BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    ДАЙДЖЕСТ.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
18 грудня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  13:0 24-10-2017 -   У Львові триває реставрація левів недіючого фонтану «Водолій»  
  12:59 24-10-2017 -   У центрі Львова патрульні затримали озброєного чоловіка  
  12:54 24-10-2017 -   На маршрутах курсує 490 автобусів та 116 одиниць електротранспорту  
  11:25 24-10-2017 -   Активіст допоміг позбавити прав водія львівської маршрутки  
  11:7 24-10-2017 -   У Львові п’яний водій спричинив ДТП з п’ятьма автомобілями  
Україна
  12:51 24-10-2017 -   Гройсман: Економіка може зрости на 5-7%  
  12:49 24-10-2017 -   У Тернополі затримали двох податківців на хабарі 400 тисяч  
  11:22 24-10-2017 -   У Сумах невідомі винесли з мерії комп'ютери та документи  
  11:13 24-10-2017 -   Поліція штурмом взяла Святошинський суд у Києві  
  11:12 24-10-2017 -   Українську мову у школах нацменшин вивчатимуть за системою «60 на 40», – Гриневич  
Світ
  12:59 24-10-2017 -   Найулюбленішим напоєм німців виявилося не пиво  
  12:52 24-10-2017 -   264 мільйони дітей у світі не відвідують школу  
  10:28 24-10-2017 -   Через дисертацію Хокінга "впав" сайт Кембриджського університету  
  10:27 24-10-2017 -   Роналду став найкращим гравцем року за версією ФІФА  
  10:22 24-10-2017 -   Канада назвала умови для безвізу з Україною  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

В'ячеслава Цайтц: Змагались під гаслом "Україна єдина"
 
--Пане професоре, на якій базі дебютував конкурс мідних і ударних?

--Традиції виховання професійних музикантів, яку Львів поступово відроджує. Останні досягнення нашої кафедри тому свідчення. Щоправда, з преси чомусь не можна довідатися про інтенсивність музичного життя, а ми на кафедрі стільки прекрасних програм готуємо: скажімо із творів Лисенка( хоч він нічого не написав спеціально для духових і ударних, а у нас вийшов цілий концерт), Людкевича чи інших українських композиторів. Ось недавно в нас була зустріч із дуже відомим американським тромбоністом Гаррі Уоттерсом...

--На що ви орієнтувалися , задумавши конкурс?

--На створення творчого професійного конкурентного середовища. Перший конкурс пройшов як вдячний спогад імені Степана Федоровича Ганича, світла йому пам'ять! Був на кафедрі такий викладач гри на тромбоні й тубі, керівник духового оркестру Це була людина із особливим відношенням до ритму, інтонації і стилістики виконання В тому плані Ганич взагалі був неперевершеним. Хоч він не мав високих звань, кожен з нас мимохіть себе ловить на думці: „А що сказав би Ганич з того чи іншого приводу?". Сам він був скромною людиною, дуже ранимим, делікатним. Незважаючи на свій суворий вигляд, страждав від студентської невихованість, але дивився на світ з іронією Із його відходом всі відчули, як утворилась якась страшна порожнеча... Тому робитимемо все, щоб конкурс отримав його ім'я.

--Це залежить від організаторові? Хто вони?

--Велика їм дяка: директору конкурсу Юрію Корчинському, секретареві журі Миколі Федуну, начальнику управління культури ЛОДА Володимиру Гаюку, голові оргкомітету Володимиру Геричу. Завдяки їм розпочалася добра справа . яка матиме хороші перспективи.

--Які несподіванки принесло прослуховування?

--Молодшу групу вислухали в один день. Замість 25 дітей приїхало тільки15 школярів. Виступили дуже яскраво, чим засвідчили, що на ранньому етапі підготовка учнів все ж таки зростає, у школах є особливий тонус занять і професійна амбіція. Порадували трубач Павло Руденко - учень відомого педагога Андрія Пиріжка з Оброшинської ДМШ, тромбоніст Василь Шпаркий з Одеси (до того ж його старший брат Андрій поділив перше місце в старшій групі, -- як він грав, яке це було виконання - чудо! Він піднімається до рівня Гаррі Уоттерса). Хочу відзначити ударницю з чудовим почуттям ритму - киянку Анастасію Сабадаш, яка навчається в Олени Гаєвої, ударників Віктора Журавського з Луцька, який показав прекрасну гру (викл. Анатолій Даценко) , та Руслана Ганусея з Дрогобича (викл. Любомир Кульчицький). Їм були вручені дипломи, та головна нагорода - шира радість і симпатії слухачів.

--А в залі не бракувало публіки?

--Уявіть собі -- незважаючи на масові мітинги, люди приходили послухати конкурсантів, які самі після виступу також ішли на мітинги. Якось сам собою оформився девіз конкурсу співзвучний із фразою Ющенка „Україна єдина". Крім дітей з різних регіонів україни було й кілька китайців, які вчаться в українських вузах. Хоч не обійшлося без скептиків, які дорікали ми бастуємо, а ви граєте. Але самі конкурсанти й їхні педагоги відповідали: прецінь і на майдані звучить увесь час музика! Хіба це не резонно? Що ж нам було - відправляти додому тих, хто приїхав з Донецька, Харкова, Криму? Навпаки! Ми повинні були їх тут прийняти гостинно і створити всі умови! Стільки багато доброзичливості проявилося під час того конкурсу до гостей -- не передати словами, адже вони прибули до нас незважаючи на тиск і брехню! Ми оцінили їхній громадянський вчинок, і конкурс не обманув наших сподівань.

--Журі також репрезентувало різні регіони?

-- Перший же день роботи виявив повне взаєморозуміння членів журі, наприклад свого співголову я давно знаю за спільною роботою в різних комісіях як чесну й принципову людину. Він як істинний інтелігент одразу розібрався у всіх тонкощах конкурсу. Ми з ним прекрасно контактували і хоч в нас були суперечності поглядів, ми все залагоджували на розумних раціональних засадах, по-людськи ( це на спростування слів політиків про різний менталітет на заході й сході України), атмосфера була дружньою.

--Отож, як виступили діти?

--Чудово. Трубач Остап Попович -- учень шанованого львівського патріарха класу труби професора Владислава Швеця - поділив перше місце з Тарасом Цяпалом -- ученем з.а України Романа Наконечного, який своєю чергою навчася у Владислава Швеця. Приємно, що проявляється така професійна спадкоємність. Справжнім відкриттям конкурсу був юний тромбоніст з Умані Віталій Баклаженко -- це унікальний хлопець, він показав надзвичайну чистоту інтонування й якість звуку, вникнення в текст, в нього є зародки артистизму і разом з тим дуже гарне почуття міри, художній смак. Чудово зарекомендували себе й львівські школярі - Любомир Ліщук та Остап Цяпало ( учні відомого педагога Левка Меленця, який сам вчився в Степана Ганича). Що ж до тубістів, то ми відзначили Анрія Володарського із Сімферополя ( викл. Семен Бігуняк) та учня Левка Меленця Сергія Купина, який показав шляхетний звук, глибину тону, виразність, точність. Така мистецьку строгість прикрашає, бо справжній музикант завжди дисциплінований у кожному звуці, й у кожному відтінку має мати велике почуття міри. У тому й різниця між професіоналом і дилетантом. Останньому щоб досягнути ефекту треба зруйнувати й форму й ритм, а професіонал робить це стримано, але громоподібно. Добрий смак і справжі мистецькі засади - ознака професіоналізму.

--Змагання в старшій групі було цікавішим?

--Для нас так, бо до виступів допускали музикантів дуже високого рівня підготовки, які досягнули справжньої зрілої майстерності. Насамперед відзначу успіх валторніста Сергія Душнюка - студента ЛДМА в класі Степана Кисилевича. Він показав дуже красиву гру, надійну, впорядковану. Не можу забути й одесита Богдана Карпенка, харків'нина Петра Мальцева і чарівну одеську китаянку Хань Сюй, яка зайняла друге місце. Також прекрасне враження справив студент НМАУ Артем Загребельний. Загалом хорошу роботу показали класи проф. Бондарчука (Одеса) та молодого викладача Олександра Маліченка (Харків). В оцінці трубачів насамперед слід відзначити роботу проф. Швеця, який виховав Олександра Волощука, Андрія Пукіша., з.а. України Романа Наконечного, учнем якого є Анатолій Комар. Диплом одержав Андрій Лоза. І все ж таки в 3 турі старшої групи особливо високий рівень виявили тромбоністи. Це ціла плеяда прекрасних музикантів із цікавими виступами. Так блискучу виконавську манеру показав київський студент учень відомого педагога Крижанівського Павло Лисенко - це взагалі феномен справжнього тромбонового звучання. Яке рідко коли почуєш: благородне, потужне, яскраве, з чистими інтонаціями й артистичною інтрепритацією. Андрій Шпаркий,який здобув першу премію -учень доцента Готчева, якого я знаю давно - це прекрасний спеціаліст Одеської музичної академії. Відзначу й виступ київського студента Лі Дінь Пена , який задемонстрував віртуозне володіння рідкісним для нас інструментом-альтовим тромбоном, він грав також і на теноровому тромбоні, показавши дуже високу точність. Може, йому трохи забракло блискучого артистизму, та тим не менше він показав чудову якість, так само як іще один киянин -- Павло Байшев, з яким він поділив другу премію( обидва - учні викл.Крижанівського).Добре враження справили виступи львів'янина Сергія Сенюти (викл. Левко Меленець) та харків'янина Івана Шевченка (викл. Олег Федорков). Цього педагога я згинаю з багатьох виступів і співпраці в різних журі - він винятково чесний професіонал.Мені подобаються його людські якості, він гарячий фанат, тому із захопленням сприймав все , що чув у нас, вслухався в українську мову. Розчулив мене тим, що, коли я йому читав українські вірші, сказав : „Приїду до Львова з усією сім'єю, хочу щоб вона вас послухала." Його приголомшило, що тут інтелігентні люди не тільки говорять українською, а можуть з пам'яті читати й російську поезію. Він вперше по іншому глянув на звиклі стереотипи, бо не належить до тих затятих людей, які не хочуть нічого помічати, він проявив надзвичайну вирозумілість, яку -сподіваюся-передасть учням...Із середньої групи відзначу Василя Жмурка з Дніпропетровська ( викл. Михайло Руденко). Цьому педагогу ми також вдячні за ще кілька прекрасних робіт, які під час конкурсу показали його учні. Він пише історію духового виконавства в широкій ретроспективі, тому наша кафедра з радістю подарували йому двотомну історію нашого вузу, яку написав Мазепа...Відмінно виступили обидва наших тубісти зі старшої групи: Андрій Білий (викл. Левко Меленець) і Роман Купар (викл. Олександр Савельєв) - заслужено поділили першу премію Гра їхня була надзвичайно якісною щодо чистоти, виразовості , відчуття стилістики творів, техніки виконання.

--Чи щось заслмутило?

--На жаль, було мало ударників. Із середньої групи взагалі ніхто не приїхав. З молодшої групи - троє хороше навчених учнів. В страшій групі студент ЛДМА Володимир Веретельник виступив настільки яскраво, виявив справжній високий професіоналізм, майстерність віртуоза, відмінні виконавські риси, що залужено одержав перше місце, тоді як решта місць лишилися вакантними внаслідок відсутності конкурсантів. Цей лауреат унікальний, я слухаю багато музикантів за кордоном, часто буваючи в Італії, Швейцарії, Німеччині, тому можу засвідчити, що вихованець проф. Бориса Олійника прикрасив би будь-який оркестр, він надзвичайно перспективний професіонал, -- відзначу його особливе виконання скрипкового концерту Венявського в транскрипції для ксилофона. Це було віртуозно! Він заграв із такою технічною чистотою, з таким вникненням в кожну інтонацію й технічною свободою, -- що то просто було блискуче! Або ж узяти відомий твір Кажлаєва „Порив", який іноді критикують. Однак є рівень, на якому від виконавця залежить більше ніж від композитора. Погодьтеся, що бездарний виконавець може зіпсути визнаний шедевр, і навпаки добрий виконавець із скромного твору може зробити щось непересічне. Ми були свідками, як Веретельник відкрив у тому „Пориві" таку глибинну енергію, яка бува ховається в поезії. От що значить талановитий музикант! Є високий рівень ремесла, а є той рівень, на якому починає працювати духовний підтекст і рух душі й енергія, яка закладена в музиці. Нам треба захищати наших дітей від всього , що їм заважає свобідно розвиватися. Щастя що в нас нема стандартів, музичне мистецтво менше всього подібне на випуск стандартних деталей - у кожного є своя індивідуальність, де пропорції раціонального й емоційного в тій чи іншій мірі присутні в кожного.На жаль, в нас музику ще не трактують як форму суспільної свідомості, тому нема прищеплення відчуття справжніх цінностей.

--Чи виявив конкурс якісь тенденії?

--Як добрі, так і тривожні. Серед перших -- самовіддана праця педагогів. Вони творить вітчизняну школу виконавства. Конкурс показав , що посилилася увага до культури звуковидобування, хоч іще недавно акцентували на техніці. Тепер же техніка стала звучною. Зросла виразність гри, свобода виконавського апарату, тому що внаслідок застосування сучасних методик авчання учні засвоїли сучасні прогресивні прийоми гри й стали вводити до програм усі більше складних віртуозних сучасних творів. Однак є й проблеми. Ми починаємо втрачати цілі спеціальності. Я б'ю тривогу - в нас мало валторністів! З дерев'яними така ж картина: пропадають гобой, фагот. Причини соціальні - слабка профорієнтація, відсутність матеріальної бази, не якісний і різнорідний інструментарій, недостатнє фінансування й підтримка меценатами різних конкурсів, які моглиб активізувати процес в потрібному напрямку, незадовільна організація поширення інформації про конкурси в Україні й за кордоном. Та вірю. Згодом ми це подолаємо.
незалежності.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Ющенка отруїла СБУ 
  ·  Непрості суперники для українців 
  ·  Чорні дні 
Погляд
  ·  "Страшилка" від Януковича 
  ·  Опозиція Молдови стала помаранчевою 
  ·  ЄС відчинив двері Туреччині 
Поступ у Львові
  ·  Львів обділили 
  ·  Підмога з Донецька 
  ·  Міцкевич залишився невідреставрованим 
  ·  Бутерброди безпритульним 
  ·  Свята в холоді 
  ·  Відключення до святого Миколая 
  ·  Юрій Винничук -- жертва репресій 
  ·  Державний національний музей 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ющенка отруїла СБУ 
  ·  Помаранчева революція не для Януковича 
  ·  Спостерігачів стає щораз більше 
  ·  Томенко погрожує Кучмі імпічментом 
  ·  Харківське рандеву кандидатів 
  ·  Омельченко виганяє опозицію 
  ·  Європа чекає на Україну... 
  ·  ... а Росія боїться її втратити 
  ·  "Пора" розлюбила Ющенка 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Ніж у спину Кастро 
  ·  "Жучки" у представництві ООН 
  ·  Перше побачення з адвокатом 
  ·  Тайвань не хоче зброї зі США 
  ·  Канада у небезпеці 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Спорт-Поступ
  ·  Суперників визначено 
  ·  "Ювентус" приймає "Мілан" 
  ·  Жеребкування Ліги чемпіонів 
  ·  На часі міжсезонні зміни 
  ·  В Угорщині -- півфінали 
  ·  Кличко -- секундант Ющенка 
  ·  Медведенко повернувся 
  ·  Ще одна перемога Кличків 
  ·  Перша перемога хокеїстів 
ДАЙДЖЕСТ
  ·  Путін -- жертва власних помилок 
Економіка у Поступі
  ·  Нафтодоларові парадокси 
  ·  Суд у цукровій справі відтермінували 
  ·  Гроші втікають з України 
  ·  Мобільна акційна навала 
  ·  Американський суд для Росії не указ 
  ·  Промисловість зменшить оберти 
  ·  Газ дорожчатиме? 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Арт-Поступ
  ·  В'ячеслава Цайтц: Змагались під гаслом "Україна єдина" 
post-Поступ
  ·  Голландська хвороба 
  ·  Суд нечужих спогадів 
Пост-Faktum
  ·  Фантастична фантазія 
  ·  Нерухомість Преслі продано 
  ·  Джордж Буш -- режисер 
  ·  Фішера прийме Ісландія 
  ·  КАЛЕНДАР