BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Арт-Поступ.    Мій Дрогобич.    Літературний Поступ.    Поступ реляксу.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
1 квітня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Просвітлюючи темряву музикою
У турне від Базеля до Бремена 18 містами Німеччини вирушив оркестр K&K Philharmoniker зі Львова
Марта ГАРТЕН
 
А напередодні від'їзду, як це заведено у фірмі "Да Капо Україна", що опікується цим молодим колективом, гастрольну програму "Кращі оперні хори" змогли почути і львів'яни.

Концерт під такою назвою відбувся у театрі ім. Заньковецької -- одному із найбільших акустичних залів нашого міста, який, на відміну від філармонії, ще остаточно не втратив гідного вигляду. Втім, якщо оцінювати його наповненість і межову спромогу заньківчанської сцени вмістити одночасно великий оркестр і хор, то одразу постає давня львівська проблема, яку не подужала вирішити жодна із попередніх влад.

Йдеться про відсутність, а відтак і нагальну потребу міста у великому концертному комплексі, збудованому за всіма сучасними стандартами, які передбачають комфортні умови і для глядачів, і для виконавців, до того ж не лише в часі концертів, а й (що не менш важливо) під час праці над звукозаписом. Влада (а йдеться не про якусь захмарно-високу політику, а всього-на-всього керівництво області), якщо вона справді хоче залишити по собі позитивний слід, мусить нарешті підняти питання спорудження сучасного концертного комплексу, бодай оголошенням міжнародного конкурсу на кращий проект. Чому міжнародного -- можна й не питати. Із звичним для нас підходом до тендерів, як не крути, а матимемо неакустичний залізобетонний саркофаг, змарновані ресурси і зганьблену репутацію. А те, що сучасну споруду навіть зараз знайшлося б чим визвучити на рівні європейських стандартів, якраз і переконав концерт "Кращі оперні хори" під керуванням головного диригента та мистецького керівника K&K Philharmoniker Мирона Юсиповича.

Драматургія концерту мала чітко помітний розвиток із кількома внутрішніми кульмінаційними моментами та грандіозною кодою. Своєрідним вводом до програми був блок фрагментів із опер Ріхарда Вагнера, які, на жаль, послухати у Львові в живому виконанні випадає не часто (остання нагода була торік, коли маестро Володимир Сивохіп готував "Летючого голландця" до участі в одному з музичних європейських фестивалів). Отож вступ і вихід гостей із другого акту "Тангойзера", вступ і весільний марш із третього акту "Лоенгріна", хор норвезьких моряків із третього акту вже згаданого "Летючого голландця" стали своєрідною розлогою увертюрою до насиченого несподіванками вечора, який продовжила незбагненної краси пронизливо-лірична музика сцени смерті Ізольди із опери Вагнера "Трістан та Ізольда".

Тему кохання над життя розвинули й вступ, хор та марш із четвертого акту опери Жоржа Бізе "Кармен". А коли після цього зазвучала увертюра до Лисенкового "Тараса Бульби", поєднана із хором другого акту, то шкірою пішов мороз і горло стиснуло спазмом не в одного слухача! До речі, саме цю перлину української оперної класики Мирон Юсипович увів до основних номерів програми після того, як минулого сезону підготовлена для можливих викликів на "біс" вона буквально зривала на рівні ноги кількатисячні зали в європейський містах, ставши сенсаційно-неповторним сплеском емоцій, здавалося б, звиклої до всього публіки! І було від чого.

Щоправда тут думки меломанів розходяться: одні вважають, що від національної мелодики, інші - що від високоякісного виконання. Якщо із першим начебто все зрозуміло, оскільки це й без того тішить наше національне самолюбство, то із другим непорозумінь більше. Загадкою залишається, як міг маестро Юсипович досягнути такого результату із виконавцями, які в інших випадках чогось подібного і близько не демонструють!

Коли кілька років тому, оголошуючи прослуховування (а конкурс в цьому колективі, до речі, щорічний!), Юсипович заявляв, що прагне створити оркестр, який увійде до десятки кращих у Європі, скептики вважали це непомірними амбіціями диригента, якому перед тим відмовили в посаді художнього керівника Львівської опери. Однак тепер вони можуть прикусити язика. І річ тут не лише в тому, що цей заснований австрійською фірмою оркестр дає змогу нормального і головне легального (з усіма відрахуваннями податків!) заробітку українським музикантам, адже жодні гроші не гарантують професійного сумління чи творчої сатисфакції. Отже, річ у мистецькому керівництві?

Коли школені по 8 годин денно (а репетиційна база чорт зна де на околиці!) в колективі можуть нормально зазвучати приборкані й ошляхетнені голоси Галицького хору або гра студентів ЛДМА, які беруть академки, бо не годні скласти екзамену, то означає, що за доброго керівника, можливий і відповідного рівня колектив? Головне -- знати, чого ти хочеш, і вміти цього досягнути, доступно пояснивши свою мету.

Якщо цього хочуть наша Опера і філармонія, то мають із кого брати добрий приклад, бо K&K показує, що це можливо! Хоч довго ще (можливо, й не один рік) симфонічному оркестру Львівської філармонії треба буде не закривати конкурсного набору, аби укомплектувати колектив, а зробивши це, так само ретельно й ненастанно відшліфовувати його "зіграність".

Наразі почути гру такого рівня, яку задемонстрував K&K, ні у філармонії, ні в Опері, на жаль, ще не можливо. Перед цим взірцем блякнуть усі інші амбіції. "Король" виявляється голим, хоча й із гідною подиву завзятістю домагається статусу національного. У тому, що цей статус може бути вінком не із лаврового листя, а із фігового, переконує приклад сусіднього із Оперою театру. Жоден чин і жодні великі гроші не допомогли йому вилюдніти без належного художнього керівництва.

Проте використовувати у дискредитації конкурентів такий засіб як інтриги (нещодавно заступнику голови ЛОДА з гуманітарних питань довелося бути арбітром не тільки у "філармонійному скандалі", а й у постійних претензіях керівників державних концертних закладів до двох приватних закордонних оркестрів, у яких задіяні львів'яни), мабуть, малоефективно.

Видається, що жодні інтриги не зможуть сформувати негативної думки про оркестр, який впевнено і відкрито показує результат своєї праці. Він нікому не переходить дороги. Він просто піднімає загальну планку, яку інші, за великого бажання, також можуть узяти. І тоді виграють усі. Слухач у Львові на полову вже не ведеться (хоч на кожну пропозицію є такого ж рівня попит). А проте, із розмов у антракті концерту "Кращі оперні хори" ставало зрозумілим, що коли нашими збірними інструментами й технікою K&K до рівня Бонського симфонічного ще не дотягує, то в музичному плані дає більшу сатисфакцію публіці, ніж він. До речі, дехто мав доволі радикальні настрої не ходити більше на посередні львівські концерти й вистави, щоб не псувати враження від еталонного виконання, свідками якого їм випало стати.

І це правда. Хочуть чи не хочуть цього визнавати наші управлінці культури. Від програми до програми рівень K&K зростає просто на очах. Його виконання хорів із опер Джузеппе Верді (розбійників із першого акту "Ернані", циганок та матадорів із третього акту "Травіати", єврейських невільників із третього акту "Набукко") не до порівняння із тим, як це звучить у театрі не зрідка у виконанні тих же артистів!

Хоч саме щодо цього можна зрозуміти: в театрі співаки змушені рухатися, грати ролі, а в концертному варіанті незмінна "мізансцена" дає змогу чітко бачачи диригентську руку і лише співати, й нічого, окрім цього. Та й до виконання в концерті відбирають найефектніші місця, які, немов низка добірних перлин, виглядають удвічі привабливіше. А те, що це справді так, засвідчив підбір номерів із російської оперної класики: вступ до "Пікової дами" та хор селян із "Євгенія Онєгіна" Петра Чайковського, і чудово виконані на завершення концерту половецькі танці із хором з опери "Князь Ігор" Олександра Бородіна!

Залишається сподіватися, що слухачі, які заздалегідь викупили квитки на концерти K&K у Базелі, Фрайбурзі, Дортмунді, Мюнхені, Дармштадті, Вісбадені, Обергаузені, Дюсельдорфі, Франкфурті-на-Майні, Штутгардті, Нюрнберзі, Мангаймі, Карлсруе, Хемніці, Ляйпцізі, Ганновері та Бремені отримають таке ж задоволення від програми "Кращі оперні хори", як і львів'яни, які шаліли від почутого і тривалими оплесками вимагали виконання "на біс". Проте, не судилося!

Тільки-но диригент налаштувався подарувати своїм вдячним прихильникам "на біс" мазур із "Страшного двору" Станіслава Монюшка та увертюру з хором із "Украденого щастя" Юлія Мейтуса, як у театрі запала... могильна темрява -- така, що хоч в око стрель! Навіть "аварійка" автоматично не ввімкнулася! У суцільному мороці було видно лише інфернальне світіння моніторів коміркових телефонів. Чесно кажучи, першою закралася думка, що це в такий ганебний та, на жаль, звиклий уже для Львова спосіб, театральна адміністрація вирішила "ласкаво" попросити публіку із залу, бо вже добігав краю час оренди приміщення. Та незабаром з'ясувалося, що жодних лихих намірів ніхто не мав. Просто із якоїсь причини знеструмило цілий квартал.

Звернувшись до публіки із проханням зберігати спокій на виході, маестро Юсипович запросив її на наступні концерти K&K і висловив сподівання, що жодні катастрофи в нашій державі не зупинять розвитку високого академічного мистецтва. А на підтвердження цього, почулися кілька вступних тактів ударних і оркестр на диво злагоджено підхопив Штраусів "Марш Радецького"! Які емоції переповнювали публіку й оркестрантів, які наосліп присвічували зі сцени... музикою, важко передати! Жоден запланований "на біс" трюк не викликав би такого шквалу оплесків, яким оцінили витримку і професійну гідність музикантів.

Майже архетипний образ: світ гине, але оркестр грає...









» 
Фрагменти досвіду
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Львів не здивуєш виставками світлин. Вони досить часто відбуваються у нашому місті. І персональні, і колективні, і місцевих авторів, і міжнародні. Та виставка, яку пропонує до огляду Львівський музей етнографії, доволі незвична.
Детальніше>>
» 
Театральні тріумфи
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Цей тиждень був урожайним на успіхи для львівських театрів! Просто дивом дивуєшся! Акторський курс Володимира Кучинського переміг на Всеукраїнському конкурсі декламаторів імені Тараса Шевченка з виставою "Забави на Андрія". Тріумф був унікальним! Кияни розповідають, що нікого з учасників не можна було порівняти з вихованцями Театру імені Леся Курбаса і ЛНУ імені Івана Франка. Значна заслуга в цьому Оксани Цимбал, акторки Театру імені Леся Курбаса та викладача факультету культури та мистецтв нашого університету, яка свій талант віддала в офіру своїм учням і проводить із ними кожну вільну хвилину, допомагаючи оволодівати словом і творити свій театральний світ.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Скільки коштує дитина 
  ·  Затримали викладача-хабарника 
  ·  До уваги мешканців Сихова! 
  ·  Податкова далі судиться з "Поступом" 
  ·  Партію Парубія не зареєстрували 
  ·  Акція підтримки Буняка 
  ·  Вугілля тільки з аукціону 
  ·  М'ясо дешевшає. Але ненадовго 
Погляд
  ·  Помічник Шкіля давав хабар? 
  ·  КОРОТКО 
  ·  Викрили "серверних злочинців" 
  ·  Ані Лорак помирилася з "Ґринджолами" 
  ·  ДАЙДЖЕСТ 
  ·  Наступна жертва Кличка-молодшого 
  ·  Камера для читання сліпим 
  ·  Червоненко потрапив у аварію 
  ·  З карток вкрали 5 мільйонів 
  ·  Перша шпальта 
Поступ у Львові
  ·  Область із містом посварились 
  ·  Як поділити гроші 
  ·  Микола Баськів виступить у Стрию! 
  ·  Де будуватимуть житло 
  ·  Міліція зі школярами 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Місто не заробить на оренді? 
  ·  Чиновник-корупціонер 
Поступ з краю
  ·  Георгій МАНЧУЛЕНКО: Росія принижує нашу гідність 
  ·  Мельниченко відхрестився від Бєрєзовського 
  ·  У МРЕВ працюватимуть цивільні 
  ·  Лазаренко знову депутат 
  ·  Табу на агітацію для чиновників 
  ·  Кравченко просто зламався 
  ·  На телебачення тиснуть? 
  ·  Весняне цінове загострення 
  ·  Кредитори нервують 
  ·  Реекспорт нафти впорядкували 
Поступ у світі
  ·  Щотижня Буш зачинятиме урядовців у Білому домі 
  ·  ГУУАМ шукають конкурента 
  ·  Сапатеро продає Чавесу зброю 
  ·  У Чехії розпалася урядова коаліція 
  ·  Заміж -- лише після 18 
  ·  Євангеліє від Юди знайдено 
Спорт-Поступ
  ·  Андрій Шевченко пожалкував, що не вийшов на поле 
  ·  Закордонне дербі 
  ·  Золота стрічка Наталки 
  ·  Олена РОЖКОВА-АУКШТІКАЛЬНІС: Моє завдання -- зворушити, зробити матч незабутнім 
Арт-Поступ
  ·  Фрагменти досвіду 
  ·  Просвітлюючи темряву музикою 
  ·  Театральні тріумфи 
Мій Дрогобич
  ·  Чи продадуть “Україну”? 
  ·  Нові призначення в райдержадміністрації 
  ·  У “сороківці” бракує харчів 
  ·  Кому наступив на мозоль полковник Богдан Мозоль? 
  ·  Ще одна "базарна" афера? 
  ·  Пігмеям важко оцінити велета 
  ·  Руслан Антоник: Я сам про себе напишу 
Літературний Поступ
  ·  "БУ-БА-БУ" як стиль життя 
Поступ реляксу
  ·  Все можуть королі? 
  ·  Бунтар 
  ·  Не хотіла ставати Мадонною 
post-Поступ
  ·  Ура, чамаме 
Пост-Faktum
  ·  "Очеретяний кіт": МИ -- КОТИ, ЯКІ ЖИВУТЬ У БАГНЮЦІ 
  ·  Паралельно до інтуїції 
  ·  Сімейний підряд 
  ·  Завидний холостяк 
  ·  Скарлет не довіряють 
  ·  КАЛЕНДАР