BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
22 січня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:48 24-02-2017 -   Ремонтні роботи у перинатальному центрі відновлять найближчим часом  
  15:42 24-02-2017 -   Викрадачам ноутбука загиблого співака Владіслава Левицького оголосили вирок  
  15:40 24-02-2017 -   Львів'янка Анна Музичук вийшла у фінал чемпіонату світу з шахів  
  15:12 24-02-2017 -   Шістьом організаторам підпільного алкогольного цеху «світить» по 12 років тюрми  
  14:2 24-02-2017 -   В Буському районі загинув велосипедист  
Україна
  15:47 24-02-2017 -   В Одесі викрили групу провокаторів  
  15:44 24-02-2017 -   Українців чекає вихідними похолодання  
  15:13 24-02-2017 -   Українцям політичні партії коштують дорожче, ніж полякам, – голова «Комітету виборців»  
  13:56 24-02-2017 -   У Мукачеві ромського барона та його сина засудили за вбивство  
  13:52 24-02-2017 -   Гройсман допустив відновлення Податкової міліції  
Світ
  15:43 24-02-2017 -   Суд Відня відпустив Фірташа  
  15:15 24-02-2017 -   Російський співак Філіп Кіркоров закликав бойкотувати «Євробачення» у Києві  
  13:53 24-02-2017 -   У світі на чверть зросла кількість випадків депресії - ВООЗ  
  11:37 24-02-2017 -   Грузія підпише безвіз з ЄС 1 березня - ЗМІ  
  10:21 24-02-2017 -   У Німеччині на ринок потрапила тисяча пляшок з отруйною горілкою  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

Володимир СИВОХІП: У філармонії була злочинна змова
 
Під час учорашнього "круглого столу" у Львівській філармонії, де за присутності представників львівських ЗМІ, дирекції, обласного керівництва культурою та музикантів із виїзної та невиїзної частин оркестру обговорювали виробничий конфлікт, що нещодавно став причиною гострого з'ясування стосунків, майже один до одного повторився сценарій попереднього зібрання, яке за жанром заповідалося прес-конференцією, а насправді було відкритими зборами трудового колективу. На жаль, не всі представники ЗМІ спромоглися глибоко вникнути в філармонійний конфлікт, подавши його у своїх розслідуваннях популістськи поверхнево й, що найприкріше, упереджено. Про саму колізію скандалу читачі "Поступу" вже обізнані з публікацій "Самопомочі", нині ж ми пропонуємо до Вашої уваги зважений і безсторонній погляд на цю проблему одного із найавторитетніших львівських музикантів -- директора фестивалю сучасної музики "Контрасти", мистецького керівника хору "Ґлорія", лауреата премії ім. Миколи Лисенка, кавалера відзнаки журналу "Ї" "за добру справу", Галицького лицаря -- маестро Володимира Сивохопа.



Дуже мені прикро, що ця проблема є. І скажу чесно, всі без винятку до цієї проблеми приклалися. Журналісти приклалися тим, що мас-медіа час від часу виконували чиєсь замовлення, показуючи проблему з одного боку або з іншого. А коли її показували реально, то якась одна сторона ставала на захист. Пригадайте, коли "Поступ" неодноразово загострював питання на тому, що у філармонії вже майже нема оркестру або є такий, котрий майже не може грати, одразу ж на замовлення -- ну таке вже наше галицьке суспільство -- йшли обурені виступи: "Як так, наших шановних, улюблених ображають". Про це я зараз говорити не буду. Скажу лишень дуже відому річ: табула раса -- латиною "чиста дошка". Напевно, зараз треба почати з чистої дошки, щоб щось зробити нове й добре. Але для того, щоб щось розпочати робити, треба зважитися назвати речі своїми іменами.

За останній тиждень, відверто кажучи, я почув дуже мало правди. Була напівправда з усіх сторін. З боку адміністрації, з боку двох складів оркестру, кожен з яких має право вважати себе ображеним, -- і ті, які, умовно кажучи, залишилися, і ті, які, умовно кажучи, є звільненими. А правда одна. І це вона вимагає, щоб усе було названо своїми іменами. Із тим, що я зараз висловлю, можна не погодитися, можна огудити, можна аплодувати, зрештою, з цим можна дискутувати. Але відкрито, професійно й чесно.

Отож, я вважаю, що у Львові вже давно нема симфонічного оркестру як такого і який би мав професійне реноме. Проблему цю можна ставити за вину багатьом: колишньому директору, колишньому головному дириґентові, колишньому концертмейстеру, колишньому інспекторові, колишньому профкому і всім членам оркестру. Це відкрите питання до нас всіх.

Львів славиться своїм феноменами. І один із них -- поняття львівського цехового братства. Саме в цьому місті воно було надзвичайно сильним. П'ять століть тут чітко було розписано, що то значить бути членом цеху. А це значить, що ти всі свої дії мусив погоджувати зі статутом цеху, не мав без згоди цеху поїхати заробити, зробити щось задурно чи не регламентовано.

Для мене філармонія і її симфонічний оркестр в ідеалі завжди були саме таким професійним цехом, який має певні правила існування. Хоча насправді те, що тут було, інакше, як абсурдом, не назвеш. Користуючись бланками і печаткою (!), підписами перших осіб філармонії організовували поїздки не для всього оркестру, а для кооперативу. За моїми спостереженнями, це -- не мало й не багато, а 50 вистав на рік! Я не впевнений, що ті 50 вистав, які оркестр обслуговував за кордоном, готували від імені Львівської філармонії, бо я не бачив тут жодних програмок чи афіш, не читав у пресі по поверненні музикантів відгуків про їхні виступи на кшталт: "Симфонічний оркестр повернувся з гастролей, здобувши такий то успіх...". Це були звичайні собі поїздки на обслуговування танцюристів, співаків.

Та насамперед йдеться про те, що це відбувалося з порушенням елементарних правил гастролювання оркестру. Їхало 28 музикантів, а інші оркестранти залишалися у Львові. Якщо ми говоримо про державний колектив, то я знаю, як це відбувається в інших державних колективах професійного рівня. Ані Сіренко (національний оркестр), ані Дядюра (філармонія), ані Запорізький, ані Одеський оркестри, ані "Думка" такого не практикують! Вони багато їздять, деколи на 2-3 місяці (так-так, національного оркестру місяцями можна не почути в Києві), але вони їздять цілим складом. Сіренко завжди наголошує: "Для мене було б образливим, якби я когось залишив. Мушу брати 80 осіб. Один день грає тих 60 людей, наступного -- інших 60. Але всі вони -- це мій колектив".

Я вважаю, що останні 12 років у нашому оркестрі не було головного дириґента, який би сказав: "Це є мій колектив". У нас був на півставки головний інтриган у Львові. І це так. Тобто колектив був без нікого на чолі. Цей колектив не мав концертмейстера, який би сказав: "Це є мій оркестр, я з ним займаюся, я вчу грати одним штрихом, я вчу грати чисто". Ні, концертмейстер весь час був у Києві, де виробляв візи для заробітків за кордоном.

А заробітки такі: якщо це 50 вистав, а одна вистава коштує, як мінімум, 3 тисячі, то виходить 150 тисяч на рік! Але куди йшли ці всі тисячі? Всі нормальні колективи мають валютні рахунки і можуть гастролювати, виплачуючи відрядження, добові. А тут за розмовами про те, "які ми бідні!", домовлялися між собою колишні музиканти, колишній концертмейстер, колишній дириґент, колишній директор -- всі колишні!

А де дивилися ті, хто залишався? Чому так було? Чому вони завжди погоджувалися? Невже це вирішували в "Зеленій брамі" в такий спосіб: "От, ми приїхали, йдемо вип'ємо по сто грамів". Там визначали, хто має грати у Львові, давали на заміну тих же студентів, які так само нефахово грали... Згодом діяльність оркестру звелася до так званих симфонічних сніданків, успіх яких вимірювався не якістю звучання оркестру, а кількістю канапок на фуршеті та кількістю ящиків горілки. І щоразу поводир такого сніданку казав: "Ми дали путівку в життя вашій дитині...".

Це ганьба для Львова і для філармонії. Треба раз і назавжди сказати правду. Цю правду треба надрукувати. А після того треба з чистого аркуша створювати професійний оркестр. Нехай Львів обійдеться місяць без оркестру, але нехай в тому оркестрі грають ті самі люди, пройшовши через конкурс. Бо я дуже рідко міг запросити соліста чи дириґента (Сіренка, Плоскіну, Боєрлі), маючи певність, що оркестр на той час, коли потрібно, буде у Львові в основному складі. Одного разу після першої репетиції швейцарський дириґент прибіг і сказав, що віддає гонорари та їде додому, бо з тим оркестром не може зробити програми. А все тому, що з оркестром не займалися! Оркестр -- це єдине ціле. Це єдине дихання, єдиний штрих, єдина інтонація. Із цим є велика проблема.

Не хочу оббілювати Сергія Івановича Бурка чи Романа Павловича Филипчука, але їм зараз дістався негативний спадок попередніх років. Коли я свого часу дозволив собі висловитися про рівень симфонічного оркестру, то зі мною пів-Львова не віталося й демонстративно переходило на інший бік вулиці. Так, це типово для галицького суспільства. Але ж мова зараз про філармонію. Тому, якщо ми хочемо мати симфонічний оркестр філармонії таким, яким його мають в Одесі чи Запоріжжі (не кажу вже про те, що оркестр є в Чернівцях, і навіть в Тернополі створили колектив з окладами 200 гривень!), то маймо професійну самоповагу! Слід створити оркестр із тих людей, які хочуть у ньому працювати. Треба поставити концертмейстера, який би займався з музикантами, адміністраторів, які б, організовуючи концертну діяльність, не тільки давали зарплату, а й хоча б одну поїздку на місяць до тієї ж Польщі за добові і одну поїздку в Італії за премію. Чому дійшло до такого критичного стану? Бо, справді, була злочинна змова попереднього керівництва, яке не просто використовувало ситуацію для власного збагачення, а прикривалося поясненням: ми бідні, нам треба заробляти. Але я вам назвав цифру -- 50 вистав річно -- мінімум 150 тисяч євро. Замисліться. Це державна установа, яка мусить легально таке робити. І про це треба чесно говорити.









» 
У очікуванні коляди
Різдвяні пісні народів світу від шістки улюбленців Фортуни на сцені Опери
Богдана БОДНАР
 
Піккардійці
Дзвонили дзвони, сповіщали: "Христос Крещається!" -- відлунням летіло: "У ріці Йордан!" Усе це налаштовувало на святковий лад. Хотілося свята безмежного, світлого, з відчуттям внутрішнього очищення. Вірилося, що коляда прощальним акордом свят принесе надію й додасть віри в день прийдешній. І ось я вже в натовпі людей біля Театру опери та балету імені Соломії Крушельницької.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Інавгурація не без інтриг 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Кучма готується сісти 
  ·  Прем'єром буде Зінченко 
  ·  У Франції матч лідерів 
  ·  Ми ділили "апельсин"... 
Погляд
  ·  Проти українців здійснили теракт 
  ·  "Сухий закон" для України 
  ·  Ціна амбіцій Януковича 
  ·  "Криворіжсталь" відтермінували 
  ·  Самопоміч і "Самопоміч" 
  ·  Зайві мешканці 
  ·  ТУТ ПОТРІБНА ДОПОМОГА 
Поступ у Львові
  ·  Піґулки замість голки 
  ·  Бідним повернули пільги 
  ·  Помаранчеве похмілля 
  ·  Борги виплатять. Але не всім 
  ·  Белз святкуватиме ювілей 
  ·  Знову сніг і ожеледиця 
  ·  Продаємо для бюджету 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Олігархи ідуть в опозицію 
  ·  "Халяви" не буде 
  ·  Ющенко говорив із Соланою 
  ·  Кучма відповідатиме перед законом 
  ·  У профспілок новий голова 
  ·  Завданнячко для прем'єра 
  ·  Єдина партія Ющенка 
  ·  Австрія проти України 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Чи варто оприлюднювати архіви спецслужб? 
  ·  Ґаза під контролем Абаса 
  ·  Нове обличчя Японії 
  ·  Бесланці мітингують 
  ·  Москва пікетує через Ющенка 
Спорт-Поступ
  ·  У Мельбурні без сенсацій 
  ·  Прощавай, Кубок FIBA 
  ·  Пономарьов не відстає 
  ·  "Нефтчі" програли 
  ·  В українки відберуть золото 
  ·  Успіхи на Універсіаді 
  ·  "Карпати" в Туреччині 
  ·  Десять лимонів за Креспо 
  ·  Виліт "Реала" 
  ·  "Дніпро" змінює плани 
Економіка у Поступі
  ·  Росія озброїть НАТО українськими літаками 
  ·  Податківці дбають про бідних 
  ·  Україна - чиста 
  ·  fitch: Україна стабільна 
  ·  Зелений тиждень-2005 
  ·  Грант на "Одеса -- Броди -- Плоцьк" 
Арт-Поступ
  ·  У очікуванні коляди 
  ·  Володимир СИВОХІП: У філармонії була злочинна змова 
post-Поступ
  ·  Культурна магістраль (щось на кшталт репліки) 
  ·  МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА 
Пост-Faktum
  ·  Справжня американська інавгурація 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Обмеження куріння -- ефективне 
  ·  Харчування в законі 
  ·  Ріки на Титані