BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    Розслідування Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
24 травня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:32 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:57 21-07-2017 -   Дорогу від вул. Зеленої до вул. Пасічної відремонтують  
  14:53 21-07-2017 -   У Львові за розкрадання 8 млн гривень бюджетних коштів арештували директора підприємства  
  14:50 21-07-2017 -   Знайдені ручні гранати мешканець Жидачівщини передав у шкільний музей  
  14:46 21-07-2017 -   Вулицю Замарстинівську відремонтують на ділянці від вул. Гайдамацької до вул. Липинського  
Україна
  14:44 21-07-2017 -   Полторак заявив про небезпеку російсько-білоруських навчань  
  14:39 21-07-2017 -   Суд закрив кримінальну справу проти Ляшка  
  14:38 21-07-2017 -   В Україні надзвичайна пожежна небезпека  
  14:35 21-07-2017 -   На нардепа Розенблата одягли електронний браслет  
  14:27 21-07-2017 -   ГПУ: На заводі Мотор Січ розікрали 350 млн грн  
Світ
  14:41 21-07-2017 -   Маск отримав дозвіл на тунель між Нью-Йорком і Вашингтоном  
  14:37 21-07-2017 -   У Техасі дозволили пороти учнів палицею  
  13:3 21-07-2017 -   Зірку американського футболу помилували після 9 років в'язниці  
  11:33 21-07-2017 -   У Греції від землетрусу постраждали понад 120 людей  
  10:14 21-07-2017 -   У Монако на аукціоні за мільйон євро продали годинник Путіна  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Звук як форма тривання тиші
Пошуки львівського слухача аванґарду
 
Таке означення музики заховано в одному рядку вірша визначного поета XX століття Йосипа Бродського. І саме таким філософським підходом до виконавства було позначено задемонстровану перед львів'янами двома концертами майстерність ансамблю "Решерш" із Німеччини у складі Мелісе Меллінгер(скрипка), Барбари Маузер(альт), Лукаса Фельза (віолончель), Жана-Пьєра Колло (фортепіано), Мартіна Фалленбока (флейта), Жема Гонсалеза (гобой), Шізуо Оки (кларнет).

Утім те, що почули слухачі, назвати тільки майстерністю замало. Віртуозність, хіба так. "Віртуозність" -- не так оцінкова характеристика, як беззаперечна, піднесена до абсолюту якість спілкування музикантів із творами й реципієнтами. "Віртуозність" -- заголовок, який винесено на афішу другої концертної програми, що за підтримки Kulturamt der Stadt Freiburg im Breisgau та Bundeskulturministerium відбулася в межах львівського фестивалю музичного мистецтва "Віртуози".

"Віртуозність" для фестивалю "Віртуози"

Щоправда, проти "Відображення" -- напрочуд цілісної програми, котра охоплювала не тільки камерну музику, але й тексти письменників XX ст., виявивши всі найперфектніші риси виконавства "Решершу", "Віртуозності" пощастило менше. Насамперед Великий зал Музичної академії, де звучала "Віртуозність", не дорівнював акустичним параметрам храму Св. Лазаря. Якщо сприйманню музики в академії надзвичайно заважала какофонія учнівських вправлянь за стінами залу (дивно, що концерт призначили не на вечір , а на робочий час білої днини), то у храмі чітко можна було почути кожен звук. Підкреслюю, кожен окремий звук кожного окремого твору приносив невимовне естетичне задоволення -- тобто те, чого програма "Віртуозність" не спромоглася дати не через ганджі виконання, а через невідповідність атмосфери.

Коли "як" означає "що"

Вісім творів (а серед них і KAMMERSINFONIE Арнольда Шьонберґа, тематичний аналіз Альбана Берґа в обробці Антона Веберна) семеро фрайбурзьких інструменталістів виконали, не тільки максимально відтворюючи волю авторів, які здебільшого довіряли прем'єри саме цьому ансамблю, а й демонструючи рух розвитку думки від традиції до її творчого осмислення через заперечення. Властиво саме так на традицію спирається Брайан Фернігоу в струнному тріо, прем'єра якого відбулася у листопаді 1995 року в Женевському Victoria Hall. І так само на давню традицію хоралу спираються колективні варіації The Witten in nomine broken consort book. Композиторський метод, який звертається до наявного музичного матеріалу та створює на цій основі нову композицію -- один із центральних принципів західноєвропейської музичної історії. Ансамбль "Решерш" зініціював створення The Witten in nomine broken consort book таким робом: композитори Брайан Фернігоу ,Рольф Рім, Бріс Посе, Георг Кроль та Жерар Пессон отримали чіткі вказівки щодо роботи, вони на основі сantus firmus Gloria tibi Trinitas повинні були створити інструментальні версії для скрипки, альта, віолончелі, флейти, гобоя, кларнета та фортепіано в різних поєднаннях. Цю збірку "Решерш" присвятив Гаррі Вогту -- редактору нової музики радіо Вест-Дойче-Рундфунк.

А от OMBRE TENUI суто для духових Еміліо Помаріко написав для ансамблю "Решерш" на замовлення землі Баден-Вюртемберг. Прем'єра відбулася 9.05.1998 р. у Базелі на фестивалі "Ніч ансамблів міжнародного товариства нової музики Базеля". За основу, написаної 1997 року п'єси, автор узяв прозові рядки Амелії Розеллі, видатної італійської поетеси, яка трагічно загинула. "П'єса складається з двох частин: перша частина -- лірична, друга -- повна екстази. Така структура є спробою продовження думки внутрішнього, живого дуалізму поетичного слова. Простір, який постійно відроджується від неможливості проведення межі між семантичним характером та його чистим звучанням, підтверджує при цьому певність ідеальної та необхідної батьківщини. Лише тут є захист від брутального світу речей. "Таким був авторський коментар до твору, не захищеного, на жаль, від брутального світу речей під час його прецизійного виконання у Львові.

Нові адепти для нової лектури

Окрім того, що концертну лектуру фрайбурзького ансамблю становили щонайсучасніші твори та взірці класики ХХ ст., "Решерш" у актуальному контакті зі Львовом прислужився нашому місту ще й майстер-класами, які вилилися у стипендії (тижневе перебування у Фрайбурзі й стажування з ансамблем "Решерш") для найобдарованіших студентів музичної академії, яких цікавить оволодіння тонкощами виконання саме сучасної музики. Адже повчитись є в кого -- "Решерш" належить до найфаховіших ансамблів нової музики Європи. Заснований 1985 року. У доробку -- близько 400 прем'єр. Низка композиторів пише свої твори спеціально для цих віртуозних музикантів. Окрім активної концертної діяльності, ансамбль "Решерш" задіяний у музично-театральних проектах, робить записи на радіо та телебаченні, тісно співпрацюючи із аванґардовими експериментаторами сучасного музичного мистецтва.









» 
Віолончель із українською душею
Початок нового проекту популяризації камерної музики
Яким ГОРАК
 
Виконання камерної музики взагалі, зокрема української не належить до найсильніших і належно поставлених граней музичного життя нашого міста. З одного боку, в камерній творчості українська музика є справжнім скарбом, оцінити її вартість обиватель не може, а серед професійних музикантів ціну тим скарбам знають лише зацікавлені одиниці виконавців. Із іншого боку, твори ці складні й потребують підготовленого слухача, а ще більше підготовленого виконавця, який візьме на себе пекельну працю вивчення і винесення їх на сцену. До цього заповзявся віолончеліст, викладач ЛДМА імені Лисенка, лауреат міжнародного конкурсу Тарас Менцінський, який запропонував у невеликому залі храму Св. Лазаря монографічну програму української віолончельної музики, багатообіцяюче заповівши його першим концертом циклу "Зі скарбниці української віолончельної музики".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Прокуратура взялася за ДАІ 
  ·  Ртуть на вулицях міста 
  ·  Порошенко підтримує своє 
  ·  Срібна сенсація українок 
  ·  Втрати грецьких футболістів 
  ·  Українців стало ще менше 
  ·  Малярія у Львові 
  ·  Екіпаж без пасажирів 
Погляд
  ·  ПДВ збиткується із перевізників 
  ·  Реінкарнація СЕЗів 
  ·  Ще одне джерело кредитів 
  ·  З українськими стандартами до СОТ не беруть 
  ·  Росіяни не обіцяли дешевого бензину 
  ·  Тимошенко зашле аґентів на АЗС 
  ·  Росія підвищила ставку 
  ·  Шевченко попереджає 
  ·  Кінах попросив вибачення в росіян... 
  ·  Перша шпальта 
Поступ у Львові
  ·  НЕ християнська етика 
  ·  Упівці не просять, а вимагають 
  ·  Цвинтар прикрасять 
  ·  Соціалісти відвойовують майданчик 
  ·  УПА для області -- герої 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Табу для випускників 
  ·  Військові їдуть до Папи 
  ·  Підпишись за світову спадщину 
  ·  Покарання для покараних 
Поступ з краю
  ·  Українці повернуться без відома України? 
  ·  Парламент як театр абсурду 
  ·  Чернівці стануть Одесою 
  ·  Щербань давно у США 
  ·  Цензура для політреклами 
  ·  Чехія заплатить українцеві 
Поступ у світі
  ·  Історична зміна влади на Рейні 
  ·  Венесуела підтримала "іранський атом" 
  ·  Єгипет "готується" до референдуму 
  ·  Ізраїльські демонстрації для Лори Буш 
  ·  Бі-бі-сі страйкує 
Спорт-Поступ
  ·  Невдалі атаки галичан 
  ·  Сутички втішення українок не втішили 
  ·  Іванчук нокаутував кубинців 
  ·  Попович підкорив Каталонію 
25-Й КАДР
  ·  Торішні граблі 
Розслідування Поступу
  ·  Місто на кістках 
Арт-Поступ
  ·  Віолончель із українською душею 
  ·  Звук як форма тривання тиші 
Пост-Faktum
  ·  Люди абсурду 
  ·  КАЛЕНДАР