BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
30 березня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:2 28-03-2017 -   Віктор Пушкарьов звільнився з міської ради за згодою сторін  
  16:1 28-03-2017 -   Понад 50% безробітних Львівщини становлять жінки  
  15:52 28-03-2017 -   У Львові затримали рецидивіста, який торгував боєприпасами  
  14:26 28-03-2017 -   У Львові на хабарі затримали прокурора  
  12:51 28-03-2017 -   На Львівщині може з’явитися завод із ливарного виробництва  
Україна
  16:57 28-03-2017 -   Справу Януковича передали в інший суд  
  16:0 28-03-2017 -   У Чернівцях патрульного поліцейського звільнили за кермування напідпитку  
  15:57 28-03-2017 -   Сума збитків від вибухів та пожеж у Балаклії може сягнути близько 300 млн грн  
  14:44 28-03-2017 -   Україна починає страждати через брак води, - Мінекології  
  14:25 28-03-2017 -   На Київщині затримали організовану групу рекетирів  
Світ
  16:59 28-03-2017 -   В Австрії заборонили носити паранджу в громадських місцях  
  15:57 28-03-2017 -   Австрія виходить з угоди ЄС - не хоче приймати біженців  
  12:30 28-03-2017 -   Британія ввела в обіг нову монету в 1 фунт  
  11:8 28-03-2017 -   Литва відмовиться від російських гелікоптерів  
  10:56 28-03-2017 -   У США невідомий купив будинок дитинства Трампа  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Шляхами Соломії Крушельницької
Донецькі маестро і примадонна в "Аїді" Львівської опери
Люна ГАЛАС
 
Аїда
Цим гостям із Донецька директор Львівської опери Тадей Едер ладен був прихилити небо. Він хотів заохотити львівську публіку вкотре послухати безсмертну вердівську "Аїду", поставлену десять років тому італійським режисером Джузеппе Вішилією та диригентом Мироном Юсиповичем, із запрошеними виконавцями -- співачкою Людмилою Шемчук у ролі Амнеріс та диригентом -- маестро Василем Василенком.

І адміністрація, і творчий склад театру намагалися не вдарити обличчям у багнюку перед гостями, а ті -- перед слухачами. Імпульсивний диригент, до руки якого три дні призвичаювалися львівські артисти, пробував інтерпретувати темпи. Хормейстер Василь Коваль ретельно школив хор, якому у кількох мізансценах довелося співати не бачачи диригента. Львівська Аїда (Людмила Савчук), що вибудовувала розкішні діалоги із своєю донецькою тезкою -- суперницею Амнеріс, проникливі сцени із коханим Радамесом (Олексієм Данильчуком) та драматичні дуети із батьком -- вождем ефіопів Амонасро (Степаном Тарасовичем). Цей ансамбль солістів прикрашав і Юрій Трицецький у ролі єгипетського верховного жерця Рамфіса. Щоправда слухачі, судячи із їхньої поведінки, -- на превеликий сором, на увертюру до другої частини маестро навіть був змушений простити тиші в залі! -- не надто переймалися вокальними даними виконавців. Як зазвичай, вони парадоксально вклинювалися у звучання оркестру мелодіями своїх коміркових телефонів та помітно оживлялися на сценах пластичних номерів, винагороджуючи оплесками та безпосередніми коментарями. Воно й не дивно: не позбавлені еротики танці в постановці Сергія Наєнка та танцівники й танцівниці в костюмах Оксани Зінченко вражали їхню уяву куди сильніше, аніж незрозуміла італійська мова, якою співали солісти й хор. Отож плекати опереного глядача із тої публіки, яка йде до опери як на екскурсію до музею, Тадею Едеру доведеться ще ой як довго! До того ж позамузичні чинники (як то любов до аристократичного трибу життя й дозвілля, на які зараз директор робить чи не найбільший акцент) не допоможуть цього зробити. Натомість досягнути відповідного настрою аудиторії можна буде тільки високоякісною музичною пропозицією, тобто достойним виконавським рівнем оркестру, хору та солістів, а не до оказії реанімованими виставами, які хоч і не списують із репертуару, проте випускають на сцену так рідко, що ті втрачають товарну кондицію. А те, що якість музичної пропозиції бажала б бути кращою, можна було переконатися простим порівнянням: буквально за два дні австрійський оркестр і хор K&K Philharmoniker демонстрував львівській публіці нову програму "Кращі оперні хори". Незвично еталонне для львівських сцен звучання оркестру й хору під керуванням диригента Мирона Юсиповича породжувало здивування: неначе б то ті ж виконавці, але чому вони грають на голову вище? Це не провокація. Вважайте, що запитання риторичне й відповіді не потребує. Просто хай кожен, не впадаючи в амбіції, собі подумки на нього відповість . А влада нехай замислиться що й до чого. Якщо інтелектуальні порухи матимуть місце, сподіваюся політика щодо нашої опери буде визначенішою. І зали не порожнітимуть. І реакція глядачів буде адекватнішою...

Щоправда, й того вечора, коли ставили "Аїду", сцена за опущеною завісою довго не порожніла. До гостей вишикувалася вервечка вдячних слухачів, охочих особисто привітати маестро і примадонну. Людмила Шемчук у ефектному костюмі скорботної Амнеріс охоче спілкувалася з львів'янами, давала автографи, фотографувалася на пам'ять. Тим часом її чоловік, що супроводжував свою зіркову дружину, не приховував захоплення співачкою і сценою, на якій, як виявилося, їй довелося співати вперше. "Я вражений і зворушений побаченим: акустичний зал, чудовий театр, прекрасні декорації. Такої опери в Європі ще пошукати треба! -- сказав Євген Капран. -- До речі, я помітив, що для Людмили Степанівни ця сцена багато важить, хоч їй багато доводиться їздити на гастролі і щоразу виступати на великих сценах світу, але тут у неї очі просто сяяли від щастя, бо вона символічно повторювала шлях незрівнянної Соломії Крушельницької".

"Так, я полюбила це місто, і цей театр, -- приєдналася до чоловікових коментарів Людмила Шемчук. -- Тут надзвичайно доброзичливі люди, директор, мої колеги. Прекрасна і сама споруда театру. Архітектура справила велике враження. Після того, як я співала у Відні, а отже, маю із чим порівнювати, мушу вам відверто сказати: Львівська опера неоціненний скарб! Думаю, що це не востаннє я співаю тут. Те, що на цій сцені співала Соломія Крушельницька, зобов'язує. Я співала у всіх великих театрах світу -- Ла Скала, Метрополітен опера, Париж, Відень, Берлін...-- але коли ти співаєш на Батьківщині й чуєш довкола рідну мову, це ні з чим не порівнюване відчуття. Вважаю, як би там не було (приватному чи суспільному житті), мистецтво не тільки прикрашає наше буття, а й дає сили витримати випробування долі. Якщо я сьогодні змогла подарувати слухачам шматочок мого серця, то для мене це велике щастя. Я бажаю львів'янам усього найкращого, а ще бути щасливими. Тут цікава публіка, щедра на оплески й теплий прийом, тому хочеться приїхати до Львова іще не раз".

Схожий настрій не приховував і Василь Василенко, який востаннє диригував на львівській сцені 2000 року у ювілейній програмі на вшанування 100-річчя Львівського театру опери та балету, приїхавши тоді з Одеси, а тепер із Донецька. Після вистави маестро зізнався кореспондентові "Поступу": "Я щасливий, що знову опинився на цій благословенній сцені знаменитого Львівського оперного театру. Це подвійна радість, тому що я у Львові навчався. Тут багато моїх друзів. А там, де ти навчався, найскладніше й найвідповідальніше виступати, бо тебе оцінюють твої вчителі. От і на цей виступ прийшло багато моїх знайомих, колег-диригентів і мій педагог -- професор Юрій Луців. Радий, що керівництво театру в особі Тадея Олександровича Едера і Михайла Михайловича Дутчака благословили нас із Людмилою Степанівною Шемчук на таку зустріч із львівським колективом. Ця співачка родом із Донеччини, вона об'їхала цілий світ, і мені приємно, що й цій сцені вона подарувала частинку свого таланту. Я дуже задоволений і оркестром, і хором, і солістами. Мені було приємно й трепетно працювати з ними. Я щасливий, що мрія, яка давно мене гріла, втілилася в життя. Хотілося б іще приїхати сюди. -- А чому б ні! Вважаю, що нам треба частіше бачитися. Дуже корисно спілкуватися, обмінюючись творчими ініціативами, солістами, диригентами, колективами. Думаю, що ми тільки починаємо, бо як казав Тосканіні, мистецтво не має кінця, а тільки початок..."









» 
Песимістичний оптимізм
Богдана БОДНАР
 
Завжди вважала себе оптимістом, особливо коли спілкувалася з чорним песимістом Петром Микитюком, актором театру "Воскресіння", поетом та істориком. Тепер мені видається, що мій оптимізм на фоні його песимізму виглядає як у старому анекдоті, де на запитання, чи буде гірше, оптиміст відповідає радісно: "Буде, буде!" Принаймні таке відчуття залишилось у мене від прес-конференції, яку з ініціативи муніципальних театрів провели в Театрі імені Леся Курбаса.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Безмовний Папа 
  ·  Блаженнійшого прооперували 
  ·  Яхта залізниці стане помаранчевою? 
  ·  Місто під загрозою кризи 
  ·  "Євробачення" на майдані 
  ·  Україна -- Данія, 0:1 
Погляд
  ·  Російський газ "по-європейськи" 
  ·  Сирія замість Іраку 
  ·  Ющенко зустрінеться з Мельниченком? 
  ·  Кінець дволикості киргизької влади 
  ·  Біда навчила 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Заробітчани з України стануть людьми 
  ·  КОРОТКО 
Поступ у Львові
  ·  Степан МЕНЬКО: У Львові третина нелегальних автостоянок 
  ·  Правоохоронці виховуватимуть молодь 
  ·  Буняк і Кузан свідчитимуть у суді 
  ·  Партійні куратори для Львівщини 
  ·  Міліціонерам ставитимуть оцінки ЖЕКи 
  ·  У Грибовичах збудують завод 
  ·  Новий міжнародний скандал? 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Порошенкові сприяють хвороби 
  ·  Євген ЗОЛОТАРЬОВ: Ми не відбиратимемо голоси в Ющенка 
  ·  Ющенко відмовиться від повноважень 
  ·  Питання на залік 
  ·  Гучна відставка Харкова 
  ·  Справа Вікке затягнеться 
  ·  Зварич знову розбив глека 
Поступ у світі
  ·  Нове лихо в Індонезії 
  ·  Пильне око Америки 
  ·  Росія: територіальні конфлікти 
  ·  Осетинам обіцяють автономію 
  ·  Поляки не проти еміґрувати 
  ·  Азербайджанська версія "Пори" 
Спорт-Поступ
  ·  Переможне слово Людмили 
  ·  За себе і за того хлопця 
  ·  Конкуренція -- це добре 
  ·  Іванчук переслідує Ананда 
Економіка у Поступі
  ·  Новий голова -- нова ДПА 
  ·  Уряд контролюватиме монополістів 
  ·  Львівські товари -- серед найкращих 
  ·  НБУ хоче конкурсу 
  ·  Японія купуватиме квоти на брудне повітря 
  ·  Вільні від зобов'язань 
Арт-Поступ
  ·  Шляхами Соломії Крушельницької 
  ·  Песимістичний оптимізм 
post-Поступ
  ·  Країна вживаних мерседесів 
Пост-Faktum
  ·  Бальзакові сподобалося б 
  ·  Прикладна "стервологія” 
  ·  КАЛЕНДАР