BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Поступ життєзнавства.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
20 листопада 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  11:57 29-05-2017 -   Львівщина презентувала творчий потенціал у Словаччині  
  11:44 29-05-2017 -   На Львівщині правоохоронці вилучили зброю у відвідувача кафе  
  11:35 29-05-2017 -   У лікарнях Львова впроваджуватимуть електронну медичну карту  
  11:33 29-05-2017 -   Пожежу на даху будинку на вул. Крехівській ліквідували, ніхто не постраждав  
  10:44 29-05-2017 -   На «Просторі Синагог» встановили цілодобовий пост охорони  
Україна
  11:55 29-05-2017 -   В Україні надрукували банкноту в тисячу гривень  
  11:39 29-05-2017 -   На Закарпатті мисливець поранив 9-річного хлопчика, який збирав гриби  
  10:18 29-05-2017 -   У Кривому Розі з'явився поліцейський велопатруль  
  10:16 29-05-2017 -   У Тернополі видали комікс про останній бій УПА  
  15:6 26-05-2017 -   Підписано указ про право українців на безвіз  
Світ
  11:41 29-05-2017 -   У Ворохті 19-річний юнак загинув, зірвавшись з тарзанки  
  11:36 29-05-2017 -   Смерть на фестивалі у Нью-Йорку: через нерозкритий парашут загинув військовий  
  10:17 29-05-2017 -   У Каннах перемогла шведська картина "Квадрат"  
  10:15 29-05-2017 -   На Херсонщині корабель знеструмив два села  
  10:14 29-05-2017 -   Син прем'єр-міністра Польщі став священиком  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЯМА МОВА

___________________________________________________________________________

Володимир Сивохіп: Культура від випадку до випадку
Чи стануть Дні української музики у Варшаві стимулом для наших професійних виконавців?
 
Володимир Сивохіп
Своєрідною міні-енциклопедією української культури від давнини до сучасності став буклет до III Днів української музики у Варшаві з кольоровою народною картиною "Козак Мамай" на обкладинці. Видання змогло вмістити на тільки програми концертів і досьє виконавців, а й цікаві культурологічні коментарі, історичні світлини, репродукції творів мистецтва, останній з яких датовано вже третім тисячоліттям. А ще ж були і афіші, і окремі програмки до кожного концерту, і зацікавлення ЗМІ, і присутність офіційних осіб, -- таких обертів спромігся набрати цьогорічний фестиваль української музики у столиці Польщі. Новину про введення його програми до сезонного репертуару Варшавської філармонії "Арт-Поступ" уже повідомляв. Як і те, що цією важливою подією українська культура зобов'язана зусиллям відомого в Польщі та Україні організатора музичного життя Романа Реваковича. Приємно було відзначити, що серед солістів чотирьох концертів були львів'яни (зокрема піаніст Йожеф Ермінь та скрипалька Анна Савицька). Проте вдвічі приємніше те, що честь відкрити фестиваль випала цілому колективу львів'ян -- камерному хору "Глорія". Нині його мистецький керівник і дириґент Володимир Сивохіп ділиться із читачами "Поступу" деякими фестивальними рефлексіями.

-- Яку програму Ви обрали для репрезентації української музики варшав'янам?

-- Основу її становили вивірені часом і сценою великі хорові полотна, які я вважаю досконалими творами. Це такі, як яскраво барокова літургія Миколи Дилецького чи виразно класицистичні і за формою, і за змістом хорові концерти Дмитра Бортнянського й Артемія Веделя. Об'єднуючи епохи, від бароко через класицизм і класику дійшли ми й до сучасності. Хоча сучасній музиці відвели маленьку частинку концерту, але ці твори дуже гарно сприйняли слухачі.

-- Це були якісь прем'єрні виконання?

-- Для львівського композитора Богдана Сегіна відбулася прем'єра його твору у Варшавській філармонії псалма "Блажен муж". А згодом, уже на "біс" для того автора ми виконали нову версію його опрацювання народної пісні "Добрий вечір, щедрий вечір". Напевно, це було своєрідною ліричною родзинкою концерту, оскільки весь концерт був витриманий дуже суворо щодо форми й змісту, а у цьому виконанні на "біс" можна було показати і ліричність української пісні, і душевність самих співаків.

-- Що відчував колектив, співаючи на такій престижній сцені?

-- Ми надзвичайно хвилювалися. Напевно, для "Глорії" це був один з вельми вагомих концертів у ще не тривалій творчій біографії. Він залишив свій слід не тільки там, у Варшаві, а й в наших серцях. Вже після повернення до Львова в мене виникли особисті сумні рефлексії.

-- Стосовно Варшави?

-- Радше Львова. Дуже шкода, що в нашому місті немає доброго, вишколеного, професійного хору, який міг би бодай раз у 2-3 місяці ставити таку національну програму.

-- Та ж час від часу це буває. Нехай не силами державних чи муніципальних колективів, а такого, як безстатусна "Глорія"...

-- Так, буває від якоїсь річниці до якоїсь іншої дати. Буває від нагоди до нагоди й у житті кожної державної капели, яких у Львові є багато. Та на жаль, у цьому нема жодної систематичності. Якби все-таки була якась систематичність і добрий професійний рівень вишколеності, напевно, в себе ми також змогли би переконати слухачів, що маємо дуже добру фахову українську музику, яка спроможна зібрати повні зали свого слухача. Звісно, це тільки теоретичне переконання, бо мушу із сумом то констатувати: на практиці це ніхто навіть не пробує доводити!

-- А хіба "Глорія" своїм досвідом у цьому не переконує? До речі, чим Ви керуєтеся у формуванні програм?

-- Добираємо твори, які нам найбільше вдаються та відповідають певному історичному й стилістичному зрізу, який ми представляємо як окремий хоровий колектив. Шкодую, що до варшавської програми, яку ми планували ще в травні не ввійшли ті кілька хорових творів, які ми останнім часом увели в репертуар. Наприклад, зовсім нещодавно з успіхом виконували псалом Мирослава Скорика. Задекларувавши Варшаві цю програму понад півроку тому, я вже не міг включати до неї твори Польової чи Гаврилець, Щербакова.

-- Як Ви оцінюєте зусилля Романа Реваковича в популяризації української музики за кордоном?

-- В уяві організатора вималювалася певна акція, присвячена питомій українській музичній культурі. Відбулася вона вже втретє, тобто це свідчить про якусь періодичність і системність. Усі мали змогу переконатися, на якому рівні прагне Роман Ревакович це робити, хоча б з його інтерв'ю в "Поступі" до десятиліття львівського фестивалю "Контрасти". Там можна відчитати його внутрішню настанову: це людина яка хоче мислити й організовувати все дуже рафіновано, з великою претензійністю, але й з великою відповідальністю, з великим бажанням і великою вимогливістю до професійного ставлення до роботи. Тому я переймаюся тим, чи не замкнуть 4-5 дні української музики у Варшаві коло -- не композиторів, бо їх ми маємо предостатньо, -- а власне, виконавців. Це дуже добре, що втретє фестиваль представляє Сіренка й удруге -- національний оркестр України (а це великі кошти!). Добре, що спершу "Дударик", а тепер "Глорія" дають схожий за структурою зріз української духовної музики. Добре, що представив українську фортепіанну музику Йожеф Ермінь. Не хочу підводити якусь риску, бо це не моє право, але пробую себе поставити на місце організатора: кого далі він має запросити? Хто може на справді високому професійному рівні, з тим же пієтетом поставитися до цієї справи?

-- Невже аж така пустеля?

-- Ви й самі прекрасно бачите, що деякі професійні виконавці української музики дозволяють собі імпровізувати, мовляв, цього й ніхто не знає, це не дописано, а це треба переробити, а це можна пропустити... Я знаю професійні хори, які під час виконання концерту Бортнянського між кожною частиною твору зупиняються, і дириґент дає їм настройку, бо хор сів, втратив тональність і не може розпочати наступну частину. Проте на сцені Варшавської філармонії це не припустимо! Гаразд, є в Києві кілька колективів, які можуть поїхати до Варшави, -- "Думка", капела Ревуцького, "Хрещатик", "Київ". Та тоді це буде фестиваль столиці у столиці. А от чи стимулюватимуть Дні української музики у Варшаві інших українських музикантів, зокрема наших, повправлятися, щоб добре себе зарекомендувати й, можливо, потрапити в поле зору Романа Реваковича, -- от у цьому я не впевнений. Така робота вимагає великих зусиль, сили волі, систематичної професійної віддачі. А в нас усе це дуже заколисане на рівні багатьох професійних чинників. А особливо у царині української музики, яка живе від випадку до випадку, лиш би прозвучати. І так з року в рік. Це нестерпно прикро...

Розмовляла Марта ГАРТЕН









» 
Правдивий національний
 
Велелюдним концертом у церкві Пресвятої Євхаристії та сердечною гостиною в Палаці мистецтв львівська громада відзначила п'ятнадцяту річницю створення відомого аматорського колективу -- хору "Вірли". Заснований у Львові на хвилі національно відродження в фольклорно-етнографічній секції Товариства Лева, хор із старогалицькою назвою на честь волелюбного сильного птаха справді одразу немовби отримав широкий розмах крил і високий лет: під орудою Марії Процев'ят де тільки не лунала пісня "Вірлів"! Колективу аплодували Київ, Харків, Чернігів, Донецьк, Запоріжжя, Одеса, Євпаторія, Чернівці, Бендери, Тирасполь, Москва, Вільнюс. А яка ж важлива громадсько-політична акція могла б обійтися без стрілецьких, повстанських, обрядових пісень "Вірлів"?! Якісно новий період творчості хору розпочався 1996 року під керівництвом Романа Борецького -- нашого нинішнього співрозмовника.
Детальніше>>
» 
"Поступ" з "Лялькою"
 
Минулої суботи вся "Лялька" бавилася на зустрічі-вечірці inclub'eрів. Серед її ді-джеїв та організаторів за сумісництвом: Kuzmitch, Tonicka, Derrick, Prototip, Shumoff, Sam, Bob Rovski, DiZi, та багато інших, ну дуже хороших львівських ді-джеїв.

А в неділю Гуманітарна студія "ХВИЛЯ" та Мистецьке об'єднання "Дзиґа" за сприяння організації "Американської ради з міжнародної освіти ACTR/ACCELS" презентували концерт "МУЗИКА СВОБОДИ". Проти катувань та насильства виступив колектив ANNO DOMINI із Харкова та львівський, вже призабутий через тривалу відсутність на рідній сцені, але від того не менш бажаний на ній "Мертвий півень". Концерт відбувся в "сентиментальній, меланхолійній та ще більш сентиментальній атмосфері" (за визначенням Михайла Барбари). Зокрема тому, що вокаліст "півнів" святкував свій 33 день народження. Грали львів'яни свої старі пісні, які публіка впізнавала з "півакорду й півслова". Проте вже незабаром "Мертвий півень" пообіцяв запрезентувати дві нові речі з "Пісень для "Мертвого півня" Андруховича.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  НЕ ПОМИЛІТЬСЯ! 
  ·  Свавілля „для профілактики” 
Погляд
  ·  Ющенко закликає до протестів 
  ·  Відкріпні залишаються 
  ·  Америка застерігає 
Поступ у Львові
  ·  Ще один дарунок до виборів 
  ·  У вихідні погода зіпсується 
  ·  Носи світло із собою 
  ·  На Левандівку навіть опівночі 
  ·  Нові правила для реклами 
  ·  Терплять за чужі борги 
  ·  Щоб пам'ятникам було тепло 
  ·  Сім пожеж за добу 
  ·  Відкріпна” лихоманка 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ставка на силу 
  ·  Парламентська комісія -- конституційна 
  ·  Янукович не бив Засухи 
  ·  Європейські студенти -- за чесні вибори 
  ·  Прихватизація за безцінь 
  ·  Відкріпна лихоманка 
  ·  Фальшиві гроші на вибори 
  ·  Виборча соціологія 
  ·  "Вєєр" у дії 
Поступ у світі
  ·  План для Південної Осетії 
  ·  Вірменське попередження 
  ·  Новий курс для хворих на СНІД 
  ·  Іракці бойкотують вибори 
  ·  ЦРУ змінює стратегію 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Друге народження підстанції 
  ·  Гроші з Португалії поштою 
  ·  "Приватбанк" виходить на мобільний ринок 
  ·  Нафтовики під прицілом 
  ·  Туристичних фірм поменшало 
  ·  Китайці на експорт 
  ·  Беззахисна земля 
  ·  Узаконена вода 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Арт-Поступ
  ·  Володимир Сивохіп: Культура від випадку до випадку 
  ·  Правдивий національний 
  ·  "Поступ" з "Лялькою" 
Поступ життєзнавства
  ·  Влада, здобута злочином 
  ·  Відкритість -- пастка для ворога 
  ·  Звітний період вічності 
Спорт-Поступ
  ·  Андрій БАЛЬ: Турки помилялися частіше 
  ·  І знову "Барселона" -- "Реал" 
  ·  Мають бути у четвірці 
  ·  Тенісні успіхи Стаховського 
  ·  "Рава" попереду 
  ·  "Відпочинок" по-італійському 
  ·  Багато баскетболу у Львові 
  ·  Іорданеску на валізках 
  ·  Мундіаль без китайців 
  ·  Воротар -- ґвалтівник? 
post-Поступ
  ·  Передвиборний сон 
  ·  Голос народу -- голос Божий 
  ·  Звернення 
Пост-Faktum
  ·  Клонування не заборонили 
  ·  Протез для дельфіна 
  ·  Вісімдесят сім мільйонів від Кастро 
  ·  Телерадіокомпанія "Люкс" -- за здоров'я 
  ·  КАЛЕНДАР