BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Мікроскоп пана Юрка.    Дайджест.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
19 листопада 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:10 25-07-2017 -   Польські митники конфіскували стародавні ікони в українця  
  15:9 25-07-2017 -   На Величковського горів торф  
  15:5 25-07-2017 -   У Криму площа виноградників скоротилася втричі  
  15:1 25-07-2017 -   Цієї суботи відбудеться змагання з вуличного баскетболу  
  13:35 25-07-2017 -   У Львові злодій застряг у вентиляційній шахті  
Україна
  15:44 25-07-2017 -   У восьми областях України оголосили штормове попередження  
  15:7 25-07-2017 -   У Києві перекриють вулиці через хресну ходу  
  15:3 25-07-2017 -   В Україну заходить великий автобусний перевізник з ЄС  
  13:32 25-07-2017 -   В Івано-Франківській області отруїлися 11 іноземців  
  13:13 25-07-2017 -   В Україні виявили новий кібервірус, який «ламає» смартфони  
Світ
  13:33 25-07-2017 -   Майк Тайсон розповів про домагання педофіла в дитинстві  
  12:47 25-07-2017 -   Австралієць побував в 50 країнах, не використовуючи літак  
  10:25 25-07-2017 -   Малюнок Трампа виставлять на торги  
  10:23 25-07-2017 -   Планетологи виявили воду на Місяці  
  15:15 24-07-2017 -   Кремль пояснив стягування військ до України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Музична романтика, позбавлена емоцій
З концертом до Львова загостив італійський дириґент Філіппо Конті
Яким ГОРАК
 
Концерт, який нещодавно відбувся у залі ім. Людкевича з участі симфонічного оркестру Львівської філармонії, приваблював увагу з двох причин. По-перше, він поновив традицію винятково симфонічних програм (без творів концертного жанру із залученням солістів), які протягом останнього часу якось "вийшли з моди". По-друге, концерт відбувся з участі дириґента-гастролера, який вперше побував у Львові.

Гість з Італії, маестро Філіппо Конті родом із Флоренції, де здобув і добротну музичну освіту, закінчивши консерваторію ім. Керубіні відразу за кількома спеціальностями -- фортепіано, композиція та дириґування. Понад те він удосконалював свою дириґентську майстерність на різних дириґентських курсах, зокрема під керівництвом Велуджі. Як дириґент набував досвіду й в себе на Батьківщині, працюючи багато з різними хоровими та оркестровими колективами й активно гастролюючи. Філіппо Конті був також ініціатором низки оперних постановок у різних містах Європи, зокрема постановки опери Верді "Набукко" в Роттердамі та опери Белліні "Норма" в Римі.

Для свого дебюту у Львові маестро обрав програму з двох романтичних симфоній -- П'ятої симфонії Шуберта та Четвертої симфонії Брамса. Вибір власне романтичного репертуару зрозумілий: особлива співучість, пристрасть до гарних мелодій, а водночас і яскрава темпераментність -- все це риси, які найкраще реалізовуються саме в романтичних творах. І справді, коли з'явився на сцені цей високий, симпатичний чорнявий чоловік середнього віку, слухач уже підсвідомо був готовий з-під палички представника найспівучішої нації потрапити у вир не лише мелодійності, але й темпераментності та захопленості, якою славляться італійці й для якої такий добрий ґрунт давали запропоновані твори. Та сподівання частково розминулося з побаченим і почутим. Із цілої виконаної програми слухач і глядач побачив дириґента із зовні дуже скупою та правильною, академічною манерою дириґентури, а італійського запалу, темпераментності, емоційності й сліду не було. Показова із цього огляду деталь: всю програму дириґент "відпрацював" за пультом, стоячи в класичній "третій позиції", яку рідко коли покидав і то на дуже короткий момент, а відтак знову повертався до неї. Ані кроку ліворуч, ані кроку праворуч просторою дириґентською підставкою, щоб виявити якусь бодай емоцію, викликану музикою! Така ж сувора та суха емоційно була й запропонована інтерпретація: дириґент точно показував усі вступи інструментів, не відбулося жодної збивки чи накладки, все було правильно й звучало, як належить. Та воно не зворушувало, не хвилювало слухача такою мірою, як би це мало статися під час виконання таких творів.

Тут можлива й така опозиційна думка, що зазначені риси є виявом високого професіоналізму дириґента, намагання максимально виявити авторську волю, закладену в тексті. Не відмовляючи італійському гостеві в професіоналізмі, вважаю все ж, що будь-яка інтерпретація музичного твору більшою чи меншою мірою позначена ставленням до музичного матеріалу виконавця. А власне ставлення того видно не було. Все це було дивно ще більше тому, що оркестр, виконуючи ці твори, був справді "в ударі" як рідко коли, грав справді добре й за виразом облич оркестрантів, манері їхньої гри відчувалося, що вони налаштовані й готові до того, аби спалахнути тими емоціями, іскорки до яких подає музика, але дириґент їх наче стримує, а то й пригнічує.

Ще один прикметний нюанс, який вирізнявся: не встиг відзвучати останній акорд частини, не встигли слухачі ще насолодитися, вийти з атмосфери прослуханої частини, як дириґент відразу обриває це й починає перегортати сторінки партитури, поспішаючи виконати вже нову частину.

Спочатку виникала думка, що така суворість і скупість компенсуватиметься глибиною емоції або оригінальністю запропонованої виконавської концепції. Надію на це давала рідко виконувана в нас симфонія Шуберта з її квазігайднівською простотою та класичною рафінованістю, чіткістю та яскравістю форми, відсутністю пісенності тематизму, а головно -- відсутністю глибокого трагізму, притаманного шубертівським симфонічним концепціям. Дириґент домігся тієї прозорої ясності фактури, вислуханості кожного соло. На карб добротності виконання треба покласти й полегшеність звучання оркестру, що стильово добре допасовувалося до музики. Але шубертівську симфонію було виконано в дусі віденських класиків, із притаманною класикам перепущеністю емоції через раціо, але зовсім при тому нівелювалася романтична сутність шубертівського стилю та виконання тим у багатьох моментах (трагічні нотки в менуеті, теплота й задушевність в повільній частині) збіднювалося.

Дириґент непереконливо й дещо однобічно показав у виконанні феномен неокласичного стилю Брамса, який поєднував класичну суворість форм з романтичним їх наповненням. Відчути в музиці межу між тими принципами, випукло подати відступи від цього принципу то в бік класичного раціоналізму, то в бік романтичної емоційності, а навіть пафосу -- одна з найважчих проблем виконання музики (зокрема цієї симфонії) Брамса, яку дуже тонко має відчувати дириґент. У виконанні симфонії була велич, навіть статика, яку надихнули композиторові під час написання твору бахівські монументальні полотна та високі трагедії Софокла. Та й та велич та статика досягалися здебільшого помпезністю й тривалістю самого звучання, аніж архітектонічною вибудуваністю, продуманістю виконавцями всієї форми. Показовим було у цьому стосунку виконання знаменитого фіналу симфонії -- строгих 32 варіацій на остінатну тему: дириґент не запропонував власної концепції та свого бачення розвитку форми, через це в тій загальній статиці не відбувалося ніякого руху, а форма розпадалася. Емоційна, романтична сутність симфонії була якщо не знівельована, то зведена до схематизму: швидкоплинно промайнула вона на початку першої частини (головна тема), без насолоди та глибини, збіднено показано її в повільній частині й трохи (хоч і не яскраво) було її і у скерцо.










» 
Колесса і колеги-маестро
 
Завтрашнім концертом у залі ім. Станіслава Людкевича, де під батутою філіппінського дириґента Еугена Фредеріка Кастільйо разом із симфонічним оркестром львівської філармонії виступлять солісти Оксана Герасименко (бандура, Україна), Томас Бакнер (баритон, США) та Джей Гасслер (кларнет, США), розпочнеться Другий міжнародний фестиваль дириґентського виконавства ім. Миколи Колесси. Патрон фестивалю, якому незабаром виповниться 101 рік, має велике бажання особисто бути присутнім на фестивальних концертах.
Детальніше>>
» 
Осінні будні львівських театрів
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Схоже, у нашому місті справді нічого не можна планувати заздалегідь. Тільки ти на щось налаштуєшся, виявиться, що реально цієї події не буде. Ось так сталося і цього тижня. Лишень я записала для афіші нашої газети інформацію, що 21 листопада у Театрі імені Леся Курбаса відбудеться довгождана прем'єра -- "Наркіс", ще одне занурення у світ Григорія Сковороди, як з'ясувалося, що прем'єри цього дня не буде, бо ж вибори, не до мистецтва у такий день. А жаль. Все-таки, можливо, у сковородівському слові ми би знайшли якусь снагу, щоб вистояти у нескінченному чеканні результату. Але зрештою, і без прем'єри в Театрі імені Леся Курбаса багато приємних новин. Щойно з Києва з конкурсу читців класичної поезії, присвяченого Дню української писемності, який організували Всеукраїнське товариство "Просвіта" та Український міжнародний центр театру, повернулася Марія Копитчак, студентка акторського курсу факультету культури і мистецтв ЛНУ імені Івана Франка, вихованка Театру імені Леся Курбаса. Приємно повідомити наших читачів, що Марія стала володаркою першої премії. Це не перша нагорода юної акторки. Нагадаймо, що Марія вже отримувала нагороду на Всеукраїнському конкурсі читців імені Лесі Українки, що проходив на початку осені у Ялті, де вона виступала зі своїми однокурсниками Зоряною Гускою (володаркою гран-прі цього конкурсу) та Миколою Березою. Між творчими проблемами і навчанням юні вихованці Театру імені Леся Курбаса не забувати і про особисте щастя. Нещодавно в одній із найстаріших львівських церков, у церкві Святого Миколая, на рушничок щастя стала чарівна, юна акторка цього театру і водночас студентка університету "Львівська політехніка" Мирослава Рачинська. Зичимо їй світлої і красивої долі!
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Останнє попередження 
  ·  ЗВЕРНЕННЯ ВІКТОРА ЮЩЕНКА ДО УКРАЇНЦІВ 
  ·  Парламент скасував відкріпні посвідчення 
  ·  УВАГА, ПРОВОКАЦІЯ! 
Погляд
  ·  "Вєєр" проти Ющенка 
  ·  Парламент скасував відкріпні посвідчення 
  ·  Соціалісти судяться із ЦВК 
  ·  Землю продавати зарано 
  ·  Єврокомісію затверджено 
Поступ у Львові
  ·  Відродження обласної ради 
  ·  У нас є багаті люди 
  ·  Стимул економії 
  ·  Жінки, дівчата і ВІЛ/СНІД 
  ·  Свято на вулиці Хмельницького 
  ·  Гідів перевірятимуть муніципали 
  ·  Сендега подасть у відставку 
  ·  Передвиборний бунт 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  На майдані підраховуватимуть голоси 
  ·  Коновалюк судиться із Зінченком 
  ·  Хресний хід за Януковича 
  ·  Російський район -- в Україну 
  ·  Ющенко не має права на протест 
  ·  Янукович теж зібрав народ 
  ·  Соціологи перестраховуються 
  ·  Олег СКРИПКА: Ми виконуємо свій громадянський обов'язок 
  ·  Кучма хоче стати “старійшиною” 
Поступ у світі
  ·  Клінтон відкриває музей 
  ·  Міліцейський демарш 
  ·  Корейський зигзаг 
  ·  Кінець Япончика 
  ·  Американців б'ють далі 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Карткова революція 
  ·  Японці спонсорують Україну 
  ·  Податкова вимагає гарантій 
  ·  Росія піднімає мито на нафту 
  ·  Уряд формуватиме бензиновий резерв 
  ·  Приємна несподіванка для ірландців 
  ·  Мінімум під питанням 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА 
Дайджест
  ·  Якщо народ не здається, його знищують 
Арт-Поступ
  ·  Колесса і колеги-маестро 
  ·  Осінні будні львівських театрів 
  ·  Музична романтика, позбавлена емоцій 
Літературний Поступ
  ·  Повертаючи спадщину Барвінського 
  ·  НЕ ДУМАЙ ПРО ПОГАНЕ 
Спорт-Поступ
  ·  Блохініада на турецькій землі 
  ·  Приборкання непоступливих левів 
  ·  Перша невдача Михайличенка 
  ·  Володарі Всесвіту 
  ·  "Локомотив" летить під укіс 
  ·  Дебют у європейській еліті 
  ·  Важкий успіх "Енергії" 
post-Поступ
  ·  Політика неуків 
Пост-Faktum
  ·  Удар, що нокаутує 
  ·  Лукашенка й модельний бізнес 
  ·  Музей Андерсена 
  ·  Кідман -- громадянка світу 
  ·  КАЛЕНДАР