BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв''ю Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
23 липня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  18:14 23-03-2017 -   Зі Львова розпочали вивозити сміття  
  17:8 23-03-2017 -   На Львівщині шахраї видурили в жінки 15 тис. грн  
  16:8 23-03-2017 -   У львів’янина вилучили майже дві сотні наркотаблеток  
  16:6 23-03-2017 -   На Львівщині на городі виявили яму з нафтою  
  15:57 23-03-2017 -   Львівській музичній школі № 6 присвоєно ім’я Богдана-Юрія Янівського  
Україна
  18:15 23-03-2017 -   Вбивця Вороненкова помер - ЗМІ  
  17:6 23-03-2017 -   Площа пожежі на складах у Балаклії збільшилася  
  16:4 23-03-2017 -   ГПУ: Охорону екс-думівця Пономарьова посилять  
  16:3 23-03-2017 -   З України намагалися вивезти левеня, заховане у папугах  
  15:59 23-03-2017 -   Порошенко звинуватив Росію у вбивстві Вороненкова  
Світ
  18:17 23-03-2017 -   У Бельгії запобігли теракту за британським сценарієм  
  16:0 23-03-2017 -   ІДІЛ узяла відповідальність за теракт у Лондоні  
  13:27 23-03-2017 -   Астроном передбачив швидке отримання сигналу від інопланетян  
  12:12 23-03-2017 -   Brexit: ЄС запропонує Великобританії зону вільної торгівлі  
  11:7 23-03-2017 -   Шотландія відклала обговорення референдуму  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ТЕАТР

___________________________________________________________________________

Золотий човник надії
Прем’єра “Івасика-Телесика” на закриття театрального сезону
 
Це не випадковість, яка може зрадити. Адже це третя поспіль прем’єра, яка викреслює тенденцію до давно очікуваного повороту на ліпше. І човен театру, який протікає (у прямому, а не переносному значенні!) мало помалу знаходить правильне русло. Прощаючись під завісу 81-го театрального сезону показом прем’єри “Золотий човник” за п’єсою Марка Кропивницького “Івасик-Телесик”, Перший український театр для дітей та юнацтва залишає своєму юному глядачеві та дорослим шанувальникам театрального мистецтва сподівання на зустріч із справжнім режисерським театром.

Чому режисерським? Бо вистави, які передували останній прем’єрі, давали зрозуміти: нарешті колектив очолив професіонал, який розуміє, яким має бути театр для дітей, і як для цього слід працювати з акторами. Хоч Олексій Кравчук усього лиш виконує обов’язки головного режисера, він заслуговує схвалення вже бодай тим, що зміг спровокувати до творчості всю акторську трупу і незважаючи на її некомплектність, націлити театр не на банальне заробляння, а на естетичні проблеми.

Першою виставою, якою Олексій Кравчук примусив говорити про творчий перелом у театрі для дітей, став граний-переграний “Зайчик — хвалько”. Але ж із яким режисерським смаком була ця постановка зроблена, із яким ставленням до акторської роботи! Адже боязко було наполохати радісні враження.
Наступна робота “Таїна” — пластична постановка Олексія Кравчука з Іриною Кухарською за мотивами Еклезіаста тільки підтвердила сподівання. І ось новий вагомий успіх: нарешті критики отримали змогу говорити про естетичні надбання сцени, яку кілька років лихоманили творчі й матеріальні негаразди. Цікаво, що стіни і люди лишилися ті ж самі, а от ставлення до праці стало творчим.

Така знайома з дитинства казка про Івасика-Телесика в інтерпретації Олексія Кравчука прозвучала як світла молитва. Інтермедійною завісою спустився перед маленьким глядачем плетений човен — символ дороги, життя людини, її праці і вибору свого шляху у Всесвіті. Символічними постали й знайомі казкові персонажі в костюмах художниці Дарії Зав’ялововї: Відьмак і Відьмма — втілення язичницьких сил, Охрім і Ганна — втілення патріархального християнського ладу, Гусак — крилатий тотем роду. Івасик — символічний син і герой, якому доводиться робити свій вибір між позбавленої казкової однозначності добром і злом. Домінантою цього символічного дійства стала музика.
Композитор Джон Сук вдало поєднав запис народних пісень із живим співом акторів. Це вже не перша зустріч львівського композитора і музиканта із театром. Його попередня робота — музичне оформлення вистави Володимира Кучинського “Садок вишневий” у харківській постановці. Цього ж разу вистава тюгівців отримала саме той правильний тон звучання, який задала їй музика. Допасованою до неї виявилися й акторські пластичні пошуки. Цілісна система символічних образів вистави “Золотий човник” промовляє до глядача на генному рівні, сколихує із дна його душі чисту як сльоза гойдливу мелодію казки, створеної в поетико-романтичному ключі.


М. Г.









»  АГОНІЯ ЛЬВОВА
Архітектурні інсталяції у стилі “макабра”
Держбуд” міськраді — не вказівка?
Вікторія САДОВА
 
У львівських ЗМІ триває кампанія формування громадської думки щодо нового проекту будинку на місці розібраної пам’ятки архітектури на вул. Валовій, 15. З’являються публікації, які подають усе так, буцімто є чимало охочих мати у новоспроектованій споруді офіси й помешкання, але кілька “несвідомих” городян чинить опір, обурюючись благодатній нагоді чим скоріш збудувати “суперєвростандартну” загрозу історичній автентичності Львова.

Звісно, можна з різних позицій дивитися на занедбаність архітектурних ансамблів середмістя і мати власні візії щодо того, яким би мав бути сучасний старовинний Львів. Однак таке бачення визначатиметься критеріями суб’єктивними (смаком чи його відсутністю, волюнтаризмом, конформізмом тощо). Натомість погодити різновекторні думки покликаний Закон. А він однозначно говорить про те, що розібрана після обвалу сходового маршу будівля має бути відновлена, адже вона й досі продовжує числитися в реєстрі пам’яток культури, які перебувають під охороною держави.

На жаль, керівництво міста, яке має реагувати на те, що з’являється в пресі, не тільки не бентежиться подібними містозгубними проектами, а й навпаки вітає їх. Агресивність, із якою створюється сприятливий клімат не для відновлення пам’ятки, а для новітньої забудови, насторожує.
Так само як і безпринципна настанова міського управління архітектури, яке позбулося голови, — якомога швидше збудувати, бо є інвестор з грішми. Це все білими нитками шито...
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Львівські плани українського президента 
Погляд
  ·  У Харкові з’явились “опришки-кадебісти” 
  ·  Містичні збіги 
Поступ у Львові
  ·  Карпатський ліс віддають в оренду 
  ·  Точні лічильники – вищі ціни 
  ·  Передчасні висновки у справі Білозора 
  ·  Ще один стратегічний партнер 
  ·  Швейцарські гроші в Охматдиті 
  ·  Добрий приклад волевиявлення 
  ·  Турку готують до Бойківських фестин 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  ГУУАМ як фенікс із попелу 
  ·  Народний вибір” Банкової 
  ·  Загинув мер Хмельницького 
  ·  За дружбу з Мінськом і Багдадом 
  ·  Помер підозрюваний у справі Александрова 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Найбільше американське банкрутство 
  ·  Уряд християнських цінностей 
  ·  Заробіток на смерті співвітчизників 
  ·  Шрьодер марить Нью-Йорком 
  ·  Фіни проти президента ЄС 
  ·  Альпіністка вижила після падіння 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Інтерв''ю Поступу
  ·  Юрій КАРВАЦЬКИЙ: Місто, яке не будується, – приречене місто 
Арт-Поступ
  ·  Золотий човник надії 
  ·  Архітектурні інсталяції у стилі “макабра” 
Пост-Factum
  ·  Шумахер переписує історію 
  ·  КАЛЕНДАР