BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Розслідування Поступу.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
Життя – це супермаркет, бери що хочеш, але каса попереду
Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ
 
16 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:10 15-12-2017 -   На Жовківщині відкрили дахову сонячну електростанцію  
  16:8 15-12-2017 -   У Гарнізонному храмі відновили унікальні фрески  
  15:37 15-12-2017 -   Завтра на вулиці Львова повернуться тролейбуси №5 та №24  
  13:29 15-12-2017 -   Мешканець Львівщини загинув під час пожежі в дерев`яному будинку  
  13:22 15-12-2017 -   В області завершили ремонт автодороги Львів-Тернопіль  
Україна
  15:35 15-12-2017 -   В Україну прийде справжня зима з 19 грудня  
  15:33 15-12-2017 -   ГПУ закрила справи проти шести нардепів  
  14:19 15-12-2017 -   МЗС: Біометрія на кордоні запрацює з Нового року  
  14:18 15-12-2017 -   Подвійне вбивство: у Дніпрі розстріляли сім'ю бізнесмена  
  13:25 15-12-2017 -   Керуючу заводом у Дніпрі затримали за хабар у $35 тисяч  
Світ
  16:25 15-12-2017 -   Вчені визначили причину пияцтва  
  15:36 15-12-2017 -   Іспанію можуть відсторонити від участі в ЧС-2018  
  13:23 15-12-2017 -   Ще три жінки звинуватили Дастіна Гоффмана в домаганнях - ЗМІ  
  10:58 15-12-2017 -   На заводі у Тернополі пролунав вибух  
  10:54 15-12-2017 -   Напади з ножем в Нідерландах: загинули двоє людей  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

Андрій АНДРУШКО: Музика -- вправа для розуму
Ігор ТИМОЦЬ
 
Нещодавно у філармонії, саме в розпал скандалу, коли, здавалося, оркестр був приречений на неповноцінне існування, під батутою нового головного дириґента філармонії Романа Филипчука відбулася презентація симфонічної поеми молодого композитора Андрія Андрушка для двох гітар з оркестром. Виконував твір симфонічний оркестр ...філармонії, солістами були студенти консерваторії -- Олег Садецький та Олег Дворянин. Музика в одночастинному творі сонатної форми переплітала, не виділяючи, лінії солістів і оркестру, навіювала ностальгію і водночас заряджала бажанням творити. Мелодійну та енергійну, вишукану та легку до сприйняття, її краще послухати один раз самому, аніж багато разів про неї прочитати, -- не пошкодуєте. "Арт-Поступ" пропонує познайомитися з молодим автором.

-- Коли і як почав займатися музикою?

-- Досить пізно, з 15 років. Перший мій викладач -- Анатолій Матвійцов у музичній школі сприяв, щоб я надалі вивчав музику. В училищі натхненницею була викладач класу гітари Вікторія Сидоренко, котра напоумила зайнятись композицією, записала на факультатив, далі пішов до Скорика на композицію.

-- Хто з композиторів чи музикантів вплинув на творчість?

-- На різних етапах різні люди подобались й по-своєму впливали. Коли ще навчався в консерваторії, то дуже подобався Прокоф'єв, Стравінський, Шостакович -- метри ХХ ст., якими я захоплювався як майстрами-композиторами. Спершу вивчаєш усю музичну літературу, аби знати, що є, щоб на тому пробувати робити своє. Хоча своє -- це відносно, тому що коли я прийшов у консерваторію, мені сказали: "Ти сильно рота не роззявляй, все одно нічого нового не напишеш, тому що вся музика вже написана."

-- Як працювалося над твором?

-- Досить довго, хоча сама музика була написана за місяць, але багато часу зайняла технічна робота -- розписування партитури для оркестру -- цей процес тривав десь півроку. Коли написав твір, показав Мирославові Скорику, він трохи розкритикував те, як я зробив оркестровку, але остаточного варіанту так і не бачив. З об'єктивних причин довгий час твір лежав у шухляді, потрібно було переписати доволі велику частину, переглянути інструментальні партії та ін. Фактично я двічі робив цю роботу -- вперше писав, вдруге -- переписував, хоча вдруге було вже легше, я мав перед очима те, як це має виглядати. Професійні музиканти позитивно відгукнулися про твір. Хоча був один нюанс -- під час виконання потрібно було підсилити звучання гітар, у певних місцях не був дотриманий баланс, просто не було чути солістів через технічні причини, тому зауваження були, власне, щодо цього.

-- А з якими відчуттями Ти писав цей твір?

-- У цьому випадку метою не було передати якийсь стан чи переживання, а хотілося створити якусь довершеність. Хоча я розумію, що для вдосконалення немає меж і досконале може створити тільки природа чи Вищий Розум, але є такі намагання і в людини. Для мене написання музики -- це вправа для розуму, бо коли б я свого часу зайнявся серйозно якоюсь наукою, скажімо, математикою чи фізикою, які я в школі дуже любив, то, напевно, музики не писав би. Мене захоплює саме функціональна залежність звуків, складання їх у якусь систему, яка має початок, кінець, логічний розвиток і врешті набуває якоїсь форми. Та попри все, музика -- мистецтво, а мистецтво є для того, щоб передавати те, чого ми не маємо в реальному житі, можливо, в людей, які слухатимуть мої твори, виникнуть якісь відчуття, але я підходжу до цього з суто технологічної точки зору. Я намагаюся зробити ідеальну духовну річ. Створити таке, що було б зрозумілим звичайному шанувальнику музики, таке, що і простий слухач, і слухач-професіонал визнали б цікавим й були обоє задоволені. Завдання максимум -- знайти золоту середину й щоб самому це все також подобалось. Хоча, коли пишеш музику, про це не думаєш. Це вже потім музикознавці можуть гадати: "Автор хотів зобразити те чи те". Глибоко сумніваюсь, що в момент творення будь-який автор достеменно усвідомлює, що він зображає, адже цей процес не настільки підконтрольний розумові.

-- Чи виконання було таким, як Ти хотів?

-- Так, як я хочу, не буде ніколи, тому що, коли пишеш музику, уявляєш собі ідеальний варіант. Здавалося б, люди грають саме по тих нотах, що написані, в тому темпі, що написаний, зберігають динаміку тощо. Але треба дуже багато працювати, буквально кожному оркестрантові розказати, що ти хочеш і як це має звучати, а це потребує дуже багато часу. Ми ж твір "робили" за тиждень, було п'ять репетицій. Зробили все, що можна. Втішаю себе тим, що потрібно було ще буквально кілька репетицій, і він би прозвучав так, як я справді хочу. Є ще один нюанс: оркестранти переважно грають класичну музику, для багатьох із них сучасна академічна музика є не зовсім звичною, відповідно нема досвіду виконання такої музики. Музичні засоби в ХХ ст. дуже розвинулись, і потрібно бути знайомим із різними техніками, методами виконання... А коли такого досвіду нема, то виникають певні труднощі. Власне такі нюанси я чув від дириґента -- дуже професійної людини, яка у виконанні сучасної музики має колосальний досвід. Він намагався пояснити оркестрантам, але не завжди його розуміли, а якщо розуміли, то не могли зробити все, що він просить. Тому й звучало не зовсім так, як я уявляв, хоча збоку люди казали, що дуже добре.

-- Чи будуть ще виконувати цей твір?

-- Можливо. Була така думка. Я чув від дириґента після концерту про схвальні відгуки щодо виступу, людям сподобалося, тому що ця музика, в принципі, більше наближена до популярної. Такою була мета. Чи за кілька місяців буде повернення до цього твору -- більше залежить від дириґента філармонії, а не від мого бажання.

-- Якою, на Твою думку, повинна бути музика?

-- Гарно сказав Бетговен: "Музика повинна викрешувати вогонь у душі слухача." Музику популярну, як правило, творять непрофесіонали, тому вона має тимчасове значення. Музику ж академічну творять професіонали, і там зовсім інші критерії, у ній не все можна з першого разу зрозуміти, треба мати певний багаж знань. Зараз є тенденції до запозичення принципів творення музики популярної в музику академічну, оскільки академічна музика занадто далеко відійшла від слухача. Метою композиторів академічної музики було створити щось нове, а не для загалу людей. Я ж намагаюся створити таке, що б непрофесіонали зрозуміли і могли оцінити з огляду на свій досвід.

-- Що б Ти собі побажав на майбутнє?

-- Хотілося б більше віддачі. Щоби не працювати в шухляду, щоб написане доходило до слухача.

-- Сподіваюся, це бажання буде з часом втілене в життя, а наш слухач насолоджуватиметься професійною сучасною музикою так само, як це роблять європейці. Перефразовуючи відомий афоризм -- "Скажи мені, що ти слухаєш, а я скажу тобі, хто ти".

ДОВІДКА:

Андрій Андрушко народився 1976 року в Дублянах, закінчив місцеву школу мистецтв ім. Турчака, далі Львівське музичне училище в класі гітари і паралельно композицію, закінчив Львівську музичну академію за спеціальністю "композиція". Викладає гру на гітарі в рідних Дублянах. Твори композитора звучали як в Україні, так і за її межами, зокрема у виконанні австрійця Лео Ветошинського. Композитор є переможцем двох престижних конкурсів -- всеукраїнського "Нові імена України" та міжнародного "Градус ад Парнасум", два твори композитора для соло-гітари видані і їх виконують у США, ще дві збірки вийшли друком в Україні. Любить якісне мистецтво, літературу, кіно.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Корупція, не корупція... 
  ·  Тимошенко посадять? 
  ·  Ґонґадзе задушив Пукач? 
  ·  Хрущовки під знесення 
Погляд
  ·  Ахметов відмазав Колесникова? 
  ·  КОРОТКО 
  ·  Молитва за Папу на його могилі 
  ·  Вчені заперечують теорію Ейнштейна 
  ·  "Оранта" також під прицілом? 
  ·  Швагера Сала приведуть під конвоєм 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Кучму прослуховували, використовуючи пульт 
  ·  Ціни будуть контролювати 
Поступ у Львові
  ·  Землю знову продають 
  ·  Львів'янин судиться з обленерго 
  ·  Місто озеленюють 
  ·  Горять торфовища 
  ·  Люстраційний досвід з Польщі 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Судді під контролем 
  ·  Філармонія знову пікетує 
  ·  Сендак здасть Сала прокуратурі 
  ·  Операція на освіті 
Поступ з краю
  ·  Чорнобильці -- найнезахищеніші українці 
  ·  США мовчать 
  ·  Фальшивки на "Євробаченні" 
  ·  У МВС -- як по малину 
  ·  Останній етап виплати репарацій 
Поступ у світі
  ·  Важкий хрест на горбі Путіна 
  ·  Китай і Індія подружилися 
  ·  США профінансує опозицію Ірану 
  ·  Українські мери вдосконалюються 
Спорт-Поступ
  ·  "Хіміки" долають грандів 
  ·  Робінгуди на рубежі сезонів 
Економіка у Поступі
  ·  Уряд узяв село під опіку 
  ·  ДПА стає відкритішою 
  ·  Митне оформлення спрощують 
  ·  Тимошенко налякала металургів 
  ·  Кожному інвестору -- по куратору 
  ·  37-й рік на митниці 
Ї-Поступ
  ·  Чи СБУ пануватиме над минулим?! 
Арт-Поступ
  ·  Андрій АНДРУШКО: Музика -- вправа для розуму 
Розслідування Поступу
  ·  Ігор СКОЧИЛЯС: Ситуація в архіві вимагає публічної дискусії 
Пост-Faktum
  ·  Натюрліх 
  ·  Рекорди не для "Гіннесса" 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Володимир ЧЕРНЯВСЬКИЙ: Потрібно створювати світи