BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    ДАЙДЖЕСТ.    Економіка у Поступі.    Аналітика у Поступі.    Арт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
18 лютого 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:48 24-02-2017 -   Ремонтні роботи у перинатальному центрі відновлять найближчим часом  
  15:42 24-02-2017 -   Викрадачам ноутбука загиблого співака Владіслава Левицького оголосили вирок  
  15:40 24-02-2017 -   Львів'янка Анна Музичук вийшла у фінал чемпіонату світу з шахів  
  15:12 24-02-2017 -   Шістьом організаторам підпільного алкогольного цеху «світить» по 12 років тюрми  
  14:2 24-02-2017 -   В Буському районі загинув велосипедист  
Україна
  15:47 24-02-2017 -   В Одесі викрили групу провокаторів  
  15:44 24-02-2017 -   Українців чекає вихідними похолодання  
  15:13 24-02-2017 -   Українцям політичні партії коштують дорожче, ніж полякам, – голова «Комітету виборців»  
  13:56 24-02-2017 -   У Мукачеві ромського барона та його сина засудили за вбивство  
  13:52 24-02-2017 -   Гройсман допустив відновлення Податкової міліції  
Світ
  15:43 24-02-2017 -   Суд Відня відпустив Фірташа  
  15:15 24-02-2017 -   Російський співак Філіп Кіркоров закликав бойкотувати «Євробачення» у Києві  
  13:53 24-02-2017 -   У світі на чверть зросла кількість випадків депресії - ВООЗ  
  11:37 24-02-2017 -   Грузія підпише безвіз з ЄС 1 березня - ЗМІ  
  10:21 24-02-2017 -   У Німеччині на ринок потрапила тисяча пляшок з отруйною горілкою  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Яромирова зоря
 
Лауреат міжнародних конкурсів Яромир Боженко посідає особливе місце серед учнів Марії Крушельницької. І не тільки тому, що це вже сформований артист з оригінальним творчим обличчям, з величезним досвідом сценічних виступів, підходом до виконавства, який і далі невпинно зростає у професіоналізмі, осягаючи подекуди немислимих його висот. Не тільки тому, що це один із небагатьох учнів, який вийшов на європейський рівень (Яромир, будучи асистентом-стажистом Львівської музичної академії ім. М. Лисенка, вдосконалює тепер майстерність у Німеччині в майстер-класах знаного львів'янам піаніста Бориса Блоха, де веде активну концертну діяльність). А й тому, що Яромирові, мабуть, найбільше випадає стати творчим спадкоємцем справи, започаткованої Крушельницькою, -- репрезентації в світі здобутків української музики. Не випадково саме Яромир з великим ентузіазмом і незгасним творчим запалом взявся до освоєння у великому масштабі грандіозних полотен української музики, які свого часу виносила на концертну естраду Крушельницька. І здобутки Яромира в цій справі вже даються взнаки: соната Ревуцького, прелюдії Барвінського, цикл етюдів Косенка -- виконанням всіх цих творів на художньому рівні, достойному Учительки, Яромир уже наче замолоду поставив собі метою повторити творчий подвиг викладача у справі виконання української музики. А те, що єдиному Боженкові серед всього молодого покоління львівських музикантів (та, напевно, і українських загалом) першому випала честь і нагода винести на сцену фортепіанний концерт Барвінського після того, як він був прем'єрований Крушельницькою, свідчить про те, наскільки великою є довіра до молодого перспективного виконавця.

Програма, запропонована цього разу Яромиром Боженком, складалася з творів композиторів-представників різних епох і стилів. Та водночас відчувалася цілісність її концепції. Розпочала програму Партита e-moll Й. С. Баха. Піаніст зінтерпретував цей твір у інтелектуально-сконцентрованому й емоційно-стриманому ключі, з яким переважно і пов'язують образний стрій музики цього композитора. У виконанні була вдало підхоплена клавірність звучання, яку досягнуто майстерністю піаніста артикулювати фрази і оперувати різними тембрами звуку щодо різних ліній поліфонізованої бахівської фактури або без педалі, або з мінімальною її допомогою. Кожною частинкою партити виконавець намагався перевтілитися в інший (відповідний до характеру) емоційний стан, у якому, наче застигши, намагався перебувати якнайдовше -- схопити мить і потривати в ній. Довести до кінця оце тривання не у всіх танцях випало піаністові однаково вдало. Чудовою була токата, де в обрамленні імпровізаційних крайніх частин подана скорботно-зітхальна фуга. Також вдалися арія та сарабанда. Але забракло витримки в алеманді, куранті та жизі.

Продовжила програму музика Шопена. Для Боженка Шопен передовсім мислитель, який у своїх одночастинних значних творах подав сильні і величні концепції. Через те в концепційному прочитанні "Полонезу-фантазії" наголошувалася і розкривалася фантазійність твору як риса, котра домінує, а засобом стала схильність більше до епічності, ніж до драматичності чи динамізму вислову з посиленою увагою до глибини звучання інструменту, максимально вокалізованим відтворенням багатого, яскравого і деталізованого мелодичного матеріалу. Двома образними сферами, які вступають у протиборство, піаніст окреслив експериментальний своїм піаністичним ефектом вступ (чи то заспів до всієї фантазії) і хоральний за своєю суттю центральний епізод в H-dur, на який припадав центр ваги. Авторові цих рядків, який не відкидає своєрідності і цікавості запропонованого виконання, все ж ближчим є динамізованіше прочитання цього твору, яке б дало змогу логічно вмотивувати підхід і апофеоз наприкінці твору.

Як своєрідний і талановитий синтез жанрів і форм бароко з романтичним їх трактуванням (тобто підсумок всієї концепції програми) завершувало програму виконання дев'яти етюдів з циклу "11 етюдів у формі старовинних танців" Косенка. Хоч окремі етюди широко побутують у практиці піаністів різного віку, але виконувати цілий цикл мало хто наважувався. Однією з таких щасливих сміливців була свого часу Крушельницька, яка в педагогічній праці періодично повторює цей експеримент із учнями. До інтерпретації Косенкових етюдів Яромир підійшов своєрідно, намагаючись більше акцентувати на старовинності танців, а не на тому, що їх стилізує романтик-композитор. Тому для початкових п'єс циклу піаніст використовував арсенал штрихів, притаманних для музики бароко. Для створення динаміки циклу загалом у процесі дальшого розгортання відчувалася певна стилістична модуляція, ближче до кінця дедалі виразнішими і суттєвішими ставали вкраплення і домінування романтичних рис (у гавоті h-moll та менуеті Es-dur), а в об'ємній пасакалії з варіаціями, виконаній піаністом з оркестровим осмисленням і звучанням фортепіано, конденсовано подано всю енциклопедію засобів романтичного піанізму. Зі всіх етюдів напрочуд вдалися перлиста знаменита куранта, гавот та менует, а особливо піаніст розкрився і показав чудеса фізичної витримки у пасакалії, яка за масштабом і розмахом виходить за межі традиційного етюду, будучи темою з 38-ма варіаціями. Загалом виступ Яромира Боженка став одним із найяскравіших заходів, приурочених до ювілею Марії Крушельницької.









» 
Львівський тиждень Романа Віктюка
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Цей тиждень у нашому театральному житті був присвячений... Роману Віктюку. Так, саме так. Тиждень тому він приїхав до рідного міста і одразу ж вирушив на всі цікаві й нецікаві театральні імпрези. Глядач, як завжди, допитливо стежив не тільки за дією на сцені, але й за реакцією театрального гуру. А його реакція може бути просто вулканічною! Та цього разу він поводився на виставах, як справжній галичанин, без зайвих емоцій і театральності. Привітав народну артистку України Таїсію Литвиненко з ювілеєм, запевнивши, що вони юні Ромео і Джульєтта. Подивився останню прем'єру в Театрі імені Леся Курбаса "Наркіс". Здається, залишився задоволений побаченим. На думку Романа Віктюка, це найкраща вистава Володимира Кучинського. Відвідав могили рідних і друзів. Стільки теплих слів знайшов у серці для св. п. Зінаїди Дегтярьової. У його свідомості ніяк навіть з роками не вкладається факт звільнення найкращої акторки театру, бо, за словами Романа Віктюка, Зінаїда Дегтярьова була сповнена творчих сил. Режисер мріяв зробити виставу з нею та Любов'ю Кагановою. Не судилось...
Детальніше>>
» 
Ой, заграй мі, гудачку...
Хоровій капелі "Лемковина" виповнилося 35 років
 
Ледь помітним жестом руки, легким і точним, поглядом метким, усім виглядом своїм, поставою граційною елегантно вела їх, співаків і гудаків, през рідну Лемківщину чутлива її натура. А вони, вони світили ясним зором, топили у нім тоті хижі, тоті дворики, доли та взгір'я круті. Вчували шепіт травиці, шум смеречини, смакували духом свіжозораної прабатьківської пісної землиці, зрошеної потом десятків поколінь, що їм хіба могла увижатися вона, барвінково замаєна-заклечана. Хоч не один десяток одлітували ві Львові й на його теренах, хоч і розповнилося лемківське зерня квітом молодих та ще молодших голівок повніською залою, а разом усі браття-сестри лемкове тужно банували, як од душі текло зі сцени "Ой, верше, мій верше". Ба, уже ж воно не буде так, як їм било перше, як "бив Святий вечір" на рідній Лемківщині. Упліталися голоси в Антоничеві "Срібні сани" та й вихлюпувалися у філармонійну залу оберемком предивних вітцівських співанок: "Де-с бив, Янічку", "Там, пониже селечка", "Зашуміли ліси". Злагоджено, в глибокій задушевності текла пісня, перепліталася срібнострунно грою молодих вдатних гудаків, аж заки сценою не попливли в танчику в'юнкі юнки, статні парубки.
Детальніше>>
» 
Не все те чорне, що не біле
Христина СОНЬ
 
У передчутті такої книжки, яка нещодавно вийшла друком у видавництві "Каменяр", можна було лише тужити за часами, коли поезію видавали ошатними альбомами, бо ця книжка двох рівноправних авторів -- письменниці й художника, властиво, і є художнім альбомом, де філософська та естетична сутність творів сучасної львівської поетеси органічно доповнена цікавими ілюстраціями, не дослівними, а алюзивними. Причому обидва автори здатні здивувати пошуками досконалості у слові й графіці, а також у гармонії спільного ансамблю під однією чорнолаковою оправою, під якою їм судилося зустрінути одного й того ж читача-глядача.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Відставка міністра 
  ·  Чому йде Роман Зварич? 
  ·  Міліція обіцяє змінитися 
  ·  Суперником Ющенка може стати Папа Римський 
  ·  "Динамо" -- "Вільяреал": 0:0 
  ·  ПИТАННЯ ДНЯ 
  ·  СПИСОК МАЙБУТНІХ ГОЛІВ РДА ЛЬВІВЩИНИ 
Погляд
  ·  МРЕВ потопає у темряві 
  ·  Урядова арихметика 
  ·  Перша шпальта 
  ·  Хто прослуховував Ющенка і Тимошенко? 
  ·  Євросоюз "опускає" Україну 
  ·  Луценко не посадить викрадачів 
  ·  Перші кроки реприватизації 
Поступ у Львові
  ·  Монополія на перевезення 
  ·  Міліція нас не береже 
  ·  До міськради не достукатись 
  ·  Бізнесові розбірки на ТЕЦ 
  ·  У моді екзотичні імена 
  ·  Життя вечірньої школи 
  ·  ЖЕК заплатить за все 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Миротворці повертаються додому 
  ·  Безсмертний звільнить усіх 
  ·  "Батьківщина" втратила Турчинова 
  ·  Як відпочиває екс-президент Кучма 
  ·  Червонію не подобається пенсія Білоконя 
  ·  Донецьк попросив вибачення у Президента 
  ·  Матвієнко замінить Зінченка? 
Поступ у світі
  ·  ЦРУ назвало головні загрози для США у ХХІ столітті 
  ·  Ядерний конфуз 
  ·  Латиноамериканський кулак 
  ·  Земляни урбанізуються 
Спорт-Поступ
  ·  Рай для водного поло у Маріуполі 
  ·  Академічна перемога чемпіона 
  ·  Геніальний Турчин 
  ·  Весняний футбол у лютому 
  ·  Україна піднімається 
  ·  Переможний старт Іванчука 
  ·  Срібний дубль 
  ·  У NHL скасовано сезон 
ДАЙДЖЕСТ
  ·  Стратегія Заходу в Україні 
  ·  Захисник України 
Економіка у Поступі
  ·  Бізнес із комфортом 
  ·  Весняне загострення 
  ·  Плани Стельмаха 
  ·  Бути чи не бути Держкомпідприємництву 
  ·  Ціни на ліки врегулюють 
  ·  Непрозора приватизація на Львівщині 
Аналітика у Поступі
  ·  Нові межі Львова 
Арт-Поступ
  ·  Яромирова зоря 
  ·  Львівський тиждень Романа Віктюка 
  ·  Ой, заграй мі, гудачку... 
  ·  Не все те чорне, що не біле 
post-Поступ
  ·  Галичина на задвірках 
Пост-Faktum
  ·  tattoo як антимода 
  ·  КАЛЕНДАР