенади (Марш, менует, рондо) витримані в дусі барокового concerto grosso, що проявилося у виділенні серед оркестру невеликої солістської групи (її партії виконали: перша скрипка -- Адріан Боднар, друга скрипка -- Андрій Кушнір, альт -- Владислав Педорич і контрабас - В'ячеслав Новосад), хоч солістів у сучасному розумінні цього поняття окремо перед оркестр не виведено. За наявності солістської групи твір все ж не є концертом, але композитор наче з легкою іронією і доброзичливим глумом наділив партії солістів концертного рівня віртуозними і ансамблевими складнощами у всіх частинах, що змушувало виконавців добре "попріти" над виконанням зовні простого, зрозумілого і милого для сприйняття твору. Крім того, твір сповнений цікавих інструментальних винаходів (наприклад, піцикато струнних на фоні тремоло литавр у марші, традиційне тріо у виконанні трьох солістів у менуеті). Ця зустріч із музикою Моцарта залишила світле враження, яке надихало, ставши однією з цікавих сторінок фестивального календаря.










»  ПРЯМА МОВА
Євстаїхія ШИМЧУК: Сельські єднали Львів із Європою
 
Знайомство з Романом Сельським художнику Миколі Шимчуку та його дружині Євстахії подарувала Доля. І вони, свідомі того, якої великої ваги цей дарунок, своє творче життя звіряли за шкалою Сельського. Коли 1972 року Євстахія вперше звернулася до творчості Сельського як дослідник, то була дуже далекою від французького живопису, традиції якого розвивав цей майстер. Вирішивши писати про нього курсову роботу, Євстахія почула від професорів, відомих тепер науковців Міляєвої, покійних Білецького та Логвина: "Дитино, що ти робиш? Тобі ніхто не затвердить тієї теми, ти матимеш великі проблеми". Але, напевно, та дитина хотіла мати проблеми і не могла зрозуміти, чому Київ не може затвердити таку просту тему. Адже художник іще живий, він виставляється, ніколи не сидів у тюрмі, то чому ж про нього не можна писати? Колега і однокурсник Євстахії Василь Откович казав: "Бери ікону -- не прогадаєш". Але вона хотіла досліджувати сучасне мистецтво. Її захист у Києві був непередбачуваним, ніхто не знав, як воно все може закінчитися. Коли Євстахія демонструвала маленькі прозірки репродукцій, їй закинули: "Це ж французький живопис! А де соцреалізм?" Та знайшлося кілька мудрих людей, які заперечили: це колір, це поезія. "От ми на тому кольорі й поезії виїхали", -- згадує Євстахія ШИМЧУК, випустивши цими днями монографію-альбом "Роман Сельський. Глибинне" у серії "Наш час -- наш простір" редакції журналу "Образотворче мистецтво".
Детальніше>>
» 
Дати і ювілеї
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Травень виявився унікальним на театральні дати. 22 травня минуло 165 років від дня народження Марка Кропивницького -- актора, драматурга, режисера, композитора, засновника української школи режисури і акторської майстерності, корифея українського театру. А 25 травня -- 100 років від дня народження Олександра Корнійчука -- драматурга і кіносценариста, академіка АН СРСР, академіка АН України.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Велика чистка на залізниці 
  ·  Що поставлять Буняку міські депутати? 
  ·  Депутати проти "Південного" 
  ·  Керівництво ТРК "Люкс" викликали в СБУ... 
  ·  Папу Римського хотіли вбити 
Погляд
  ·  Паспорт до Дня незалежності 
  ·  Пошуки Бакая у Москві зі свічкою 
  ·  Перша шпальта 
  ·  "Список Кінаха" спочив у Бозі 
  ·  Порівці за легалізацію алеї Павла ІІ 
  ·  МЗС порушує закон 
  ·  Мер залишився без оцінки 
  ·  Француз рятує Ющенка 
  ·  КОРОТКО 
  ·  Януковича знову допитають 
Поступ у Львові
  ·  Ультиматум від Грибовичів 
  ·  Гуртожиток відвойовують у суді 
  ·  Допомогли, як могли 
  ·  Буняк -- уже лідер України 
  ·  Місто-корок 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Військові відкриті перед людьми 
  ·  Археологічні розкопки на "Цитаделі" 
  ·  Штрафні санкції будуть жорсткіші 
Поступ з краю
  ·  Як посварилися пан Ґєник та пан Нестор 
  ·  Українські соціалісти в Ізраїлі 
  ·  Інтернет допомагає правосуддю 
  ·  Блокада через закон 
  ·  За туалети взялося міністерство 
  ·  Корчинському світить ув'язнення 
  ·  Загадкові відвідини 
Поступ у світі
  ·  Політичний замах на Чубайса? 
  ·  Помаранчева символіка? Тільки не в кнесетi 
  ·  США збільшують витрати на оборону 
  ·  Білоруській опозиції допоможе радіо 
Спорт-Поступ
  ·  Смугасте життя Шевченка 
  ·  Зустрічі призначають у рингу 
  ·  Мирна угода по-галицьки 
ДАЙДЖЕСТ
  ·  Кінець помаранчевого медового місяця 
Економіка у Поступі
  ·  ВІНК: спроба друга 
  ·  Курс зростає, інфляція дрімає 
  ·  Експортерів контролюватимуть? 
Репортаж Поступу
  ·  Місту потрібна реклама 
Арт-Поступ
  ·  Євстаїхія ШИМЧУК: Сельські єднали Львів із Європою 
  ·  Моцартіана Максима Брилинського 
  ·  Дати і ювілеї 
Пост-Faktum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Еротична прелюдія