BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Поступ політики.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
26 липня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:19 26-04-2017 -   На Львівщині запрацював перший центр у сфері захисту прав інтелектуальної власності  
  16:18 26-04-2017 -   На Львівщині вшанували героїв та жертв Чорнобильської трагедії  
  14:56 26-04-2017 -   Курс гуманного ставлення до тварин запровадять в усіх школах Львова  
  14:52 26-04-2017 -   На вул. Городоцькій украли близько 20 щойно висаджених кущів спіреї  
  13:27 26-04-2017 -   Небайдужих закликають допомогти доньці учасника АТО  
Україна
  16:22 26-04-2017 -   В ОБСЄ заявили про загрозу ескалації на Донбасі  
  16:15 26-04-2017 -   Співачка Джамала вийшла заміж  
  14:56 26-04-2017 -   На Тернопільщині працівниця колонії передала в’язню наркотики у каві  
  14:48 26-04-2017 -   У ГПУ розслідують замах на Януковича  
  12:50 26-04-2017 -   Посли ЄС підтримали безвіз для України  
Світ
  16:21 26-04-2017 -   Вчені розгадали таємницю Кривавого водоспаду в Антарктиді  
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  
  10:22 26-04-2017 -   Трамп погодився відкласти будівництво стіни на кордоні  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Неминучість творчості
Кафедра монументально-декоративного мистецтва демонструє художні технології майбутнього
 
Любомир Медвідь,  народний художник України, професор, завідувач кафедри монументально-декоративного живопису ЛАМ
Можна тільки шкодувати, що виставка дипломних робіт випускників кафедри монументально-декоративного мистецтва Львівської академії мистецтв у залах Львівського палацу мистецтв тривала так недовго. Але вона лишила після себе не тільки приголомшливе враження, а й переконання, що її дуже прикладна оказійність аж ніяк не співвідносна з тим високим естетичним рівнем, якого сягали представлені на ній твори. Деяким з експонатів удалося настільки далеко відійти від школярського рівня, яким зазвичай відзначаються дипломні роботи, що вони примусили говорити про своїх авторів не як про студентів, а цілком сформованих митців, майстерність яких не поступається викладацькій.

Хоч за викладачами – практика особистої творчості й великий досвід педагогічної діяльності, але поганий той учитель, якого не перевершить його ж учень. Це добре знає і завідувач кафедри – народний художник України, професор Любомир Медвідь, і науковий керівник курсу – Альфред Максименко. Вони не перестають наставляти своїх вихованців, навчаючись у них. Утім, розвинуті під мудрим керівництвом таланти також не марнують свого педагогічного хисту, а знаходять йому застосування так, як, скажімо, випускник Юрій Смольський, якого вже запросили працювати викладачем рисунку в коледжі ім. Ів. Труша. Це вселяє віру на неперевність традицій і небезперспективне майбутнє іншого покоління митців.

До речі, про майбутнє. Професор мистецтвознавства Орест Голубець на захисті дипломних проектів вихованців Альфреда Максименка зауважив, що коли випускники інших факультетів і кафедр ЛАМ представляють сучасні мистецькі тенденції, то учні 51-річного структураліста – тенденції дня завтрашнього. Із цим цілковито погоджувався й голова державної екзаменаційної комісії мистецтвознавець Роман Яців, і рецензенти Любов Янас та Ростислава Грималюк, які оцінювали творчість дипломників найвищими оцінками.

І було з що. Наприклад, Юрій Симотюк – автор анімаційного фільму, створеного засобами комп’ютерної мультиплікації, свідомо відмовився від літературної теми дипломної роботи, він запропонував суто візуальні засоби творення та пластичне підґрунтя для спільного образотворення постановників театрального фестивалю, щоб збагатити театральні твори новими контекстами та асоціаціями, що його пропонує середовище стародавнього Львова. Автору розходилося на тому, аби на якийсь час змінити звичний образ архітектурної пам’ятки, по-новому розставити акценти міського пейзажу. Причому художник робить прив’язку до конкретного історичного об’єкту – палацу Бандінеллі. Зайве й казати, що така ідея є вельми симпатичною, з огляду на те, що допомагатиме накопичувати кошти на збереження цих пам’яток та їхню популяризацію. Як зазначила на захисті рецензент Любов Янас: “Тримірне моделювання у візуальному ряді анімації через руйнування форми кожного об’єкту створює багатовекторний множинний ряд обігрування самої будівлі, присутності в цьому просторі людей-акторів і глядача, який стає ланкою у формуванні, провокуванні дії.
Провокативність як місця дії, так і учасників дійства, які у своїх позах, пластичних пристосуваннях стають своєрідним продовженням декору будівлі, розширюється і на ландшафт, що внаслідку створює принципово нову декоративну виразність історичної архітектурної пам’ятки”.

Не меншою виразністю відзначалася й образно-асоціативна поліхромія Центру сучасних мистецтв і кінетична архітектура, створена Миколою Мовчаном на основі образу почленованої людської руки – дивовижне поєднання антропоморфної пластики і конструктивістських засад. Ця парадоксальна студія вже відкрила обдарованому автору дорогу до праці в одній із віденських архітектурних фірм. Так що реальне втілення ідей сьогоднішніх випускників ЛАМ доведеться невдовзі бачити не нам, а “загниваючому Заходу”...

Основним виражальним засобом у роботі Юрія Смольського також виступає формальне пластичне поєднання анатомічних елементів фігури з іншими, динамічний характер утворених об’ємів, збільшення тонального навантаження, контрастне поєднання світла і тіні. Як пояснив сам автор, максимального змістовного навантаження було досягнуто поєднанням жовтого і чорного кольорів, а основним засобом втілення ідеї сценографії до Шекспірового “Річарда III” виступає статична людська фігура. Відповідно до розвитку дії основний проектний ряд складається із 4 частин, з розробкою мізансцен, також додається проект афіші та проект сценічного середовища.

На прикладі не лише цієї творчої роботи,– як зауважила Любов Янас,– можна і необхідно говорити про визначені пріоритети підходу викладачів кафедри до формування загального концептуального напрямку розвитку та розкриття творчої особистості кожного студента індивідуально. “Основна складова філософського поняття “антропо...” – людини як потенційно неповторної особистості та розкриття її індивідуального “я” в центральному свідомо заакцентованому антропоцентричному понятті людини як феномена активної творчої сили – дає високі мистецькі результати”. Найкраще підтвердження цьому висновку – дипломна пропозиція Олекси Манжелія: 10 квадратний полі-хромічних модулів, які представляють авторське осягнення квінтенсенції людини.

До цього Любомир Медвідь міг би лишень додати напутнє слово випускникам кафедри із свого есею “Про неминучість творчості”: “Звершившись художником, ти найбільше повинен пам’ятати, що творчість не має підстав, якщо вона не відповідальний акт, себто акт, за який НАОДИНЦІ несеш ПОВНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ”.

М.Г.









»  ДЕГРАДАЦІЯ
Звуки “Му...”
Люна ГАЛАС
 
Те, що ми здебільшого чуємо у Львові на найпрестижніших сценах, критику важко назвати фаховим виконанням. Переважно це не музика, а тільки звуки “Му...” Уважається, що в цьому винна мала зарплатня музикантів. Чи справді можна простежити пряму залежність виконавського рівня від гонорару чи ставки в 180-240 грн.? На запитання варто шукати відповіді будь-де, тільки не у владних структурах. Навіть якщо це управління культури ЛОДА. Тобто там – тим паче!
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Замкнені кордони 
  ·  leoni запускає пілотне виробництво у Стрию 
Погляд
  ·  Примхи політичної популярності 
  ·  Перевірка чи помста за вибори? 
  ·  Львівський медуніверситет захистив свою ділову репутацію в суді 
Поступ у Львові
  ·  Побутова революція 
  ·  ЛАЗівські маршрутки замінять “Пежо” 
  ·  Львівський pent house небезпечний 
  ·  Аматорів покарають 
  ·  Обласний бюджет треба збільшити 
  ·  Архітектурна знахідка в Буську 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Расизм і антисемітизм в Україні 
  ·  Перетягування президентського каната 
  ·  Смерть – це не виправдання 
  ·  Оптимістична статистка віце-прем’єра 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Новий закон урятував біржу 
  ·  Пристрасті навколо дивізійників 
  ·  Флібустьєри ХХІ століття 
  ·  На боротьбу з торгівлею людьми 
  ·  Аграрні проблеми ЄС 
  ·  Шлюб у небі над Берліном 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Поступ політики
  ·  Законодавче протистояння президента і парламенту 
Арт-Поступ
  ·  Неминучість творчості 
  ·  Звуки “Му...” 
Пост-Factum
  ·  Львівське Ріо 
  ·  КАЛЕНДАР