BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
16 травня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:22 30-03-2017 -   У Львові зареєстровано 1071 ОСББ  
  15:13 30-03-2017 -   Заробітна плата на Львівщині зросла на 36,7%  
  15:8 30-03-2017 -   У передмісті Львова з-під брами семінарії викрали 20 тонн грунту  
  14:32 30-03-2017 -   З понеділка у Стрийському парку розпочнуть ремонт лавочок  
  12:51 30-03-2017 -   Для учнів старших класів мікрорайону «Левандівка» проведуть виховну бесіду  
Україна
  16:18 30-03-2017 -   ООН: Більшість українців - за межею бідності  
  15:7 30-03-2017 -   В «ДНР» студентів долучають до укріплення передової, – розвідка  
  15:6 30-03-2017 -   СБУ обіцяє 25 тис. грн за інформацію про обстріл польського консульства у Луцьку  
  14:35 30-03-2017 -   ЗСУ готові припинити вогонь на Донбасі з 1 квітня  
  14:34 30-03-2017 -   СБУ: На Закарпатті викрита агентурна мережа Росії  
Світ
  16:20 30-03-2017 -   В горах Уельсу розбився вертоліт: п'ятеро загиблих  
  15:10 30-03-2017 -   Росія відкрила кримінальну справу через вбивство екс-депутата Держдуми Дениса Вороненкова  
  12:0 30-03-2017 -   Ізраїлю запропонували мир в обмін на території  
  11:9 30-03-2017 -   Знаменитого музиканта Джорджа Майкла поховали у Лондоні  
  10:28 30-03-2017 -   "Міграційний указ" Трампа заблокований на невизначений термін  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

Маестро Саулюс Сондецкіс -- гість фестивалю "Віртуози"
 
Сьогодні славетний литовський диригент керуватиме камерним оркестром Львівської музичної академії на концерті, присвяченому 45-річчя колективу

-- Маестро, те, що Вас пов'язували спільні виступи із колишнім складом Львівського камерного оркестру, вже стало сторінками славної історії цього колективу. А от чи цікавим Вам видався теперішній склад оркестру, чи упізнали Ви в його звучанні тяглість школи?

-- Я розумію, що ви натякаєте на сентимент, який я маю до колишнього спільного музикування з цим камерним оркестром. Справді, цей сентимент у мене був, і моє ставлення до тих років і тих музикантів, що заснували цей колектив, залишається сталим. Я часто раніше приїжджав до Львова, бо знав, що тут живуть і працюють мої друзі. Вони грали в цьому оркестрі й запрошували мене на виступи. Це й Артур Микитка, й Матіас Вайцнер, який тоді був концертмейстером і Володя Заранський, і Харитина Колесса, й, звісно, Олександра Пилипівна Деркач. Всі вони -- мої друзі і прекрасні музиканти. Але от що цікаво, і в цьому, можливо, відмінність тодішнього і теперішнього колективів, -- люди, чиї імена я щойно згадав, не були вже студентами. На той час вони закінчили навчання в консерваторії і були молодими педагогами, а в оркестрі своїм прикладом і досвідом виховували студентів. Тобто склад оркестру був педагогічно-студентським. Що й казати, -- чудовий був оркестр, дуже хороший!

-- А як Ви оцінюєте сьогоднішній його стан?

-- Сьогодні я бачу, що оркестр докорінно змінився, бо в ньому грають зовсім інші люди. Та й самі засади його існування змінилися: тоді в ньому постійно грали педагоги, мінялася тільки частка студентів. Тепер же, я бачу перед собою цілковито студентський склад. Але це зовсім не стосується якості гри.

-- Дозвольте поцікавитися Вашим враженням і щодо неї.

-- Щодо цього, студенти мене дуже здивували. Правда-правда. Вони чудово впоруються із завданням, гарно грають. Це нічого спільного не має із тим, що ми звикли вважати учнівським рівнем гри студентського оркестру. Найдивовижніше, як за такої зміни складу Артурові Микитці як керівникові й концертмейстеру вдається передати естафету традицій новим учасникам оркестру. Адже п'ятий курс відходить кожного року, й доводиться знову й знову набирати першокурсників. І то не просто набирати, а вчити тих, хто вливається в основний склад, цього високохудожнього виконавства. Це ж складно, щоб новачки не псували, не заважали, а відразу влилися своїм звуком у загал. Я визнаю, що це керівникам, беззаперечно, якимось чудом вдається.

-- Хто обирав твори до програми, якою Ви диригуватимете на сьогоднішньому концерті?

-- За спільним узгодженням із Артуром Микиткою ми зупинилися на творах Моцарта, Шимановського, Скорика й Чайковського. Хоча на перший погляд ці твори мені видалися дещо збитими (їх можна знайти в репертуарі будь-якого оркестру), але після першої проби, я зрозумів, що для цього оркестру важливо виконати і "Нічну музику" Моцарта і "Серенаду" Чайковського, бо для них це щойно освоєні твори. Але як вони їх вивчили! Вони прекрасно грають. Тобто я втішився, що цей рівень вивчення, дасть мені можливість інтерпритаційного прочитання відомої класики. Саме це мені важливо. Зіграність в оркестрі є наслідком правильного розуміння звуку й звучання. Це справді оркестр, що звучить. Це вже той звук, яким диригентові цікаво маніпулювати, його цікаво направляти, робити з ним, що хочеш. Бо ж бува й так, що оркестр не має такого "свого" звучання. І поки його досягнеш, минає багато часу й додаткових зусиль. А тут жодних проблем: прекрасні штрихи й такі оркестрові моменти як ритм, інтонації. Усе поставлено на міцну основу.

-- Це і є та традиція славнозвісної львівської школи струнних?

-- Так. Ваша школа дуже славиться своїм набутком. І те, що він передається, я мав змогу побачити під час спілкування із молодим складом Львівського камерного оркестру. Тут є справжній оркестровий порядок у грі. А коли так, то Артур Микитка -- видатний педагог, він робить свою справу перфектно. І, що особливо тішить, він разом із Мирославом Скориком залишаються цими ланками передачі досвіду від колишнього колективу до теперішнього. Мирослав Скорик -- надзвичайно великий музикант. Це один із найвизначніших українських композиторів, який уже здобув світову опінію. Це гордість України. І тому тішуся, що такі люди, роблять таку святу роботу. Це унікальна школа оркестрової гри, до того ж справді високого мистецького рівня.

-- Ви приїздили п'ять років тому приблизно у цей же час на святкування 40-річчя цього колективу. Чи маєте підстави казати про певний поступ?

-- Якщо порівнювати тоді й тепер, то, мені здається, що зараз оркестр грає значно краще. Якість зросла, це виконання зрілих музикантів. А як мене здивував соліст -- виявляється Назар Пилатюк навчається тільки на першому курсі! Дуже перспективний скрипаль... Загалом, відчутно, що відбувається простійна репетиційна робота. Утім, це, мабуть, не тільки академічна робота. Великий досвід дає постійне концертування, адже цей оркестр виступає багато і за кордоном, і в Україні. Тобто він склався вже як концертний колектив, який вирішує складні творчі завдання, він грає по-концертному. Він розуміє одразу руку диригента. Студенти так добре підготовлені, що я вже можу вдаватися до творчої інтерпритації, що особисто для мене робить цікавою співпрацю з цим оркестром.









» 
Уляна Слюсар: ВТІКАЮ У СВІТ, БАГАТИЙ КОЛЬОРАМИ
У Національному музеї у Львові виставлено твори Уляни Слюсар
Оксана Корнутко-Гринів
 
Твори, представлені на виставці "Архітектурні мотиви" відображають багатий внутрішній світ члена Національної спілки архітекторів України, художниці-графіка, яка успішно працює і в сфері декоративно-прикладного мистецтва. Не так давно розкрилася ще одна грань її таланту -- поетична. У світ вийшла збірка поезій "Коли душа на злеті", яку ілюструвала сама авторка.

Уляна Слюсар народилася і виросла в місті Стрию. Перші уроки образотворчого мистецтва брала в художника і педагога Романа Ганкевича. Вищу освіту здобула у Львівській політехніці, де навчалася протягом 1973-1978 років на архітектурному факультеті. Після закінчення кілька років працювала в Чернівцях, водночас навчаючись в аспірантурі Політехнічного інституту.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Скарби Трипілля й золотарства 
  ·  Дні Європи у Львові 
  ·  Архів: обшукані й затримані 
Погляд
  ·  200 днів Тимошенко 
  ·  Старт "Єробачення" 
  ·  Перша шпальта 
  ·  "Поступ" запроваджує антиснід-проект 
  ·  Джордж Лукас отримав відзнаку 
  ·  25 найдивовижніших людей світу 
  ·  Скандал у НСНУ 
  ·  Бачення "Євробачення" 
Поступ у Львові
  ·  Туалет "Україна" на місці церкви 
  ·  Ударимо автопробігом по туберкульозу 
  ·  Україна змінить ЄС 
  ·  Не реставрація, а кримінал 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Львів пам'ятає також 
  ·  Винники далі судяться 
  ·  Студенти і МОЗ зустрінуться у суді 
  ·  Дайте спокій ветерану 
  ·  "Зелені" як "третя сила"? 
Поступ з краю
  ·  Ющенко!.. Де ваші оплески? 
  ·  Сто днів -- це як 15 хвилин футбольного матчу 
  ·  Сто днів соціології 
  ·  Віктор Янукович укотре намагався стати демократом. Не вдалося... 
  ·  Медична допомога за шість гривень 
  ·  Різака посадили 
  ·  Фантазії Сівковича 
  ·  До СОТ -- не цього року 
Поступ у світі
  ·  Революції не буде 
  ·  Українські акценти в Польщі 
  ·  Іран боїться Коельо 
  ·  Райс прилетіла в Ірак 
  ·  Мова ультиматумів 
Спорт-Поступ
  ·  Локальні успіхи львів'ян 
  ·  Богдан БЛАВАЦЬКИЙ: Мрію про Кубок УЄФА 
  ·  "Барселона" -- чемпіон 
  ·  Канадці вистояли 
Економіка у Поступі
  ·  Нафтова блокада 
  ·  На захист спирту 
  ·  Тимошенко торгуватиме агропроектами 
  ·  СОТ має нового гендиректора 
  ·  Туристам буде де спати в Криму 
  ·  Низьких податків не буде 
Арт-Поступ
  ·  Уляна Слюсар: ВТІКАЮ У СВІТ, БАГАТИЙ КОЛЬОРАМИ 
  ·  Маестро Саулюс Сондецкіс -- гість фестивалю "Віртуози" 
post-Поступ
  ·  Ордалії 
  ·  Кухар 
Пост-Faktum
  ·  Дух забутого Львова 
  ·  КАЛЕНДАР