BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-й КАДР.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
8 лютого 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  11:29 26-05-2017 -   У Трускавці затримали пенсіонера зі зброєю  
  11:19 26-05-2017 -   30 травня оголошено днем жалоби  
  10:30 26-05-2017 -   В неділю в центр Львова з благодійною метою з’їдуться щонайменше 30 байкерів  
  10:25 26-05-2017 -   У Львові згорів дачний будинок 26.05.2017 09:16  
  10:15 26-05-2017 -   У неділю на Львівщині відзначать Свято Героїв  
Україна
  11:23 26-05-2017 -   Парубій підписав закон про мовні квоти для ТБ  
  10:59 26-05-2017 -   СБУ затримала на хабарі заступника начальника управління Генпрокуратури  
  10:29 26-05-2017 -   На Житомирщині видобутком бурштину займатиметься комунальне підприємство  
  10:24 26-05-2017 -   Освітянам обіцяють гідне фінансування у 2018 році  
  10:23 26-05-2017 -   Сьогодні для українських школярів пролунає останній дзвоник  
Світ
  11:25 26-05-2017 -   Експерти назвали топ-10 культурних об'єктів світу  
  10:21 26-05-2017 -   ФБР почало перевірку щодо зятя Трампа – ЗМІ  
  10:18 26-05-2017 -   У Молдові затримали мера Кишинева  
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  
  14:3 25-05-2017 -   У Каннах показали фільм із зіркою "Сутінків"  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Режисер у фокусі неоперного контексту
Люна ГАЛАС
 
Другий вікенд поспіль Львів усе ще смакує прем'єру в Опері. Хоч, коли по правді, то смакувати аж так довго нібито й нема чого(за винятком молодих голосів та костюмів). Дехто не без підстав вважає її позадницькою: абсолютно ніяка музична драматургія, хор на станках, статика застиглих мізансцен, не надто вправні декорації. Одно слово, пересічна вистава. Нічим не краща за попередні. Ба навіть і поступається їм саме в розрекламованому моменті -- в плані режисури. Але коли зважити на те, що справжніми прем'єрами Опера тішить не так часто (як не якісь поновлення, то редукційні редакції), то нинішнє звернення до "Балу-маскараду", про який мріяв уже кілька років як покійний попередній головний дириґент Ігор Лацанич, плануючи актуалізувати в афіші саме шедеври Джузеппе Верді для того, аби театр мав конкурентноспроможний репертуар із прицілом на закордонні гастролі, стає подією мало що не національного масштабу. Принаймні таке враження склалося від того, які зусилля керівництво театру поклало на PR. Зусилля, не гроші. Хоча ніхто й не квапився інформувати про точний кошторис вистави. З неофіційних прем'єрних розмов за коньяком вдалося з'ясувати лишень про спонсорський внесок Львівської залізниці -- 250 ... гм-гм.. грошей. "Не питайте митців про гроші, це неетично. Навчіться не ставити цього неприємного питання", -- повчав допитливих режисер.

Вісім телевізійних каналів, 30 журналістів зі столиці та ще 30 осіб із групи підтримки режисера Василя Вовкуна, привезених до Львова "національним меценатом мистецтв -- торговою маркою "Таврія"! Чи варто й казати, що цей десант вразив не тільки представників місцевих ЗМІ та львівських спецкорів центральних видань, яким перейшли дорогу столичні колеги із бригади "за викликом", а й, здається, самого директора Опери Тадея Едера, котрий не приховував захоплення розмахом промоції свого нового дітища -- постановки, що про неї слід би було відзвітувати ще торік, але хто то вже би йому випоминав за зле...

Головний дириґент Михайло Дутчак, який зобов'язаний режисеру своєю з'явою на сцені столичного палацу "Україна" під час концерту з нагоди інавгурації Президента Ющенка, також зізнався: до останнього він не вірив, що Вовкун забезпечить таку потужну інформаційну рекламу. "Я так розхвилювався на прес-конференції, бо для мене це вперше спілкуватися із такою кількістю столичних журналістів. Хоч я взагалі вже давав інтерв'ю як головний дириґент, однак львівські журналісти зовсім не того рівня, що київські", -- промовив Михайло Дутчак, дивлячись в очі чомусь саме львівському журналісту.

Із усього було видно, що різниці між критиком й піарником на "спеціальне замовлення" в нашій Опері не второпали. А може, з наївності (щоб не сказати міцніше слівце) вдали, що так має бути. Саме так, а не інакше. Згадка, бодай якась у Києві нашому театру вигідніша, аніж тісна співпраця із місцевими ЗМІ: бути "на слуху" в столиці -- значить, можна сподіватися, що ця інформація прислужиться отриманню такого омріяного театром статусу, як національний. А львівські журналісти прискіпливіші за гостей. Усе чогось хочуть: то прес-релізу, то квитків на виставу, то спеціальної ложі для преси. А ще, не приведи Господи, можуть поцікавитися, чим не треба, хоча й без того вони знають те, що їм знати не варто. Тоді як столичним який анекдот не розкажи -- усе сприймуть за чисту монету й відпіарять в ідеологічно правильному руслі. А воно, як уже було згадано в попередніх поступівських повідомленнях про прем'єру "Балу-маскараду", позиціонується так: "Перша опера оновленої України у постановці режисера церемонії інавгурації Президента".

Звідси й специфічний інтерес до вистави. Властиво не до самої вистави, її переваг та недоліків. А саме до цих позавиставних моментів. До особи самого режисера, який про себе чомусь висловлюється у третій особі. До його попереднього доробку й планів на майбутнє. І хоч із численних інтерв'ю Василь Вовкун вимальовувався радше як невиправний популіст, аніж по-справжньому глибокий митець, на це не зважали, бо важливе було зовсім не те, що і як він поставить. А те, що через нього можна здобути як наближеного до нового керівництва країною. От у фокусі таких зацікавлень і опинилася прем'єра "Балу-маскараду". Знову ідеологія переважила мистецтво. Тому довіряти прес-релізу, в якому ані словом не згадані виконавці опери, але натомість глорифікується режисер, -- значить зраджувати свою інтуїцію критика. Навіть коли в тому прес-релізі написано, що "постановки Василя Вовкуна часто нагадують священнодійство, сповнене недомовленостей, зашифрованих натяків і символів". Тобто, тим паче, коли таке він сам про себе пише. Утім не нав'язую свого погляду читачам. Ліпше дати їм змогу послухати міркування режисера про свою першу постановку, якій судилося прожити більше, ніж його іншим творам.









» 
Світлини до кави
Ігор ТИМОЦЬ
 
У фотогалереї Пилип'юка відкрито першу персональну виставку 24-річної фотохудожниці Тетяни Коберніченко. Виставка без назви є підсумком трирічної праці авторки, котра не змогла себе реалізувати як художник і вирішила спробувати як фотограф. "Я дуже погано малюю, мене вигнали з художньої школи, тоді я вирішила, що треба фотографувати", --каже Таня, яка не вчилася професійно мистецтву фотографування, але отримала певний досвід під керівництвом художників Василя Грабара та Сашка Познякова. За фахом Таня менеджер природоохоронної діяльності, два роки навчалася в аспірантурі в Німеччині, в маленькому містечку Фрайзин біля Мюнхена.
Детальніше>>
»  ПРЯМА МОВА
"Студіон": Стрітення в музеї
Розмовляла Олеся КОЛОС
 
Репрезентація каталогу-альбому "Врятовані від загибелі і забуття" (українське сакральне мистецтво з колекції "Студіону") із репродукціями 80 ікон та їх богословсько-літургійним трактуванням відбудеться нині, у вівторок 8 лютого, в Національному музеї у Львові на проспекті Свободи, 20. Це стане визначною подією в житті "Студіону", адже видання такого каталогу має чимале значення для розвитку нашої культури, оскільки, давньоукраїнські ікони високої мистецької вартості, які увійшли до видання, представлено тут уперше. Святкування 100-річного ювілею Національного музею у Львові, що розпочалося 13 грудня 2004 року циклом виставок із фондових збірок, триває. Цього разу мистецьку імпрезу, другу за рахунком, Національний музей проводить спільно із студитським Церковним музеєм "Студіон", справами якого сьогодні самовіддано опікується ієромонах-студит, доктор богослов'я Севастіян ДМИТРУХ -- сьогоднішній співрозмовник читачів "Арт-Поступу"
Детальніше>>
» 
Учитель серед "правнуків"...
Яким ГОРАК
 
Схоже до того, як одним із життєвих завдань людини є продовження роду, великою потребою педагога-митця є виховання послідовників, а особливим щастям є дочекатися мистецьких "внуків" -- учнів своїх учнів. Марії Крушельницькій у цьому пощастило: розлоге генеалогічне "піаністичне" дерево, посаджене нею, дивовижно розрослося. Мистецькій репрезентації лише малої частини "плодів" окремих "гілок" цього незвичайного дерева був присвячений другий із концертів ювілейного циклу "Свято фортепіанної музики Марії Крушельницької". Калейдоскопічну програму становили виступи учнів ЛССМШ ім. Соломії Крушельницької, студентів Дрогобицького музучилища та ЛДМА з різними (підібраними до вікових можливостей) творами.
Детальніше>>
»  ПРЯМА МОВА
Василь ВОВКУН: Мої постановки, як квіти кактуса
Підготувала Вікторія САДОВА
 
-- Кажучи, що це Ваш перший великий проект, не берете до уваги попередніх 250 постановок із власного доробку?

-- Усе в минулому -- одноразові акції. Свій сезон 2005 року розпочинаю під знаком опери. Сподіваюся, що наступною буде постановка в Донецьку із львівськими сценографами братами Риндзаками опери Данькевича "Богдан Хмельницький" у першій редакції. А в експериментальному театрі на базі Національної музичної академії поставлю оперу Бріттена "Поворот гвинта". "Бал-маскарад" Верді у Львівській опері -- це мій перший великий проект. Щоправда, у 1996-1998 рр. була спроба доторкнутися до жанру опери, поставивши "Царя Едипа" Ігоря Стравинського. Тоді мене вразило, як зачіпає опера категорію влади. Тепер вона також на першому місці, як і категорії добра та зла, по-шекспірівськи побачені Верді. Соціальне тло -- це вже лейтмотив другого плану. Хоча інавгурація продовжується в театрі Львівської опери, мені хотілося передати те, що лишилося там недомовленим.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Зморшки нової влади 
Погляд
  ·  Біля Стебника маршрутка в'їхала в поїзд. Люди вижили тільки дивом 
  ·  ЦРУ розкриє нацистські секрети 
  ·  Масові звільнення в Нацбанку 
  ·  Медведчука судитимуть? 
Поступ у Львові
  ·  Сергій УВАРОВ: Мери мають бути позапартійними 
  ·  Брюховичі у суді 
  ·  Тепер свідчитимуть постраждалі 
  ·  Дайте гроші на Франка 
  ·  Бурульки збивають телефонограмами 
  ·  Бойове хрещення нового губернатора 
  ·  Ями не буде? 
  ·  Серби просять допомоги 
Поступ з краю
  ·  Юрій КОСТЕНКО: Нинішня влада -- тимчасова 
  ·  Військові служитимуть менше 
  ·  Президент погрожує звільненнями 
  ·  Порошенка таки призначать 
  ·  Перші протиріччя в Кабміні 
  ·  Губернатори Віктора Ющенка 
  ·  Ющенко -- за незалежні ЗМІ 
  ·  Пресі допоможе "суспільне зло" 
  ·  Соціологи й далі сваряться 
Поступ у світі
  ·  Лейбористи оголосили війну імміґрантам 
  ·  Масхадов оголосив перемир'я 
  ·  40 мільйонів для Палестини 
  ·  Іран пригрозив помстою США 
  ·  Напад на консульство 
Спорт-Поступ
  ·  Зимова "бронза" Катерини 
  ·  Лідери втрачають очки 
  ·  Найкращий серед рівних 
  ·  З думкою про плей-оф 
  ·  Смерть легенди 
  ·  Життя тривалістю в один день 
  ·  Переможний дубль 
  ·  Молодіжка розпочинає 
  ·  Найкращі -- галичани 
25-й КАДР
  ·  Тавро власного прізвища 
Економіка у Поступі
  ·  Маркетингова стратегія "Норду" 
  ·  Інфляція зменшується 
  ·  Мінтранс залатає дірки в бюджеті 
  ·  Генпрокуратура взялася за "Криворіжсталь" 
  ·  500 мільйонів євро -- це багато чи мало? 
  ·  Автобуси на виплат 
  ·  Залізничників обділили 
Ї-Поступ
  ·  Ворог Держави 
  ·  Миротворці щита і меча 
Арт-Поступ
  ·  Режисер у фокусі неоперного контексту 
  ·  Світлини до кави 
  ·  "Студіон": Стрітення в музеї 
  ·  Учитель серед "правнуків"... 
  ·  Василь ВОВКУН: Мої постановки, як квіти кактуса 
post-Поступ
  ·  Напружтеся і отримайте задоволення 
Пост-Faktum
  ·  Ірен РОЗДОБУДЬКО: Я втомилася бути розумною 
  ·  КАЛЕНДАР