BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    25-й КАДР.    Літературний Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
16 листопада 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Ювілейний концерт з посмішкою Дон Жуана
Яким ГОРАК
 
Гарне мистецьке свято стало нещодавно результатом творчої співпраці талановитого композитора і піаніста Олександра Козаренка і львівського камерного оркестру "Перпетум мобіле" під керівництвом професора Георгія Павлія. Свято це, незважаючи на капризи львівської погоди, відбулося у Концертному залі ім. Людкевича і було присвячене ювілею трьох професорів: львівського музикознавця Юрія Ясіновського та двох гостей -- професорів з університету міста Вюрцбурга.

Програму відкрило виконання моцартівського фортепіанного концерту ре мінор -- одного з найпопулярніших творів цього жанру у творчості віденського класика. Цей твір задав емоційного тонусу і образного лейтмотиву всій програмі вечора. Як відомо, Моцарт створив концерт одночасно з трагікомічною оперою "Дон Жуан". Притаманна для постаті "великого грішника" в цій опері дволикість -- високий драматизм з одного боку і філософська усмішка генія з іншого -- так чи інакше пронизувала не тільки конкретно концерт, але й усю програму того вечора. Єднає цей концерт з оперою і головна тональність -- ре мінор. До речі, крім концерту Моцарта, всі виконані твори: "Проста симфонія" Бріттена, "Концертштюк" для клавіру, флейти та струнних Козаренка, частково і твір Васкса "Музика дольороза" -- були витримані в цій тональності (хоч нічого спільного з образом "великого грішника" в них нема), і це сприяло концепційності відбору творів програми. Солістом у моцартівському концерті виступив знаний львів'янам, завжди цікавий і несподіваний, але дуже улюблений піаніст і композитор Олександр Козаренко. Не вдаючись в аналогії між творчими постатями Моцарта і Козаренка, я гадаю, що ті, хто знають багатогранну і талановиту діяльність львівського мистця, погодяться: є чимало точок дотику, які на диво міцно поєднують цих так віддалених у часі і таких різних за стилем мистців. Швидкість творчого горіння, проблема митця і оточення, проблема "складної простоти" й універсалізму мистця в мистецтві, мистець у творчості і повсякденному житті -- всі ці проблеми, які порушують щодо постаті генія Моцарта, актуальні і для характеристики Козаренка як митця. Через це музика Моцарта, на мою думку, особливо близька Олександрові Козаренку (хоч як банально це звучить, бо кому ж вона не є близькою?) і має в його особі гідного інтерпретатора. Піаніст подав твір в емоційно-запальному, навіть романтичному, характерному для свого сценічного амплуа дусі. Як зізнався концертант авторові цих рядків, у основу виконавської концепції були покладені підкреслення донжуанівського начала в концерті, спроба своєрідного перенесення оперного жанру в концертний, намагання рельєфно показати інтонаційні і образні взаємовпливи двох творів. Визнаймо, що з погляду образності Козаренкові як піаністові з композиторським хистом і солідною музикознавчою базою цю оригінальну концепцію вдалося провести доволі переконливо. Цією ж концепцією можна виправдати і суттєві відхилення в інтерпретації, які могли не сподобатися адептам академічного, строго стильового виконання цього твору. Йдеться передовсім про заганяння темпу в фіналі (через що була помітна технічна неспроможність соліста в такому темпі виповнити дуже прозору і немасивну фактуру, це відчувалося і в другій частині), незрозумілу і невмотивовану зміну (сповільнення) темпу в каденції фіналу, а потім ще більш карколомний, вдвічі швидший від початкового темп мажорної коди. Двоїстістю трагічного і комічного пояснювалося, мабуть, і те, що стихійний моцартівський драматизм піаніст підмінював не раз зайвою нервозністю виконання, про що свідчила і його постійна неспокійна постава за інструментом.

Виконана опісля "Проста симфонія" Бенджамена Бріттена якось доволі природно звучала після моцартівського концерту: навіть початковий мотив її ритмічно дуже нагадував початок популярної моцартівської "Маленької нічної серенади", а рельєфність, простота, чіткість форми і водночас каверзність для виконання достоту викликала аналогії з "легкими" творами Моцарта, хоча, звичайно, стилі Моцарта і Бріттена дуже різні. Музику Бріттена взагалі майже не виконують у Львові, хоч твори його дуже цікаві. Питомий колорит і своєрідну принадність має і ця симфонія, а у виконанні оркестру (особливо в "щипковій" (pizzicatto) другій та запально-танцювальній фінальній частинах) була доволі вишуканою та приємною.

У межах цього концерту відбулися і дві прем'єри. Зокрема вперше у Львові прозвучав твір Васкса "Музика дольороза" -- твір, виконання якого свого часу ініціював світлої пам'яті Ярема Якубяк, і власне йому колектив присвятив цю інтерпретацію. Сам твір робить не стільки скорботне (dolorosa), скільки якесь гнітюче своєю дисонантністю і масивністю враження. Попри те, не відмовиш композиторові у цікавості і ефектності застосованих оркестрових засобів (прийоми алеаторики, почергове виконання кожним пультом струнного оркестру однієї і тієї ж фрази у швидкому темпі). Друга прем'єра -- вальс "Шамбінські" для гобоя і струнних Козаренка. В основі назви твору -- назва кав'ярні в баварському містечку Вюрцбурзі, відомої своїми традиціями і замилуванням класичними танцями. Власне з цього міста походять і шановні соленізанти -- професори, яким дедиковано концерт. У Вюрцбурзі мав нагоду погостювати і сам композитор, і ця п'єса є своєрідним музичним спогадом і про баварське місто, і про незабутню мистецьку кав'ярню. Ця мініатюра сентиментальним настроєм і солодкаво-терпкою музичною мовою стала осередком романтизму у всій програмі. У належному характері і на професійній висоті поставленої мети був і соліст -- гобоїст Михайло Масляк. А загалом обидві прем'єри оркестр витримав достойно.

Завершив програму ще один твір невтомного Олександра Козаренка -- "Концертштюк" для клавіру, флейти та струнного оркестру (солістами виступили автор (фортепіано) та Юлія Гумецька (флейта). Ця симпатично зроблена мініатюра, далека від масштабів інструментального концерту, перекидала стильовий "місток" до європейський барокових інструментальних фантазій, виразно нагадуючи де-не-де твори Баха (зокрема органну токату і фугу ре мінор (!) та прелюдію до мінор з першого тому "Добре темперованого клавіру"). Просвітлене мажорне звучання закінчення твору довершувало образну і настроєву арку до моцартівського концерту, яким відкривали філармонійний вечір.









» 
lENNY KRAVITZ: Багаті також плачуть
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
За більш аніж десятилітню кар'єру Ленні Кравіц досяг справді сенсаційного успіху. До нього позитивно ставиться більшість музичних критиканів, його обожнюють слухачі, альбоми Кравіца здобувають платиновий і мультиплатиновий статуси один за одним, квитки на концерти сорокарічного музиканта розкуповують моментально, він власник найпрестижніших музичних нагород, таких як Grammy і American Music Awards. Утім останнім часом скидається на те, що немає йому з того приколу, і популярність його направду забембала, але все ж таки він і далі пише музику, бо тільки так може відволіктись від навколишньої метушні і заглибитись у себе.
Детальніше>>
» 
Вокальна студія львівського Будинку вчених розпочала концертний сезон
Лідія Смикалова, Кандидат філологічних наук
 
Публіка заворожено слухає співаків, щоразу вибухаючи оплесками і вигукуючи: "Браво !", "Біс!". Білий зал Будинку вчених переповнений по вінця. Таким видався нещодавній концерт Народної вокальної студії при львівському Будинку вчених, який було присвячено відкриттю наступного сезону. Львівські меломани люблять цей колектив і намагаються не пропустити жодного його виступу.

Як же зародилася ця добра традиція? Як і у кожного колективу з багаторічним стажем, у студії є своя історія. Вона з'явилась при Будинку вчених 36 років тому, керувала нею солістка Львівського оперного театру, заслужена артистка України Тамара Поліщук. Після її смерті на чолі студії стала Олена Поважна -- ведучий концертмейстер оперної студії консерваторії. В минулому вокальний колектив багато подорожував -- був на гастролях у Москві, Києві, Криму; обмінювався творчим досвідом із аналогічною студією у столиці України. А звітні концерти студії на майданчиках Національних товариств міста Львова або інших організацій дуже часто перетворювались на справжнє свято для вдячної аудиторії.
Детальніше>>
» 
Спогади про художника
Олеся КОЛОС
 
Зустрічі-вечори творчої інтелігеції Львова сприяють жвавому обговоренню актуальних тем мистецького, громадсько-політичного характеру. Цікаві та добродушні розмови чи гострі дискусії в хорошому товаристві були своєрідною творчою школою для не одного покоління митців ХХ ст. Відродженням цією доброї традиції став творчий вечір спогадів про талановитого графіка, живописця і просто чудову людину Леопольда Левицького (1906-1973), який був помітною постаттю серед львівських художників ХХ ст.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Хто ж переміг 
  ·  Клички за Ющенка 
  ·  ПИТАННЯ ДНЯ 
  ·  Павелл пішов від Буша 
  ·  Другого туру може не бути 
Погляд
  ·  Сівкович поспішає 
  ·  Викладачі підтримують студентів 
  ·  Махінатори від псевдоющенка 
  ·  Ющенко знову переміг 
Поступ у Львові
  ·  Студентам -- роботу, підприємствам -- дотації 
  ·  Свято людей із мікрофонами 
  ·  До Львова їде міністр оборони 
  ·  22 листопада школярі відпочинуть 
  ·  Запрошуємо на гостину 
  ·  Акція з яйцями 
  ·  Пожежа у "Шевченківському гаю" 
  ·  Галичан позбавляють голосу? 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Янукович як причина ДТП 
  ·  Мельниченко обіцяє нові сенсації 
  ·  Українці запобігли теракту 
  ·  Кучма не хоче до США 
  ·  Американський вояж Литвина 
  ·  Ківалов звітуватиме у середу... 
  ·  ...але чи прийде з ним Білокінь? 
  ·  Журналісти страждають за правду 
  ·  Так сказать... тому що 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Геть інакодумство 
  ·  Ядерна поступка Ірану 
  ·  Іракський Сталінград 
  ·  Росіяни йдуть з Паміру 
  ·  Баски хочуть переговорів 
  ·  СВІТООГЛЯД 
25-й КАДР
  ·  Святий отче, може ви партійний? 
Літературний Поступ
  ·  Заперечення, в якому -- ствердження 
Арт-Поступ
  ·  Ювілейний концерт з посмішкою Дон Жуана 
  ·  lENNY KRAVITZ: Багаті також плачуть 
  ·  Вокальна студія львівського Будинку вчених розпочала концертний сезон 
  ·  Спогади про художника 
Спорт-Поступ
  ·  Переможна реалізація більшості 
  ·  Влучні удари львів'ян 
  ·  Скандал у галицькому дербі 
  ·  Виклик Кличкові 
  ·  Європейські "гастролі" 
  ·  Перемога у Нью-Йорку 
  ·  Непоступливість середнячків Суперліги 
  ·  Кубок Лева, або Евандрія по-львівському 
post-Поступ
  ·  Нідерланди: смерть міфу 
Пост-Faktum
  ·  Дубно і його замок 
  ·  Подорож Тутанхамона 
  ·  Суперечливий підручник 
  ·  КАЛЕНДАР