BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
23 листопада 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:29 24-11-2017 -   У Львові воїну АТО встановлять меморіальну таблицю  
  15:14 24-11-2017 -   Сьогодні у Органному залі Львова – Великий прийом  
  14:11 24-11-2017 -   У Львові вітчим забив на смерть пасинка металевою палицею  
  14:6 24-11-2017 -   У Львові буде 25 місць для роздрібної торгівлі хвойними деревами  
  14:5 24-11-2017 -   Трамвайні маршрути № 2 та № 7 вимушено скоротили кількість вагонів на сьогодні  
Україна
  16:26 24-11-2017 -   Синоптик розповіла, якою буде зима в Україні  
  15:18 24-11-2017 -   Через сльозогінний газ зі школи на Рівненщині евакуювали понад 500 учнів  
  15:13 24-11-2017 -   На Новий рік «Укрзалізниця» запустить 7 додаткових потягів  
  14:9 24-11-2017 -   У Києві суддю спіймали на хабарі в 15 000 гривень  
  14:8 24-11-2017 -   Україна відновила будівництво військових кораблів  
Світ
  16:24 24-11-2017 -   На Сонці з'явився гігантський протуберанець  
  16:21 24-11-2017 -   На Сонці з'явився гігантський протуберанець  
  15:23 24-11-2017 -   У Єгипті стався вибух у мечеті  
  11:0 24-11-2017 -   Австралія ніколи не визнає анексію Криму  
  10:57 24-11-2017 -   Міжзоряний астероїд-«мандрівник» прибув у Сонячну систему  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Європейська романтика й українська класика
Яким ГОРАК
 
Магістральна ідея поєднання європейської та української музики знайшла цікавий вияв у четвертому концерті "Свята фортепіанної музики до ювілею Марії Крушельницької".

Оксана Баклагіна -- яскрава піаністка романтичного плану, екстраверт. Емоційно-запальна, але зовні стримана, вона ні на момент не втрачає цупкої технічної бази. Вдячним ґрунтом для її репрезентації є твори європейських композиторів-романтиків Шумана й Ліста. Виконання шуманівської сонати g-moll вражало стихійністю розливу емоцій (особливо у крайніх частинах цього чотиричастинного твору), рельєфним відтворенням типових і характерних для німецького романтика образних сфер його музики, які повною мірою прослуховуються майже в кожному його творі -- рішучій та напористій "флорестанівській" та мрійливо-задуманій "евзебівській". Тими ж рисами була позначена інтерпретація ще більш близької творчому духу піаністки музики Ліста. У "Сонеті Петрарки № 104" виконавиці вдалося мудро поєднати теплоту романтичної кантилени з декламаційністю і пафосом драматичних спалахів, а також домогтися музичного прочитання сонету поета епохи Відродження. Особливої картинності завдяки прецизійній техніці і яскравій образності вдалося Оксані досягти у лістівському "Мефісто-вальсі", в якому, за програмним задумом автора, розгортається картина оргії у селянському шинку, що набирає обертів і гедоністичної сили під впливом демонічно магнетизувальної гри на скрипці Мефістофеля. Та впродовж усього виступу вражала постійна боротьба зі звуково тяжким і нерівним інструментом, піаністці бракувало фізичної сили, щоб добути в низці епізодів потужний звук. Це далося взнаки у постійній недостачі повноти і дзвінкості звучання у верхніх регістрах, через що помітно і неприємно виходили на перший план гармонічні голоси, які заповнювали фактуру. Сильнішого звуку бракувало й у "Мефісто-вальсі", особливо в його репризному розділі, тому твір дещо втрачав у переконливості демонічного всевладного начала, натомість образ вічного спокусника набирав непритаманних йому рис галантно-граціозних, ба навіть комічних.

Певним протиставленням Оксані як репертуаром, так підходом до виконання був виступ Мар'яни Самотос. Ця досвідчена піаністка більш схильна до внутрішнього споглядання, а особливо знаходить себе в інтерпретаціях творів української фортепіанної класики, в якій Мар'яна як гідний послідовник творчих переконань свого педагога вже має певну "марку" і визнання. Для свого виступу на цьому концерті Мар'яна знову обрала твори, які вже виконувала: "Великі варіації" Нестора Нижанківського, 4 прелюди Миколи Колесси. Маючи нагоду пильно стежити за кожним виступом цієї піаністки і порівнювати її інтерпретації одного і того ж твору в різних концертних програмах, зауважимо, що ставлення Мар'яни до цих творів відчутно змінилося. Але не змінилася добра якість і впевненість у їх подачі. Інтерпретація Мар'яни стала більш неспокійна, емоційно-експансивна, динамічніша, обриси інтонацій стали гостріші й різкіші. У її грі з'явився "нерв", який не давав їй вгамуватися, ввійти у стан внутрішнього комфорту. Завдяки цьому, на мій погляд, дещо втрачалася цього разу та риса виконання, якою Мар'яна феноменально володіє і найбільше причаровує саме в цих творах, -- вміння насолоджуватися, не поспішаючи і не рвучись, розкривати принади виконуваного твору. Це найбільш помітно було у мажорних варіаціях твору Нижанківського і "Гуцульському" прелюді Колесси.









» 
Людина-книжка
Я. Г.
 
Ця творча зустріч увібрала в себе як всебічний підсумковий огляд багатогранної діяльності мисткині, яка прийшла до своїх шанувальників сказати слово мовою музики, так і презентацію нових записів та видань, які вийшли у світ з нагоди ювілею піаністки Марії Крушельницької. На творчу зустріч із заслуженою артисткою України мистецька еліта та інтелігенція Львова зібралися у розкішних апартаментах Будинку вчених. Серед численних гостей -- ректор ЛНУ ім. Франка Іван Вакарчук, директор Львівської опери Тадей Едер, доктор мистецтвознавства Володимир Овсійчук, почесний директор Наукової бібліотеки ім. Стефаника НАНУ Лариса Крушельницька.

Охочі могли тут же, перед входом до урочистого залу, придбати записи на CD й видання за цілком доступними цінами. Зацікавленість новими видавничими здобутками Марії Крушельницької була очевидною: пропоновану продукцію гості розкупили у змиг ока. На карб вдалості зустрічі варто покласти і її часову компактність, а головне -- жвавий, безпосередній і веселий настрій усіх присутніх, який зовсім розвіював скутість промовців і однотипність виступів -- рис неминуче присутніх на таких святкуваннях.
Детальніше>>
» 
Андрій СНІЦАРЧУК: Ми ніхто, хоч на сцені вже п'ять років
 
Нещодавно клуб-кафе "Лялька" зібрав у "Старій Ляльці" поважних людей 20-30 років, котрі прийшли послухати хороший рок-н-рол та легкий старенький рок гуртів Vox Populi, "Річ без Господаря" та "Тетіс". Водночас гурт "Річ без Господаря" у такий спосіб відсвяткував свій п'ятирічний ювілей. Незважаючи на те, що гурт якісно грає та існує 5 років, він залишається маловідомим та марґінальним. Можливо, причина в самих музикантах, котрі не бажають змінювати креативний Львів на грошовитий Київ, у відданості контркультурним традиціям чи безгосподарності, врешті, недаремно гурт має назву "Річ без Господаря". Отож, дещо про цю музичну формацію, її творчість та життя устами лідера Андрія СНІЦАРЧУКА.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Смертоносна ''Кобра'' 
  ·  Євген Сверстюк: Нової влади немає!!! 
  ·  Ющенко запізнюється до Львова 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Стецьків очолить УТ-1 
Погляд
  ·  Росію треба вигнати з ''великої вісімки'', -- каже Джордж Сорос 
  ·  Церква зазнає змін 
  ·  Контрабанда під прицілом 
Поступ у Львові
  ·  Ціна ведмежого життя 
  ·  Замість квартири -- гараж 
  ·  Забули, за що боролись 
  ·  Борці зі СНІДом у Львові 
  ·  Підсудний одужає за тиждень 
  ·  Крапка у справі Брюховичів 
  ·  Йдемо до школи № 17 чи до школи № 17 
  ·  Студенти пікетують гуртожиток 
  ·  Пікетникам із Самбора погрожують 
Поступ з краю
  ·  Тимошенко лобіює адмінреформу 
  ·  Піскун не вірить МВС 
  ·  Велика чистка в МВС 
  ·  Трагічна смерть бізнесмена 
  ·  Ющенко консультується з лікарями 
  ·  Нємцов -- радник Ющенка 
  ·  Уряд на ковзанах 
Поступ у світі
  ·  Влада є. Чи буде мир? 
  ·  Лукашенка розбушувався 
  ·  Росія матиме власне НАТО 
  ·  Сербський візит у Косово 
  ·  Американці проти цензури? 
Спорт-Поступ
  ·  Подолання земного тяжіння 
  ·  Що буде із Суркісом? 
  ·  Найкрасивіша перемога 
  ·  "Вільяреал" зупинили 
  ·  Фартовий "Мілан" 
  ·  Ювілейний танець 
25-Й КАДР
  ·  Міністр 
Економіка у Поступі
  ·  Віктор Суслов: Фінансовий ринок потребує єдиного контролю 
  ·  Проблемні підприємства під контролем ЛОДА 
  ·  Українські акції в Лондоні 
  ·  Податкова застава під мікроскопом 
  ·  Загрозливий експорт 
  ·  Українські акції в Лондоні 
Арт-Поступ
  ·  Людина-книжка 
  ·  Андрій СНІЦАРЧУК: Ми ніхто, хоч на сцені вже п'ять років 
  ·  Європейська романтика й українська класика 
post-Поступ
  ·  Проблема дрезденського примирення 
Пост-Faktum
  ·  Реклама проти бестселерів 
  ·  Смерть Артура Міллера 
  ·  КАЛЕНДАР