BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    25-й КАДР.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Ї-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
18 січня 2005 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

vARTО
Марія ТИТАРЕНКО
 
Кожна виставка митця незалежно від його (не)бажання стає щоденником художника, його грандіозним автопортретом душі й таланту. Щобільше, є актом сокровення й відвертості, які іноді оцінюють шестизначними числами, -- знали б про це автори, які померли в злиднях!.. "Завдання мистецтва -- показувати своє нутро. Художник -- швидше ексгібіціоніст", -- переконаний Юрко Кох, людина-Львів. Однак не кожному митцеві вдається повністю розкрити себе чи то через певні табу панівних ідеологій, чи то через інші суб'єктивні обставини.

Амбіції здебільшого молодих художників спонукають їх до думок, що от, мовляв, після смерті про них нарешті заговорять, їхні шедеври оцінять, визбирають кожну чернетку та напишуть про них томи спогадів... Найчастіше такі чернетки стають палітрою чи макулатурою, а від автора залишаються незреалізовані амбіції. Прикро, коли маємо зворотну ситуацію: автор -- геній, а роботи його не збереглися. Ще гірше, коли автор "лежить" у шухляді, і про його існування ніхто й не здогадується. А де гарантія, що в Польщі з'явився б другий Міріам і відкрив світові одного з найбільших поетів-інтелектуалів Ципріана Норвіда? Зрештою, історія ніколи не зможе сказати, скільки непомічених Ван-Ґоґів чи Моцартів не було увінчано лаврами слави.

Про виставку пам'яті львівського художника Петра Грегорійчука, яку відкрили нещодавно у Львівському палаці мистецтв, Роман Яців на відкритті сказав так: "Це акт справедливості щодо художника та його образотворчості, знаного більше як "хрестоматійного Грегорійчука". Він також додав, що ця експозиція-ретроспекція є спробою переосмислити творчу методу автора, його мрії та супровідний контекст до розв'язку світоглядних проблем. Власне таким "супровідним контекстом" до вже експонованих неодноразово малярських полотен стали численні графічні роботи художника, не відомі ані широкому загалу, ані навіть колишнім друзям-художникам Петра.

Відкриття Грегорійчука-графіка стало чи не міні-сенсацією -- і тільки завдяки дружині художника Софії та його донькам Марічці та Зоряні. Вони запропонували концепцію нового прочитання затаєних пластів думання та простору, мотивації та світобачення митця, видобувши зі шухляд його чернетки та бліц-рисунки, ескізні портрети та шаржі. До речі, більшість шаржів зроблено кульковою ручкою саме під час засідань Спілки художників: хтось один доповідав, решта -- не припиняли творити...

У роботах Грегорійчука можна простежити вплив естетики Краківської, Коломийської та Варшавської шкіл, а потім зупинка на роздоріжжі за час диктату радянського режиму, коли митцеві нелегко доводилося відстоювати свої принципи. "Баталії були страшні! -- ділився спогадами доктор мистецтвознавства ЛАМ Володимир Овсійчук. -- Петро відмовився від досконалого й повсюдного малювання верстату, від домінуючих чорних та охристих барв, -- малював яскраво, відкривав світ! Володимир Патик -- за ним". Микола Андрущенко додав: "Так, то була школа, дай Боже, щоб ми її пам'ятали".

На відкритті виставки присутні намагалися створити словесний портрет художника зі спогадів, ніби викладаючи його з дрібних шматочків смальти та оживляючи його: принциповий, цілеспрямований, запальний, життєлюб, педант, надзвичайно поміркований та працьовитий, одержимий планами... Людина з надзвичайно молодим обличчям, яке він мав навіть сивим. Про нього казали: "Як рано посивів цей молодик". Прискіпливий та вимогливий, до речі, колишній учень художника Іван Грабар згадував, як учитель змусив його перемальовувати чотири рази ратиці корови... Товариський, перед смертю вже в агонії прийшов востаннє у Спілку попрощатися із художниками, як згадує художник-графік Зеновій Кецало. Самодостатній і талановитий. Зрештою, практично все це можна залюбки "вичитати" з графічних автопортретів Грегорійчука: глибокий психологізм разом з докладною портретною схожістю, монументальні риси вольового характеру, настрій, думка...

Графічна мова митця унікальна: надзвичайно економна й водночас містка. У рисунках автор створює ілюзію кольору, фактур та тонального різноманіття, використовуючи один-єдиний олівець чи перо, демонструючи так надзвичайно високий рівень виконання академічних робіт від "а" до "я". У творчій манері Грегорійчука національна естетика 60-х років гармонійно поєднується із суто львівським аванґардом 20-30-х років. Його ім'я вже назавжди вписано до антології малярів ХХ століття поруч із такими відомими іменами, як Олекса Новаківський, Олена Кульчицька, Модест Сосенко, Роман Турин, Лев Гец, подружжя Сельських, Омелян Ліщинський, Зеновій Флінта, Володимир Патик і Микола Бідняк.

Петро Грегорійчук спонукає дихати натурщиць на рисунках, співати колядок вертепи на олійних полотнах, мерехтіти вечірніми вогнями площу Ринок місячної ночі. Він приголомшує масштабними роботами, які краще сприймати на відстані, й водночас змушує довго та прискіпливо роздивлятися зблизька деталі одягу, риси обличчя чи заплетені в одну зачіску десятки косичок на рисунках. До речі, цікаво те, що українські митці природно поєднують у своїй творчості різні масштаби робіт, тоді як, наприклад, американський художник та глядач не бачать маленького, а японець -- великого полотна. Грегорійчук спонукає глядачів мислити й відчувати навпроти картини чи ескізу, розкриває свого щоденника, в якому ми вичитуємо, ні, не його, -- своє alter ego. А хіба не ця спонука й є запорукою існування після?..










» 
Урок від Альмодавара
Олег ЯСЬКІВ
 
Альмодавар належить до режисерів, які повертають кіно його справжню силу. Тобто повертають кіно його іншу реальність. Змушують замовкати, панічно віднаходити слова, щоб пояснити власну розгубленість та захоплення від побаченого. І відчувати майже містичну, як у Маркеса, майже поетичну, як у Барріко, реальність. Люди знову розпочинають вірити в силу мистецтва, щойно переглядають його новий фільм. Тому й чекають на нього як на рятівні ліки від нудьги повсякденності, стерильності сучасного кіна та малозмістовної атракційності ТБ.

На щастя, Альмодавар достатньо плодовитий та ще не старий режисер. На щастя, його наділено талантом творчо еволюціонувати, але в межах витонченого смаку та високої майстерності. Від перших фільмів (як-от "Матадор", що відкрив, до речі, Бандераса) він завжди робить високоякісне кіно, не схоже ні на кого. Тобто "стиль Альмодавара" -- це щось дане йому разом з талантом.
Детальніше>>
» 
"Погоня" за "Світлом і тінню"
Інна КОРНЕЛЮК
 
Дійство відбувалося в розкішній залі нового офісу (що на вул. Стецька, 3а) видавництва "Світло й тінь". Презентація книжки "Погоня" авторства двох ювілярів -- Василя Пилип'юка й Дмитра Павличка -- розпочалася з привітань численних гостей з України та Словаччини. Адже книжку вдалося видати за підтримки видавця п. Любомира Борковські (Друкарня Східно-Словацька, м. Кошіце). Зала, ущерть переповнена шанувальниками обох видатних талантів, за словами Василя Пилип'юка, незабаром слугуватиме для занять майстра фотографії зі своїми студентами на майбутній кафедрі художньої фотографії (при Львівській академії мистецтв).
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Львовом займеться Азаров 
  ·  Тимошенко не піде в опозицію до Ющенка 
  ·  Чи візьмуть Україну до СОТ? 
Погляд
  ·  Скандал у Львівській філармонії 
  ·  "Львівську газету" купили? 
  ·  Тридцять одна реформа в Україні 
Поступ у Львові
  ·  Великий перерозподіл влади 
  ·  Чорновола відрахували з університету 
  ·  Автопробігом по громадській думці 
  ·  Допомога жертвам цунамі 
  ·  Халяви не буде 
  ·  Багатонаціональні військові навчання 
  ·  Львівщина -- техногенно небезпечна 
  ·  За світло платіть за квитанціями 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Лесь ТАНЮК: Сперечаються не за мову, а за Україну! 
  ·  Українізацію ефіру не скасовували 
  ·  Кримінальні справи СБУ 
  ·  Донецька контрреволюція триває 
  ·  Прем'єр буде в лютому 
  ·  Назріває парламентський "дерибан" 
  ·  Кровопролиттю запобігла СБУ 
  ·  "Пора" згортати намети 
  ·  Кращий журналіст -- Шевченко 
Поступ у світі
  ·  Есдеки втримали Хорватію 
  ·  Наступна ціль США 
  ·  Помер екс-генсек Китаю 
  ·  Аварія в метро Бангкока 
  ·  Науковий прогрес -- двигун тероризму 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Спорт-Поступ
  ·  Орієнтуємось на перемоги 
  ·  За крок до плей-оф 
  ·  Посмішка фортуни 
  ·  У "Тайму" виробився синдром? 
  ·  Шевченко набирає форму 
  ·  "Ювентус" гальмує 
  ·  Щасливе татамі 
  ·  Історична "бронза" 
  ·  Китайська драма в Альпах 
25-й КАДР
  ·  Чи будуть ''помаранчеві'' темники? 
Економіка у Поступі
  ·  Підступи гризунів 
  ·  Радість і сум газовиків 
  ·  Ріст автопрому 
  ·  Податок на подарунок 
  ·  Здешевлення будівництва 
Арт-Поступ
  ·  Урок від Альмодавара 
  ·  vARTО 
  ·  "Погоня" за "Світлом і тінню" 
Ї-Поступ
  ·  Люстраційний порно-трилер?! 
  ·  Українсько-російська еротика 
post-Поступ
  ·  Якому бути студентському самоврядуванню? 
  ·  Чи потрібно змінювати старих чиновників? 
Пост-Faktum
  ·  Наварія і Годовиця 
  ·  "Замки Тернопільщини" -- Національний заповідник 
  ·  Маловідомі плани Гітлера 
  ·  Елвіс знову модний 
  ·  КАЛЕНДАР