BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Репортаж Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.    Екологічний Поступ.   
  Цитата Поступу
Життя – це супермаркет, бери що хочеш, але каса попереду
Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ
 
9 серпня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  15:54 19-04-2018 -   У п'ятницю Петро Порошенко відкриє перинатальний центр у Львові  
  15:15 19-04-2018 -   Львівщина прийматиме чемпіонат України з ралі «XVI Ралі Галіція»  
  15:11 19-04-2018 -   У Львові вкотре повідомили про замінування трьох бізнес-центрів  
  15:8 19-04-2018 -   На вул. Листопадового Чину і вул. Героїв УПА облаштують майданчики для паркування  
  12:25 19-04-2018 -   У Львові звільнили педіатра, який у нетверезому стані приймав пацієнтів  
Україна
  12:33 19-04-2018 -   В Одесі на автовокзалі касир відмовилася обслуговувати бійця АТО  
  12:11 19-04-2018 -   ВР підтримала звернення до Вселенського патріарха про створення помісної церкви в Україні  
  10:34 19-04-2018 -   Гройсман анонсував перепис населення в Україні  
  13:36 18-04-2018 -   На ремонт місцевих доріг дали рекордні гроші  
  11:7 18-04-2018 -   В Одесі 11-річна дівчинка отримала удар струмом на даху поїзда  
Світ
  14:7 19-04-2018 -   Німці нададуть €9 мільйонів на житло для переселенців з Донбасу  
  11:56 19-04-2018 -   Стало відомо, скільки коштуватиме весільна церемонія принца Гаррі та Меган Маркл  
  12:39 18-04-2018 -   У Німеччині поліцейські по всій країні проводить облаву на проституток і сутенерів  
  10:46 18-04-2018 -   У Росії погрожують заблокувати ще й Facebook  
  10:9 18-04-2018 -   У США померла дружина Джорджа Буша-старшого  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  КОЛЕСО

___________________________________________________________________________

Театр для масового вжитку
Наталка СНЯДАНКО
 
Театр “Колесо”, як і все на Андріївському узвозі в Києві, – це втілення щасливого симбіозу комерції та культури, у якому частіше домінує перше, ніж друге. На театр перетворено колишнє помешкання, тому глядацький зал є невеличким, у підвалі – бар, “своя” публіка, атмосфера салону з легким нальотом ненастирливості.

Остання проявляється в основному у дрібницях: на квитках вартістю 15 гривень не позначено місця, тому після першого дзвінка публіка кидає недопиті напої і біжить займати крісла, розставлені у три щільні ряди, а потім іще якихось півгодини після початку вистави свариться з тими, хто зазіхає на “півтора” крісла, заплативши, ясна річ, тільки за один квиток. Кава в барі дорога і несмачна, але в Києві це нормально. Репертуар театру скерований насамперед на “розважальність”. Невибагливі декорації, простенькі костюми, посередній рівень акторської гри та режисури. Комізм, який наближається до фарсу і позбавлений глибшого підтексту. Іншими словами, спрямованість на якомога ширшу аудиторію.

Такою є, наприклад, вистава “Шантрапа” за п’єсою Панаса Саксаганського, у якій висміюються пародійні персонажі трупи провінційного українського театру кінця 19 століття. Такою виглядає і критикована у столичній пресі “Кавказька рулетка” Віктора Мережка, прем’єра якої в постановці Ірини Кліщевської відбулася наприкінці чотирнадцятого театрального сезону.

Але існування такого театру – факт дуже позитивний, адже ніша комерційного мистецтва, і зокрема театрального, в Україні практично відсутня, не те щоб незайнята. Дуже добре, що цей театр збирає повний, нехай і невеликий зал, створює моду і звичку ходити в театр серед традиційно нетеатральних кіл. Зрештою, вдало презентує українське мистецтво за кордоном.

Цього літа, наприклад, театр “Колесо” представляв Україну на ІІ міжнародному фестивалі “Перперiкон-2002” у болгарському місті Крджалі. Болгарські ЗМІ стверджують, що це перший український театр, який виступав у Болгарії після розвалу СРСР. Вистава “Міріам” Юр’єва у виконанні київських акторів Ірини Кліщевської, Олександра Бірюкова, Олега Лепенця і Вадима Лялька пройшла з успіхом. У фестивалі брали участь Державний драматичний театр м. Анкари (Туреччина), драматичний театр “Н.О. Масалітінов” (м. Пловдив, Болгарія), ДКТ “К. Велічков” (Болгарія) тощо.
Його закриття, що проходило на руїнах фортеці Перперікон (завдяки якій театр і отримав свою назву), відвідав президент Болгарії пан Микола Парванов.

14 вересня “Колесо” відкриє свій ювілейний театральний сезон.









»  БАБАЙ
Український сентиментальний детектив
Наталка СНЯДАНКО
 
Український сентиментальний детектив
Приводом для цієї статті стала книга Андрія Кокотюхи “Повернення сентиментального гангстера”, яка вийшла в київському видавництві “Факт”, а епіграфом могла б стати цитата зі статті Сергія Жадана про наступну книгу Кокотюхи “Нейтральна територія”. “Письменник Андрій Кокотюха, безперечно, виріс, – пише Жадан і пояснює: – Можливо, він колись доросте і до того, аби писати про “правду жизні” без домішок палп-фікшну – цієї дитячої хвороби лівизни в сучасній українській літературі. Тим більше, що як потверджує практика, дійсність виявляє певну недоречність як палпу, так і фікшну. І книги все одно читають друзі та родичі”.

Але мені ідеться не так про те, хороший чи поганий детектив написав Кокотюха, як про тенденцію, виражену в останньому реченні Жаданової цитати. Якщо зупинити на вулиці будь-якого перехожого і запитати його, чому українська книга не є товаром, мені здається, кожен без запинки відтараторить: у нашій державі несприятлива податкова політика, русифікація знову ж таки, та й не читає народ у нас книжок, от у Росії, “там”, у Польщі – інша річ. Те саме чуємо і від видавців: хтось не задоволений податковою політикою, хтось – відсутністю промоції у ЗМІ, ще хтось – пасивністю читача. Складається усталений стереотип: кожен, хто видав хоч одну українську книгу, – національний герой, кожен, хто купив, – теж, про тих, хто прочитав, взагалі не говоримо, залишимо їх у категорії друзів і родичів. Але якось підозріло виглядає вся ця ситуація, якось надто вже багато об’єктивних проблем і надто мало суб’єктивних.
Детальніше>>
» 
КНИЖКОВІ НОВИНКИ
 
У видавництві “Основи” вийшли друком дві нові книги Соломії Павличко – “Фемінізм” і “Теорія літератури”. Зібрані в них праці вже публікувалися в періодиці й інших книгах Соломії Павличко.
Нагадаємо, що минулого року у цьому видавництві з’явилися її “Націоналізм, сексуальність, орієнталізм. Складний світ Агатангела Кримського” та “Зарубіжна література. Дослідження та критичні статті”. Соломія Павличко (1958-1999) – учений-літературознавець, доктор філологічних наук, критик, перекладач, автор монографії “Дискурс модернізму в українській літературі” та інших досліджень. Значне місце в її доробку посідають дослідження та статті з теорії зарубіжної літератури, зокрема американської та англійської. Українською мовою перекладала твори Марка Твена, Ернеста Хемінгуея, Вільяма Голдінга.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Уродини україно-російського єднання 
  ·  Чи буде землетрус у Карпатах? 
Погляд
  ·  ПРЯМА МОВА БУНЯКА 
  ·  Самооборона” поповнює свої ряди 
Поступ у Львові
  ·  Ненормативний дозвіл міської влади 
  ·  До економії закликатимуть священики 
  ·  Лист небайдужого сихівчанина 
  ·  Журналіст судитиметься з мером 
  ·  Нетипові інвестори 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Україна “пролетіла” із кредитом 
  ·  Динамо” — у третьому раунді 
  ·  Цинізм кримських телекомпаній 
  ·  Кучма дозволив польоти, а Кінах шукає пальне 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Кривава інагурація 
  ·  Туркменбаши – до скону 
  ·  Ізраїлю загрожує мегатеракт 
  ·  Лівія таки компенсує за Локербі? 
  ·  Невчасний візит палестинців 
  ·  Британці розробляють автоматичну руку 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Репортаж Поступу
  ·  Дещо з життя львівського споживача, 
Арт-Поступ
  ·  Український сентиментальний детектив 
  ·  Театр для масового вжитку 
  ·  КНИЖКОВІ НОВИНКИ 
Пост-Factum
  ·  Мандри приватними сторінками 
  ·  КАЛЕНДАР 
Екологічний Поступ
  ·  Червоноград і його жертви 
  ·  Столичні зустрічі Янківа