BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Екологія Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
9 липня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ГАСТРОЛІ

___________________________________________________________________________

Театральна практика попереду теорії
Сергій Проскурня влаштував у Києві ретроспективу п’ятирічної діяльності львівського творчого об’єднання “Театр у кошику”
М.Г.
 
Зацікавленість столиці мистецтвом зі Львова символізувала чудесна картина: славетний Сергій Проскурня стримує величезний натовп охочих потрапити на вистави режисера Ірини Волицької у приміщенні Молодого театру на вул. Прорізній. Директор менеджерської агенції “Мистецьке Березілля” обходить глядачів із кошиком на театральні офіри, і люди кидають туди, хто скільки може, – вони голосують за мистецтво гривнею й ажіотажем!

Організації цих гастролей, окрім Проскурні, сприяли Київський молодий театр, Міжнародний театральний центр ім. Леся Курбаса, управління культури ЛОДА та Львівського товариства в Києві. І це дало результат! Розійшлися всі запрошення й буклети, зібралася українська еліта і молодь – студенти Києво-Могилянської академії й театрального інституту. На виставах була лишень добірна публіка, мистецтвознавці, кінознавці, режисери, літературознавці і навіть депутати: Юрій Ключковський, Лілія Григорович, Роман Корогодський, Михайлина Коцюбинська, Інна Дорофієнко, Євген Сверстюк, Сергій Маслобойщиков, Алла Сергійко, Осип Зінкевич, Ніна Новоселицька, Оля Островерх, Неда Неждана, Неля Корнієнко... Таке велике зацікавлення було львівськими гастролями. Емма Бабчук записала розмову для передачі “Суботні зустрічі”, відфільмувало сюжети Київське телебачення, СТБ, УТ. Проскурня навіть французького посла із дружиною по блату провів! Зал на 80 крісел був ущерть заповнений. Глядачі не тільки сиділи, а стояли аж під сам край сценічного половика. Відстані від акторів до глядної зали не лишилося взагалі, бо врешті, не зважаючи на запрошення, пускали ВСІХ!

Лідія Данильчук – акторка, на яку Ірина Волицька ставить моновистави, пояснила, чому вирішено було не гнатися за можливим великим прибутком, що сам плив до рук: “Наше 5-річчя – засадничо не комерційний проект. Адже вистави “Театру у кошику” камерні. Ми насправді хотіли зробити гастролі тільки для вибраної елітарної публіки. При цьому ставили великі вимоги до себе, щоб виставу показати в адекватних умовах, а не транспонувати її на більшу сцену. Можна було ж перейти у верхній зал, але ... Ну от виступала перед тим у Києві Ані Жірардо. Вона також дуже камерна акторка, але через велике зацікавлення французькою гостею, її виставили на велику сцену театру ім. Франка. А вона така маленька на тлі величезної незаповненої сцени, відчувається, що ніколи в таких умовах не виступала, – а тут завдання заробити... Ні, ми свідомо обмежували себе у зборі, тобто фінансово. Хотіли просто зосередитися на мистецтві”.

Цікаве символічне співпадіння долі: саме із цього приміщення розпочинав свій театр Лесь Курбас.
Для “Театру у кошику”, який будується на його засадах, це велика відповідальність. Можливо, публіка це відчула. І тому не випадково після “Білих мотилів”, “Плетених ланцюгів” за Василем Стефаником, “Украденого щастя “ за Іваном Франком, “На полі крові” та “Одержимої” Лесі Українки кричала не просто браво, а “Геніально!” Проскурня хапався за голову: що робити? Дзвонили делегаціями, рвалися на вистави, але дуже багатьом доводилося відмовляти. Однак саме такий ажіотаж породив нові пропозиції приїхати знову. Нарешті доля всміхнутися цьому “нічийному” театру зі Львова. Бо столичні впливові люди не тільки зацікавилися маленьким колективом, а дуже б хотіли, щоб він працював... у Києві! Окрім того, посипалися інші запрошення. Наприклад, бути гістьми “Лесиних читань” у Ялті на вересень, виступити там із “Одержимою”, а Лідія Данильчук ще й дістала запрошення бути в журі цього читецького фестивалю.

Столиця відкрила для себе “Театр у кошику” як явище унікальне, яке належить не короткочасній моді, а певному напрямку. “Ми не є кон’юнктурниками, – вважає режисер Ірина Волицька. –Я просто чую, як має розвиватися мистецтво. Це підказує мені мій досвід людини, яка читає серйозні філософські й літературознавчі праці. Мистецтво режисури не мислиме без колосального підґрунтя сучасних наук.
Ми у фарватері сучасних культурологічних наукових методологій, а не якоїсь естетичної чи театральної моди. Ми усвідомлюємо, куди рухається естетична і мистецтвознавча думка. На початку минулого століття естетичні напрями визначала театральна критика, а тепер – театр. Так дається взнаки постмодерністська ситуація. Практика веде перед, а критики намагаються вхопити те, що вловлюють практики своєю інтуїцією”.

До цього ще варто додати, що свій театр Волицька будує на жорсткій режисурі, але з використанням дуже потужного акторського начала. Причому тут є можливість розкритися акторам із різних колективів, із різних театральних традицій, так як це роблять заньківчанин Роман Біль та воскресінець Володимир Губанов. Підростає і своя студійна молодь. “Я противниця умовного поділу на театр акторський і режисерський, – міркує Волицька. – От говорять про занепад режисерського театру й утвердження акторського, але кожного разу це набагато складніше від тих однозначних назв”.

Програмним для Ірини лишається й те, що її вистави пов’язані з українською класикою Але вона збирається звертатися й до інших великих драматургів: Шекспіра, Ібсена, Ануя. “Вважаю, що ставлення до нашої класики мусить бути принципово змінено саме на театрі, – завжди декларує Волицька. – Я це вирішила робити через власну практику. Бо не знаю таких сучасних камерних експериментальних театрів, які б пропагували саме високі зразки української літератури. Не знаю!
Так вони сягають по різних країнах і різних драматургах – прекрасно, гарно, але так, щоб це було цілеспрямовано, як у нас – не має ніде. Інша унікальність у тому, що вистави замішані на національному менталітеті. Я хотіла показати, що ми не тільки шаровари, гопак, горілка, гумор примітивний, – ми є ще щось інше. Ми на тому ж рівні Достоєвського, Кафки, Стрінберга... Бо наша література, драматургія заторкує абсолютно ті ж самі проблеми (і ми як театр – теж це витягуємо), що торкаються всесвітніх проблем, це про них писали всі великі гуманісти”.









» 
Поцілунок ночі
 
Поцілунок ночі
На плесі відкритого басейну “Динамо” відбулося нічне феєричне шоу “Поцілунок ночі”, зрежисоване художнім керівником Львівського духовного театру “Воскресіння” Ярославом Федоришиним за мотивами купальських забав. Лазерні спецефекти та яскраві феєрверки – саме те, що здатне оживити інтерес до цього спортивного комплексу.
Детальніше>>
»  ТУТ І ТЕПЕР
Театрознавець Любов Янас: Долати конфлікт сприйняття
 
Якщо відштовхуватися від останніх подій, надзвичайно приємних ювілейних виступів творчого об’єднання “Театр у кошику” в Києві, то слід одразу із сумом зазначити, як тільки в столиці трапилася можливість у повному обсязі показати всі вистави цього колективу, то одразу виникло однозначне бажання запросити і перемісти театр ТУДИ.

І у цьому криється небезпека. Бо, на жаль, досвід останніх років підтверджує, що Львів втрачає найпотужніший творчий, інтелектуальний, мистецький потенціал саме таким шляхом. І переконувати, агітувати – безглуздя, бо треба навчитися ЦІНУВАТИ.

А для того щоб цінувати, щоб знайти певний відповідник оцінки того чи іншого твору мистецтва, треба мати внутрішню професійну базу, тобто тих людей, до яких приходить мистецтво, в даному випадку – театральне. Не хочу нікого образити, але це дійсно надзвичайно показово, наскільки в своїй масі, у своєму загалові саме мистецький контекст Львова готовий до розуміння того високого рівня мистецтва, що виникає всередині Львова, яке це місто продукує.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Донецьк знову хоронить шахтарів 
Погляд
  ·  У Львові розкопали Руську вежу 
  ·  Ризький саміт надії 
  ·  Почесний донецькообластівець Леонід Кучма 
Поступ у Львові
  ·  Квартплата зросте на 30 відсотків 
  ·  Війна з дрібними підприємцями 
  ·  Купальські мандри довкола Львова 
  ·  Карпати” розпочали з нульової нічиєї 
  ·  Офіцери за імпічмент 
  ·  Продовжено термін техогляду 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Кучма захопився інтернетом 
  ·  Як поділити власність екс-СРСР? 
  ·  Аваль” платить за “Україну” 
  ·  Імпічмент як modus vivendi 
  ·  Загроза митної війни 
Поступ у світі
  ·  Ховали віце-президента 
  ·  Три нові міністри 
  ·  Перша леді була поза підозрами 
  ·  Азійська демографічна домінація 
  ·  В Ічкерії очікують терактів 
  ·  Не купайтесь в Онтаріо 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Екологія Поступу
  ·  Стебницькі рудники лякають катаклізмами 
Арт-Поступ
  ·  Поцілунок ночі 
  ·  Театральна практика попереду теорії 
  ·  Театрознавець Любов Янас: Долати конфлікт сприйняття 
Пост-Factum
  ·  Дженіфер Лопес зіграє Кармен 
  ·  Ізабель Аджані і Жан-Мішель Жар вирішили одружитися 
  ·  let's Go Slava!!! (Уперед Славко!!!)