BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Економіка у Поступі.    Поступ технологій.    Львівські обсервації.    Мандри Поступу.    Мій Дрогобич.    Арт-Поступ.    Поступ реляксу.    post-Поступ.   
  Цитата Поступу
 
16 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:10 15-12-2017 -   На Жовківщині відкрили дахову сонячну електростанцію  
  16:8 15-12-2017 -   У Гарнізонному храмі відновили унікальні фрески  
  15:37 15-12-2017 -   Завтра на вулиці Львова повернуться тролейбуси №5 та №24  
  13:29 15-12-2017 -   Мешканець Львівщини загинув під час пожежі в дерев`яному будинку  
  13:22 15-12-2017 -   В області завершили ремонт автодороги Львів-Тернопіль  
Україна
  15:35 15-12-2017 -   В Україну прийде справжня зима з 19 грудня  
  15:33 15-12-2017 -   ГПУ закрила справи проти шести нардепів  
  14:19 15-12-2017 -   МЗС: Біометрія на кордоні запрацює з Нового року  
  14:18 15-12-2017 -   Подвійне вбивство: у Дніпрі розстріляли сім'ю бізнесмена  
  13:25 15-12-2017 -   Керуючу заводом у Дніпрі затримали за хабар у $35 тисяч  
Світ
  16:25 15-12-2017 -   Вчені визначили причину пияцтва  
  15:36 15-12-2017 -   Іспанію можуть відсторонити від участі в ЧС-2018  
  13:23 15-12-2017 -   Ще три жінки звинуватили Дастіна Гоффмана в домаганнях - ЗМІ  
  10:58 15-12-2017 -   На заводі у Тернополі пролунав вибух  
  10:54 15-12-2017 -   Напади з ножем в Нідерландах: загинули двоє людей  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Підприємництво чи мистецтво?
Марта ҐАРТЕН
 
Здається, численні розчарування пропозиціями гастрольних бригад із таких культурних столиць, як Київ, Санкт-Петербург чи Москва, до решти викорінили бажання потрапити на гачок цих відвертих заробітчан, які мімікрують під личину мистецтва. Власне чогось подібного очікували від гастролей київського театру "Візаві", котрий рекламує себе як елітний. Однак із цим упередженням довелося розпрощатися ще до того, як пролунав третій дзвінок перед виставою. Програмка одразу ж все розставила на свої місця: "Візаві" виступав під егідою управління з питань підприємництва Київської міської держадміністрації. Чітко, зрозуміло, а головне -- чесно! Жодного тобі "дахування" управліннями культури. Жодного маскування під цю спекулятивну тему "високого, доброго, вічного". Як комерція, то комерція! Ціна квитків відповідна.

А як щодо мистецтва? Чесно кажучи, й тут були упередження: мовляв, яку виставу може зробити комерційний театр за мотивами роману Дені Дідро "Черниця"? Неодмінно ж витягне на поверхню "рожеву" тему задля каси. Проте п'єса Євгена Морозова (він же й художній керівник театру) не відходила від основної думки твору і справді відповідала оголошеному жанру: трагедія. Дует акторок сповна викладався у виставі загальною тривалістю півтори години без антракту. Рівень акторської майстерності не відлякував: жінки поводилися на обшарпаній сцені театру ЗОК не без професійної гідності. І коли б не одна незугарна мізансцена, то підстав додивитися виставу до кінця було б набагато більше, ніж ми їх зазвичай маємо, відвідуючи Національний драматичний театр ім. Марії Заньковецької. Принаймні, так рівно вибудувати камерну виставу голосоведенням (нехай і тим штамповано-клішованим, який усе ще вважають на нашому кону добрим тоном), заньківчанки з досвідом роботи на великій сцені не вміють. І от тут і виникає запитання: яка різниця між чесним підприємництвом, де не обманюють споживача, і національними "священними коровами", які політичною кон'юнктурою й патетикою про духовність підміняють естетичні вартості? Сама не знаю, навіщо ставити такі політнекоректні запитання? Зрештою, кому їх адресувати? Але знаю, що НЕ ставити -- означає не усвідомлювати адекватно тих процесів, що відбуваються з нашими театрами.

Завтра -- одне з великих театральних свят -- уродини визначного модерного драматурга Лесі Українки та визначного українського режисера Леся Курбаса. До цього дня актори Львівського театру ім. Леся Курбаса влаштовують шляхетну акцію -- запрошують акторів інших театрів безкоштовно відвідати їхню виставу "Наркіс". Хтось підтримав цю ініціативу? Що про це знає великий державний менеджер -- управління культури? Та нічого! Чи воно взагалі щось знає про справжні потреби театралів? Надходить інша червона дата календаря -- 9 березня. Що вона виплесне на наші сцени -- страшно подумати. Якщо нова влада хоче зарекомендувати нову політику в культурі, то нехай не трактує її як засіб політики, а віддасть їй належне як самодостатній естетичній царині. Можливо, цього не слід сподіватися, але дати добру пораду можна: не зле було б управлінню культури ЛОДА до Шевченківських днів державним коштом показати львів'янам постановку дрогобицького режисера Романа Валька "Наш Шевченко" із сценографією Влодка Кауфмана, натомість Дрогобичу запропонувати подивитися моновиставу "Сон. Комедія" ТО "Театр у кошику" чи, скажімо, Шевченківську композицію студентів, що навчаються при Театрі ім. Леся Курбаса. Тоді ми матимемо змогу говорити про сучасне Шевченківське свято. То що, слабо?









» 
Сонати і рапсодії для камерних ансамблів
Леся ТРАКАЛО
 
Специфічну публіку (переважно професійних музикантів та педагогів) зібрав у храмі Св. Лазаря концерт асистентів-стажистів кафедри камерного ансамблю та квартету ЛДМА ім. Лисенка.

Ранній твір Людвіга ван Бетовена Соната для флейти і фортепіано сі-бемоль мажор ставив перед виконавцями доволі складні технічні та інтерпретаційні завдання, а проте впоралися з ним молоді музиканти прекрасно. Опанувавши специфічну акустику залу, флейтистка Вікторія Курилова та піаністка Наталія Бойко (творчі керівники проф. Артур Микитка та доц. Тетяна Слюсар) зуміли створити цілісний сонатний цикл і залучити слухача в коло бетовенських настроїв. Продовжив концерт твір зовсім іншого характеру -- романтичне Тріо для флейти, віолончелі та фортепіано Карла Марії Вебера. Партію віолончелі виконав лауреат міжнародних конкурсів, добре знаний львівській публіці Тарас Менцінський. Тонкі зміни настрою, глибока лірика й експресія, чуттєві тембри віолончелі та флейти гойдали слухачів на хвилях могутнього звукового потоку, по-справжньому професійно керованого молодими виконавцями.
Детальніше>>
» 
Мастихінова інтуїція
О. СЕКЕРЖИНСЬКА, мистецтвознавець
 
Звично персональні виставки живопису презентують художники, за плечима яких величезний доробок і багато років творчої праці.



Та народження нового художника не відбувається миттєво. Людина, яка раптово у зрілому віці відкриває в собі художній талант такої великої сили, що вона не може цьому опиратися і починає малювати, в історії мистецтва -- велика рідкість. Виставка робіт Олени Коміссарової, що відкрилася 18 лютого у галереї "Дзиґа" є саме таким прикладом неочікуваного народження художнього таланту.
Детальніше>>
»  ПРЯМА МОВА
Богдан СТАДНИК: Давні "Дивні" в українській музиці
Розмовляв Ігор ТИМОЦЬ
 
У клубі-кафе "Лялька" старенький львівський гурт "Дивні" відбирав за допомогою публіки, що прийшла послухати хороший рок, пісні до майбутнього альбому, який вийде орієнтовно через два місяці за сприяння Маркіяна Іванишина та КМЦ "Дзиґа". Із виконаних 34 композицій слухачі повинні були впізнати ті 20 найпопулярніших, що увійдуть до майбутнього альбому. Той, хто вгадає всі композиції, отримає приз -- диск гурту "Дивні" та два квитки на презентацію альбому в "Ляльку".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Шокова терапія 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Львів втрачає архітектурні шедеври 
Погляд
  ·  Наша міліція нас береже? 
  ·  Пільги скасовано 
  ·  "Динамо" під арештом 
  ·  Тільки для білих 
  ·  М’ясо з душком 
Поступ у Львові
  ·  Буде де жити, не буде де гратись 
  ·  Як ділити землю 
  ·  Водоканал можуть купити 
  ·  Вимкнуть тепло 
  ·  На Львівщині прохання Ющенка ігнорують 
  ·  Рейвах за кубометр газу 
  ·  По гроші -- до лісу 
  ·  Томограф таки є 
  ·  Комуністи проти 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Україна -- в елітному клубі 
  ·  100 і один маєток Шуфрича 
  ·  Ґонґадзе як карма Піскуна 
  ·  Не вбивайте один одного 
  ·  У Кучми все заберуть 
Поступ у світі
  ·  Королівський скандал 
  ·  Головний біль Путіна 
  ·  Сербія без Чорногорії 
  ·  Нова книга Папи 
Спорт-Поступ
  ·  Інколи мрії збуваються 
  ·  Янукович -- таки президент 
  ·  Баюл презентувала Нью-Йорк 
  ·  Нове керівництво "Таврії" 
  ·  Шанси залишаються у всіх 
  ·  У Суркіса нечисті руки 
  ·  Остання репетиція 
  ·  Радше добре, ніж погано 
Економіка у Поступі
  ·  Конфлікт інтересів на ЛАЗі 
  ·  Реприватизант номер три 
  ·  Держвласність упорядкують 
  ·  Імпорт нафти оподаткують 
  ·  Львівські банкрути 
Поступ технологій
  ·  Поважний телефон 
  ·  Двоголовий AMD 
  ·  Австралійський ультиматум 
  ·  Надшвидкий вірус 
  ·  Е-Бюро знахідок 
  ·  Нас ні даґонят! 
  ·  nVidia хвастаєцця 
  ·  intel готовий 
  ·  Комунікаційний союз 
Львівські обсервації
  ·  Пансіон для пенсіонера 
Мандри Поступу
  ·  Старовинний Перемишль над Сяном 
Мій Дрогобич
  ·  Ловіть злодія! 
  ·  Трускавець на роздоріжжі 
  ·  А ми тую червону калину підіймемо 
  ·  Вчимося жити за законами милосердя 
  ·  Старі дрогобицькі ворожбити 
Арт-Поступ
  ·  Сонати і рапсодії для камерних ансамблів 
  ·  Мастихінова інтуїція 
  ·  Підприємництво чи мистецтво? 
  ·  Богдан СТАДНИК: Давні "Дивні" в українській музиці 
Поступ реляксу
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  Дзига, Лялька 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
post-Поступ
  ·  Антисемітизм чи антипопсовість? 
  ·  Метелик 
  ·  КАЛЕНДАР