BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    Економіка у Поступі.    Аналітика у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
Я хотів створити демократію, але не продумав, яким чином... Єдине, про що я шкодую — це про свою участь в уряді. Мій уряд допоміг людям прийняти капіталізм»
Яцек КУРОНЬ
 
22 лютого 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:6 22-11-2017 -   На Львівщині вшанують пам'ять жертв Голодомору  
  16:1 22-11-2017 -   На Львівщині від строкової служби у війську ухиляється 15 тис. осіб  
  14:53 22-11-2017 -   Синоптики прогнозують завтра туман видимістю 200-500 м  
  14:44 22-11-2017 -   На наступний рік заплановано провести капітальний ремонт тротуарів по периметру площі біля пам’ятника Т. Шевченкові  
  14:42 22-11-2017 -   На шахті «Львіввугілля» травмувався гірник  
Україна
  16:4 22-11-2017 -   Німеччина профінансує гуманітарні проекти в Україні  
  16:2 22-11-2017 -   Холодницького відвезли до лікарні - ЗМІ  
  15:51 22-11-2017 -   Порошенко, Тимошенко і Вакарчук, - лідери президентського рейтингу  
  14:51 22-11-2017 -   Україна хоче стати експортером газу  
  14:40 22-11-2017 -   У Луганську озброєні люди беруть під свій контроль урядові будівлі  
Світ
  14:37 22-11-2017 -   У Росії дитина задихнулася в пральній машині  
  12:41 22-11-2017 -   У Тихому океані розбився літак ВМС США  
  10:37 22-11-2017 -   ЗМІ повідомили про смерть Дмитра Хворостовського  
  10:16 22-11-2017 -   Дельфіни привертають увагу самок подарунками – вчені  
  14:54 21-11-2017 -   У Росії онколог порадив пити пиво через радіоактивне забруднення  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Сонати і рапсодії для камерних ансамблів
Леся ТРАКАЛО
 
Специфічну публіку (переважно професійних музикантів та педагогів) зібрав у храмі Св. Лазаря концерт асистентів-стажистів кафедри камерного ансамблю та квартету ЛДМА ім. Лисенка.

Ранній твір Людвіга ван Бетовена Соната для флейти і фортепіано сі-бемоль мажор ставив перед виконавцями доволі складні технічні та інтерпретаційні завдання, а проте впоралися з ним молоді музиканти прекрасно. Опанувавши специфічну акустику залу, флейтистка Вікторія Курилова та піаністка Наталія Бойко (творчі керівники проф. Артур Микитка та доц. Тетяна Слюсар) зуміли створити цілісний сонатний цикл і залучити слухача в коло бетовенських настроїв. Продовжив концерт твір зовсім іншого характеру -- романтичне Тріо для флейти, віолончелі та фортепіано Карла Марії Вебера. Партію віолончелі виконав лауреат міжнародних конкурсів, добре знаний львівській публіці Тарас Менцінський. Тонкі зміни настрою, глибока лірика й експресія, чуттєві тембри віолончелі та флейти гойдали слухачів на хвилях могутнього звукового потоку, по-справжньому професійно керованого молодими виконавцями.

У другому відділенні концерту виконували винятково твори ХХ століття. Прозвучала Рапсодія для двох флейт, кларнета і фортепіано французького композитора Артюра Онеггера, яку в ансамблі з аспірантами виконав кларнетист-першокурсник, лауреат міжнародних конкурсів Мар'ян Сторожинський. Партію другої флейти провадила асистент-стажистка Олена Павленко (творчий керівник Олександр Козаченко). Оригінальний твір було написано для двох можливих складів: двох скрипок, альта і фортепіано або двох флейт, кларнета і фортепіано. Твір непростий ритмічно, написаний, по суті, лінеарно, фактура ускладнена контрапунктами, але попри це, позначений характерною барвистістю звучання, дуже вдало переданою виконавцями. До того ж власне в духовому складі Рапсодія звучала чи не вперше у Львові.

"Соната псалмів" для двох флейт і фортепіано львівського композитора Віктора Камінського стала своєрідною емоційною кульмінацією концерту. У виконанні цього твору знову взяла участь Олена Павленко (флейта). Особливого натхнення виконавцям додавала присутність у залі самого автора, який у своїй творчості доволі часто апелює до релігійних образів і почуттів. Так і в "Сонаті псалмів" поєдналися індивідуальна манера композитора, виразові прийоми, типові для мистецтва ХХ століття, і традиції давньої духовної музики. Віртуозні хроматичні пасажі та прекрасний лірико-філософський дует флейт, як своєрідна алюзія до традиції середньовічних двоголосних органумів, дали можливість виконавцям повно задемонструвати свою технічну майстерність та глибоке розуміння задуму композитора. Доказом цього стало зізнання Віктора Камінського, що "від часу написання твору 1993 року це виконання його було найбільш вдалим, і за формою, і тембрально".

Концерт приніс справжнє задоволення всім: виконавцям -- від якісно і вдало виконаної роботи, викладачам -- від усвідомлення, що їхня праця не минула даремно, а їхні учні є вже сформованими неординарними музикантами, а звичайним слухачам -- просто від хорошої музики.









» 
Ой, заграй мі, гудачку...
Хоровій капелі "Лемковина" виповнилося 35 років
 
Лемковина
Ледь помітним жестом руки, легким і точним, поглядом метким, усім виглядом своїм, поставою граційною елегантно вела їх, співаків і гудаків, през рідну Лемківщину чутлива її натура. А вони, вони світили ясним зором, топили у нім тоті хижі, тоті дворики, доли та взгір'я круті. Вчували шепіт травиці, шум смеречини, смакували духом свіжозораної прабатьківської пісної землиці, зрошеної потом десятків поколінь, що їм хіба могла увижатися вона, барвінково замаєна-заклечана. Хоч не один десяток одлітували ві Львові й на його теренах, хоч і розповнилося лемківське зерня квітом молодих та ще молодших голівок повніською залою, а разом усі браття-сестри лемкове тужно банували, як од душі текло зі сцени "Ой, верше, мій верше". Ба, уже ж воно не буде так, як їм било перше, як "бив Святий вечір" на рідній Лемківщині. Упліталися голоси в Антоничеві "Срібні сани" та й вихлюпувалися у філармонійну залу оберемком предивних вітцівських співанок: "Де-с бив, Янічку", "Там, пониже селечка", "Зашуміли ліси". Злагоджено, в глибокій задушевності текла пісня, перепліталася срібнострунно грою молодих вдатних гудаків, аж заки сценою не попливли в танчику в'юнкі юнки, статні парубки.
Детальніше>>
»  ПРЯМА МОВА
Тарас ВОЗНЯК: Давати жити всім
Розмовляла Марта ГАРТЕН
 
Тарас Возняк
Ухвала комітету з присудження Шевченківської премії, яка цьогоріч принесла Львову двох імовірних лауреатів з кола місцевих митців, викликала здивування ще й збільшенням удвічі (!) кількості переможців третього туру конкурсу. І це тоді, як кількість номінацій скоротили до трьох, залишивши літературу, образотворче та музичне мистецтво. З проханням прокоментувати ситуацію "Арт-Поступ" звернувся до радника голови ЛОДА, головного редактора незалежного культурологічного часопису "Ї" Тараса Возняка після його повернення з Києва, де він брав участь у засіданнях комітету під головуванням Івана Дзюби. Розмова, м'яко кажучи, не вдалася, однак певне інформаційне зерно вона таки містила, даючи підставу для роздумів.
Детальніше>>
» 
Рай розвився...
Розмовляла Люна ГАЛАС
 
Рай розвився...
Недарма лого львівської громадської організації "Майстерня пісні" нагадує народний килим: у неї, як у килим, вплітаються яскраві ниточки народних пісень і обрядів, адже "Майстерня пісні" відшукує, відновлює та представляє найкращі зразки української та світової пісенної та музичної традицій. І недарма на тому килимі виткано знак берегині й світового древа: мистецтво водночас є берегинею й живим єством, яке галузиться, розвивається. І недарма під час останніх своїх концертів майстерняни втішили громаду старовинною народною колядкою з приспівом "Рай розвився, Господь звесилився, Син Божий родився": "Майстерня пісні" досліджує універсальні закони традиції й універсальні закони існування пісні та співу від давніх часів до сьогодення. Наскільки це потрібно нашим сучасникам? Чи не хибною є думка, що такою діяльністю цікавиться незначна частина молодіжної аудиторії? Ці та інші запитання виникли до керівника "Майстерні пісні" Наталі ПОЛОВИНКИ після зреалізованої нещодавно успішної зустрічі з акторами Scholy Teatru Wegajty в межах проекту "Собор".

-- Чи є підстави вважати, що молодь старовиною не цікавиться?
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Партія влади 
  ·  Шевченка прооперували успішно 
  ·  Немає на вас Медведчука! 
  ·  Зварич залишається 
Погляд
  ·  Енергоринок чи енергоринг? 
  ·  "Книга скарг" для бізнесменів 
  ·  Перша шпальта 
Поступ у Львові
  ·  Безпритульні спалять Львів 
  ·  ЖЕКи розводять пацюків 
  ·  Спирт замість яблучного сиропу 
  ·  Жах на вулиці Тичини 
  ·  На вулицях ніхто не торгуватиме 
  ·  Компроміс на м'ясокомбінаті 
  ·  Вимагайте суху постіль 
  ·  Це спокусливе крісло князька 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Історію треба пам'ятати 
  ·  Хочеться, та колеться 
  ·  Луценко наведе лад на Закарпатті 
  ·  Полювання на Литвина 
  ·  Козак відповість за свої слова 
  ·  Хто буде віце-спікером ВР? 
  ·  Збитки на 17 мільйонів 
  ·  Демографічна криза не за горами 
  ·  Перша російська ластівка 
Поступ у світі
  ·  Російські "Яблуко" та СПС таки об'єднаються в єдину партію 
  ·  Мешканці Іспанії сказали "так" Євроконституції 
  ·  Білоруська революція в Чернігові 
  ·  Соціалістична Португалія 
  ·  Ізраїль звільняє в'язнів 
Спорт-Поступ
  ·  Де перетинається минуле з майбутнім 
  ·  Післяпологова сутичка 
  ·  З надією пройти далі 
  ·  Кожен одержав своє 
  ·  До нових висот 
  ·  Холодний душ для "Хіміка" 
25-Й КАДР
  ·  25-Й КАДР 
Економіка у Поступі
  ·  Страхування без примусу 
  ·  Ахметов купує банк 
  ·  exxon Mobil -- найдорожча компанія 
  ·  Фондовий ринок під загрозою обвалу 
  ·  Курс без обмежень 
  ·  Олігархи чубляться 
Аналітика у Поступі
  ·  Рада безпеки Ющенка 
Арт-Поступ
  ·  Ой, заграй мі, гудачку... 
  ·  Тарас ВОЗНЯК: Давати жити всім 
  ·  Рай розвився... 
  ·  Сонати і рапсодії для камерних ансамблів 
Літературний Поступ
  ·  Фотолітопис від Любомира Криси 
post-Поступ
  ·  Сумісність несумісного 
Пост-Faktum
  ·  Кілька годин в алюзіях 
  ·  КАЛЕНДАР