BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
5 квітня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  11:29 26-05-2017 -   У Трускавці затримали пенсіонера зі зброєю  
  11:19 26-05-2017 -   30 травня оголошено днем жалоби  
  10:30 26-05-2017 -   В неділю в центр Львова з благодійною метою з’їдуться щонайменше 30 байкерів  
  10:25 26-05-2017 -   У Львові згорів дачний будинок 26.05.2017 09:16  
  10:15 26-05-2017 -   У неділю на Львівщині відзначать Свято Героїв  
Україна
  11:23 26-05-2017 -   Парубій підписав закон про мовні квоти для ТБ  
  10:59 26-05-2017 -   СБУ затримала на хабарі заступника начальника управління Генпрокуратури  
  10:29 26-05-2017 -   На Житомирщині видобутком бурштину займатиметься комунальне підприємство  
  10:24 26-05-2017 -   Освітянам обіцяють гідне фінансування у 2018 році  
  10:23 26-05-2017 -   Сьогодні для українських школярів пролунає останній дзвоник  
Світ
  11:25 26-05-2017 -   Експерти назвали топ-10 культурних об'єктів світу  
  10:21 26-05-2017 -   ФБР почало перевірку щодо зятя Трампа – ЗМІ  
  10:18 26-05-2017 -   У Молдові затримали мера Кишинева  
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  
  14:3 25-05-2017 -   У Каннах показали фільм із зіркою "Сутінків"  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Пост-Faktum  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

Світлана ОЛЕШКО: Шукайте роль і йдіть на подвиги
Розмовляла Інна КОРНЕЛЮК
 
Світлана Олешко
Можна передати "запах слова". Пам'ятаєте Хвильового? "Ми народилися на день народження Хвильового, -- алюзіонує мені сценарист, режисер театру-студії "Арабески" Світлана Олешко. -- Попри те, що архаїчний театр живе своїм життям, кіна в нас українського немає, а наша реклама сумнівна". Моя співрозмовниця народилася в 1973 році в Харкові. Харків'янка в п'ятому поколінні. Закінчила філфак Харківського національного університету. Захистити дисертацію часу не вистачає -- гастролі. Чоловік Світлани -- достатньо відомий персонаж сучасного літературного процесу -- Сергій Жадан. Прямуємо далі.



-- У Ваших постановках, Світлано, словесні монологи акторів дуже короткі й, так виглядає, другопланові. Якщо Ви так применшуєте силу слів, то через те, що...

-- Текст як такий для нас не має особливого значення, тобто ми не шукаємо форму під той чи інший зміст. Навпаки, спочатку народжується якась форма, під яку, власне, дивовижним чином з'являється текст. Література в театрі, за Лесем Курбасом, не є первинною. Література вбиває театр насправді, тому не слова визначають наші постановки, а форма. Ідея.

-- У Вашій виставі "Критичні дні" вгадується натяк на казкову кривеньку качечку, яка перевтілюється у сучасну жінку й на цьому вся казка закінчується. Невже і в оповіданні Селінджера все так сумно й болюче закінчується? Як Ви взагалі натрапили на "Тупташку-невдашку" Дж. Д. Селінджера?

-- Селінджер -- автор із мого дитинства. Оповідання прочитала у двотомнику, де є й інші цікаві речі, які ніколи не були перекладені на російську, які сам Селінджер взагалі заборонив потім перевидавати. ...Текст "Тупташки..." є коротким за обсягом, але болючим і водночас ніжним. Після прочитання цього тексту хотілося і сміятися, і плакати. А ми якраз і шукали для постановки щось таке, через що всі і сміялися б, і плакали. Знову-таки ця вистава -- за мотивами, тому зміст оповідання переповідати немає сенсу.

-- Зрозуміло. "Критичні дні" є своєрідною компіляцією біографій багатьох жінок: від Лоли Монтес і до, скажімо, Юлії Тимошенко. Якби я була чоловіком, то мені навряд чи таке хотілося б знати, а ще менше мені б сподобалася настільки "критична еволюція" жінки (і як соціального суб'єкта, і як людини тощо). Що сказав після перегляду цієї вистави Ваш чоловік -- Сергій Жадан?

-- Скажу правду, йому вистава не сподобалася. Сказав, що забагато імперативів. А... і більше ми з цього приводу не розмовляли. Просто ми з Сергієм дуже рідко говоримо про роботу, бо постійно в роз'їздах. Ми звичайно говоримо про сина та й зустрічаємося переважно... в ліжку, як не трагікомічно звучить.

Хоч мій чоловік і не сприйняв "Критичних днів" з особливим захватом, я таки пообіцяла Сергієві поставити свою наступну п'єсу за його текстом. Думаю, йому це напевне сподобається.

-- Із чого взагалі почалася Ваша любов до театру? А потім -- створення "Арабесок".

-- Мій рідний дядько -- режисер, який мене якось і привів до театру... Щодо знань, дипломів чи звань, то у мене немає диплому театральної школи. Щодо театру-студії "Арабески". Заснований 1993 року студентами театрального відділення Харківського інституту мистецтв. На початках ми найбільше уваги приділяли лабораторній праці, лише зрідка показуючи результати власних експериментів ширшому колу глядачів. Із 1997 року концепція театру змінилася: окрім постійних тренінгів із вокалу, танцю, сценічного руху й мови, етюдних вправ, колектив працював над створенням репертуарного театру й провадив активну гастрольну діяльність. Так, усі гроші, які ми заробляли, витрачали на викладачів зі сценічного руху, акробатики, вокалу... Потім ми мали величезне турне Європою. Проїхали майже всю Західну Європу, де відвідали столичні театральні школи.
...Коли ми сходили в театр на Бродвеї, вийшли просто... розчавлені. Бо ми побачили акторів, які можуть високопрофесійно співати, танцювати... До того ж їхня гра ніяк не страждає. Ми тоді зрозуміли, що нас стільки часу дурили: називати театром те, чим називають оцей будинок, в якому грають оці напівмертві трупи... (розмова відбувалася у заньківчанських стінах. -- Авт.)

-- Де взяли таких талановитих акторів? Розумію, смішне запитання.

-- Ми їх виховали самі. Звісно, таких не виховують в українських театральних школах. Розумієте, театр -- невдячна справа, і тут не про схвальні або передусім професійно написані театральні рецензії мова. Театр -- неприбуткова організація. І не лише на Україні. Прибутковим є хіба лишень театр на Бродвеї, якщо говорити серйозно. Річ у тім, що у Франції чи Великобританії як режисери, так і актори можуть заробляти гроші в кіно, на ТБ, в рекламі. Повернімося до акторів. Місько Барбара, який співає, і, крім того, має величезний досвід роботи на радіо -- усе це він виносить на сцену, тому, безперечно, актор, який працює в державному театрі, не може з ним конкурувати. Ще для актора, який хоче бути актором, потрібна адекватна роль. Звісно, всі не можуть бути героями. Проте варто шукати цю роль і йти на подвиги. Сподіватися на те, що Україна йтиме на ці подвиги заради театру і кіно, -- це наївно. Тому ми самі йдемо на подвиги.

-- Тобто Ви вчилися самі, ніхто Вам не пояснював "соціальні проекції мистецтва" і не піарив, аби Вам легше працювалося в своїй Вітчизні?

-- Коли ми вперше прилетіли в Нью-Йорк, на нашу виставу прийшов професор Шевельов, який потім, забіжу наперед -- став нашим добрим другом, а тоді прийшов і запитав: "Хто вас цьому навчив?" І я почала розповідати про Курбаса, якого конспектувала і ходила в його музей... Він перепитав: "Ви не розумієте: хто конкретно із сучасників?" Моя відповідь: "Ніхто". Скажу більше, через кілька років ми знову побували в Штатах і пішли на Бродвей, аби довести собі, що для нас уже немає нічого неможливого.

-- А як з глядачем? В Україні поки що немає глядача, який би вникав у суть Ваших постановок.

-- Так, у нас немає публіки. На Заході публіка, яка ходить в театри, є сталою. Вона матеріально, морально, інтелектуально... здатна сприймати поняття "сучасний театр". У нас -- глядач стихійний. Немає культури поведінки глядача. 12 років тому до нас на виставу приходило кілька людей, нині -- аншлаги. Невже це не аргумент? Йоанна Чеплінська, наш менеджер змушує мене говорити, що те, із чим ми виступаємо, комусь таки потрібне. А життя нас переконує в тому, що в Україні це робити дуже складно. Попередній уряд Януковича ввів певні розпорядження щодо отримання дозволу на гастрольну діяльність. Дозвіл потрібно брати в обласному управлінні культури: щоб нам дозволили показати в такому-от театрі нашу виставу. Це пряма цензура. І поки що новий уряд зовсім не поспішає скасовувати жорстоке податкове законодавство. Тобто ми платимо податки й утримуємо за свій кошт театри державні, якими б вони не були. Ще наш театр є громадською організацією та держава розцінює факт продажу квитків на виставу як отримання прибутків. Отже, ПДВ. Плюс ще за орендну плату, до того ж комерційну. Щобільше, уряд Януковича ввів 3% від гастрольного збору -- в якийсь міфічний гастрольний фонд України. Скажіть, будь ласка, що це за умови праці?









» 
"Антисиметрія" й межі ментальностей
Розмовляла Марія ТИТАРЕНКО
 
Антисиметрія
Проекти тандемного мистецтва зазвичай зворохоблюють. Не став винятком спільний англо-український арт-експеримент "Антисиметрія" львівського та лондонського художників Сергія Міхновського та Марка Ентоні Алфі, виставку яких відкрили вчора в Палаці мистецтв. Про неї можна би було сказати так: як дві половинки, але... яблука і, наприклад, ківі... Спроба знайти спільні точки дотику (зернятка?) для обох абсолютно різних ментальностей, стилів та світоглядів. Або ж навпаки, спроба спростувати цю заздалегідь задану дотичність площинністю і тяглістю єдиного для всіх мистецтва.

-- Спростуйте, будь ласка, можливі закиди консерваторів з приводу несерйозності виставки-забавки...
Детальніше>>
» 
КАЛЕНДАР
 
Іменинники

Никон, Лідія , Акакій, Збислав, Боживой, Боголіп, Феопрепій, Амфілохій

Уродинники

Лариса Крушельницька (1928) -- професор археології

Тадей Макаревич (1945) -- доцент ДУ "Львівська політехніка"

Юрій Гресько (1946) -- завідувач обласного відділу у справах міграцій

Колін Павелл (1937) -- донедавна держсекретар США
Детальніше>>
» 
КАЛЕНДАР
 
Іменинники

Захар, Яків, Артем, Петро, Стефан, Людомир, Целестина, Вільгельм, Святобор

Уродинники

Яків Погребняк (1928) -- перший секретар Львівського обкому КПРС в часи "пєрєстройкі"

Едуард (Артемій) Драч (1965) -- виконавець авторської пісні

Ірина Білик (1970) -- співачка
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Львів у жалобі 
  ·  Вбивці Ґонґадзе зізналися? 
  ·  КОРОТКО 
  ·  "Податкові сюрпризи" 
  ·  Мирослав МАРИНОВИЧ: Папа розумів нас, як ніхто 
Погляд
  ·  Він перейшов у ранг святих 
  ·  Одеса -- з новим мером 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Руслана + "Тартак" = симол "Євробачення" 
  ·  Кучма в політику не повернеться 
  ·  Авто Кірпи не хочуть купувати 
  ·  Уряд бореться із цінами на бензин 
Поступ у Львові
  ·  Спалювання чи здоров'я 
  ·  Жертвам Скнилова допоможе РНБО 
  ·  Міліція ігнорує суд 
  ·  Скорочення в медицині 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Реформи в медицині 
  ·  Чеське консульство збільшується 
  ·  Дорожніх знаків стало менше 
  ·  ЖЕК чи приватне підприємство 
Поступ з краю
  ·  Ігор ШУРМА: Вибори-2006 -- або перші, або останні 
  ·  Українізація радіоефіру 
  ·  Тимошенко поїде до Москви 
  ·  Нацраду майже сформували 
  ·  Партія реґіонів та СДПУ(о) -- разом 
  ·  Останнє "китайське" попередження 
Поступ у світі
  ·  ЄС врятує наука 
  ·  Росія розпадається 
  ·  Блер відклав оголошення виборів 
  ·  Спікер Іраку -- суніт 
  ·  Акаєв здався остаточно 
  ·  Моральний занепад Європи 
  ·  Тіні білих плям 
Спорт-Поступ
  ·  "Динамо": падіння продовжується 
  ·  Медалі ростуть на татамі 
  ·  До "бронзи" не долетіли 
  ·  Галичани виявляють характер 
25-Й КАДР
  ·  Перестарались із народністю 
Економіка у Поступі
  ·  Державу -- до суду 
  ·  Дозволи -- за спрощеною схемою 
  ·  Львів'яни багатіють 
Арт-Поступ
  ·  Акторський квартет у "Будинку із мезоніном" 
  ·  Образ: Пейзаж 
Пост-Faktum
  ·  Світлана ОЛЕШКО: Шукайте роль і йдіть на подвиги 
  ·  КАЛЕНДАР