BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
19 квітня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  13:27 26-04-2017 -   Небайдужих закликають допомогти доньці учасника АТО  
  12:17 26-04-2017 -   Опалювальний сезон закінчено: тепло отримують 3 бюджетні установи  
  12:15 26-04-2017 -   Дитина-напівсирота з ДЦП просить допомоги на останню операцію  
  11:10 26-04-2017 -   У райцентрі на Львівщині пацієнти обікрали лікаря  
  11:6 26-04-2017 -   У райцентрі на Львівщині пацієнти обікрали лікаря  
Україна
  12:50 26-04-2017 -   Посли ЄС підтримали безвіз для України  
  12:19 26-04-2017 -   Влітку в Чорнобильській зоні запустять сонячну електростанцію – міністр  
  11:1 26-04-2017 -   У мережі продають фальшиві відповіді на ЗНО 2017  
  10:59 26-04-2017 -   Україна піднялася в рейтингу свободи преси  
  10:34 26-04-2017 -   СБУ виявила два схрони зі зброєю на Донбасі  
Світ
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  
  10:22 26-04-2017 -   Трамп погодився відкласти будівництво стіни на кордоні  
  14:44 25-04-2017 -   Російські хакери два роки читали пошту міністерства оборони Данії  
  14:38 25-04-2017 -   РФ буде поставляти електрику в Луганськ  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

У тонах німецької романтичної музики
Яким ГОРАК
 
У концертній програмі вечора, який нещодавно відбувся в концертному залі ім. С. Людкевича, звучала музика епохи романтизму -- музика найбільш відповідна весняній порі пробудження й оновлення природи, людських почуттів. Саме цей концерт з участі симфонічного оркестру Львівської філармонії можна було б назвати монографічним, оскільки звучали твори не лише яскравих композиторів цього стилю, творчість яких має низку спільних рис, але й представників романтизму однієї країни (Німеччини) та й, до всього ж, композиторів, котрі за життя були приятелями -- Фелікса Мендельсона та Роберта Шумана.

Гостею та окрасою цього вечора стала юна піаністка Марія Чорна. Марія є львів'янкою за походженням, але музичну освіту здобуває в Києві і зараз навчається в Національній музичній академії України ім. П. Чайковського у класі піаніста, заслуженого артиста України Валерія Козлова. Музикантка є лауреатом міжнародних конкурсів, а в своїх концертних подорожах не забуває рідного Львова і доволі інтенсивно виступає на львівській філармонічній сцені в супроводі оркестру, виносячи щораз нові об'ємні твори і даючи нагоду львівській публіці уважно стежити за її творчим зростанням. Цього разу на осуд публіки піаністка запропонувала фортепіанний концерт Р. Шумана і добрим виконанням продемонструвала професійне зростання навіть порівняно з попереднім своїм виступом. Марія Чорна -- піаністка романтичного плану, що було доброю запорукою для розуміння, а її молодий вік, квітучі весняні настрої спричинялися до успішного виконання музики німецького романтика. Концерт Р. Шумана, який вона виконала, хоч і належить до популярних творів цього жанру, все ж є підступним і незручним для виконання. І не кожному щастить його належно виконати. Особливим каменем спотикання як для піаніста, так і для його ансамблю з оркестром є фінал -- бравурний, повітряний і піднесений щодо образності, але важкий щодо метро-ритміки (в деяких розділах форми розмір, проставлений в нотному записі, не відповідає фразуванню музики). Ту авторську "гру" з метрикою, а водночас бравурність настрою Марія точно відтворила, виявивши високий рівень ансамблевого чуття. Доступними їй була й особлива шуманівська лірична поривчастість першої частини і настроєвість другої. Піаністці можна хіба побажати більшу увагу приділити акуратності виконання, бо в низці вступів твору точність попадання пальців музикантки по клавішах помітно кульгала.

Особливою інтригою концерту, яка вабила передовсім музичні кола слухачів, було спостереження за якістю гри новодібраного оркестру, який у новому складі робить перші кроки після сумнозвісних конфліктів і кризи. Попри розпачливі прогнози й передчуття деяких скептиків, зазначимо, що якість гри оркестру на цьому концерті зовсім не була такою трагічною і дозволяє з оптимізмом дивитися в майбутнє. Оркестр з честю витримав програму, і "Шотландська" симфонія Ф. Мендельсона (особливо в першій і другій частинах) може стати гарним цьому доказом. Крім цього, колектив поновив у своєму репертуарі цей твір, який незаслужено рідко звучить із наших концертних естрад. Звичайно, на сьогодні колектив ще не є однорідною, пластичною в своїх можливостях масою, яка може чутливо реагувати на всі порухи дириґента, проте відчувається, що в оркестр влилися молоді, ще малодосвідчені виконавські сили і відбувається "притирання" їх до звучання решти звукової маси. Разюче неприємними щодо гостроти звучання та якості є іноді вступи одного чи групи інструментів (особливо духових), надто відчувається роздиференційованість оркестрових груп, кожна з яких звучить наче окремо від решти і не завжди збалансовано з рештою звучання. Але цьому легко зарадити, і недоліки не слід сприймати надто трагічно: основним ліком тут є систематична робота з оркестром, плекання й доведення його до цілісної однорідної маси. Одно слово, робота, яка цілком під силу колективу та відповідає бажанням його головного дириґента Романа Филипчука. Cлід лише забути про конфлікти і, не розпалюючи нових чвар, взятися за якісну роботу.

На завершення хотілося б звернути увагу на ще одну деталь. Цей концерт був дедикований "До 100-ліття Львівської філармонії", і таку присвяту вже доводилося бачити не на одній афіші цього концертного сезону. Ця присвята не тільки викликає непорозуміння, але й свідчить про те, наскільки необізнані ми з історією своїх музичних установ. Львівська періодика початку ХХ століття, окрема збережена архівна справа документів засвідчує, що Львівська філармонія почала існувати з осені 1902 року й оркестр її був такого високого професійного рівня, що для виступу з тим оркестром запрошували таких світових знаменитостей, як директора Віденської опери Густава Малєра, композиторів Ріхарда Штрауса, Руджера Леонкавалло... Інша річ, що філармонія 1902 року була організована, і провадили її головно поляки (хоч виступали й українці), а нинішня Львівська філармонія почала відраховувати свої сезони з постанови Ради народних комісарів від 19 грудня 1939 року, після якої філармонія розпочала діяльність 16 січня 1940 року. Тож про яке сторіччя Львівської філармонії доцільно говорити 2005 року?









» 
Колієві ландшафти
 
Виставка
Вони містичні й незбагненні, як перший момент сходу/заходу сонця у припалій порохами шибі вікна приміської електрички. Вони розгортаються за ворушкими вагонними фіранками одноманітністю видовжених форм (найтаємничіша з них -- центральна -- за нерозсунутими фіранками). Вони викликають з пам'яті типові залізнично-вокзальні запахи, дух смолених шпал, стугоніння денної втоми чи туги за нездійсненним, коли краєвиди перед очима вигойдуються в такт руху і таки видовжуються аберацією зору: усі ці обрійні стайні, скирти, хати...
Детальніше>>
» 
Поминки пам'яток
Оленка КРАВЕЦЬ, Ігор ТИМОЦЬ
 
Співанням гімну "Пори", роздаванням перехожим листівок, грюканням ложками в металеву загорожу будівельного майданчика, збиранням "хабара в баняк для Буняка" та обклеюванням будівельної техніки фірми "Консоль" марками "Валова, 15 -- незаконне будівництво" учасники пікетування спорудження будинку на місці знесеної пам'ятки архітектури XVIII ст. у Міжнародний день пам'яток та історичних місць, а також День пам'яток історії та культури України (якого ніхто ще не скасовував, але й відзначати не надто поспішають, бо ж досягнень відповідних нема) намагалися привернути увагу львів'ян до проблем недбалого ставлення керівників міста до історико-архітектурної спадщини. Перехожим впадали в око плакати "Сімферопольський "Консоль" нищить Львів" та "Припиніть незаконне будівництво".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Дай на ДАІ 
  ·  МВС шукає Сала та Штикала 
  ·  Львову -- більші відрахування 
  ·  У справі Скнилова -- допити постраждалих 
Погляд
  ·  Німці не визнали "матч смерті" 
  ·  Партія Ющенка суперечить сама собі? 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Міліцію звинувачують у ще одному вбивстві 
  ·  Знайшли "справу Грушевського" 
  ·  Рак переможуть до 2015 року 
  ·  Зінченка замінять у четвер 
  ·  Дешевого бензину не буде 
  ·  Кличко не битиметься з Рахманом 
  ·  КОРОТКО 
Поступ у Львові
  ·  Ремонтникам на заваді погода 
  ·  Бракує грошей і архітекторів 
  ·  "Батьківщина" для кон'юнктурників відкрита 
  ·  Військові відбувають у Ліберію 
  ·  Обласну лікарню перевіряють 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Стежки за вибором мешканців 
  ·  Випускники об'єднуються 
  ·  Законопроекти множаться 
  ·  Львівські кубки -- унікальні 
Поступ з краю
  ·  Росіяни вивозять наше майбутнє 
  ·  Закрити ТРК "Україна"! 
  ·  ПСПУ разом з бандитами 
  ·  Семенюк "почистить" ФДМ 
  ·  Кінець ері дружби з Росією 
Поступ у світі
  ·  Вибори Папи розпочалися 
  ·  Росія укрупнюється 
  ·  Китай не перепрошує -- японці роздратовані 
  ·  Заробітчани поспілкувалися з поліцією 
  ·  Президент Іраку проти смерті Хусейна 
Спорт-Поступ
  ·  Чемпіонові забракло влучності 
  ·  Особливості жіночої психології 
  ·  Неприступна стіна Мерлені 
25-Й КАДР
  ·  Легенди Донецька 
Економіка у Поступі
  ·  Чорнобильці очікують кращого життя 
  ·  Суб'єктів ЗЕД на переакредитацію 
  ·  Експортери радитимуть уряду 
  ·  ВВП росте разом з інфляцією 
  ·  Мобільні оператори воюють 
Ї-Поступ
  ·  ЕВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ І ПРОБЛЕМА ТРУДОВОЇ МІҐРАЦІЇ 
  ·  УКРАЇНСЬКО-РУМУНСЬКИЙ КОРДОН.КАНАЛ "ДУНАЙ - ЧОРНЕ МОРЕ" 
Арт-Поступ
  ·  Колієві ландшафти 
  ·  Поминки пам'яток 
  ·  У тонах німецької романтичної музики 
Пост-Faktum
  ·  Андрій ЗАБЕГЛОВСЬКИЙ: Не стерплю розпатланої музи 
  ·  КАЛЕНДАР